Kirjoittaja Aihe: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)  (Luettu 321134 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Risu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #540 : 25.03.11 - klo: 14.49 »
kuinka paljon hobbykingistä akkujen tilaamiseen tulee postikuluja??
Itelle alle 10e yhdestä akusta. Aika halpaa amerikasta ovelle tuotuna.

Niin tai siis Hong Kongista. Amerikan varastokin on mutta ei ne sieltä postittele muualle.

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #541 : 25.03.11 - klo: 14.51 »
Jaa,mun mielestä siinä luki american airmail tai jotain vastaavaa :azn:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #542 : 25.03.11 - klo: 15.02 »
Onkohan näillä nimhi pötkön mallisia akkuja? Tai mikä olis isoin 2s mikä menis nimh pötkö:lle sopivaan akkukoteloon.

Voisko joku vinkata  :roll: kun menin vahingossa myymään kaikki nimhit enkä muistanut, että mulla on mokoma mini mikä haluaa tollasia pikkuakkuja. Eikä lisää nimhejä enää tule tähän taloon...


btw. Ei siellä lue american air mail kun sellasta ei ole olemassakaan :). Jenkkien 'itella' on usps (united states postal service)

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #543 : 25.03.11 - klo: 15.07 »
mitä tohon Customs Declaration kuuluu laittaa? toi 100% vai
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #544 : 25.03.11 - klo: 15.10 »
Joo ei niitä silti laivalla kuskata. Eli tulee hong kongista. Ja amerikasta ei lähetetä suomeen?
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa Gurvus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #545 : 25.03.11 - klo: 16.09 »
mitä tohon Customs Declaration kuuluu laittaa? toi 100% vai

Se on se summa, joka merkitään pakettiin tavaran arvoksi tulleja varten. Huijaustahan se on laittaa jotain muuta kuin 100%.

Poissa kimantero

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #546 : 25.03.11 - klo: 16.15 »
Onkohan näillä nimhi pötkön mallisia akkuja? Tai mikä olis isoin 2s mikä menis nimh pötkö:lle sopivaan akkukoteloon.

Voisko joku vinkata  :roll: kun menin vahingossa myymään kaikki nimhit enkä muistanut, että mulla on mokoma mini mikä haluaa tollasia pikkuakkuja. Eikä lisää nimhejä enää tule tähän taloon...


btw. Ei siellä lue american air mail kun sellasta ei ole olemassakaan :). Jenkkien 'itella' on usps (united states postal service)

tämä saattaapi mennä http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11613 jos ajattelee että 6 kennonen nimhi patukka on 135*48*25 tai tämä http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11598 

Poissa Karvis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #547 : 25.03.11 - klo: 21.30 »
Onkohan näillä nimhi pötkön mallisia akkuja? Tai mikä olis isoin 2s mikä menis nimh pötkö:lle sopivaan akkukoteloon.

Voisko joku vinkata  :roll: kun menin vahingossa myymään kaikki nimhit enkä muistanut, että mulla on mokoma mini mikä haluaa tollasia pikkuakkuja. Eikä lisää nimhejä enää tule tähän taloon...

Minä ajan miniä tämmöisillä akuilla, menee juuri sopivasti pötkö-lipon kuorien sisään. Kuoret on adoptoitu tämmöisestä akusta.

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #548 : 26.03.11 - klo: 11.39 »
mitä tohon Customs Declaration kuuluu laittaa? toi 100% vai

Se on se summa, joka merkitään pakettiin tavaran arvoksi tulleja varten. Huijaustahan se on laittaa jotain muuta kuin 100%.

Minun käsitykseni asiasta on että tavaran lähettäjä vastaa tuon summan oikeellisuudesta eli tuohon prosentti lukuun ei kannata itse kajota.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Gurvus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #549 : 26.03.11 - klo: 11.58 »
Sse summa on vakiona 30%. En tiedä onko siitä vastuussa tilaaja vai lähettäjä, mutta kun sen kerran voi itse valita niin mielestäni on väärin jättää se siihen 30 prosenttiin. Ihan omantunnon mukaan vaan...

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #550 : 26.03.11 - klo: 12.23 »
eli jos tilaa jotain 30€ tilauksia niin kannattaa laitta 100% mutta jos tilaa vaikka 50 eurolla niin laittaa vaikka jonkun pienemmän % määrän :grin:
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #551 : 26.03.11 - klo: 12.30 »
Ei sitä tarvii muuttaa, olen aina tilannu sillä 30% ja aina on kotia tullu ilman tullia.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #552 : 26.03.11 - klo: 13.38 »
Sse summa on vakiona 30%. En tiedä onko siitä vastuussa tilaaja vai lähettäjä, mutta kun sen kerran voi itse valita niin mielestäni on väärin jättää se siihen 30 prosenttiin. Ihan omantunnon mukaan vaan...

Minä olen tilannut sillä asenteella, että en vastaa tuollaisiin kysymyksiin. Jos myyjä ehdottaa jotain 30 prosenttia, niin ihan vapaasti. Ehdottakoon vaikka 300%, minä en sano juuta enkä jaata tuollaisiin ehdotuksiin. Ihan sama juttu mulla on kotimaisessa kivijalkakaupassa kuittien kanssa. Jos ostos on sellainen, että kuitti menisi kuitenkin suoraan roskiin, niin mulle on ihan sama kirjoittaako se myyjä siitä kuitin ja maksaako se veronsa vai ei.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Gurvus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #553 : 26.03.11 - klo: 13.56 »
Ei sitä tarvii muuttaa, olen aina tilannu sillä 30% ja aina on kotia tullu ilman tullia.

No varmasti on tullut jos siinä paketissa näkyy vain kolmasosa tavaran arvosta. Kysehän oli siitä, onko oikein laittaa siihen se 30%.

eli jos tilaa jotain 30€ tilauksia niin kannattaa laitta 100% mutta jos tilaa vaikka 50 eurolla niin laittaa vaikka jonkun pienemmän % määrän :grin:

Kuten sanoin, ihan omantunnon mukaan.

Penguin: sinähän se verot joudut maksamaan eikä myyjä. Ja tuollahan ei mitään ehdotella vaan se summa täytyy valita. Ja oletuksena on 30%.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #554 : 26.03.11 - klo: 14.30 »
Niin kauan kun tulli ei siihen puutu mitä siinä lukee, mulle aivan sama onko oikein vai väärin. Omatunto kestää kyllä vallan mainiosti sen etten maksa valtiolle enempää veroja niiden pakollisten lisäksi mitä jo maksan.

Jos se jonkun yöunet kadottaa niin laittaa sen 100%..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #555 : 26.03.11 - klo: 17.04 »
Penguin: sinähän se verot joudut maksamaan eikä myyjä. Ja tuollahan ei mitään ehdotella vaan se summa täytyy valita. Ja oletuksena on 30%.

Mitä tulee siihen kivijalkakauppaan, niin kauppias ne verot tilittää jos tilittää. Mutta kuten totesin, minua kiinnostaa vain se summa, jonka kauppiaalle kaupantekohetkellä maksan, eikä minua voisi vähempää kiinnostaa onko siinä mukana verot vai ei ja tilittääkö se kauppias verot vai ei.

Hobbykingin tilauksissa tuo 30 % on siellä tosiaan oletuksena eikä ostajan tarvitse valita yhtään mitään. Sen kun antaa sen olla siellä, ei edes tarvitse katsoa mitä vaihtoehtoja siellä on, eikä koskea tuohon koko valintaan. Se on myyjän siihen valitsema arvo ja myyjä laittakoon siihen ihan mitä lystää. Jos joku muu haluaa siihen jotain valita, niin se on itse kunkin oma ongelma. Mutta edelleen kun en koske siihen valintaan lainkaan en ole pyytänyt myyjää laittamaan sen enempää oikeaa kuin väärääkään summaa lähetyksen tulli-ilmoitukseen.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa kimantero

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #556 : 26.03.11 - klo: 18.54 »
Tietääkseni tulli aukoo paketit satunnais otannalla. Eli lukipa paketissa 5$ tai 100$ tulli saattaa silti akasta paketin ja hobbycitystäkö tilaa kamaa niin paketin sisällä on aina kuitti missä on täysi tavaroiden arvo tai ainakin ihtellä on ollu. :smiley:

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #557 : 26.03.11 - klo: 19.14 »
Paketit läpivalaistaan, mutta ei niitä auota, ellei niissä epäillä olevan jotain laitonta sisällä. Itse olen noutanut tullista liki 100 pakettia, eikä niistä yhtään ainoaa ole koskaan auottu tullin toimesta. Kolme tai neljä kertaa ovat pyytäneet avaamaan kun olen ollut pakettia noutamassa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #558 : 27.03.11 - klo: 02.18 »
Aiheeseen liittymättä multa on avattu paketti mikä sisälsi tämän: http://www.dealextreme.com/p/spacerail-diy-physics-space-ball-rollercoaster-with-powered-elevator-16000mm-rail-17186

Tosin mistä tiedän missä vaiheessa se on avattu. Mutta olipahan kuitenkin vedetty auki 3:lta syrjältä keskeltä pakettia mattopuukolla.

Ja hk:n paketeissa on sisällä sellanen kuitti mikä sisältää sen summan minkä prosentit olet laittanut :) Samaisen kuitin saat itse kun katot tilaushistoriasta tilauksessi ja kilkkaat sen auki ja sieltä Customs Inv. Että käveleppä sitten se kädessä tulliin joo on tässä kato tää kuitti :P. Eihän siitäkään ole kauaa kun nuo lähetteli paketteja kauan kadoksissa olleiden kiinan sukulaisten nimillä. Mullakin on monta setää ja tätiä tuolla keistä en ole tiennyt mitään ennen hk:n pakettia :D. Enää tosin eivät taida lähetellä tohon malliin noita.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #559 : 27.03.11 - klo: 12.06 »
Jos on Suomen tullissa avattu, niin siitä on lähetyksen päällä näkyvät merkinnät, ettei jää epäselväksi kenen aukaisema se on.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #560 : 27.03.11 - klo: 21.25 »
Mulla ei ole kertaakaan ollut Hobbykingin pakettien sisällä mitään muuta kuin itse tuote ja tarra-arkki.
Ainoa prosyyri on paketin päällä teippien alla oleva osoitekortti, jossa on se hinta ja tuotetiedot mitä itse on tilausvaiheessa valinnut.

Pari 5000mah akkua tilannut kuukauden sisällä ja tulleet ihan ok. Toinen reilussa parissa viikossa ja toinen reilussa viikossa.

Dealextremestä tullut aina hukkuneen sukulaisen lähettämä paketti. Sikäli turhaa kun aina lähetys sieltä reilusti alle tullirajan ja sitten saa Postissa ihmetellä että kovinpas ne sukulaiset muistelee...
allekiroitus

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #561 : 27.03.11 - klo: 21.54 »
Jees voi olla, että mulla kyllä meni dealextreme ja hk sekasin tuon sukulaisjutun kanssa.

Mulla on kerran ollut tollanen 'väärä' kuitti paketin sisällä tai itseasiassa niitä taisi olla siellä peräti 5kp samassa lootassal. En tiedä oliko se sitten se kerta kun tilasin sen rc prätkän ja jotain muuta kilkettä niin tule yhteissummaa kohtalaisesti. Eikä sekään jäänyt tulliin vaikka oli iso paketti... (hk on kuitenkin lahjonut suomen tulli viranomaiset :) ).

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #562 : 28.03.11 - klo: 20.30 »
Mites tämä sitten on kun eikös tässä lähiaikoina alvi rajan pitänyt muuttua 22 euroon? Että mitä tullintäti sanoo jos tilaan +90e arvoisen paketin hk:lta, painoa noin 900g, ja laitan siihen paketin arvoksi 20%? alkaako joku epäillä jotain vai muuttuuko tuo alv raja edes?
Passiivista harrastelua

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #563 : 28.03.11 - klo: 21.11 »
Vastaus löytyy myös Tullin sivuilta, muttet varmaankaan jaksa etsiä joten vastaan että muuttuu se, 2013 aikaisintaan
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #564 : 29.03.11 - klo: 07.25 »
Onneksi... pitääpä sitten ruveta tilailemaan!
Passiivista harrastelua

Poissa T.S

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #565 : 29.03.11 - klo: 08.54 »
Kumpi akku olisi parempi Turingy vai Zippy lumessa ajoon?
EuroRC - JQRacing - Touko-Design

Poissa Gurvus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #566 : 29.03.11 - klo: 12.20 »
Kumpi akku olisi parempi Turingy vai Zippy lumessa ajoon?

Miten niin lumessa ajoon? Ei kai akkuja nyt maaston mukaan valita. Molemmat merkit taitavat olla sisältä samaa tavaraa.

Poissa maqqaRa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #567 : 03.04.11 - klo: 10.32 »
Tulossa paketti HK:ltä ja nyt seurannassa lukee Held by Customs at Destination, eli maksamiseksi menee?
MAN TG 410 A 6x6, Savage Flux (X)XL ja lentäviä

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #568 : 03.04.11 - klo: 11.11 »
Tulossa paketti HK:ltä ja nyt seurannassa lukee Held by Customs at Destination, eli maksamiseksi menee?

Ei, vaan paketti on Suomen tullissa johon menee kaikki paketit mitä tähän maahan saapuu.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbykingistä akkujen tilaaminen (hobbycity)
« Vastaus #569 : 10.04.11 - klo: 16.34 »
Kuinkas kauan tuolla on mennyt että varsto täyttyy? Nyt on viikko kulunut siitä kun tilasin tuolta hk 150a noparin ja ohjelmointikortin.
Passiivista harrastelua