Kirjoittaja Aihe: Eight wheeler 8x8  (Luettu 91297 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #60 : 02.02.10 - klo: 22.38 »
Noniin tässä vielä kuvia "profiloidusta" alustasta.

Tuo kulmien teko muuten vahvistaa runkoa aivan uskomattoman paljon, ennen se taipuili ja heilui, mutta eipä enää :P

Shamer
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #61 : 11.02.10 - klo: 20.22 »
Jouduin pitämään pienen tauon preliminäärikokeiden takia, mutta nyt pääsin taas työstämään muovialustaa, postaan kuvia pian.

Olen saanut servoreiät tehtyä ja taaempien renkaiden ohjaustakin viritettyä.

Parin viikon päästä saan myös tietää, saanko tehtyä revon alumiinialustalla yhtään mitään!
Sitä odotellessa   :azn:

Shamer
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #62 : 11.02.10 - klo: 20.31 »
Kuvia:
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Kimpo86

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #63 : 16.02.10 - klo: 19.23 »
Onko projekti edistyny viikon aikana yhtään  :azn:
Baja 5b ss+ Dominator. Fg Monster 56cc. Challenger powerboat 26cc. Asso RC18t.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #64 : 16.02.10 - klo: 23.32 »
Ei paljoa, minulla on ollut yo-kuuntelut  viimeisen pari päivää, mutta ensiviikolla alkaa loma ja pääsen työstämään alumiinialustaa! Jee :lipsrsealed:

Postailen taas kuvia, kun edistyn

Shamer
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #65 : 24.02.10 - klo: 15.07 »
lähden tänään serkkujen luokse kouvolaa, ja toivon, että saan alumiinialustat valmiiksi.
Tein tänään leikkausviivat ja "väritin" alueen, joka lähtee pois.

Kuvia:

Shamer
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #66 : 28.02.10 - klo: 19.01 »
Alustat jäivät kouvolaan, mutta toivottavasti saan ne takaisin jo ensi viikonloppuna!
Jännittää nähdä millaista jälkeä syntyy :)
Postaan kuvat kun saan niitä.
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #67 : 08.03.10 - klo: 09.25 »
Pitkä odotus jatkuu, en saanut alustoja vielä tällä viikonlopulla, mutta ehkä ensiviikolla :)
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #68 : 14.03.10 - klo: 10.41 »
Alustat ovat valmiit, mutta saan ne vasta ensi viikolla :(
« Viimeksi muokattu: 14.03.10 - klo: 20.31 kirjoittanut Shamer »
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #69 : 22.03.10 - klo: 15.17 »
Vihdoinkin, sain uudet alustat tänään!
Pääsen jälleen jatkamaaan, tilasin muuten viikollopulla ebaysta e-revon vaihdelaatikon.
Uusia kuvia:
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #70 : 22.03.10 - klo: 15.18 »
Pienen kokoamisen jälkeen tämä alkaa jo näyttää joltain :)
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #71 : 22.03.10 - klo: 17.11 »
Paljonko tuossa tulee akseliväliä kahden akselin välille?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #72 : 22.03.10 - klo: 17.16 »
Alumiinialustan sisällä akseliväli on noin 23.5 cm, en osaa sanoa kuinka paljon väliä tulee keskiosaan, arvioisin sen olevan noin 23-27cm.
Autolle tulee ensiarviossa pituutta siis noin 70 cm :O
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #73 : 22.03.10 - klo: 17.29 »
Tässä vielä pari kuvaa iskarit asennettuna :)
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa eesava

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #74 : 22.03.10 - klo: 20.17 »
Eli teet siis runko-ohjauksen?
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #75 : 22.03.10 - klo: 20.47 »
en, minulla on kaksi lyhennettyä alustaa, e-revon vaihdelaatikko tulee niiden väliin.
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #76 : 23.03.10 - klo: 00.37 »
Alumiinialustan sisällä akseliväli on noin 23.5 cm, en osaa sanoa kuinka paljon väliä tulee keskiosaan, arvioisin sen olevan noin 23-27cm.
Autolle tulee ensiarviossa pituutta siis noin 70 cm :O

Siis neljä akselia ja välit 23,5 + 23...27 + 23,5 eli pelkästään äärimmäisten akseleiden väli on vähintään 70 cm ja päälle renkaat sekä mahdollinen etu- ja takaylitys. Vakiorenkailla tulee pituutta lisää 15 cm ja tuskin laitat pienempiä eli vähintään 85 cm tuolle tulee pituutta.

Ei sitä keskimmäistä väliä kannata lyhyemmäksi jättää kuin mitä noissa rungoissa on väli. Joko tasan sama tai sitten pidempi. Voipi joutua E-Revon loota aika koville etenkin jos kardaani on jäykkä päästä päähän. Toistaalta jos ei ole, niin ei etene mihinkään, se on tullut testattua. Itse laittaisin tuohon väliin jonkin kasibuggyn/-truggyn diffin todellä jäykillä sooseilla, torsenin tai pelkän spoolin. Voisi myös RC-Monsterin slipperential eli spooli luistokytkimellä olla aika hyvä tuossa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #77 : 23.03.10 - klo: 09.27 »
Mittailinkin pituutta ilman renkaita.
Mihin kohtaan laittaisit slipperin/diffin? Keskelle?

Toisaalta E-revon 2vaihdejärjestelmän ohjekirja sanoo: "1st gear (wide ratio) Spur/pinion x 14.45 = final drive ratio". Eli isolla spurrilla ja pienellä pinionilla voi saada melko korkean välityksen.
Vai pitäisiköhän harkita metallirattaiden tilaamista robinssonilta? :D
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #78 : 23.03.10 - klo: 09.27 »
Onko sinulta mennyt boxista vielä rattaita?
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #79 : 23.03.10 - klo: 15.19 »
Meinaatkos tuolla E-Revon laatikolla käyttää kahta vai yhtä konetta??
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #80 : 23.03.10 - klo: 15.59 »
Nyt alkuun on tuossa pöydällä odottelemassa kaksi harjallista permax600 moottoria, mutta jos kaikki menee hyvin, niin ehkä jossain vaiheessa siirryn harjattomaan.
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #81 : 23.03.10 - klo: 17.49 »
Mihin kohtaan laittaisit slipperin/diffin? Keskelle?

Toisaalta E-revon 2vaihdejärjestelmän ohjekirja sanoo: "1st gear (wide ratio) Spur/pinion x 14.45 = final drive ratio". Eli isolla spurrilla ja pienellä pinionilla voi saada melko korkean välityksen.
Vai pitäisiköhän harkita metallirattaiden tilaamista robinssonilta? :D

Keskelle ehdottomasti. Jos viet vedon etummaiselle/takimmaiselle akselille edellisen diffin läpi, niin kyllä se kestää kaksi ketjuttaa, mutta kolmas voi olla jo liikaa. Joka tapauksessa saa kuorman jakautumaan tasaisemmin slipperin/diffin etu- ja takapuolelle.

Minulla oli mielessä ihan yksivaihteinen otus ehkä johtuen siitä että omat on sellaisia. Toisaalta jonkun kasikrossarin diffin ja pukin saa samalla rahalla kuin metallirattaa tuonne Traxxasin lootaan.

Vähemmän rattaita, vähemmän hajoavaa, vähemmän kitkaa, parempi kulku.

Onko sinulta mennyt boxista vielä rattaita?

Juu näyttivät sekä spurri, että (alumiininen) pinioni olevan sen verran loppu, että vaihtoon menee. Muita rattaita en ole uskaltanut edes vilkaista. Kyllä se sitten kertoo kun hampaat loppuvat.

Kahden moottin kanssa mielenkiintoinen setup voisi olla myös sellainen, että laitat etummaisille akseleille oman moottorin ja takimmaisille oman ja väliin ei mitään vaihdelaatikkoa tai kardaania, vaan ainoastaan sähköjohdot.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #82 : 23.03.10 - klo: 21.46 »
Tuo moottorien jakaminen voisi olla ihan toimiva ajatus, mutta menen nyt vielä tällä nykyisellä suunnitelmalla :P 2vaihdejärjestelmä odottelee jo korissa ja e-revo vaihdeboxi on matkalla jenkeistä tänne.
Pääsee sitten kokeilemaan.
Mietin että jos ostaisi ihan e-revon oman keskidiffin tuohon, mutta jos oikein tajusin, niin joutuisin heivaamaan silloin kaksivaihdejärjestelmän... pitää vielä katsoa, miten asiat kehittyvät :)
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #83 : 23.03.10 - klo: 22.01 »
Mietin että jos ostaisi ihan e-revon oman keskidiffin tuohon, mutta jos oikein tajusin, niin joutuisin heivaamaan silloin kaksivaihdejärjestelmän... pitää vielä katsoa, miten asiat kehittyvät :)
Jep, E-Revon aski syö joko diffillisen ulostuloakselin tai vaihteellisen, mutta molempia ei voi saada.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #84 : 23.03.10 - klo: 22.18 »
Se Revon keskidiffi kannattaa unohtaa samantien. Meillä oli 6-pyöräisessä ja siinä suttasi etuset tyhjää ylämäessä, eikä auto edennyt mihinkään. Kun diffi poistettiin, niin kulku muuttui aivan toisenlaiseksi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #85 : 25.03.10 - klo: 23.17 »
Okei, hyvä tietää!

Kävin tänään hakemassa osia toiseen puolikkaaseen autoa.
Vielä on paljon matkaa toimivaan autoon, mutta positiivisella puolella ollaan jo!

Ainiin, sattuisiko kenelläkään olemaan ylimääräisenä revon longtravel-paloille tarkoitettuja jousia?
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #86 : 26.03.10 - klo: 00.35 »
Paljonkohan tuo auto tulee painamaan? Voi meinaan olla tarve laittaa normaalia jäykempää jousta, että se jaksaa kantaa koko auton. Vaikka tuossa on runkoja lyhennetty, niin joudut sen verran lisäämään sinne jäykistettä esim. bulkheadien alapuolelle, auton pitämiseksi yhtenä palana, että jousitettu massa todennäköisesti kasvaa alkuperäisestä. Tee auto ensin muuten liki valmiiksi ja sitten katsot millä jousilla sen alusta toimii parhaimmalla tavalla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #87 : 26.03.10 - klo: 09.00 »
Punnitsin ensimmäisen puoliskon ja se painoi 1,6kg... Huom! tämä on ilman akkuja renkaita ja muita sähköjä.

Jos realistisesti arvioin niin 4-6kg

Tiedän, että autoa joutuu vielä vahvistamaan, mutta ajattelin, että nyt alkuun kävisi revon alkuperäiset longtraveljouset, koska paino tulee kuitenkin jakaantumaan kahdeksalle iskarille neljän sijasta...

Saapuisipa e-revon vaihdelaatikko jo, että pääsisi mallailemaan!!!  :angry:

Edit: Huomasin eilen illalla, että takabulkeille ohjauksen laittaminen on pirun vaikeaa, sillä jos turnbucklet(mikäköhän olisi sopiva suomennos) asettaa väärään paikkaan, auton jousittaessa renkaat alkavat auraamaan karmeasti! Päädyin tulokseen, että käytän revon eteen tehtyä ohjausjärjestelmää, mutta toteutan tämän viimeiseksi, jolloin saan vertailtua kunnolla.
« Viimeksi muokattu: 26.03.10 - klo: 09.04 kirjoittanut Shamer »
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #88 : 26.03.10 - klo: 16.17 »
Aika optimistinen arvio. Jos puolikas on jo 1,6 kg ja päälle akut, nopari, moottori(t), muut sähköt, puolikkaiden välinen runko, vaihdelaatikko, linkit ja renkaat, niin tuskin 8 kg riittää. Noista renkaat on jousittamatonta massaa eikä sinänsä vaikuta siihen mitä jousituksen tarvitsee kantaa, paitsi kun ajat paikkaan, jossa esim. yksi akseli on kokonaan ilmassa.

Long travel -jousituksessakin toimii oikeasti mitkä tahansa Revon jouset. Toiset paremmin, toiset huonommin. Tee auto ensin muuten valmiiksi, niin että kyydissä on kaikki mikä kyytiin tulee. Laitat vaan vaikka vakiojouset ja sitten tutkailet sitä mihin suuntaan jousien kanssa pitää mennä (löysempi vai jäykempi). Muuten käy niin, että hankit nyt yhdet jouset, sitten rakentaessa mahdollisesti huomaat, että ne ovat liian löysät ja hommaat toiset ja tuotahan voi sitten toistella loputtomasti.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Eight wheeler 8x8
« Vastaus #89 : 26.03.10 - klo: 17.27 »
Totta.
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti