Enpä ole tullut pitkään aikaan laitettua tänne kuulumisia. Autolla olen kisannut ja peli on toiminut hyvin (Kuljettajassa olisi enemmän kehitettävää). Omavalmisteisia osia ei ole mennyt rikki muutakuin takaiskarituki, ja orkkis osiakin yllättävän vähän. Paras suoritus autolla tuli Vaasan osakilpailussa jossa sijoitus B-finaalin sija 9. Mahdollisuuksia muutaman sijan parempaankin olisi ehkä ollut ellei toisessa finaalilähdössä olisi harmittavasti tullut keskeytystä kun vetari hyppäsi pois paikoiltaan... Eräs TOP 10 kuski kokeili autoa pari akullista ja ajoi yhtä nopeita läppejä kuin omalla autollaankin. Joten autosta menestyksen ei pitäisi olla kiinni.
Kokeiluja on ollut kaikenlaisia, mm Moottorin kääntöä kokeilin lisäämällä idler gearin pinjonin ja spurrin väliin kuten projektin alussa minulle ehdotettiin. Toimi muuten hyvin mutta pieni muoviratas ei kestä kauaa suuria kierroksia ja menettää hampaansa. Salossa Ratas kesti juuri ja juuri koko kisapäivän mutta en näe hyötyä niin suureksi että viitsisin ostaa repullista idlereitä.
Nyt sain valmiiksi prototyypin itsesäätyvästä camber- ja aurauskulma systeemistä. Keksin systeemin talvella yön pimeinä tunteina unta odotellessa kun pohdin miten camber kulmat saisi säilymään optimaalisina. Myöhemmin oivalsin miten aurauskulmanki saa mukaan systeemiin. Koko kevään ja kesän olen sitten miettinyt käytännön toteutusta, joka ei ollut niin yksinkertainen kuin idea itse.
Systeemissä Pyörät pysvät koko ajan lähellä säädettyä camberkulmaa, missä tahansa jousituksen asennossa, niin kauan kun molemmat renkaat ovar kiinni radassa. Lisäksi systeemissä on aurauskulman passiivisen säätö. Aurauskulmat säilyvät säädetyssä asennossaan auton jousittaessa ylös ja alas. Mutta kun auto kallistuu kaarteessa, pyörät kääntyvät niin sanotusti luistoa vastaan, eli takapyörissä on itseoikaiseva systeemi. kuvat kertokoon.
Pyörät kääntyvät aika härskisti kallistuksessa, mutta kokeilen nyt noin alkuun
Ps. jouset ovat irti koska oli helpompi kuvata noin..