Kirjoittaja Aihe: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia  (Luettu 50605 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #30 : 15.04.10 - klo: 14.59 »
Otetaan toi C-12 stanuluokka Alue-8 2010-11 -sarjaan mukaan ja katsotaan, mihin siitä on oikeesti.
WGT ja tarvittaessa VTR jätetään pois ja siitä tulee tilaa aikatauluun.
Näin selviää onko siitä valtakunnallisen sarjan luokaksi.

Ehdotan C-12 autoille erillistä sarjaa tyyliin: 2 osakilpailua keväällä ja 2 osakilpailua syksyllä.
(Touring sarjaa voisi muuttaa niin, että kaikki 3 luokkaa ajaisi talvella 2 päivää. Aloitettaisiin lauantaina puolelta päivin ja lopetettaisiin sunnuntaina kolmen aikaan.)
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #31 : 15.04.10 - klo: 15.29 »
Alue-8 palvelee kohtuu hyvin testinä etelän porukoille.

Kansallisen tason testinä luokan suosiolle se ei oikein palvele, koska etäisyys on melkoinen OSPAlaisille, missä luokkaa jo ajetaan.

Jos Kapinat ajetaan 2010, niin siellä saisi C-12 stock olla yhtenä luokkana. Kapinat on perinteisesti jaksanut vetää Oulunkin porukat liikenteeseen.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #32 : 15.04.10 - klo: 15.35 »
Ehdottaisin "kansallista" sarjaa, jossa ois 3 osakilpailua. BCR voisi olla yksi niistä. Mikäli kapinoita ei ajeta, mulla on suunnitteilla lokakuulle isompi spektaakkelikisa meillä, koska syyslomalla ois mahdollista ajaa jo perjantaista asti, koska koulu vapaa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #33 : 15.04.10 - klo: 15.48 »
Semmonen pointti vielä, että muihin Euroopan maihin verrattuna Suomessa tuntuu olevan aika "myöhäinen" aloitus aina kaudelle C-12 luokassa, tässä tilanteessa syksyllä järjestettävät kisat oisivat oiva sisäänheittoluokka C-12 kisoihin myös.

Monella saattaa unohtua, että ei touringluokissakaan ollut ihan sikana jengiä, ennenkuin vakio- ja harrasteluokka otettiin käyttöön. En toki ala vertailemaan touring- ja C-12 luokan mediaseksikkyyttä, touringautojen imago on toki helpommin myytävissä uusille kuskeille.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #34 : 15.04.10 - klo: 16.23 »
(Touring sarjaa voisi muuttaa niin, että kaikki 3 luokkaa ajaisi talvella 2 päivää. Aloitettaisiin lauantaina puolelta päivin ja lopetettaisiin sunnuntaina kolmen aikaan.)

No way! Yhden päivän on riitettävä yhtä luokkaa kohden: Stoc = yksi ajopäivä, ProStoc = yksi ajopäivä jne. Päivällä ei sinänsä ole väliä, mutta aloittelijoille olisi aina hyvä päästä näkemään myös kokeneempien kuskien kurvailua. Mieluummin ääni sille ehdotukselle, että kaikki touringit toisena päivänä ja mattikset toisena.
Tiim Lahti

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #35 : 15.04.10 - klo: 16.28 »
(Touring sarjaa voisi muuttaa niin, että kaikki 3 luokkaa ajaisi talvella 2 päivää. Aloitettaisiin lauantaina puolelta päivin ja lopetettaisiin sunnuntaina kolmen aikaan.)

No way! Yhden päivän on riitettävä yhtä luokkaa kohden: Stoc = yksi ajopäivä, ProStoc = yksi ajopäivä jne. Päivällä ei sinänsä ole väliä, mutta aloittelijoille olisi aina hyvä päästä näkemään myös kokeneempien kuskien kurvailua. Mieluummin ääni sille ehdotukselle, että kaikki touringit toisena päivänä ja mattikset toisena.

Silloinhan siinä nimenomaan näkee sitä kokeneempien kuskien ajamista, kun TSM ja TSS olisivat samana päivänä, nythän niin ei ole.

Itse en erityisesti ole sen kannalla, että kisat olisivat luokka/päivä eli c-12+c-12  ja tc+tc+tc tms. Mieluiten nykysarjassa lisäluokkana ainakin ensimmäisen kauden, ellei ole erillinen SM-sarja. Ja siis siten, että C-12 virikuskit voivat myös ajaa C-12 stock luokkaa.

Onko siihen jokin muu kuin aikataulullinen syy, etteivät TSS-kuskit voi ajaa sunnuntaina TSM-luokassa?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #36 : 15.04.10 - klo: 16.51 »
Lainaus käyttäjältä: Vesa
Onko siihen jokin muu kuin aikataulullinen syy, etteivät TSS-kuskit voi ajaa sunnuntaina TSM-luokassa?

Aikataulu on varmaankin se suurin syy. Tavoitteena kuitenkin on, että viri SM-luokkana saisi ajaa touringin hengen mukaisesti pistealkueriä eli käytännössä siis 4 alkueräkierrosta.

Toinen ongelma tuossa on tietysti se, että pitäisi määritellä kuka on TSS-kuski ja kuka TSM-kuski (Saattaa kuullostaa typerältä, mutta sen jälkeen jos kaveri ajaa sekä TSS-kisan, että TSM-kisan, niin kumman luokan kuski hän sitten on?). Siis jos (ja kun) ei haluta, että TSM-kuskit tulee ajamaan lauantaina TSS-luokkaa harjoitusmielessä.


Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #37 : 15.04.10 - klo: 17.09 »
Määrittelyksihän riittää hyvin se mikä tähänkin asti on määritellyt stanukuskit, eli mihin luokkaan on ilmoittautunut kaudeksi. Tietty ei ihan niin yksioikoinen juttu, mutta uskoisin että sovellettavissa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #38 : 15.04.10 - klo: 17.30 »
Ei nykyään ole ilmottauduttu mihinkään luokkaan kaudeksi. Luokkaa saa vaihtaa kilpailusta toiseen, miten haluaa. Toki on menestysrajoituksia sen suhteen ketkä saa ajaa TSS-10:ssä, mutta se ei koske lähellekään kaikkia TSM-kuskeja.

Keskustelusta yleensä. Ihan hyviä ideoita on heitetty ja kuka ikinä sarjaa/sarjoja jatkossa pyörittääkään saa varmasti näistä paljon pohdittavaa.

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #39 : 15.04.10 - klo: 17.49 »
Mielestäni toi C-12 stock olisi todella hyvä saada mukaan FTT jotta saataisiin pidetty C-12 luokka aktiivisena ja elossa. Nyt suuri vaara koska C-12 luokan aloitus kynnys kisailuun on niin suuri että C-12 luokka alkaa kärsimään osallistuja pulasta. No sitä jo ehkä vähän tällä kaudella ollutkin näköpiirissä. Varmasti samaa kävisi jos touring puolella olisi vain TSM olemassa.

Eli jos halutaan tai kun halutaan pitää C-12 luokka elossa sekä kasvattaa sen suosiota niin mielestäni ehdottomasti kannattaisi alkaa ajamaan myös C-12 stock luokkaa. Tärkeintä mielestäni siinä olisi että siihen laadittaisiin säänöt harrastaja ystävällisiksi eikä niinkään palvelemaan stock EM käviöitä vaan tosiaan palvelemaan kuskeja jotka haluavat aloittaa C-12 kisailun. Esimerkkinä vaikka yks tyyppi kone sekä yks tyyppi renkaat kuten maailmalla on WGT luokassa.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #40 : 15.04.10 - klo: 17.54 »
Tärkeintä mielestäni siinä olisi että siihen laadittaisiin säänöt harrastaja ystävällisiksi eikä niinkään palvelemaan stock EM käviöitä vaan tosiaan palvelemaan kuskeja jotka haluavat aloittaa C-12 kisailun. Esimerkkinä vaikka yks tyyppi kone sekä yks tyyppi renkaat kuten maailmalla on WGT luokassa.

Kannatan vahvasti tätä ajattelua. Kynnys kannattaa pitää sopivan matalana.
Esim. ei lisenssipakkoa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #41 : 15.04.10 - klo: 20.56 »
Tärkeintä mielestäni siinä olisi että siihen laadittaisiin säänöt harrastaja ystävällisiksi eikä niinkään palvelemaan stock EM käviöitä vaan tosiaan palvelemaan kuskeja jotka haluavat aloittaa C-12 kisailun. Esimerkkinä vaikka yks tyyppi kone sekä yks tyyppi renkaat kuten maailmalla on WGT luokassa.

Kannatan vahvasti tätä ajattelua. Kynnys kannattaa pitää sopivan matalana.
Esim. ei lisenssipakkoa.

..ja niin että sillä krossiauton hyväksytyn 2S-akun puolikkaalla saa tulla ajamaan jos haluaa!!

-A-

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #42 : 15.04.10 - klo: 21.43 »
No sitä nyt en kyl kannattaisi mut lähinnä noi renkaat tuli mieleen sekä tietty kone. Renkaat olisi mielestäni tosi tärkeä olla yks tyyppiset koska se säästäisi kuluissa sekä helpottaisi harrastamista kovasti kun ei tarvisi olla useita eri seoksia. Mut nämä vain tämmöisiä mitä tuli pikaisesti mieleen, lähinnä vain poitina se että stock luokasta tehtäisiin semmoinen luokka mihinkä aloittavan mattoautoilian olisi helppo tulla mukaan.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #43 : 23.04.10 - klo: 14.18 »
FTT4 kisassa oli täytettävänä kyselyitä myös C-12 luokkaan liittyen, mikä olikin hyvä juttu.
Toivottavasti kyseisiin kaavakkeisiin laittoi vastauksensa myös nuo muut kuin C-12 kuskit, muutenhan tuolla kyselyllä ei ole juuri merkitystä, jos otanta on vain C-12 luokasta.

Tuleeko kyselyn tulokset julki millon?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #44 : 28.04.10 - klo: 14.51 »
Kisoissa sunnuntaina taisi olla tyrkyllä vain TSM ja TSP -kaavakkeet.

Yksityyppirengas tuntuisi ajatuksena ihan hyvältä, mutta löytyykö C-12 -kokoon vastaavanlaisia renkaita kuin 1:10 WGT:ssä, joissa on värillinen raita renkaassa osoittamaan foumi-laadun? Ilman tuota renkaiden katsastaminen lienee mahdotonta.

Keskustelussa vilisee aika kirjavaa nimistöä luokalle, spec stanu stokki stock vakio.. mutta pitäisikö suosia tuota Spec -nimitystä joka on käytössä esim Efran tasolla.

Lajiryhmän puunuija kopisee virallisesti varsin myöhään syksyllä (talvella), mielestäni olisi hyvä saada jonkinlaista varmistusta luokalle jo mahdollisimman ajoissa syksyllä. On vaikeampaa saada kuskeja mukaan jos ensimmäiseen kisaan on reilu kuukausi virallisesta päätöksestä, esimerkiksi allekirjoittanut tarvitsisi kaluston (ja etenkin kuskin) virittelyyn ja opetteluun riittävästi aikaa.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #45 : 28.04.10 - klo: 15.07 »
Kisoissa sunnuntaina taisi olla tyrkyllä vain TSM ja TSP -kaavakkeet.

Yksityyppirengas tuntuisi ajatuksena ihan hyvältä, mutta löytyykö C-12 -kokoon vastaavanlaisia renkaita kuin 1:10 WGT:ssä, joissa on värillinen raita renkaassa osoittamaan foumi-laadun? Ilman tuota renkaiden katsastaminen lienee mahdotonta.

Keskustelussa vilisee aika kirjavaa nimistöä luokalle, spec stanu stokki stock vakio.. mutta pitäisikö suosia tuota Spec -nimitystä joka on käytössä esim Efran tasolla.

Lajiryhmän puunuija kopisee virallisesti varsin myöhään syksyllä (talvella), mielestäni olisi hyvä saada jonkinlaista varmistusta luokalle jo mahdollisimman ajoissa syksyllä. On vaikeampaa saada kuskeja mukaan jos ensimmäiseen kisaan on reilu kuukausi virallisesta päätöksestä, esimerkiksi allekirjoittanut tarvitsisi kaluston (ja etenkin kuskin) virittelyyn ja opetteluun riittävästi aikaa.

Eli koko kysely on siis total fail? Olisin odottanut hieman fiksumpaa toimintastrategiaa, jos kyselyyn halutaan vastauksia monilta. Eihän 20-25 C-12 kuskia vs 90 TC kuskia yhteensä kolmesta luokasta vastaa mitenkään todellisuutta, jos ääniä ruvetaan laskemaan. Millä logiikalla tuosta saa tasapuolisen vertailutilanteen aikaiseksi? Nimenomaan niistä touringluokista niitä kiinnostuneita on ollut myös tässä keskusteluketjussa, mutta tuo kysely ei sitä nyt siis ilmeisesti huomionut, jos nyt oikein ymmärsin tapahtuneen.

Kyllähän mahdollisen uuden luokan sarjaan tuominen vaatii tiedotusta hyvissä ajoin. Syyskuussa vielä hyväksyttävää, mutta marraskuussa aivan liian myöhäistä. Kuka on FTT-vastaava organisaattori 2011?

Vertailun vuoksi....Onko sellaisen kyselyn tuloksella mitään painoarvoa, johon on vastannut alle 20% henkilöistä? Ovatko asiakastyytyväisyyskyselyssä hyviä tuloksia sellaiset, joissa asiakastyytyväisyydeksi on saatu 80%, mutta vastausprosentti on 40. Miksi loput 60% eivät vastanneet -  siinä hieman pureskeltavaa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #46 : 28.04.10 - klo: 15.33 »
Kisoissa sunnuntaina taisi olla tyrkyllä vain TSM ja TSP -kaavakkeet.

Eli koko kysely on siis total fail? Olisin odottanut hieman fiksumpaa toimintastrategiaa, jos kyselyyn halutaan vastauksia monilta. Eihän 20-25 C-12 kuskia vs 90 TC kuskia yhteensä kolmesta luokasta vastaa mitenkään todellisuutta, jos ääniä ruvetaan laskemaan. Millä logiikalla tuosta saa tasapuolisen vertailutilanteen aikaiseksi? Nimenomaan niistä touringluokista niitä kiinnostuneita on ollut myös tässä keskusteluketjussa, mutta tuo kysely ei sitä nyt siis ilmeisesti huomionut, jos nyt oikein ymmärsin tapahtuneen.

Ei lauantaina mitään c12 kyselyä ollut, tai mulle ei semmosta ainakaan tarjottu. Itse vastasin TSS-10 kyselyyn.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #47 : 28.04.10 - klo: 16.14 »
Way to go - sehän oliki sit yhtä farssi koko kysely niinku ajattelinki. Ihmettelin itsekin, kun kyselyssä ei voinut vastata touringluokkia koskeviin kysymyksiin, joten oletin, että tuo oli ainoa paperi laatuaan. No, kyselyn anti oli varmasti sit toivottu.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa NPu

  • TamUA
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #48 : 28.04.10 - klo: 16.40 »
Kisoissa sunnuntaina taisi olla tyrkyllä vain TSM ja TSP -kaavakkeet.

Eli koko kysely on siis total fail? Olisin odottanut hieman fiksumpaa toimintastrategiaa, jos kyselyyn halutaan vastauksia monilta. Eihän 20-25 C-12 kuskia vs 90 TC kuskia yhteensä kolmesta luokasta vastaa mitenkään todellisuutta, jos ääniä ruvetaan laskemaan. Millä logiikalla tuosta saa tasapuolisen vertailutilanteen aikaiseksi? Nimenomaan niistä touringluokista niitä kiinnostuneita on ollut myös tässä keskusteluketjussa, mutta tuo kysely ei sitä nyt siis ilmeisesti huomionut, jos nyt oikein ymmärsin tapahtuneen.

Ei lauantaina mitään c12 kyselyä ollut, tai mulle ei semmosta ainakaan tarjottu. Itse vastasin TSS-10 kyselyyn.

Kyllä ainakin lauantaina oli tarjolla molempien luokkien kyselyt.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #49 : 03.06.10 - klo: 10.32 »
Nyt kun krossistakin on tehty talviluokka ja kisat ajetaan syksyllä, voisi palata talviaiheeseen kesällä. Eli onko C-12 Stock -luokkaa pohdittu päättävässä portaassa? Varmaankin olisi elokuun lopussa viimeistään saada jotain osviittaa siitä, ajetaanko luokkaa vai ei. Ainakin kulisseissa on kovasti intoa luokkaa kohtaan. Edelleenkin olen sitä mieltä, että ensimmäisenä vuotena luokan tulisi olla avoin myös virikuskeille, eli sen tulisi sijoittua eri kisapäivälle kuin viri.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #50 : 03.06.10 - klo: 12.24 »
Talven aikana meidänkin radoille ilmestynyt "ongelma" vakioluokan vauhtien kasvamisesta näyttäisi olevan saamassa ratkaisuja.

Luulisin, että C-12 stockiin halutaan hyvät väännöt ja tasaväkinen kisa
TSS-10 tyyppisesti:
http://rc10.fi/index.php?topic=45191.msg445229;topicseen#msg445229

Samaa mieltä Vesan kanssa, että päätökset ehdotetun C-12 stock -luokan osalta tulisi tehdä ennen sisäkauden alkua.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #51 : 03.06.10 - klo: 12.53 »
Enää tarvitaan ihmisiä tekemään niitä päätöksiä...  :wink:

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #52 : 03.06.10 - klo: 13.38 »
Sitähän tässä peräänkuulutetaan, ihmisiä päätöksiä tekemään :P Ois lajiryhmältä kiva kuulla näkemys ja mielipide asiaan.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #53 : 03.06.10 - klo: 16.30 »
Sitähän tässä peräänkuulutetaan, ihmisiä päätöksiä tekemään :P Ois lajiryhmältä kiva kuulla näkemys ja mielipide asiaan.
Joo kesä on ohi hyvin äkkiä ja ensimmäiset kuskit jo on hankkimassa kalustoa tulevalle kaudelle. Esim. oma kiila lähti uudelle kuljettejalle joka oottelee päätöstä että minkä säätimen ja koneen hankkis kiilaansa kun meinaa c-12 stockkia ruveta kiertään ens talvena...
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #54 : 04.06.10 - klo: 10.22 »
Tämä luokka kiinnostaa kovastikin WGT:n ohella, mutta jos tämä luokka saisi virallisen hyväksynnän ja sitä kautta harrastajia niin silloin kiinnostaisi vielä enemmän, mukavampi ajella jos on muitakin niin treeneissä kuin kisoissakin.
Old fart

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #55 : 04.06.10 - klo: 10.35 »
Toivottavasti Cj-12 luokan combackiin saataisiin varmistusta lähiviikkoina. Aika moni tuntuu odottavan päätöksiä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #56 : 04.06.10 - klo: 10.50 »
Tämä luokka kiinnostaa kovastikin WGT:n ohella, mutta jos tämä luokka saisi virallisen hyväksynnän ja sitä kautta harrastajia niin silloin kiinnostaisi vielä enemmän, mukavampi ajella jos on muitakin niin treeneissä kuin kisoissakin.

Yksi keskeinen elementti WGT-luokassa (ainakin alkuun) oli hallittava teho ja nopeus. Homma lähti liikkeelle valitettavasti vain Rajatorpan radalla eikä luokan leviämisen tueksi ainakaan vielä kehittynyt riittävää momenttia.


Uskon vahvasti, että jos C-12 stock -luokka päätetään käynnistää,niin sinne tulee kuskeja useammasta suunnasta: TSS-10, WGT, Pro Stock, kesän polttisluokista ja kokonaan uusia harrastajia sekä ns. lajin pariin pitkän tauon jälkeen palailevia.

Tarvitaan päätöksiä/kannanottoja ajoissa - suuntaan tai toiseen.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #57 : 04.06.10 - klo: 11.03 »
Mielestäni tämä WGT on täysin turha luokka talvilajiksi, koska samantyyppisillä, hieman pienemmillä autoilla (C-12, ST-12 jne) on ajettu Suomessa jo vuosikymmeniä. Miksei niillä voi ajaa edelleen? Miksi kehitellä jatkuvasti uusia luokkia kun harrastajamäärä on varsin rajallinen? Porukka pirstoutuu neljän auton kisoihin 10:ssä eri luokassa....
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #58 : 04.06.10 - klo: 11.14 »
Allekirjoitan edellisen myös.

Vaikka nyt taas käytänkin vertailupohjana brittejä, suosittelisin silti huomioimaan ko. ajatusmallin luokan mukaantulosta päätettäessä. Briteissä on n 80 kuskia kansallisissa mestaruuskilpailuissa joka kisassa. Lauantaina ajetaan stokki, sunnuntaina viri. Samat kuskit ajavat molemmat kisat poikkeuksetta. Kuskien vauhti virissä laskee aika paljon sijan 10-20 jälkeen, joten kyse ei ole siitä, että virikuskeja ajatettaisiin väkisin stanussa, vaan koska näin saadaan lisää kisakokemusta ja oppia - kun on siis 2pv mahdollista ajaa kisaa. Suomessa kaikki tehdään viriluokan ehdoilla useimmissa luokissa.

Jos luokkaan tekisin ennakkoilmoittautuneiden listan, niin sen perusteella näkisi, kuinka paljon luokkaan olisi todella tulijoita. Mikä sitten on listan pätevyys, kun ekaa kisaa lähdetään ajamaa ja ilmoittautuneita ei ole kuin 5? Suomessa jengi odottaa että muut ilmoittautuu, ja näin yleensä jää kisat sitten ajamatta, kun kukaan ei ilmoittaudu.

Olisiko tällainen ennakkoilmoittautuminen paikallaan, niin nähtisiin todellisten kiinnostuneiden määrä? Meikäläisellä ei oo päätäntävaltaa tässä lajissa, mutta ehkä jonku verran vaikutusvaltaa siihen, montako kuskia täältäpäin kisoja tulee ajamaan (viime kaudella suurin C-12 seura).
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #59 : 04.06.10 - klo: 12.26 »
Olisiko tällainen ennakkoilmoittautuminen paikallaan, niin nähtisiin todellisten kiinnostuneiden määrä?

Olisi.

Listaan voi myös lisätä sarakkeen "ennakkoilmoittautujan kommentit ja terveiset sarjasta ja sen säännöistä päättäville".
Flying Calacucco