Kirjoittaja Aihe: Short Course autot  (Luettu 45185 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Risu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #120 : 04.01.11 - klo: 18.36 »
Kokemus rajoittuu kahteen j'consepts koriin. Dare (slassiin) oli hyvä ja kestävä. Ei ihan pienestä hajonnut ja ku hajosi niin meni hiljalleen. Kolo siel viilto tääl. Manta (slash/sc10) taas ei kestä mitään. Jo ekan ajokerran jälkeen huonossa kunnossa.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #121 : 04.01.11 - klo: 18.38 »
Mulla taas Mantassa ei ole yhtään halkeamaa parin kisan ja lukuisten treenien jäljiltä..
Ultima SC:n vakiokori sen sijaan on aivan soiroina.
Liikaa Kyoshoja

Poissa OGIpro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #122 : 10.01.11 - klo: 19.44 »
Moi,

Alko kiinnostaa nää Short Course autot jaa niistä oiskin paljo kysyttävää. Haaveena olis ostaa SC auto ja käydä vähän kartuttamassa ajotaitoja isomyyrissä (miks ei myös muualla) ja sitten myöhemmin alkaa vähän kisailemaan.

En oiken ymmärrä viellä kaikkea, niin mikä SC auto olisi fiksu sijoitus? 2WD kiinnostaa itseäni enemmän, mutta kumpi on fiksumpi ostos 2wd vai 4wd. Myös eri merkkien kestävyys erot ja varaosien saanti kiinnostaa. Voi myös ehdotella hyviä ajopaikkoja pk seudulta kun täällä asustelen.

-OLA
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #123 : 10.01.11 - klo: 21.16 »
Kaksi sanaa:

Traxxas Slash. Kestävyys Traxxasin tunnettua laatua ja varaosia Sabe pullollaan.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa OGIpro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #124 : 10.01.11 - klo: 21.20 »
Kaksi sanaa:

Traxxas Slash. Kestävyys Traxxasin tunnettua laatua ja varaosia Sabe pullollaan.

Entäs kannattaako 2wd vai 4x4? Ja mistä kannattaa hommata? Ja sitten viellä mitä harjatonta settiä/comboa suosittelette?
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #125 : 10.01.11 - klo: 21.22 »
Tämä - Proven to Win, myös Isomyyrissä  :grin:



ovh. 290€ mm. Kyosho Suutarilasta
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa OGIpro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #126 : 10.01.11 - klo: 21.29 »
Eli traxxxasille ja kysholle molemmille yksi ääni annettu.
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #127 : 10.01.11 - klo: 21.36 »
Älä laske ääniä...
Lue autojen keskustelusäikeet tai edes osa täältä foorumilta...

Kaksi sanaa:

Traxxas Slash. Kestävyys Traxxasin tunnettua laatua ja varaosia Sabe pullollaan.

Entäs kannattaako 2wd vai 4x4? Ja mistä kannattaa hommata? Ja sitten viellä mitä harjatonta settiä/comboa suosittelette?

Tervetuloa iloiseen joukkoomme :smiley:

Helpoimmalla pääset ostamalla 2wd:n ja siitä VXL-version.

2wd siksi, että siinä on vähemmän liikkuvia osia. Helpompi huoltaa kuin 4wd.
Traxxas:in 2wd tekniikka on koeteltua ja varmatoimista, kestää ratojen ulkopuolellakin.

Ensimmäiseksi autoksi kannattaa ostaa auto, joka kestää. Muuten menee hommasta maku kun ei pääse ajamaan kun pitäisi taas ostaa varaosia ja korjata autoa. Kaiken saa rikki mutta jotkut hajoavat helpommin kuin toiset.



Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #128 : 10.01.11 - klo: 22.03 »
Kohta vuoden verran kolisteltu Blitzillä, eikä pahemmin ole saatu mitään rikki. Hubit on tosin päivitetty alumiinisiin ja tukivarret RPM:n tuotteisiin.
Diffi korvattu Asson diffillä, alkuperäisessä ei oikein pysynyt liemet sisällä ja ulostuloja sai vaihtaa vähän väliä.

Ainoa osa jota on saanut rikottua useamman kappaleen on koritolpat, tämäkin ongelma saattaisi korjaantua pitämällä auto enemmän renkaillaan  :wink:   
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #129 : 10.01.11 - klo: 22.42 »
Eli traxxxasille ja kysholle molemmille yksi ääni annettu.

Ja kun aletaan vertailemaan Traxxasin ja Kyöstin varaosahintoja niin voiton vie... Traxxas, 10-0.  :wink:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #130 : 10.01.11 - klo: 23.17 »
Aletaan, vaan. Traxxas vie 10-8 korkeintaan. Ei ne Kyoshon osat nyt kullasta tehtyjä sentään ole.
Asiaan.
Sekalaiseen bashaukseen ja radoilla ajeluun varmaan Slash kelpo peli.
Kisoihin tai muuten kiireiselle Varmaan Asso-HPI-Kyosho-linjasta löytyy mieluisampi, ko. autot edustaa Sähkökrossari/-truck rakennetta, joka ei ehkä aivan samaan törmäilykestävyyteen yllä, mutta ajo-omituisuudet lienee paremmat.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #131 : 10.01.11 - klo: 23.53 »
Onkos tuo Asso tuumasilla ruuveilla?


Axial SCX 10 TR

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #132 : 11.01.11 - klo: 00.49 »
Asso=Tuumaset.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #133 : 11.01.11 - klo: 03.35 »
Juu niinhän ne onkin, mutta muistelen joskus jostain kuulleeni että olisivat millisiin siirtymässä mutta ei sit varmaan.
Axial SCX 10 TR

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #134 : 11.01.11 - klo: 08.21 »
Kyoshon hinnoista tässä muutamia esimerkkejä, ei minusta niin tajuttomia ole?
Meidän 7-vuotias ei hajottanut autostaan Myyrin kisoissa mitään (ekaa kertaa kisoissa ja Myyrin radalla = aloittelija), mutta keräsin muutamia mahdollisesti rikkoutuvia osia:


7,60€


12,70€


9,90€


6,90€


8,90€


12,10€

Sitten markkinoiden parhaat SC iskarit jotka tulevat vakiona R-mallissa (ovh 301€)

66,10€

Osat löytyvät hyvin hyllystä, tuossa lisää varaosaa
http://www.kyosho.fi/reservdelar.aspx?ArtNr=01.30855X&Kat=KatRes
« Viimeksi muokattu: 11.01.11 - klo: 08.27 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #135 : 11.01.11 - klo: 08.51 »
Hyvä että kyöstiinkin saa osia :smiley:
Ei noi hinnat kamalia ole, hyvä niin.

Eri valmistajan autot ovat luonteeltaan todella erilaisia. Suunnittelussa on lähdetty hakemaan täysin eri asioita. Slash on "skale", muut on tehty nopeiksi radalla. Nopeuskin on suhteellista ja riippuu kuskista. Vakioslässillä, harjattomalla kuitenkin, pärjää jos osaa ajaa. Ja aina voi rakentaa autosta mieleisensä :cool:

Kestävyyden erot tulevat räikeimmin näkyviin pahoissa kolareissa. Sunnuntaina PKSRCA:n kerhokisassa pari kuskia joutui ruuvaamaan paljon uutta osaa ajovirheen seurauksena.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #136 : 11.01.11 - klo: 08.57 »
Minkä tahansa valitsetkin niin ajaminen on pääasia  :wink:
Tykkään slassistä myös ja espoon radalla kesällä kaikki tuntuvatkin olevan yhtä nopeita.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #137 : 11.01.11 - klo: 09.56 »
Sitten markkinoiden parhaat SC iskarit jotka tulevat vakiona R-mallissa (ovh 301€)

mikäs noista tekee paremmat verrattuna vaikka honkkarin scrt10:ssä vakiona oleviin aluiskareihin?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #138 : 11.01.11 - klo: 10.00 »
Se että ne on parhaat  :grin:

No ei tota nyt tarvitse ottaa niin vakavasti, mutta hyvät iskarit ovat ja monet tuntuvat käyttävän kilpa-autoissaan tuuppi SC -luokassa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #139 : 11.01.11 - klo: 10.07 »
Ai tämä onkin muuttumassa mainos säikeeksi  :huh:
No näin se homma toimii.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #140 : 11.01.11 - klo: 10.08 »
Mainos säie? No ei todellakaan.

On vaan tehty objektiivista hintavertailua.

Ja annettu vinkkejä millä porukat ajelee myyrissä.

Sinäkin voit antaa omasi... Toinen vaihtoehto on käydä katsomassa paikan päällä. Samat autot edustettuna silloinkin, luulisin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #141 : 11.01.11 - klo: 15.54 »
Iskarit tosiaan on 1/8-autojen hintaluokassa ja ylikin, HN-kepit maksaa muistaakseni 25€ pari ja HN tukivarret maksaa 8€/4kpl, eli K-osa maksaa 300% enemmän? Muista kilkkeistä en osaa sanoa.

Kuten tuossa ylhäälläkin on mainittu ei osat vie millään merkillä vararikkoon, jos osaa ajaa. Itse olen kyllä jokaiseen autooni joutunu ostamaan ihan kohtuullisella summalla, eikä loppua törmäilylle näytä tulevan.

Turkuun tosiaan kannattaa tulla katsomaan meininkiä, radalla pitäisi olla 10 takavetoista ja samanverran nelivetoisia koppimopoja. Luultavasti kaikki suomessa edustetut merkit on nähtävissä?

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #142 : 11.01.11 - klo: 17.29 »
Iskarit tosiaan on 1/8-autojen hintaluokassa ja ylikin, HN-kepit maksaa muistaakseni 25€ pari ja HN tukivarret maksaa 8€/4kpl, eli K-osa maksaa 300% enemmän? Muista kilkkeistä en osaa sanoa.

Kuten tuossa ylhäälläkin on mainittu ei osat vie millään merkillä vararikkoon, jos osaa ajaa. Itse olen kyllä jokaiseen autooni joutunu ostamaan ihan kohtuullisella summalla, eikä loppua törmäilylle näytä tulevan.

Turkuun tosiaan kannattaa tulla katsomaan meininkiä, radalla pitäisi olla 10 takavetoista ja samanverran nelivetoisia koppimopoja. Luultavasti kaikki suomessa edustetut merkit on nähtävissä?

Kannattaa tosiaan katsella myös nelkkujen tarjonta(lue Hong Nor sekä Hobao) eikä perehtyä pelkkään takapotku vehkeeseen. Tosin jos vain sisärataa ajelet niin varmaan saattaa toimia pelkkä takapotkukin. Mutta esim. pihasuttailussa talvella tuo neliveto auttaa mukavasti. Ja miksei tietty myös rata ajossakin. Mutta itse kun en sisäajoja harrastele(kun paikat ovat niin kaukana),niin en sen kummemmin noihin rata asioihin osaa ottaa kantaa. Mutta ulkosalla 4wd:llä on mukavampi laskea kuin takapotkulla. Näin omien SC auto kokemusten pohjalta.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #143 : 11.01.11 - klo: 17.31 »
Jep, eikä kukaan ole Kyosho osia halvoiksi väittänytkään. Onko tuo ero sitten noiden muutamien eurojen suhteen sitten merkittävä? Kustannukset lienevät kuitenkin ihan muualla, vaikkapa bensoissa Turkuun. Toisaalta yhtään tukivartta ei ole mennyt rikkikään. Joten esim. tukivarsien osalta yli vuoden ajot on tasan 0 euroa. Tämä ei ole vääntö, vaan havainto.
Minulle ei ole millään muotoa merkitystä ostaako Kössin vai minkä tahansa muun.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sc
« Vastaus #144 : 11.01.11 - klo: 17.51 »
Niin tälle kysyjälle vielä että jos meinaa enemmänkin kesällä sitten ajaa kuin vain myyrissä talvella niin nelkku on fiksu veto, vaikka meillä sc kerhon kesken on tuupeillakin vedetty todella hyviä vääntöjä pienehköllä saviradalla
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #145 : 11.01.11 - klo: 18.02 »
Jep, eikä kukaan ole Kyosho osia halvoiksi väittänytkään. Onko tuo ero sitten noiden muutamien eurojen suhteen sitten merkittävä?

Jaa et, "eihän nuo pahoja ole"... Jos osat maksaa 2-3 kertaa enemmän kuin muilla merkeillä, niin kyllä se aika merkittävää on. Tai esim. iskarin tutteja ei saa erikseen, vaan pitää ostaa koko iskari = yhdestä tutista 40 e.
Kyllä jokainen varmaan mieluummin maksaa osista esim. 100 euroa kuin 200-300 euroa, joka vastaa jo uuden auton hintaa.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa OGIpro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #146 : 11.01.11 - klo: 18.28 »
Kiitoksia vastauksista ja keskustelusta. Olen tullut semmoseen päätökseen että aion sittenkin ostaa nelivetoisen.
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #147 : 11.01.11 - klo: 19.26 »
Jos nelkun ostat, niin älä tee sitä virhettä että ostaisit Traxxasin. Moni tuon valinnan tehnyt, on joutunut ostamaan lisäksi Hong Norin tai Hobaon, että on saanut toimivan auton, jolla voi halutessaan ajaa myös kilpaa. Toki siihen Traxxasin Slash 4x4:ään varmasti saa helpoiten varaosia, mutta siihen niitä tarvitseekin. Auton omasta aiheesta löytyy kirjoittamani yhteenveto aiheesta noin viikon takaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OGIpro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #148 : 11.01.11 - klo: 20.43 »
Juurin kun tykästyin ja tein ostopäätöksen... Jos nyt kuitenkin ostan tuon traxxxaksen 4x4 slashin niin mistä kannattaa hommata, suomesta kuintenkin?
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course autot
« Vastaus #149 : 11.01.11 - klo: 20.48 »
En aivan täysin jää mielipidettä Slah 4x4:n varaosa tarpeesta. Toki autossa on puutteensa, jotka on kuitenkin kohtuullisen helposti korjattavissa. Näistä Penguin laittoi tosi hyvän koosteen tuonne auton topikkiin.
Mutta kestävä se on kun mikä. Vaikka olenkin onnistunut siitä paljon rikkomaan, se vaatii kovaa työtä. En tiedä toista autoa, joka kestäisi täysin vauriotta ajaa 3S lipolla. ja pitkillä väleillä kaasu pohjassa päin puuta. Taka hubit joskus paukkuu aika mitättömistä volttisarjoista, mutta ne ei paljoa maksa.
Kilpailukyky on sitten toinen juttu. Auton painopiste on ylempänä kuin monessa muussa SC autossa. Se varmasti tuntuu jos on hyvä kuski. Tämmönen satunnainen rata pöristeliä ei huomaa siitä mitään haittaa.
En ole katunut Slash 4x4:n hankintaa, vaan ostin toisenkin.

Edit Puhelimella taas kirjoittelin, yrittäkää kestää nou typot
« Viimeksi muokattu: 11.01.11 - klo: 20.52 kirjoittanut hukka »
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||