Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 895978 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #630 : 28.07.10 - klo: 22.56 »
Onko kokemusta tuosta vakio koneesta. Moottorin akseli klappaa noin millin ja kone ei pyöri. Selviääkö pelkällä moottorin laakerin vaihdolla, vai meneekö koko kone uuusiksi. Onko havaintoa mistä moottorin laakerin saisi? En ainakaan äkkiseltään löytänyt. Tosin näin lomalla kun olen vain todella hitaan matkapuhelin yhteyden päässä niin suffaaminen on niin tuskaista, että en ole kovin monesta paikasta ehtinyt edes etsiä.

Uusi kone (orginal) maksaa muutaman kympin jos ei halua siirtyä harjattomien maailmaan.. mutta tämän varmaan jo tiesitkin :) ja vastaavia patoja taitaa löytyä kaikista alan liikkeistä.

Kiitos kaikille avusta.
Tilasin just koko koneen kun tuli tuo alennus kuponkikin, niin hintaa jäi enää 66€. Ei siis tullut konkurssia tästä. Täytynee tilata kuitenkin laakeri settikin varalle.


« Viimeksi muokattu: 28.07.10 - klo: 23.02 kirjoittanut hukka »
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa anpulli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #631 : 28.07.10 - klo: 23.53 »
Onko kokemusta tuosta vakio koneesta. Moottorin akseli klappaa noin millin ja kone ei pyöri. Selviääkö pelkällä moottorin laakerin vaihdolla, vai meneekö koko kone uuusiksi. Onko havaintoa mistä moottorin laakerin saisi? En ainakaan äkkiseltään löytänyt. Tosin näin lomalla kun olen vain todella hitaan matkapuhelin yhteyden päässä niin suffaaminen on niin tuskaista, että en ole kovin monesta paikasta ehtinyt edes etsiä.

Itellä kans tänään lykkäs melkoisen myrkyn. Tuli kaiketi tuo samainen laakeri tiensä päähän ja yhtäkkiä auto vain hyytyi kesken ajon. Kunhan auton luo ehdin, puski jo korin alta savua.. koppa pois ja nopari hehkui kyljestä jännän punertavana ja puski johdonrei'istä savut pihalle. Moottori ja johdot ihan tulisen kuumia. Otin moottorin irti ja pienen jäähdyttelyn jälkeen koitin käsin pyöritellä, aika epälaakeroitua oli.

Taitaa tarvita uuden moottorin ja noparin, kivakiva. Sabella setti parihunttia, Amainilla vajaa $160. Paljonkohan tuohon tulee kuluja ulkomailta tilatessa?

Ei voi oikeasti kuin ihmetellä tuon auton suunnittelua. Mikseivät mainosta, että tuolla kuuluu ajaa vain sisäradoilla siististi? Koko kardaaniviritelmä ja muu voimansiirto siitä moottorin tienoilta on aivan aunarista.
LRP Shark S18 Monster brushless
Traxxas Slash 4x4 RTR Axial SCX10 TR Honcho

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #632 : 29.07.10 - klo: 08.25 »
Ei voi oikeasti kuin ihmetellä tuon auton suunnittelua. Mikseivät mainosta, että tuolla kuuluu ajaa vain sisäradoilla siististi? Koko kardaaniviritelmä ja muu voimansiirto siitä moottorin tienoilta on aivan aunarista.

+1

Sisäauto. 3 noita omistaneena ei harmita enää yhtään, etten omista ainuttakaan :). Mielelläni toki slashistina tuota kattelisin vaikka onkin painopiste korkeammalla kuin kilpailijoilla. Mutta sylettää niin paljon tuo voimansiirron avaimouus. Aina sais olla putsaamassa ja jos sen unohtaa niin ongelmia tulee ja nopeasti.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #633 : 29.07.10 - klo: 08.35 »
Itselläni ei tätä autoa (vielä) ole mutta voisiko ongelmaa lähestyä toisin?
Olisiko mahdollista avartaa kardaanitunnelia niin että kivet tippuisivat pois?
32p rattaiden pitäis kestää suojaamattomanakin, kestävät ainakin 2WD:ssä.

Poissa wilmo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #634 : 29.07.10 - klo: 08.44 »
Ei voi oikeasti kuin ihmetellä tuon auton suunnittelua. Mikseivät mainosta, että tuolla kuuluu ajaa vain sisäradoilla siististi? Koko kardaaniviritelmä ja muu voimansiirto siitä moottorin tienoilta on aivan aunarista.

+1

Sisäauto. 3 noita omistaneena ei harmita enää yhtään, etten omista ainuttakaan :). Mielelläni toki slashistina tuota kattelisin vaikka onkin painopiste korkeammalla kuin kilpailijoilla. Mutta sylettää niin paljon tuo voimansiirron avaimouus. Aina sais olla putsaamassa ja jos sen unohtaa niin ongelmia tulee ja nopeasti.

Itsekin olen harkinnut otkon mukaisen auton hankkimista, mutta niin täällä kuin ulkomaisillakin foorumeilla tuo kesktävyys on ollut suuri miinus. Onko esim. Slash 2WD parempi auto tältä osin?
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #635 : 29.07.10 - klo: 08.55 »
Suojauksen osalta on, mutta autona taas ei :). Toki jos pistää nappulaa siihen tuuppiin niin siitä saa hyvän tuupiksi, mutta samalla vaivalla ostaa jonkun muun jos ei ole jo ostanut mitään.

Tuo avaus voisi olla yksi kehittelyn arvonen juttu. Se kun on vähän jokapuolelta niin avoin, että tiivistä siitä ei tahdo saada millään niin avartaa sitten lisää vaan :D. Aina sitä p****a jostain riästä menee ja kun ei tule tarkastaneeksi kun on muka tiivis niin sitten onkin jo yhtäsuntoista mennyt p*skaksi.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #636 : 29.07.10 - klo: 09.20 »
Nämä slässit tuntuvat jakavan mielipiteitä aika rajusti, itsellä 2wd joka tuli vaihdossa ja omasi harjattoman tekniikan, olen siihen pistänyt "nappulaa" renkaat, iskarit ja muutama osanen uusittu ja peli on vallan loistava ajaa, jopa omilla ajotaidoilla.

Laitetaan tähän väliin varoitus "jos haaveilet mestaruuksia tai ajat tosissaan kilpaa, unohda slässi" mutta tällaiseen "puska" kisaamiseen/ajamiseen mitä hauskin :) toki löytyy muitakin vaihtoehtoja jos uutta ostamassa, mutta itse ajattelin pysyä slässissä.
Tiger II

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #637 : 29.07.10 - klo: 09.59 »
Juu siis ei siinä tuupissa suttauksessa mitään vikaa ole päinvastoin. Mainio vehje siihen. Kestävä, halpa, halvat varaosat (ja niitä saa helpolla) jne...

Nelkku taassen... Ei ainakaan mun suttauksessa toiminut kun tykkään ajella vähän missä sattuu. Viimeistään vesi+hiekka on sellanen, mikä sai aiheuttamaan niin suurta hatutusta, ettei jaksanut innostaa. N+1 kertaa irrotat kiveä ohjauksesta ja voimansiirrosta. Ja veden ansiosta se hienohiekka menee jokapuolelle eikä tule ulos. Tartte kauaa ajella kun voimansiirron osat on sen näkösiä, että on vähän enemmän ajeltu.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #638 : 29.07.10 - klo: 11.19 »

Ei voi oikeasti kuin ihmetellä tuon auton suunnittelua. Mikseivät mainosta, että tuolla kuuluu ajaa vain sisäradoilla siististi? Koko kardaaniviritelmä ja muu voimansiirto siitä moottorin tienoilta on aivan aunarista.

Tuo kestävyys on niin suhteellista. Parikymmentä vuotta sitten saattiin 12v akulla autosta tehoja max. noin 500W. Silloin kone kesti 15 min, mekaaninen nopeudensäädin puolituntia, rattaat tunnin ja laakerit kaksi.

Siitä on tultu aika paljon eteenpäin. En toki väitä että paranettavaa ei olisi, mutta kyllä tämä minusta ihan hyvin kestää ja on kaikesta huolimatta tosi hyvä auto. Vaikka on kyllä omalle kohdalle tullut paljon tappiooitakin.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #639 : 29.07.10 - klo: 11.55 »
Onhan tuo nelikko varsin kiva laite ajaa ja suhteettoman kestävä vaikka mihin vertaisi. Mutta varsinkin tuo kardaani- ja sen laakerijuttu on varmasti selvinnyt valmistajillekin jo heti ensimmäisissä koeajoissa. Ihmettelen suuresti että miksei siihen ole puututtu ja tehty toimivampaa.
Luultavasti kaikki ruiskuvalumuotit oli jo tehty ja tuotanto täydessä käynnissä joten tuon korjaaminen olisi ollut suhteettoman kallista.

Tuo moottorin palaminen (todistin itse tuon anpullin combon kärähtämistä) vaikuttaa vain jotenkin melko kummalliselle.
Ensin ihan normaalia sudittelua tasaisella hiekkakentällä ja yhtäkkiä: "tök tök smoo, mikähän siihen tuli?" Ja kun ehti kävellä paikalle sen alle 10m niin savu nousi jo noparista.

Jos tuossa on lämpösuojat sun muut hienoudet niin eikö Traxxasin insinöörit ole kensineet siihen oikosulkusuojaa asennella?

..ja sitten kehtaavat vielä mainostaa sitä vesitiiviinä. Kuinkahan p*skana tuo olisi ollut jo ajat sitten jos sillä olisi vedessä ajeltu...

Noh, oma härystin toimii edelleen. Ehkä puolen vuoden sisään on odotettavissa savua täälläkin ellei osta muovikassillista moottorin laakereita varastoon.

Onhan se vähän ikävää joka ajokerran jälkeen purkaa auto osiksi ja vaihtaa puolet laakereista uusiin. Mikään kustannus se ei ole mutta aikaa menee tolkuttomasti.

Pitää ilmeisesti tehdä tuosta vain pelkkä asvalttidrifteri jos pysyisi hiekat ulkopuolella eikä käy liikaa voimansiirron päälle. ;)
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa wilmo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #640 : 29.07.10 - klo: 12.08 »
Ylläolevista vastauksista saa sisälukutaidoton :wink: sen kuvan, että tuupin ostoksi mennee. Siitä vedän varmaan kohtapuoliin sen johtopäätöksen, että Blitzi kutsunee.. Saanut sen käsityksen, että on kestävä ja kaikin puolin hyvä ajettavakin vielä (painopiste oletuksena alempana kuin Slashissa). Ja voisihan se tuuppi olla vielä "hauskempikin" vehes näin ensi alkuun, olkoon sitten merkeistä kumpi tahansa :)
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #641 : 29.07.10 - klo: 12.30 »
Niin, no kuten sanoin niin tuohan kestää joka tapauksessa uskomatonta runtua ja on tuo neliveto kaikesta huolimatta paljon hauskempi auto kuin takaveto. Pysyy lapasessa paljon paremmin ja on monikäyttöisempi.
Voi ajella hieman huonommassakin maastossa, vaikka mikään varsinainen offroad-laite ei olekaan. Myös tuo asvalttidriftaus ja varsinkin talvella ajo ovat hauskuudessaan aivan toista luokkaa takavetoon verrattuna.

Kilpailut erikseen, matolla pärjää kaiketi takavedollakin mutta hiekalla luisussa ajettaessa neliveto on ehdoton. (vaikka saa 2wd:n myös menemään nätissä luisussa tasaisella hiekkakentällä)
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #642 : 29.07.10 - klo: 12.35 »
Itsellä tuo slipperiakselin laakeri on kestänyt useamman ajopäivän. Suojauksena teippi kardaanin etupäässä ja takana siinä hemmetin aukossa sinitarramöykky+teippiä ja laakeri liimattu laakeriliimalla siihen muoviholkkiin ja moottoripukkiin. Ja varmasti yli 20 akullista per laakeri tuolla virityksellä eikä ole koskaan ihan jumissa ollut.

Tosin silti tulossa vähän päivitystä.
Moottoripukki isommalla laakerilla: http://www.kingheads.com/product_info.php?products_id=931&osCsid=7dbeb47c582c2baabe59341ce1c97482
Ja muoviholkin tilalle alumiininen: http://www.kingheads.com/product_info.php?cPath=109&products_id=919&osCsid=7dbeb47c582c2baabe59341ce1c97482

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #643 : 29.07.10 - klo: 13.12 »
Tosin silti tulossa vähän päivitystä.
Moottoripukki isommalla laakerilla: http://www.kingheads.com/product_info.php?products_id=931&osCsid=7dbeb47c582c2baabe59341ce1c97482
Ja muoviholkin tilalle alumiininen: http://www.kingheads.com/product_info.php?cPath=109&products_id=919&osCsid=7dbeb47c582c2baabe59341ce1c97482

Alumiininen moottoripukki auttoi ainakin itselläni tosi paljon tuohon moottoripukin laakerin paukkumis ongelmaan. Vain yksi laakeri mennyt alu-pukin vaihdon jälkeen, kun aiemmin meni päivittäin. Oma pukkkini on ihan samalla laakerilla kuin vakio.
Mutta nyt kun tuo keestää, on ongelma ilmeisesti siirtynyt moottorin laakerille. En tiedä kumpi on huononmpi juttu.
Tämä on vähän niin kuin muutkin alu-viri-osat, siittävät kestävyys ongelman seuraavaan, yleensä kallimpaan ja vaikeammin vaihdettavaan osaan. 
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #644 : 29.07.10 - klo: 15.40 »
Tuo liian pieni laakeri lämpenee edelleen liikaa, nyt lämpö vaan pääsee siirtymään pois siitä eikä laakeri hajoa totaalisesti niin pian. Laakerihan on hajalla jo paljon ennen jumittumistaan ja rikkinäinen slipperin kannatinlaakeri voi ravistaa niin paljon että hakkaa rattaiden kautta moottorin laakeria. Mitenkähän takadiffin ulostulon laakerin kanssa on.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #645 : 29.07.10 - klo: 17.16 »
Takadiffin laakeri on aika tukevaa tekoa. Ainakin vielä pyörii nätisti, ei klappaa eikä rahise.
Sekin kyllä kerää päälleen valtavasti sontaa ja pitää putsata ja rasvata aina kun perän irroittaa.

Oli moottorin laakerin kappeleet aika pahasti jumissa roottorin ja käämien välissä. Joutui käyttämään vähän väkivaltaa, että sai roottorin ulos koneesta. Voi olla että käämitys on ottanut itseensä. Saas nähdä tuleeko tuosta koneesta enää kalua.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #646 : 29.07.10 - klo: 18.34 »
Se moottorin laakerihan on tietty saanut siipeensä jo aiemmin, kun kardaanin slipperin kannatinlaakeri on hajoillut. Jos nyt vaihdat molemmat samaan aikaan, niin luulisi kestävän paremmin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa anpulli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #647 : 29.07.10 - klo: 18.36 »
No, on se kiva tietää, ettei ole yksin ongelmansa kanssa. :)

Käväisin tänään Sabessa juttelemassa asiasta, ja pyysivät kiikuttamaan noparin ja moottorin heille. Ilmeisesti ovat laittamassa jotain takuukuormaa Traxxasille päin tms. Ans kattoo kui äiän käy.
LRP Shark S18 Monster brushless
Traxxas Slash 4x4 RTR Axial SCX10 TR Honcho

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #648 : 29.07.10 - klo: 18.42 »
Onneksi on "vara-auto" tulossa jo Tanskan kohdalla. Toivottavasti pääsee sen kanssa ensi viikolla radalle.
 
Tosin se on tulossa DPD:llä, eli jos käy niin kuin aikaisemmin kyseisen rahdinkuljettajan kanssa, on paketti huomenna Turussa ja viikon päästä Vantaalla lajittelukeskuksessa ja siitä menee vielä viikon päivät ennen kuin se on kotona.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #649 : 29.07.10 - klo: 19.34 »
Panin oman Slerssini myyntiin scale-offroad crawler-kuumeen takia, joten ostakee pois :)

Juuri tarkistin moottorin laakerit omastani ja kunnossa olivat. Moottoripukin laakerikin tuntuisi olevan vielä ehjä vaikka ajokertoja sillä on takana jo varmaan 10-15 akullista. Varmasti auttoi kun estin sillä kumimatolla hiekan ja isompien siirtolohkareiden pääsyn sinne kardaanitunneliin.
Noh, vaihdanpa senkin nyt varmuuden vuoksi kun noita laakereita tossa kerran varalla on.
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #650 : 29.07.10 - klo: 20.00 »
Se moottorin laakerihan on tietty saanut siipeensä jo aiemmin, kun kardaanin slipperin kannatinlaakeri on hajoillut. Jos nyt vaihdat molemmat samaan aikaan, niin luulisi kestävän paremmin.
Minulla on myös pari pinionia "räjähtänyt" kappaleiksi, joka on myös voinut rassata koneen laakeria. Näinhän se on tehtävä, että nyt vaihdetaan molemmat laakerit, ja toivottava parasta.
 

Jatkossa taidan ainakin parin kuukauden välein myös kurkata moottorin sisään. Siellä oli aika paljon törkyä kertynyt roottorin päissä oleviin "kuppeihin".
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #651 : 29.07.10 - klo: 20.07 »
Omassani oli myös jotain töhkää sisällä jotka puhaltelin paineilmalla pois.
Olisin vaihtanut moottoriinkin uudet laakerit mutta Sabessa eivät äkkipäätä muistaneet oikeaa laakeria ja otin tuurilla yhdet. Halkaisija täsmäsi mutta olivat hieman liian leveät. Eipä olleet kalliita ja aina pieniä laakereita johonkin tarvitsee :)
-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #652 : 29.07.10 - klo: 20.36 »
Jatkossa taidan ainakin parin kuukauden välein myös kurkata moottorin sisään. Siellä oli aika paljon törkyä kertynyt roottorin päissä oleviin "kuppeihin".

Ajetaan juniorien kanssa hiekkamontuilla Foffia kilpaa ja autot puretaan aivan osiksi jokaisen kisan jälkeen vaikka ajoa tulee kisassa n. 5-10 min. per auto, SC-autolla tuplasti. Jokaisen kisan jälkeen on jotain mikä vaihdetaan uuteen, tosin vaihdamme osat jo kun ensimmäiset merkit vikaantumisesta ilmenevät. Jos esim. laakeri rahisee, niin se vaihdetaan eikä vasta sitten kun se on jo jumissa tai kuulat pellolla. Slashillä ajettiin myös foffia ja muuten oli ihan hyvä laite, mutta kun siihen ei saanut sopivia renkaita, niin oli pakko vaihtaa merkkiä. Laakereita toki paukkui, etenkin noita slipperin kannatinlakuja.

Kyllä tätä kalustoa tosiaan kannattaa huoltaa ja käyttää aikaa siihenkin. Se palkitsee lopulta siinä, että tietää missä kunnossa osat ovat ja yleensä ehtii vaihtaa kuluneen osan ennenkuin se hajoaa niin pahasti, että rikkoo jotain muuta mukanaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #653 : 03.08.10 - klo: 15.58 »
Nyt vit...aa. Tänään tuli mootorin laakerit ja aattelin että pääsis ehkä jopa radalle illalla. Mutta mutta, nämä tilaamani 5x11x5 lakerit ei sovikkaan koneeseen. Traxxasin ohjeen mukaan molemmssa päissä pitäis olla sama laakeri 5x11x5 mut tohon ehjään laakeriin kun vertaa niin on nää uudet isompia. Eli näyttäis olevan 5x11x4 kokoinen toi alkuperäinen. Ja vaikka vaihtaa vain toisen laakerin niin ei mahdu enää takakansi koneeseen kiinni. Per.....
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #654 : 03.08.10 - klo: 17.23 »
Moottoreissa, joiden molemmat päädyt on avattavissa on 5x11x5 laakerit. Uudemmissa moottoreissa vain toinen pääty on avattava ja laakerin koko 5x11x4. Nelkkuslashissä on ollut vain tätä uudemman mallista moottoria, joten laakerin kokokin on niissä pienempi.

Voi sitten arvata kumpi kestää paremmin ja kumpi oli halvempi valmistaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Lehtila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #655 : 03.08.10 - klo: 17.37 »
Olen miettinyt että onko eroa jos ostaa RC-liikkeestä halvan laakerin tai sitten lampsii oikein alan liikkeeseen ostamaan aidot SKF:t FAG:t tms. merkkilaakerit?

Ainakin itsellä noiden tarvikelaakerien sisäkehät heiluvat ulkokehien sisällä melko reilusti.. siis vaikka ovat käyttämättömiä.

-- Axial SCX10 Jeep Cherokee -- Slash 4x4 Ultimate -- Marui BigBear -- Lukuisia lentäviä härveleitä --

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #656 : 03.08.10 - klo: 17.57 »
Nelkkuslashissä on ollut vain tätä uudemman mallista moottoria, joten laakerin kokokin on niissä pienempi.

Kiitos Penguin! Tämä oli arvokas tieto.
Minäkin olen katsonut molemmista päistä avattavan koneen räjäytys kuvaa, vaikka on tuo vain toisesta päästä avattava kone.
Eli väärät laakerit tulossa tännekkin.

Onneksi on tulossa uusi konekin, niin pääsee toitottavasti jo huomenna ajelemaan.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #657 : 03.08.10 - klo: 18.35 »
Tuonne kannattaa laittaa laakerit, jotka on tarkoitettu moottorin laakereiksi tai ylipäätään tuollaisiin pyörimisnopeuksiin. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota suojaukseen. Vanhoissa malleissa oli suurempi laakeri, mutta metallisuojattu, joka imee aika hyvin lian sisäänsä. Uudemmissa on pienempi kumisuojattu ja ehkä lika pysyy vähän paremmin ulkopuolella. Toki mitään ongelmaa ei pitäisi olla takapään laakerissa, joka on erittäin hyvin suojassa muovihatun alla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #658 : 03.08.10 - klo: 20.42 »
Sain ratkaistua laakeri ongelman siten että laitoin molempii päihin ne 5mm laakerit mutta otin perässä olevan holkin pois ja laitoin tilalle ehjäksi jääneen 4mm laakerin. Hyvin tuntuu toimivan. Eli sain nyt hieman isomat laakerit molempiin päihin.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #659 : 03.08.10 - klo: 21.37 »
Tuolla tavalla nähdäkseni roottori siirtyy 1 mm verran toiseen päätyyn päin alkuperäiseltä paikaltaa ja sen periaatteessa pitäisi vaikuttaa moottorin toimintaan, kuten huipputehoihin. Minulla on tuossa hyllyssä sekä uuden että vanhan malliset Velineonit irrallaan, joten pitääpä katsoa mitä niiden sisällä on ja vertailla missä muualla on eroa. Veikkaisin näin kylmiltään, että uudessa on 1 mm:n pidemmän holkit etu ja takapuolella verrattuna vanhaan. Jos näin, niin Traxxasin rebuild kitin pitäisi silloin käydä myös uuden malliseen moottoriin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.