Kirjoittaja Aihe: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?  (Luettu 112608 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa valanhar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #330 : 06.10.10 - klo: 21.22 »
Taisi olla BULVAANI joka huusi minulle kesken erän kuin eräs nuori kuski tuuppas minut letkuun ja kaveri ei siitä saannut mitään eikä myöskään pysähtänyt antamaan tietä vaan joku huusi yläkerrasta että miksi ajoin sinne  :undecided:

Oikaistaan nyt nämä räikeimmät fantasiaosaston tarinat: huutaja ei ollut kukaan TiimLahden väestä - ei isä tai kuski, me olimme kaikki joko sinun kanssa yhtä aikaa ajajakorokkeella tai aivan sen vieressä portailla. Ja meillä päin ei ole tapana huudella korokkeelta kenellekään. Kommentti yleisön joukosta oli kyllä ansiokas, mutta menköön kunnia sille kelle se kuuluu.

Lopetan OT:n osaltani tähän.

Ja ettei tule väärinkäsityksiä, en se ollut minäkään.

Lopetan myös osaltani tähän.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #331 : 07.10.10 - klo: 11.14 »
Sääntöjä odotellessa.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #332 : 11.10.10 - klo: 12.57 »
Täma Euroopan tapa että kaikki vakioluokassa ajavat samanlaisella O-ennakko säätimellä niin että moottorikin on kaikilla saman ja kiinteällä ennakolla sekä vielä max välityksellä on ilmeisesti Suomessa mahdoton tai ainakin kovin huono yhdistelmä.

No Euroopassa asiat on toisin. Päätellen siitä että ens viikonlopun ETS kisaan on ilmottautunut pelkästään Stocciin 187 kuljettajaa.

Tästä vois päätellä että porukkaa olis ollut tyytyväinen tälläiseen vakioluokkaan.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #333 : 11.10.10 - klo: 13.27 »
Jo tämän syksyn vähäisten ajojen ja kilpailemisen perusteella tuntumani on, että ilman vakioituja laitteita vakioluokka ei ole enää vakioluokka.
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #334 : 11.10.10 - klo: 13.37 »
Täma Euroopan tapa että kaikki vakioluokassa ajavat samanlaisella O-ennakko säätimellä niin että moottorikin on kaikilla saman ja kiinteällä ennakolla sekä vielä max välityksellä on ilmeisesti Suomessa mahdoton tai ainakin kovin huono yhdistelmä.

No Euroopassa asiat on toisin. Päätellen siitä että ens viikonlopun ETS kisaan on ilmottautunut pelkästään Stocciin 187 kuljettajaa.

Tästä vois päätellä että porukkaa olis ollut tyytyväinen tälläiseen vakioluokkaan.

Missä euroopan maassa on kiinteet välitykset? ETS:ssä ajetaan säädettävällä moottoriennakolla vaikka onkin kiinteäennakko säätimes. Samoin ei oo välitystä rajattu.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #335 : 11.10.10 - klo: 14.01 »
ETS Stocci moottori on kiinteäpäätyinen eli ei säädettävä.
Samoin välitys maximi on ollut kesästä lähtien joka kisassa. Samoin tulee olemaan
tuossa tämän kauden avaus kisassa Saksassa (Tällä hetkellä epävirallinen tieto on 4,5).
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957


Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #337 : 11.10.10 - klo: 14.25 »
ETS Stocci moottori on kiinteäpäätyinen eli ei säädettävä.
Samoin välitys maximi on ollut kesästä lähtien joka kisassa. Samoin tulee olemaan
tuossa tämän kauden avaus kisassa Saksassa (Tällä hetkellä epävirallinen tieto on 4,5).

Taidat nyt puhua tuosta luokasta missä ajetaan TT-01:lla ja muilla RTR autoilla?. Näissä autoissa välitysten saaminen autoon tuottaa kuulema ongelmia.

Eiköhän tässä kannata kattoa mallia pro stock luokasta, joka on lähempänä hengeltään Suomessa ajettavaa TSS luokkaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #338 : 11.10.10 - klo: 14.39 »
Heh ... ;)

Moottori on juu tuo Jarkon linkin mukainen kone mutta kiinteällä päädyllä.
Esim. Jos menet kisoihin tuolla omalla konelle joudut vaihtamaan tuon säädettävän
päädyn tilalle kiinteän päädyn. (Sen saa järjestäjältä)

Välitys asiaa ei ole säännöissä koska se tieto tulee suoraan kilpailijoille. Kesällä se vaihteli radoittain. Nyt ilmeisesti puuhaavat matoilla yhtä välitys maximia.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #339 : 11.10.10 - klo: 14.50 »
Heh ... ;)

Moottori on juu tuo Jarkon linkin mukainen kone mutta kiinteällä päädyllä.
Esim. Jos menet kisoihin tuolla omalla konelle joudut vaihtamaan tuon säädettävän
päädyn tilalle kiinteän päädyn. (Sen saa järjestäjältä)

Välitys asiaa ei ole säännöissä koska se tieto tulee suoraan kilpailijoille. Kesällä se vaihteli radoittain. Nyt ilmeisesti puuhaavat matoilla yhtä välitys maximia.

Erohan tässä on se että ETS on speedpassionin maksama kilpailusarja(ei AKK:n tai efran) jolloin säännöt tehdään siten että speedpassion saa suurimman hyödyn, perus bisnestä ei sen ihmeellisempää. Ykstyyppi säätimethän tulivat sen jälkeen kun kaikki ostivat LRP:n ja Tekinin säätimiä kilpailuihin, ei SP:n.(liian isot nopeudet oli toki yks syy, mutta sen olisi voinut rajata moottorilla myös)

Mielenkiintoista että jos noin todellakin on ettei siitä mainita säännöissä, hiukan tyhmää treenata skaboihin jos et tiedä että on kiintee pääty ja rajattu välitys. Rajataankohan välitystä siks ettei moottoreita grillattais?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #340 : 11.10.10 - klo: 15.00 »
Niin ssäntö asioista tulee kaikille infoa jotka ilmottautuvat ETS kisaa meilillä.
Myös muuttuvat asiat. Lisäksi muuttuvat asiat käsitellään niinkuin meilläkin
eli ohjaaja kokouksessa.

Taitaa mennä hieman OT:n puelelle mutta tälle vuodelle sitten tulee
varmaan Xray pakollisksi autoksi kaikille Stocciin kun Reiska myös maksaa "kaiken" :

http://ets.redrc.net/

Edit.
Suomessa samalla koneella treenaaville tiedoksi että ETS ennakko on aika tarkaan
puolivälissä säätö aluetta (vaaka suorassa).
« Viimeksi muokattu: 11.10.10 - klo: 15.04 kirjoittanut LasHi »
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #341 : 11.10.10 - klo: 19.23 »
Joko säännöistä olisi uutta tietoa tai päätöksiä tehty ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #342 : 11.10.10 - klo: 19.35 »
Samat jutut, mitä C-12 stock -topicciin tuli kirjoitettua. Eli samaten stanussa (ja porossa) voi varautua ajamaan 0-ennakkosäätimillä. Konetyyppi/tyypit odottaa saatavuuksien varmistumista.

Säätimiä voi tutkailla ROARin listalta:
http://www.roarracing.com/?page_id=737

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #343 : 11.10.10 - klo: 19.40 »
Listalle varmaankin on tulossa Speed Passionin Cirtix Club Race, sekä Hobbywingin vastaavat säätimet?
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #344 : 11.10.10 - klo: 19.58 »
Toivottavasti tulee myös listalle, mutta tarkoitus on saada tuon kaltaiset 0-ennakkosäätimet tietenkin mukaan.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #345 : 11.10.10 - klo: 20.02 »
Toivonmukaan myös Dualskyn XC800TF hyväksyttäisiin. Eipä silti, ei ole niin kova investointi tuollainen 0-ennakkosäädin
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #346 : 11.10.10 - klo: 21.03 »
Toivonmukaan myös Dualskyn XC800TF hyväksyttäisiin. Eipä silti, ei ole niin kova investointi tuollainen 0-ennakkosäädin

Eiköhän sinne hyväksytä kaikki jotka on oikeesti 0-ennakkolla ja voidaan katsastaa ongelmitta(vilkkuva valo)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #347 : 20.10.10 - klo: 17.10 »
LRP on tehnyt kaikille alan kv. organisaatioille ehdotuksen siitä kuinka 0-ennakko säätimissä tulisi heidän mielestään speksata. Samalla tietty markkinoidaan omia uusimpia säätimiä, mutta hyvä että yritykset ovat aloitteellisia.

http://www.lrp.cc/en/news/news/news/?tx_ttnews[tt_news]=4691&cHash=5e3fdcf2e2dd9ee1805f0faabceacebe

Jos linkki ei toimi, kopioi se selaimesi osoitekenttään.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #348 : 20.10.10 - klo: 17.25 »
Joku tekniikan tunteva varmaan voisi todeta tuon olevan juuri se sekvenssi, mitä muiden(kin) valmistajien 0-profiili tarkoittaa ja on tällä hetkellä.

Mutta hienoa, että joku ehdottaa 0-profiilia muillekin sanktioiville tahoille, eikä koko homma näin olisi pelkästään ROAR:n hanskassa.
---

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #349 : 20.10.10 - klo: 18.38 »
Listalle varmaankin on tulossa Speed Passionin Cirtix Club Race, sekä Hobbywingin vastaavat säätimet?

http://www.rctech.net/forum/7400889-post65.html
Eipä taida sittenkään olla tulossa tuota Club Racea, mutta listalta tosiaan puuttuu SP:n ja HW:n säätimiä mihin saa vastaavat nollaennakko-softat kuin listalta löytyviin kahteen SP-säätimeen.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #350 : 20.10.10 - klo: 18.42 »
Listalle varmaankin on tulossa Speed Passionin Cirtix Club Race, sekä Hobbywingin vastaavat säätimet?

http://www.rctech.net/forum/7400889-post65.html
Eipä taida sittenkään olla tulossa tuota Club Racea, mutta listalta tosiaan puuttuu SP:n ja HW:n säätimiä mihin saa vastaavat nollaennakko-softat kuin listalta löytyviin kahteen SP-säätimeen.

HW:llä ei ole distribuuttoria vielä USA:ssa tästä varmaan johtuu hobbywingin xtreme stock,60a ja 120A säätimien puute listalta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #351 : 20.10.10 - klo: 23.08 »
Listalle varmaankin on tulossa Speed Passionin Cirtix Club Race, sekä Hobbywingin vastaavat säätimet?

http://www.rctech.net/forum/7400889-post65.html
Eipä taida sittenkään olla tulossa tuota Club Racea, mutta listalta tosiaan puuttuu SP:n ja HW:n säätimiä mihin saa vastaavat nollaennakko-softat kuin listalta löytyviin kahteen SP-säätimeen.

HW:llä ei ole distribuuttoria vielä USA:ssa tästä varmaan johtuu hobbywingin xtreme stock,60a ja 120A säätimien puute listalta.
Ja Hobbywingiltä löytyy myös erittäin edullinen Justock 0-ennakkosäädin jolla voisi tod. näk ajella stanua ja prostockia vallan mainiosti.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #352 : 20.10.10 - klo: 23.43 »
Ja Hobbywingiltä löytyy myös erittäin edullinen Justock 0-ennakkosäädin jolla voisi tod. näk ajella stanua ja prostockia vallan mainiosti.
Tämä on sama kuin cirtix ja se ei näköjään ole 0-ennakko säädin kun ei ROAR listalta löydy.

Tässä sit varmaan odotellaan mitä roar tekee ja tuleeko sieltä jotain virallista kannanottoa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #353 : 21.10.10 - klo: 09.34 »
Eilen sain autoon kiinni 0-ennakkosäätimen ja 10,5T koneen. Alkukauden 17,5T + Dyn.ennako-säätimellä ajaneena voin vakuuttaa, että tuolla ensin mainitulla yhdistelmällä mennään lujempaa. Ero ei tosin ole kovin iso, mutta se korostuu radoilla, joissa on paljon nopeita kiidytyksiä.

Säätimenä oli LRP SXX Stock Speck ja koneena yhtälailla LRP 10,5T.
Flying Calacucco

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #354 : 21.10.10 - klo: 09.38 »
LRP X12 10.5 on aika selkeesti nopeempi kone touringissa vs nuo FTT-lailliset. Eron huomaan potkussa varsinkin.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #355 : 21.10.10 - klo: 09.44 »
Eilen sain autoon kiinni 0-ennakkosäätimen ja 10,5T koneen. Alkukauden 17,5T + Dyn.ennako-säätimellä ajaneena voin vakuuttaa, että tuolla ensin mainitulla yhdistelmällä mennään lujempaa. Ero ei tosin ole kovin iso, mutta se korostuu radoilla, joissa on paljon nopeita kiidytyksiä.

Säätimenä oli LRP SXX Stock Speck ja koneena yhtälailla LRP 10,5T.

Olikos sitä säädin-setuppia yhtään yritetty säätää? 10.5T tosin potkii alempaa paljon enemmän ja täten varmasti tuntuu tehokkaalta.
---

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #356 : 21.10.10 - klo: 09.57 »
Niin noista lankamääristä kun puhutaan niin kannattais katsoa myös mitä koneesta tehoa ilmotetaan.
Esim lRP:n 10,5T Stock Spec on 306 w kone :
http://www.lrp.cc/en/products/electric-motors/car/brushless/produkt/vector-x12-brushless-stockspec-105t/details/

Joka vastaa lRP:n X12 koneenna 8,5T konetta (307w):
http://www.lrp.cc/en/products/electric-motors/car/brushless/produkt/vector-x12-bl-modified-85t/details/

Vielä esimerkki 4-tähtinen Vector koneen teho oli "viri kone" ja siitä lähti 283 w. Joskus ajetiin Mäntsälän kapinoissa poroa juuri Vector koneella joka oli 1-tähtinen eli 220w kone

Joten kyllä tuolla 10,5 koneella ja noilla tehoilla kovaa pitäis päästäkkin ...  ;)




RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #357 : 21.10.10 - klo: 10.06 »
Tehtaiden hattiwatit ja todellisuus ei aina täsmää firmasta toiseen. Toiset lukee lappuja, toiset testaa radalla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #358 : 21.10.10 - klo: 10.34 »
Eilen sain autoon kiinni 0-ennakkosäätimen ja 10,5T koneen. Alkukauden 17,5T + Dyn.ennako-säätimellä ajaneena voin vakuuttaa, että tuolla ensin mainitulla yhdistelmällä mennään lujempaa. Ero ei tosin ole kovin iso, mutta se korostuu radoilla, joissa on paljon nopeita kiidytyksiä.

Säätimenä oli LRP SXX Stock Speck ja koneena yhtälailla LRP 10,5T.

Lisätään tuohon vielä, että välitys oli 5,7, jolla lämmöt koneessa noin 65 astetta.

Olikos sitä säädin-setuppia yhtään yritetty säätää?

Tuon dynaamisen noparin säätöjä hinkattiin viime kevät, varmaan siinä vielä joitain pikku hieromisia voisi olla, mutta tuskin mitään kovin radikaalia enää lisää saa. 0-ennakkosäätimen osalta, ei paljon setuppeja tarvii hieroo, käytännössä se on tuon LRP-säätien osalta "Feel"-asetuksen kokeilemista, eilen ajoin 6-asetuksella, mutta pehmeämpääkin voisi käyttää.
Flying Calacucco

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #359 : 21.10.10 - klo: 10.39 »
Eilen sain autoon kiinni 0-ennakkosäätimen ja 10,5T koneen. Alkukauden 17,5T + Dyn.ennako-säätimellä ajaneena voin vakuuttaa, että tuolla ensin mainitulla yhdistelmällä mennään lujempaa. Ero ei tosin ole kovin iso, mutta se korostuu radoilla, joissa on paljon nopeita kiidytyksiä.

Säätimenä oli LRP SXX Stock Speck ja koneena yhtälailla LRP 10,5T.

Nyt kun laitat ensi kerraksi vielä ennakonsäädöt kehiin kuten mulla ja Tuukalla niin sitten vasta kovaa mennään, suoralla siis (ja seinään mun tapauksessa)  :grin:
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada