Kirjoittaja Aihe: HPI Blitz  (Luettu 197244 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #90 : 10.03.10 - klo: 14.15 »
Huhujen mukaan Turussa ajetaan vieläkin jäykemmillä diffiöljyillä?
Enpä tiedä, oma auto tuli käytettynä Turusta, ja siellä oli (ollut) vissiin sen verran notkeat öljyt että olivat päässeet karkuteille  :mrgreen:
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa Matheus

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #91 : 10.03.10 - klo: 17.03 »
MikaR
Luuletko että kysyisin jos manuskassa lukisi oikea koko tiivisteelle ??

Mika R

  • Vieras
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #92 : 10.03.10 - klo: 17.07 »
ei nyt tarvii hermostua, eihän se sun vika ole?
eli manuskassa on sama koko kuin autossa? no ei kai se sitten ole vahinko.. huonoa sunnittelua vaan. mutta tee niinku mr. K sanoi eli vaihda ne.

edit: vai tarkoitatko ettei manuskassa kerrota o-renkaan kokoa? no jopas jotain.
« Viimeksi muokattu: 10.03.10 - klo: 17.13 kirjoittanut Mika R »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #93 : 10.03.10 - klo: 17.22 »
Huhujen mukaan Turussa ajetaan vieläkin jäykemmillä diffiöljyillä?
Enpä tiedä, oma auto tuli käytettynä Turusta, ja siellä oli (ollut) vissiin sen verran notkeat öljyt että olivat päässeet karkuteille  :mrgreen:

Losi 10000 on ollut, voi laittaa ihan hyvin 30000, Losi taitaa ilmoittaa wt lukuina.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #94 : 11.03.10 - klo: 00.11 »
15000wt Losi on hyvä lähtökohta Blitzin diffiin. Nokialla se oli ihan hyvä ajaa. Espoon radasta en osaa sanoa. Turussa vois olla 20000wt tai paksumpi.

Poissa Matheus

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #95 : 11.03.10 - klo: 08.05 »
Joo, manuskassa ei kerrota kokoa olleskaan... Mut sellasta sattuu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #96 : 11.03.10 - klo: 16.52 »
Siis ulostulojen O tai oikeastaan X-rengas?

Se X-rengas kannattaa nakata mäkeen kun ei toimi ja laittaa tilalle nitriili tai silikoni O-renkaat. Sisähalkaisija 5mm ja ulkohalkaisija 9mm, sen jälkeen alkaa kiisselit pysymään sisällä selkeästi paremmin.

Ok, kun tuon auton mukana tuli jotkut o-renkaat mutta ovat sitten ilmeisesti väärän kokoiset.
siis nimenomaan ei x renkaat. Kiitos koko tiedoista.

Ja MikaR

Olipa kehittävä kommentti, Kiitosta vain.


Niin... siis kyse on siitä isosta O renkaasta... ei ulostulojen rinkuloista.

Matheuksen auto on hommattu vähän käytettynä ja nuo ulostulojen renkaat oli vaihdettu jo erilaisiksi.
Mukana tuli myös kyseisiä renkaita parit...
Ne käy, ei ongelmia.
Mutta se iso O rengas joka tulee diffin puoliskojen väliin.
Se on joko alkujaan ollut väärää kokoa tai sitten edellinen omistaja hommannut hivenen väärää kokoa olevan.

Eniveis... Jotenkuten se toimii nytkin, mutta pakko siihen on hommata oikean kokoinen rinkula.

Matheuksen diffiin tuuppasin UR 50.000 plöröt.
Toimii hienosti... Omaan makuun vois olla jopa vielä vähän paksumpaa mäskiä, mutta tuo on jo ihan hyvä.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #97 : 12.03.10 - klo: 10.18 »
Hoken viesti selvensi asiaa. Minullekin tuli Hobbylinnalta tuohon kuorien väliin o-rengas, mutta se oli mielestäni liian pieni sopiakseen mukavasti. Siispä käytän kuorien välissä edelleen alkuperäistä silikoni tiivistettä, joka varmaankin hieman vuotaa. Lähtöjen x-renkaat korvasin o-renkailla ja se auttoi kummasti vuotoon.

Poissa Matheus

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #98 : 12.03.10 - klo: 11.23 »
Joop, Anteeksi minun huono selkinen viestini. :)

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #99 : 12.03.10 - klo: 14.40 »
Hoken viesti selvensi asiaa. Minullekin tuli Hobbylinnalta tuohon kuorien väliin o-rengas, mutta se oli mielestäni liian pieni sopiakseen mukavasti. Siispä käytän kuorien välissä edelleen alkuperäistä silikoni tiivistettä, joka varmaankin hieman vuotaa. Lähtöjen x-renkaat korvasin o-renkailla ja se auttoi kummasti vuotoon.

Ei se sit niistä pultin rei'istä vuoda phalle jos käytät sen alkuperäis kumitiivisteen sijasta o-rengasta? Itsellä ei ainakaan vuoda alkuperäistiiviste. Eikä ulostuoljen x-renkaiden kanssa ollut mitään ongelmaa.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #100 : 12.03.10 - klo: 18.31 »
Hoken viesti selvensi asiaa. Minullekin tuli Hobbylinnalta tuohon kuorien väliin o-rengas, mutta se oli mielestäni liian pieni sopiakseen mukavasti. Siispä käytän kuorien välissä edelleen alkuperäistä silikoni tiivistettä, joka varmaankin hieman vuotaa. Lähtöjen x-renkaat korvasin o-renkailla ja se auttoi kummasti vuotoon.

Ei se sit niistä pultin rei'istä vuoda phalle jos käytät sen alkuperäis kumitiivisteen sijasta o-rengasta? Itsellä ei ainakaan vuoda alkuperäistiiviste. Eikä ulostuoljen x-renkaiden kanssa ollut mitään ongelmaa.

Kyseinen O rengas joka ainakin matheuksen autossa on, on yksinkertaisesti liian pieni.
Se ei mene paikoilleen sitten niin mitenkään... Siis sillätavoin kun sen pitäisi mennä.
Jos esim laitat O renkaan ensin isompaan diffinpuoliskoon ja sen jälkeen pienempi päälle...
laittelet ruuveja paikoilleen... Se O rengas tulee jopa parin ruuvinreiän tielle, eli ruuvia ei saa nätisti paikoilleen... Muuten kuin hieman väkivalloin ja sillon taas rinkula kärsii.
Kuten näköjään matheuksen autossa oli käynyt kun ekan kerran entisen omistajan jäljiltä diffin purin.

O renkaan pitäisi olla hieman isompi halkaisijaltaan jotta se levittyisi nätisti diffikuoren ulkoreunaan.
Tällöin diffi myös menisi kunnolla kiinni, eikä O rengas jäisi puoliskojen väliin puristuksiin, vaan menisi siihen ulkolaitaan, missä se edelleen pitäisi diffin tiiviinä, mutta päästäisi kuoret painumaan kunnolla kiinni.

Tai sitten pitää tehdä ohuesta tiivistepaperista muutamia tiivisteitä.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #101 : 12.03.10 - klo: 19.02 »
O-rengas ulostuloihin:



O-rengas diffikuoren väliin:



Ruuvien tiivistykseen käytetään reilusti "pehmeää" ruuvilukitetta:

Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #102 : 12.03.10 - klo: 19.11 »
Onko vain 7k öljyä tosiaan diffissä?
Vai joko on siirrytty paksumpaan?

Matheuksen autoon tosiaan tuuppasin 50.000 plöröt ja auto toimii kivasti... Omaan makuun olisin laittanut vielä paksumpaa mäskiä.

Kokeiles huvikses ihan kunnon paksua diffiöljyä.

Pisaraakaan ruuvilukitetta en laittanut diffin ruuveihin.
Ihan piruuttani jätin ilman, että selviää tuleeko tuo paksumpi tuosta kohtaa ulos ollenkaan.

Ihan on eri kokoa tuo diffikuoren O rengas kuin matheuksen auton mukana tulleet.
Selvästi paremmin istuu.
Tosin mä laittaisin ohuemmalla profiililla olevan.
Sillon O rengas plupsahtais tuon ohuemman puoliskon ulkolaidassa olevan kanttauksen ja paksumman kuoren reunan väliin.
Eli ei jäis diffikuorien tasaisten kohtien väliin ollenkaan.
Sillä tyylillä oikeastaan HoBaon polttiksen diffit on tiivistetty ja pitää kyllä.

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #103 : 12.03.10 - klo: 19.34 »
Onko vain 7k öljyä tosiaan diffissä?
Vai joko on siirrytty paksumpaan?

Matheuksen autoon tosiaan tuuppasin 50.000 plöröt ja auto toimii kivasti... Omaan makuun olisin laittanut vielä paksumpaa mäskiä.

Kokeiles huvikses ihan kunnon paksua diffiöljyä.

Pisaraakaan ruuvilukitetta en laittanut diffin ruuveihin.
Ihan piruuttani jätin ilman, että selviää tuleeko tuo paksumpi tuosta kohtaa ulos ollenkaan.

Ihan on eri kokoa tuo diffikuoren O rengas kuin matheuksen auton mukana tulleet.
Selvästi paremmin istuu.
Tosin mä laittaisin ohuemmalla profiililla olevan.
Sillon O rengas plupsahtais tuon ohuemman puoliskon ulkolaidassa olevan kanttauksen ja paksumman kuoren reunan väliin.
Eli ei jäis diffikuorien tasaisten kohtien väliin ollenkaan.
Sillä tyylillä oikeastaan HoBaon polttiksen diffit on tiivistetty ja pitää kyllä.

Minkä kokoinen toi iso o-rengas on?
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #104 : 12.03.10 - klo: 19.48 »
Jos yhtään viitsit vilkuilla aikaisempia viestejä niin huomaat että tuotahan alunperin Matheuskin kyseli että mikä se koko pitäis olla.

Tokihan tuo oikea koko löytyy ottamalla diffinpuoliskot mukaan ja menemällä tiivistekeskukseen.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #105 : 12.03.10 - klo: 19.53 »
Noi kuvat on plokattu Erik Shauverin albumista ja 7k öljyt taisi olla ulkopaanalle passelimmat kuin paksut kiisselit, äijä on jonkilainen SC tiimikuski HPI:llä ja suoltaa juttuja Blitzistä tuonne: http://www.rcshortcourse.com/forum/index.php . Kannattaa tutustua hänen kirjoittamiin juttuihin, niissä on paljon hyödyllistä tietoa auton säädöistä ja paljon vinkkejä sekä nippelitietoa.

Eli pojan Blitzissä on diffissä 30k öljyt ja paksumpaa tosiaan voisi laittaa, auto on helppo ajaa aloittelevan kuskin käsissä. Jos aletaan tosissaan kisaamaan niín varmaan pitää laittaa jähmeämpää kiisseliä diffiin. Jos verrokiksi laittaa Asson diffin niin siinä 10k öljyt tekee diffistä samantuntuisen kuin Blitzissä 30k öljyt, asso on neljällä välirattaalla kun Blitz on kahdella.

Tuli laitettua RPM:än tukivarret kiinni, selkeästi jäykemmät kuin vakiot mutta elastiset, mukana tulee etu bulkki: http://www.rpmrcproducts.com/newprod/HPIParts.htm

Samalla laitoin iskareihin RPM:äm progressiiviset männät kokeeksi, katsotaan mitä niillä saa aikaiseksi: http://www.rpmrcproducts.com/products/assoc/hires/8043.htm
Kylätason RC-kuski.

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #106 : 12.03.10 - klo: 20.45 »
Mimmosias lipoja porukalla on blitzeissä? Käykö blitziin ihan pehmeä lipo vai pitäisikö olla kovakuorinen? Kuinka kauan irtoo blitzin vakio sähköillä ajoaikaa 5000mAh 2s lipolla?

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #107 : 12.03.10 - klo: 21.22 »
Vakiosähköillä ei ajettu metriäkään mutta kyllä 5000mah lipolla varmaan ajaa 15-25 minuuttia radalla, pihasuttausta ehkä enemmän. Pehmeät lipot käy mutta osta suosiolla kovakuorinen, on turvallisempi ja käyttäjä ystävällisempi valinta kun voi hieman huolettomammin käsitellä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #108 : 12.03.10 - klo: 21.30 »
Suositteleeko porukka tätä vaiko jotain muuta autoa? Nyt on harkinnassa slash ja blitz.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #109 : 12.03.10 - klo: 21.38 »
Molemmat autot on hyviä, riippuu mitä haluat autolta. Jos räppäät pihalla niin Slash on kova sana kestävyyden osalta.

Blitz on taas nopeampi radalla, eikä siinäkään kestävyys ole huonoimmasta päästä vähäisen kokemuksen perusteella. Molempiin autoihin saa varaosia Suomesta, mikä on hyvä asia.

Asso on taas puhdas kilpuri ja sopii sellaisenaan ilman vahvistuksia huonommin pihasuttaukseen, varaosien saanti Suomesta on lähes onnetonta, ellei jopa surkeaa.

Kyosho Ultima, on vielä kysymysmerkki koska kokemuksia tästä autosta ei vielä ole kovinkaan paljoa.

Eli Slash tai Blitz, riippuen käyttötarkoituksesta.
Kylätason RC-kuski.

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #110 : 12.03.10 - klo: 21.44 »
Kiitos vastauksesta. Piha räppäämiseen luultavammin tulossa joten ehkä tuo slashi sitten olisi parenpi vaihtoehto.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #111 : 13.03.10 - klo: 00.04 »
Pitääpäs tutkia noita Koheltajan linkkejä.

Tarttee vähän hioa Matheuksen autoa nopeemmaks.
Pieniä juttuja on tehty... Katsotaan millon jaksan paneutua kyseiseen autoon vielä enemmän... Ja antaako kaveri paljonkin tuunailla vai kiertääkö auto vaan rataa ympäri innostuneen kuskin käskyttämänä.

Kauhee oli yritys vääntää jätkä sunnuntain kisoihin, mutta en ihan onnistunu...
Vielä mä jollain keinolla koukutan kisaamaan  :p

Mika R

  • Vieras
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #112 : 13.03.10 - klo: 07.03 »
Lainaus
Kyosho Ultima, on vielä kysymysmerkki koska kokemuksia tästä autosta ei vielä ole kovinkaan paljoa.

Niin siis Koheltajalla  :wink:

Minulla on jo aika runsaastikin. Ultimasta lyhyesti: Vakiosähköillä voi treenata, 2S lipo yhteensopivat. Kestävä, kulutuskestävä ja edullinen auto! Taka diffiboksi irtoaa 4 ruuvilla ja muutenkin erittäin helppo huoltaa; tiivistetty ratasdiffi. Lipolla paino reilut 2000gr eli sallituissa rajoissa, hyvät renkaat. Vähän osia eli hyvin pelkistetty, joka juontaa pitkästä kilpa-auto taustasta (RT5, RB5). Laaja viritysosa tarjonta kisakäyttöön ja kattava varaosapalvelu. Kaikki osat olen saanut muutamassa päivässä.
Kuvia: http://www.kyoshoamerica.com/cars/index.php?part_num=30855

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #113 : 13.03.10 - klo: 07.38 »
Eli ei ole vielä paljoa kokemuksia kun autoja on tällä hetkellä Suomessa yksi :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #114 : 13.03.10 - klo: 08.53 »
Höpö höpö, mulla on toinen  :grin:
 Ei ole muuta mihin verrata kuin tuo e-firestorm ja Kyoshossa jotkut osat sirompia, mutta muoviosissa selkeästi enemmän kuitua, mm. tukivarsissa ja iskaritelineissä, kun taas Firessä ne on "ämpärimuovia". Blitzissä ilmeisesti samat osat?
Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #115 : 13.03.10 - klo: 09.44 »
Yes, ja Kyoshossa teräksiset hex mm ruuvit kauttaaltaan.

Ja mainittakoon että Slashin (2WD) body postit on samassa kohtaa kuin Kyosho Ultimassa joten korit sopii heittämällä päikseen. Slashin eturenkaat (takarenkaita en ole kokeillut) ja Blitzin renkaat menee suoraan Kyoshoon; Kyoshossa voi renkaita kierrättää edestä taakse, toisin kuin Slahsissä.
« Viimeksi muokattu: 13.03.10 - klo: 09.59 kirjoittanut Mika R »

Poissa Matheus

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #116 : 13.03.10 - klo: 10.51 »
Pitääpäs tutkia noita Koheltajan linkkejä.

Tarttee vähän hioa Matheuksen autoa nopeemmaks.
Pieniä juttuja on tehty... Katsotaan millon jaksan paneutua kyseiseen autoon vielä enemmän... Ja antaako kaveri paljonkin tuunailla vai kiertääkö auto vaan rataa ympäri innostuneen kuskin käskyttämänä.

Kauhee oli yritys vääntää jätkä sunnuntain kisoihin, mutta en ihan onnistunu...
Vielä mä jollain keinolla koukutan kisaamaan  :p

Eiköhän me viel hiota jotain pientä :)

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #117 : 13.03.10 - klo: 16.40 »
Jos Blitziä vertaa ajettavuudeltaan Assoon ja kierrosaikoihin niin tällä hetkellä pojan Blitz paukuttaa vakiorenkailla aika pitkälti samoja aikoja kuin Asso. Ajettavuus kallistuu Blitzin puolelle, käsittämättömän helppo vetää ja kärsii enemmän kuskin virheitä, renkaat ei ole niin äkkijyrkät kuin Asson kumit. Tämä huomio siis Centerin radalla.

Kun saadaan kisat pois alta niin jatketaan säätöjen etsimistä, potenttiallia Blitzissä on kunhan saa ensin kaikki metkut opiskeltua.

Onko porukoilla mennyt diffin kuoria rikki? Yhdestä autosta meni tänään kuori rikki ulostulon kohdalta. Tuli mieleen että onko kukaan sovittanut Asson ratasdiffiä Blitziin? Asson ratasdiffi on shimmattuna pomminvarma ja öljyt pysyy sisällä todella hyvin ja kestää.

RPM:än tukivarret teki ajotuntumasta tarkemman kun ne ei pääse fleksaamaan kuten omat tukivarret, myös RPM:än männät näyttää toimivan lyhyen kokemuksen perusteella.

Servo saver kannattaa ruuvata kiinni, edestä C-palat siirtää taakse (holkit etupuolelle) ja ohjauslinkit eteen niin auto alkaa kääntyä tiukkoihin mutkiin paremmin.
Kylätason RC-kuski.

Mika R

  • Vieras
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #118 : 13.03.10 - klo: 16.43 »
Se on hyvä että Reimannit ehtii treenata oikein kunnolla ennen kisaa etteivät sitten jää jalkoihin (no ei pelkoa tosiaan). Toivottavasti tulee ylikuntoa niin että huomenna lähtee autot lapasesta...  :evil:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #119 : 13.03.10 - klo: 16.56 »
Toivottavasti tulee ylikuntoa niin että huomenna lähtee autot lapasesta...  :evil:

Kiitos luottamuksesta :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.