Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 895985 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1470 : 04.05.11 - klo: 17.19 »

Slashin uus nopari. Hyvin toiminut tähänkin asti :wink:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1471 : 08.05.11 - klo: 16.44 »
Onko tässä diffin ulostulot kiinni ruuvilla? Semmoisella missä on vähän kierrettä päässä.
Tilasin tommoset tuuppiin mutta ei taida sopia, vetari ei ainakaan mene kiinni ks. osaan.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1472 : 08.05.11 - klo: 21.08 »
Ihan samalla tavalla on kiinni kuin tuupissakin. Nelkun ulostulo on aika iso tohon tuupin vetariin, mutta voi sitä siinä käyttää. Vähän se pääsee vatkaamaan, kun vetarin pallo on niin pieni. Mutta on se ainakin kestävämpi.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1473 : 20.05.11 - klo: 19.42 »
Onkos tossa 4x4 Platiniumissa speciaalina oleva keskidiffi ns jäykkyys säädettävää mallia?

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1474 : 20.05.11 - klo: 21.20 »
Öljyjä vaitamalla säädellään tämän vakiodiffejä.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1475 : 24.05.11 - klo: 13.28 »
Katuautokonversio :cool:
http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=125269
Mielenkiintoista... En ole saanut itse aikaiseksi niin on hyvä että tulee kaupallinen, valmiiksi mietitty vaihtoehto.

Poissa salkku00

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1476 : 24.05.11 - klo: 15.18 »
Katuautokonversio :cool:
http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=125269
Mielenkiintoista... En ole saanut itse aikaiseksi niin on hyvä että tulee kaupallinen, valmiiksi mietitty vaihtoehto.

Joo aika hienolta näyttää. Mahtais olla aika hyvä juttu kun menis radalle, ja joku kysyis: Mikä merkki? Traxxas.
Nyky rc autoilijan viimeiset sanat: Jos kaikki olis mekaanista...  Traxxas Stampede 4x4 vxl

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1477 : 24.05.11 - klo: 23.52 »
Ja mikä malli? Slash 4x4  :grin:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1478 : 25.05.11 - klo: 08.01 »
4x4 slässi näyttäis olevan kuvan perusteella.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1479 : 28.05.11 - klo: 11.44 »
Mikäs nopari olisi hyvä ja halpa? Omasta slässistä oli nopari kärähtänyt.  :cry:
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1480 : 28.05.11 - klo: 12.07 »
Elikkäs tämmöinen http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7188
mikäs moottori sulla on käytössä ?

 markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1481 : 28.05.11 - klo: 12.17 »
Elikkäs tämmöinen http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7188
mikäs moottori sulla on käytössä ?

 markus.
velineon 3500kv moottori, eli vakio. Tuota noparia harkitsin, onko hyvä?
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1482 : 28.05.11 - klo: 12.47 »
Se on sitten ihan riittävä, ja nopari on ihan perus sudittajalle hyvä.

 markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1483 : 28.05.11 - klo: 22.07 »
RPH joka vaikuttaa Ulvilan radalla on rakentanut minulle tässä viimeaikoina vähän erilaisen auton tuosta ulkorata-autostani.

Jotain pieniä fiksauksia autoon vielä tulee, ehkä ylädekki (jos tarvitsee) ja kanttaukset
teen (ihan itse  :laugh:) pohjalevyn reunoille. Oli mukava jättää auto "hoitoon" kun Ramilla oli selvät sävelet
muutoksien suhteen ja varsinkin siksi etten halunnut tilata kallista "jenkkialustaa".

Postailen vielä kuvat valmiista autosta kunhan sen saan käsiini ja lopulliseen iskuun.

Kiva kun ehtii itsekin harrastamaan... :evil:

Pari Ramin ottamaa kuvaa projektista:




Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1484 : 28.05.11 - klo: 22.17 »
Heittelin nämä www.large-scale-finland.eu - foorumin puolelta tänne, en viitsinyt tehdä kahdesta
viestistä yhtä, tässä siis jatkoa:

Nonni! Protolla testattu puoli akullista ja pitää kyllä sanoa että on se vaan uskomaton verrattuna alkuperäiseen.
Testialustana toimi pienirakeista soraa käsittävä piha, märkä nurmikko ja asfaltti. "Kumma" että sain vaan pari
kertaa tuon katon kautta ympäri asfaltilla verrattuna edelliseen joka noista nopeuksista olisi lennellyt heti. 

Kosmeettinen rakentelu on vielä kesken, mutta muuten autolle ei tarvitse tehdä muuta kuin pudottaa noparia vielä
alemmas ja spurrin alueelle pitää tehdä päätös joko kokonaan tiivistämisestä taikka sitten alustan reijittämisestä
pikkukivien kiilautumisen estämiseksi. Kyseessähän on edelleen prototyyppi, joten ulkonäkö on minulle sivuseikka...





PS: VERSTAALLA ON 20 PARIA BANAANILIITTIMIÄ, JOTEN ÄLÄ IHMETTELE SOKERIPALOJA... OLI KIIRE TAAS KERRAN...

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1485 : 28.05.11 - klo: 23.03 »
Taitaa olla eka Suomessa tehty lcg-pohja?
Onko lisää kuvia, jos vaikka innostuisi tuostakin rakentamaan...

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1486 : 28.05.11 - klo: 23.57 »
Toi on todella helppo modaus  :wink:.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1487 : 31.05.11 - klo: 21.39 »
Postailen lisää kuvia kunhan pääsen "maailmalta" kotiin.

Poissa ratikka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1488 : 31.05.11 - klo: 22.14 »
Laitetaas tänne oikeaan osioon. Tuli ostettua kyseinen auto...

Kuinka kestää/onnistuu ajaminen 1/10 krossiradoilla? Meinasin ajella ainakin Lavangon radalla.

Edit: Tämän videon mukaan pitäisi onnistua:

http://www.youtube.com/watch?v=jv9_xkHzLEE&feature=related
Tamiya Dark impact brushless 9t  & Traxxas Slash 4x4.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1489 : 01.06.11 - klo: 10.31 »
Pihasudituksen lisäksi, siihen tuon on kai Traxxasin setä juuri suunnitellut.
Kestää rata-ajoa erittäin hyvin ja olen nähnyt että hyvä kuski voi sillä ajaa aika kovaakin.   
Jos noin nätisti ajelet kuin tuossa videolla mentiin, en usko että menee rikki ollenkaan :grin:
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Erkkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1490 : 03.06.11 - klo: 20.17 »
Tervehdys,

Sain vihdoinkin otettua itseäni niskasta kiinni ja ostettua ensimmäisen RC autoni. Valintani osui Traxxas Slash 4x4 Platinum Edition malliin 5000 mAh 2sYungton akulla, Futaba 3PL säätimellä ja graupnerin laturilla. Foorumeita luettuani ja jokusen aikaa pihalla suditeltuani päädyin hankkimaan Overtrayn, King Headzin blokin, metallisen voimansiirto-adapterin etupäähän (mikähän tän oikea nimi on... amainhobbies tuotenro TRA6888X) ja Hudyn meisselisarjan (1,5mm-3mm, 4 mm risti- ja suorapää.). Mitä muuta suosittelisitte slashiin ostamaan? Onkohan jostain saatavilla jotain valmista nippelinappeli lajitelmaa, joka kannattaisi ostaa?

Koska Slashissä on tuo ongelma tuon puoliavonaisen voimansiirron kanssa, niin erilaisia viritelmiä etupään tangon suojaamiseen on tehty. Olisiko teillä ehdottaa mikä näistä olisi paras, jottei kiviä ja hiekkaa putkeen menisi? Pitääkö suojaus myös tehdä tuonne moottorin luokse?

Mitä muita varaosia on syytä olla omassa varastossa? (Renkaat, vetarit, renkaiden tuentaa liittyviä osia,...?)

Jos tähän haluaisi laittaa tiukemman moottorin ja noparin, niin mikä suositus olisi?

Toista akkua tekee mieli, kun ei yksi tunnu riittävän. Kovasti olen selaillut eri jälleenmyyjiä suomesta ja ulkomailta, mutta varteenotettavaa vaihtoehtoa en ole löytänyt. Epäilyttää kovastikkin nuo Hobbykingin akut. Jos kuitenkin niihin päätyy, niin miten suosittelette liitokset tekemään, voiko käyttää jotain adapteria esim 4mm/5mm bullet->Traxxas. Onko laitteessa syytä olla korkeampi c arvo, kuin nykyisessä akussa (20c)

Toinen etupyöristä näyttäisi olevan suorassa tai jopa hieman osoittaa sisäänpäin. Millä kotikonsteilla olisi renkaiden suuntaus järkevintä tehdä?

Pahoittelen, jos kirjoittelen jo vastattuja kysymyksiä, mutta n viikon iltojen ja öiden luennalla en ole niihin saanut vastauksia.

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1491 : 03.06.11 - klo: 22.02 »
Moi.
Tässä syksyllä ostin oman slässin. Itsellä on mennyt yksi vetari, kun meni jäiseen lumipenkkaan tässä talvella. Kyllä kannattaa ostaa vaikka jo varastoon alatukivarsia. Yleisin rikki mennyt osa omassa slashissa. Ja itsellä on ollut käytössä kevään alusta saakka hobbykingistä tilattu zippy 3s 4000 mah 30c hardcase lipo. Hyvin on toiminut ja tehoa riittänyt. Suosittelen lämpimästi :wink: Taisi olla postituskuluineen 38e, joka on aika halpa. Ja yksi kardaani on kulunut päistä loppuun ja 3s lipolla oikein repesi :cheesy:
Kävi ikävästi tässä keväällä, kun oli vielä hiukan lunta. Servo jumittui, kun nopari paloi. Eli osti uuden servon ja tälläisen noparin: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993
Tuokin toiminut hyvin, mutta täytyy vielä hommata ''säätökortti''.
Onnea vaan osien osteluun ja tulevien vuosien ajeluihin :laugh:
« Viimeksi muokattu: 03.06.11 - klo: 22.35 kirjoittanut Rossari »
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1492 : 03.06.11 - klo: 23.04 »
Moi.
Tässä syksyllä ostin oman slässin. Itsellä on mennyt yksi vetari, kun meni jäiseen lumipenkkaan tässä talvella. Kyllä kannattaa ostaa vaikka jo varastoon alatukivarsia. Yleisin rikki mennyt osa omassa slashissa. Ja itsellä on ollut käytössä kevään alusta saakka hobbykingistä tilattu zippy 3s 4000 mah 30c hardcase lipo. Hyvin on toiminut ja tehoa riittänyt. Suosittelen lämpimästi :wink: Taisi olla postituskuluineen 38e, joka on aika halpa. Ja yksi kardaani on kulunut päistä loppuun ja 3s lipolla oikein repesi :cheesy:
Kävi ikävästi tässä keväällä, kun oli vielä hiukan lunta. Servo jumittui, kun nopari paloi. Eli osti uuden servon ja tälläisen noparin: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993
Tuokin toiminut hyvin, mutta täytyy vielä hommata ''säätökortti''.
Onnea vaan osien osteluun ja tulevien vuosien ajeluihin :laugh:
Oma akku maksoi postien kanssa28e. Enkä usko, että servon jumittuminen johtui mitenkään noparista.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1493 : 04.06.11 - klo: 10.15 »
Voi kyllä hyvin olla, mutta menivät omituisen samanaikaisesti :azn:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1494 : 04.06.11 - klo: 11.40 »
Jospa se yhteinen tekijä olikin "oli vielä lunta", eli kosteuden imeytyminen elektroniikan koteloihin sekä servossa että noparissa.

RE:"...metallisen voimansiirto-adapterin etupäähän (mikähän tän oikea nimi on... amainhobbies tuotenro TRA6888X)"           
1/1 autoissa tuota nimitetään kardaanin rihla-urokseksi.

"Hobbykingin akut. Jos kuitenkin niihin päätyy, niin miten suosittelette liitokset tekemään, voiko käyttää jotain adapteria esim 4mm/5mm bullet->Traxxas."
Käytän ko myyjän akkuja ja hommasin/asensin nopariin akun tyyppiset 5,5mm liittimet. Joka adapteri kadottaa jotain matkalla, ja harjatomat noparit huomaaa sen heti lähdöissä. Ei traxxas-liittimetkään huonoja ole, mutta aina juottaen eikä adapterein.

"Onko laitteessa syytä olla korkeampi c arvo, kuin nykyisessä akussa (20c)"
 Tuo riittää juuri ja juuri kesällä, mutta kylmässä pelivaraa olisi hyvä olla. Rajalleen kuormitettu akku kuumenee, ja on lyhytikäinen.

"Toinen etupyöristä näyttäisi olevan suorassa tai jopa hieman osoittaa sisäänpäin. Millä kotikonsteilla olisi renkaiden suuntaus järkevintä tehdä?"
Ensin katsotaan onko keinut tms kohta antautunut. Säädettävät yläkeinut ja raidetangot kaupasta, ja säätämään.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1495 : 04.06.11 - klo: 11.49 »
Miksiköhän se kosteus pääsi sinne vasta keväällä, kun autoa on uitettu ojissa ja muutenkin kestänyt koko talven?
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1496 : 04.06.11 - klo: 14.33 »
Miksiköhän se kosteus pääsi sinne vasta keväällä, kun autoa on uitettu ojissa ja muutenkin kestänyt koko talven?

Aivan kuten muidenkin sähkölaitteiden kanssa, kastumisen, mahdollisen kuivumisen ja ensimmäisen kosteuden aihauttaman vian väli voi olla joissain olosuhteissa todella pitkä. Vähän puhdasta vettä, vähän happea ja vain harvoin / lyhyitä aikoja sähköt päällä.

Puhtaan veden resistanssi on sen verran suuri, että se ei välttämättä aiheuta suoraan mitään toimintahäiriöitä ja toisaalta hapettuminen on hyvin hidasta. Kastuminen tulee ilmi vasta, kun jostain syöpyy jotain poikki ja sähkö ei enää kulje tai joku oksiiditorni kasvaa niin suureksi että tekee oikarin.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1497 : 04.06.11 - klo: 21.24 »
Kohtuullisesti suojattukin servo tai nopari käyttökertojen lämpösykleissään tekee ylipaineen lämmön noustessa, ja alipaineen jäähtyessään. Useimmiten tälle on jossain paineentasauskanava, tai -reikä. Tai vain heikoin kohta joustaa. Sitten eräänä kertana se alipaine imeekin sitten juuri siitä kohtaa, jossa on sulavaa lunta....
Servoissa paineen tasautumiskohta on usein akselin tai johdon läpivienti. Jälkimmäinen ja siilin reunat kovilla lämpötilan muutoksilla nopareissa.
Montako kertaa avasit ja katsoit mahdollisen  kosteuden tai oksidaation kertymistä kummassakaan?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Negatiivi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1498 : 05.06.11 - klo: 14.13 »
Mun slässin (platinum neliveto) kuulalaakerit oli imeneet hiekkaa jo niin paljon että youtubesta löytyneen laakerinputsausneuvojen avulla uskaltauduin puuhaan. Puhdistin keskikardaanille menevän laakerin ja takana suljetun umpion etummaisena olevan laakerin ja ne hyrräävät nyt mukavasti. Olisin myös puhdistaneet suljetun kammion renkaiden suuntaan menevät laakerit mutten keksinyt millä niitä lukitseva tappi saadaan irti hammaspyöräsysteemistä joten en saanut laakereita irti puhdistusta varten, mutta eivät onneksi niin pahasti rahise kuin nuo keskikardaanin ympärillä olevat.

Mutta sitten itse kysymykseen. Siinä sitten aikani pelkkä takaosa kädessäni rassatessa havaitsin että jos pyöritän takarenkaita niin pyöritys ei välity keskikardaanille menevälle hammaspyörälle kuin randomilla ja hammaspyörien ääni kuulostaa laiskalta, kuin hyppäisi välillä hampaiden yli. Onko tässä vikaa eli kun pyörittää takarenkaita niin pitäisikö myös keskikardaanille menevän hammaspyörän pyöriä samaa tahtia?

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1499 : 05.06.11 - klo: 14.22 »
jos pyörität takarenkaita yhtäaikaa niin silloin kardaaninlähdön/kardaanin kuuluu pyöriä randomina mutta jos pyörität vain toista rengasta niin toisen puolen pyörä pyörii toiseen suuntaa ja kardaani luultavasti ei.välissähän on tasauspyörästö se että kumpi em. jutuista pyörii herkemmin,riippuu taasen siitä millaiset liemet on tasauspyörästössä
Kesämies!