Kirjoittaja Aihe: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia  (Luettu 50606 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #90 : 15.07.10 - klo: 11.31 »
Mielenkiintoista, että tämä 'luokka' herättää näin paljon mielenkiintoa ennakkoon.

Niin, mielenkiinto on tietysti eri asia kuin tykkääminen. Jos ei ole mielenkiintoa, ei tule koskaan kokeiltua, joten ei voi tietää tykkääkö. :wink:
Flying Calacucco

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #91 : 15.07.10 - klo: 17.23 »
Missä vaiheessa tehdään päätöksiä käytettävistä koneista/nopareista ja muista mahdollisista "yksityyppi" komponenteista?

Täällä jo mietitään mitä luokkaa tullaan ajamaan tulevalla mattokaudella :wink:

Ei kannata odottaa sääntöjä. Osta käytetty auto ja laita ne sähköt mitä pakista löytyy, osta 12 sarjaa samanlaisia renkaita (tai osta auto, jonka mukana saat paljon samanlaisia renkaita) ja sorvaa ne riittävän pieneksi. Treenaa ja aja A-8 kisassa C-luokkaa, jos saadaan muitakin kuskeja. Joulu-tammikuussa ehtii tehdä uuden kisapelin (tourinkiin).
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #92 : 15.07.10 - klo: 22.22 »
........ Joulu-tammikuussa ehtii tehdä uuden kisapelin (tourinkiin).

Päinvastoin kuin yllä, minä uskon, että moni tykkää ajaa C-12 stockia. Avainasia on sopiva ja kohtuullinen teho. Ihan turha yrittää pelotella porukkaa etukäteen.

Sen sijaan en usko, että homma toimii lykkäämällä päätösten tekoa pitkälle syksyyn tai talveen.
« Viimeksi muokattu: 15.07.10 - klo: 22.29 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #93 : 15.07.10 - klo: 23.05 »
Touringia ajettiin viime talvena ja muutaman kokeilun jälkeen WGT jätti lämpimät muistot. Siksi kyselen jo nyt C-12 stock luokan tulosta ja säännöistä että voi ajoissa hankkia hilppeitä, vaihtoehtona toki on WGT mutta näillä näkymin ei touring autot.
Kylätason RC-kuski.

Poissa kallek

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.hut.fi/~kkyyro
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #94 : 13.08.10 - klo: 15.09 »
Onko "stanu C-12" luokan osalta tapahtunut mitään päätöksiä? Ainakin alue 8 -kisoissa näköjään pääsee ajamaan. Kiinnostaisi kovasti kuulla tarkempia sääntöjä mahdollisimman pian mikäli niitä ylipäätään on tekeillä. Kalustonosto olisi edessä ja mielellään niin että kamat on valmiina kun "talvikausi" alkaa.

Eli jos luokasta on olemassa jotain speksailuja tai edes edistyneempiä spekulaatioita niin tuokaahan ne julki.


Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #95 : 16.08.10 - klo: 12.21 »
[quote /Vesa]Aluekisoissa ois hyvä olla samat säännöt kuin mahdollisesti tulevassa C-12 stokkiluokassa. Lähinnä ainakin koneen osalta. Mikäli kone on 13.5t, säädin voisi olla vapaa. 10.5 koneen tapauksessa ilman ennakkoa. 2-3 konetta korkeintaan hyväksyttyjen listalle, esim LRP, CS ja SP.[/quote]

Oletko testannut 10.5 koneen vauhtia 0-ennakolla? Jos aloitteleva tai stock luokkiin muuten haluava kuski haluaa ajaa esim. turistia ja mattista molempia, niin olisi kustannusten kannalta hyvä olla sama säädin. Kunhan se säädinpolitiikka vaan tiedettäisiin.
Moottori on kuitenkin huomattavasti halvempi komponentti kuin säädin.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #96 : 16.08.10 - klo: 12.24 »
En ole ajanut nollaennakolla, mutta testasin viime kevään EM-kisoja varten lipoa ja 10.5t konetta koska peltikennot ja lipot olivat molemmat sallittuja. Ero läppiajassa ennakkosäätimellä oli peltikennojen hyväksi reilun 0.1s-0.2s. Eli 10.5t olisi varmaan hyvä vaihtoehto nollaennakkosäätimillä myös.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #97 : 16.08.10 - klo: 13.26 »
Oletko testannut 10.5 koneen vauhtia 0-ennakolla? Jos aloitteleva tai stock luokkiin muuten haluava kuski haluaa ajaa esim. turistia ja mattista molempia, niin olisi kustannusten kannalta hyvä olla sama säädin. Kunhan se säädinpolitiikka vaan tiedettäisiin.
Moottori on kuitenkin huomattavasti halvempi komponentti kuin säädin.

Olisi hyvä että sama säädin käy, suurinosa suosituista dynaamisen ennakon säätimistä tosin löytyy myös 0-ennakko profiili joka on ROAR sportsman listalla. Eli löytyy vilkkuvaa lamppua että sen pystyy tunnistamaan katsastuksessa helposti.

Ainakin Speedpassion, Hobbywing ja Tekin kuuluu näihin säätimiin. Luulisi että LRP:n SXX v2 löytyy kyseinen ominaisuus myös.

Uskon että vaikka ajettaisiin dynaamisen ennakon ja 0-ennakon luokkia ristiin se ei ole suurimalle osalla ongelma ja viime kauden säätimet ovat vielä kelpoja tällekkin kaudelle.

Moottori asista sen verran että USAssa ajetaan ainakin 17.5t+vapaa säädin sarjaa mattiksilla, sieltä voisi luntata vauhtia jos joku löytäisi videoo tai kokemuksia.

Paras olisi tietty jos joku uhraisi pari iltaa siihen että testaisi noi eri vaihtoehdot läpi ja raportoisi.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #98 : 16.08.10 - klo: 13.41 »
Mä voin testata mahdolliset stanumyllyvaihtoehdot ja jotain suositusvälityksiä, jos joku toimittaa mulle semmoiset. 17.5t on kuitenkin liian hidas meille, radat ovat sen verran isoja.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #99 : 16.08.10 - klo: 13.53 »
Lainaus
että LRP:n SXX v2 löytyy kyseinen ominaisuus myös.

Juu löytyy. Niin LRP:n SXX kuin Nosrami Pearl stocci säätimistä löytyy tämä ominaisuus.
Kun on valittu 0 ennakko molemmat vilkuttaa sinistä lediä joka normaalisti palaa.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #100 : 16.08.10 - klo: 13.58 »
Välityksistä sananen:

Jos ajetaan ennakottomalla säätimellä, koneesta riippuen arvioisin välityksen 10.5t koneelle olevan ~60-75mm ja 13,5t koneelle 75-90mm. Virillä  välitykset ovat n 32-38 mm riippuen koneesta (4.0-4.5t)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #101 : 18.08.10 - klo: 15.43 »
On pikkuisen harkinnassa tämä luokka ja kysymys kuuluu millainen on autotarjonta, eli mitkä merkit ovat harkinnan arvoisia? Omat kokemukset ovat ajalta jolloin merkkejä oli käytännössä tasan kaksi, Asso ja Corally... :grin:
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #102 : 18.08.10 - klo: 15.48 »
On pikkuisen harkinnassa tämä luokka ja kysymys kuuluu millainen on autotarjonta, eli mitkä merkit ovat harkinnan arvoisia? Omat kokemukset ovat ajalta jolloin merkkejä oli käytännössä tasan kaksi, Asso ja Corally... :grin:

Itse hankin juuri auton, torpassa tavataan kun sisäkausi alkaa!
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #103 : 18.08.10 - klo: 15.52 »
Meikäläinen vissiin vähän jäävi kommentoimaan, mutta suosituin merkki viime kaudella Suomessa oli allekirjoittaneen oma design (12 kuskia), toiseksi suosituin CRC (8-9 autolla), lopuista 10 autosta löytyi sekoitus Asson R5.1, Serpentin S120/S120L, Xrayn XII sekä Corallyn SP12X:n uusinta versiota.

TOP 10 osalta

5x V-Dezign
2x CRC
1x Corally
1x XRAY
1x Serpent
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #104 : 20.08.10 - klo: 16.33 »
Lainaan Vesan rengassuosituksia tuolta toisesta topicista kun mielestäni ko asia kuuluu pikemminkin tänne:

Eteen:
2xPink (pehmeämpi)
Lilac (kovempi, kulutuskestävämpi ja helppo ajaa)

magenta on kääntyvämpi mutta voi olla useimmille liian aggressiivinen, itse ajan sillä.
Ja muitakin seoksia on monia, mutta nuo on mun suositukset, kenelläkään ei varmasti jää homma kiinni renkaista jos noilla ajaa.

Taakse:
Pink (liukkaat radat)
Magenta (kun radassa on jonkin verra pitoa tai huippupito)

Jos yksityyppirenkaaseen päädyttäisiin, ehdottaisin vaihtoehdoksi taakse magenta ja eteen 2xPink.


Ja sitten taas kysymään. Montako paria näitä pitää olla pakissa? 80/90 luvun taitteessa koko päivän saattoi ajaa samoilla renkailla, ei taida voida enää. Ja toinen juttu; kannattaako aloittelevan Stockiin tähtäävän sorvailla kumeja? Tuntuu hullulta ostaa valmiit pyörät ja kuluttaa niistä heti kaikki pinta veke. Että josko ajaisi treenissä niitä pienemmiksi pikkuhiljaa. Saattaa kuulostaa tän päivän kuskeille tyhmältä, mutta 20 vuotta sitten tehtiin juuri näin.
Löysin rantein...

Poissa samae

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #105 : 20.08.10 - klo: 17.04 »
Ja toinen juttu; kannattaako aloittelevan Stockiin tähtäävän sorvailla kumeja? Tuntuu hullulta ostaa valmiit pyörät ja kuluttaa niistä heti kaikki pinta veke. Että josko ajaisi treenissä niitä pienemmiksi pikkuhiljaa. Saattaa kuulostaa tän päivän kuskeille tyhmältä, mutta 20 vuotta sitten tehtiin juuri näin.

Kannattaa ehdottomasti sorvata pienemmiksi ainakin normaaleissa pito-olosuhteissa. Isot renkaat repeilee pilalle ensimmäisellä akullisella, isot renkaat on todella huonot ajaa eivätkä edes sovi nykykorien alle. Ainakin nuo Jaco/Parma/Mobgums renkaat voi edessä ajaa treeneissä melkein vanteille asti (n. 38 mm). Jos esim. etuset sorvaa 41 millisiksi, ajaa 0,2mm per hiitti kulumisella kuitenkin 10-15 hiittiä per eturengaspari. Takarenkaat taisin viimeksi sorvata 43 millisiksi ja niissä kuluminen on ollut eturenkaiden kanssa samaa luokkaa jos auto on säädöissä.

Optimaalista rengassettien määrää en osaa sanoa, ehkä jotain pari akullista per setti per päivä. Magenta takana, 2xpink edessä on mun suosikki meidän baanalla.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #106 : 23.08.10 - klo: 11.57 »
Tuossa hieman välitysesimerkkiä Vegasin kisoja varten kaverilta 17.5t koneelle

http://www.aijaa.com/v.php?i=6597938.jpg

72t vetoratas ja 62t pinioni, noin 110mm välitys.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #107 : 23.08.10 - klo: 12.11 »

Yllä oli melko positiivista kommenttia renkaista 'stanu'moottorilla? Viimeksi vielä peltikennojen aikaan vapaalla moottorilla renkaita piti käytännössä olla uusi setti alle pieneksi sorvattuna jokaiseen kisalähtöön. Tämän jälkeen ne pystyi ajamaan loppuun treeneissä, jos ei olleet jo repeytyneet. Siinä vähän toisenlaista perspektiiviä mattoautoilun ihanuuteen, mutta ainakin minä kaivan vehkeet naftaliinistä ja yritän LiPojen ja uusien säätimien myötä touhua uusiksi.
---

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #108 : 23.08.10 - klo: 12.25 »
Renkaiden määrästä ja niiden tarpeesta voi olla montaa mieltä. Riippuu paljon siitä, millä tasolla ajaa (kerhotaso, FTT-sarja, SM-kärki, EM-kärki jne jne) ja miten paljon on varaa laittaa. Mulla meni viime talvena noin 200paria renkaita, mutta ajoinkin n 800 akullista. Jos ajaa 10 akkua viikossa, 5setillä treenaa muutaman ehkä jopa pari kuukautta, kun kierrättää renkaita. Mitä enemmän samoilla renkailla kuitenkin ajaa esim samana päivänä, sitä enemmän ne pehmenevät eivätkä palaudu optimaaliseksi kisaamista varten.

Pääasia on, että renkaat ovat ehjiä ja samankokoisia, ettei maavaraa tarvi ruuvata joka erään, käytöskin muuttuu oleellisesti jos koko ajan eri kokoiset renkaat. Rengaskulutus kisassa on alottelevalle kuskille 2-3 settiä, toki samoilla voi ajaa viikkoja treeniä, mutta pointtina on, että kisoissa on tuoreet renkaat eikä pitoaineessa viikkoja uitetut treenirenkaat. Tosiasia kuitenkin on, että renkaita menee varsinkin alussa.

Jos renkaista tekee aluksi jumboja, ne ei toimi ollenkaan ja repeilee, eikä niitä saa edes ajettua optimaalisiksi. Jos ne sorvaa esim 44mm, ne voi ajaa 41mm helposti (n 0,2-0,4mm/ajo), kun taas 46 sorvatuilla kun saavuttaaa  about optimaalisen 42,5mm koon, renkaat ovat jo niin pesusieniä, ettei auto ole kovinkaan hyvä ajettava.

Liian pienillä renkailla ajamisen aloittaminen taas on liian haasteellista vähän ajaneelle, joten sitäkään en suosittele.

Homma on kyllä helpottunut oleellisestilipojen myötä, varsinkin nyt, kun vastariakkujakaan ei tarvitse välttämättä käyttää, kuten oli kennojen kanssa pari vuotta sitten.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #109 : 23.08.10 - klo: 15.14 »
Jos renkaista tekee aluksi jumboja, ne ei toimi ollenkaan ja repeilee, eikä niitä saa edes ajettua optimaalisiksi. Jos ne sorvaa esim 44mm, ne voi ajaa 41mm helposti (n 0,2-0,4mm/ajo), kun taas 46 sorvatuilla kun saavuttaaa  about optimaalisen 42,5mm koon, renkaat ovat jo niin pesusieniä, ettei auto ole kovinkaan hyvä ajettava.

Just näin, tossa on se yleisin moka, mikä tehdään alussa, kun yritetään 'säästää' renkaissa.

Varmaan helpottais kaikkia kiilakuskeja, jos joku tämmöiset perusjutut kirjoittelisi vaikkapa omaan topiciinsa..
---

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #110 : 23.08.10 - klo: 15.35 »
Just näin, tossa on se yleisin moka, mikä tehdään alussa, kun yritetään 'säästää' renkaissa.

Varmaan helpottais kaikkia kiilakuskeja, jos joku tämmöiset perusjutut kirjoittelisi vaikkapa omaan topiciinsa..

Ei haittaisi että saataisiin aloittelevan kiilakuskin tärkeimmät asiat yhteen topiciin. Renkaat, alustat, rutiinit, pitoaineet, korit tulee nyt heti mieleen.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #111 : 23.08.10 - klo: 15.35 »
Jonkun 1/12 topicin vois avata jonne laittais yleisimpiä kyssäreitä, voisin itekki niihin vastailla....
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #112 : 23.08.10 - klo: 15.49 »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #113 : 14.09.10 - klo: 15.19 »
TQRacingin mattis-kisan kutsusta ilmenee kalifornialainen speksi 1/12 puolelle, mutta turistiinkin tästä poimittavissa selkeälinjainen speksaaminen.



1/12 stock/vakio on kans vakio > ei turboa, ei dynaamista ennakkoa, ei ajoituksen säätöjä noparissa ja kiinteäpäätyinen 17,5T moottori vakioennakolla

1/12 (ikäänkuin expert-luokka) nopari vapaa ja moottori vapaa 13,5T
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #114 : 14.09.10 - klo: 17.37 »
TQRacingin mattis-kisan kutsusta ilmenee kalifornialainen speksi 1/12 puolelle, mutta turistiinkin tästä poimittavissa selkeälinjainen speksaaminen.

1/12 stock/vakio on kans vakio > ei turboa, ei dynaamista ennakkoa, ei ajoituksen säätöjä noparissa ja kiinteäpäätyinen 17,5T moottori vakioennakolla

1/12 (ikäänkuin expert-luokka) nopari vapaa ja moottori vapaa 13,5T
Lisänä Jarkon hyvään katsaukseen:

USAssa ajetaan yleensä kolmea luokkaa:
- mod 1/12, eli meidän viri
- "superstock" tuo 13.5t vapaa säädin
- amateur stock 17.5t+0ennakko

Yleensä siellä on ns. vapaa moottori eli saa säätää moottorin kiinteetä ennakkoa kannusta kaikissa luokissa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #115 : 15.09.10 - klo: 11.21 »
Tässä jonkin aikaa sivusta seuranneena heitä ihan välillisesti aiheeseen liittyvän yleisen kysymyksen.

Miksi C-12 stanu ei voisi olla WGT-10 luokka?
(Vastaukseksi ei kelpaa että ei riitä kisaajat uusiin luokkiin, mikä c-12 stanu sitten on?)

Tätä näkemystä puoltaa seuraavat asiat.
1) WGT Autot ovat isompia joka suuntaan => Helpompia säätää, ajaa ja rakentaa!
2) WGT:n renkaat ovat isommat, kestää kulutusta ja käyttöä enemmän.
3) WGT ovat kivamman näköisiä, seksikkäämpiä (Corvette, Alfa/Fiat, Mulsanne jne.).
4) Tekniikka on sama kuin C-12 autoissa -> on siis helppo nousta SM-luokkaan kun taidot ovat WGT:ssä harjaantuneet.
5) Väitän että avauskaudella olisi enemmän _uusia_ kuskeja WGT-luokassa kuin mahdollisessa C-12 stanussa.
6) WGT autot kulkevat "uudelleen ja uudelleen" rakennettavilla kerhoradoilla paremmin. Kaikkihan tietää mitä ongelmia kipristyneet maton reunat tekevät C-12 auton ajonautinnolle.

Suomessa on tällä hetkellä tilanne että ainoastaan Sähkötouringissa on mahdollisesti tulossa hyvä sisäänheittoluokka, toisaalta touring auto on tekniikaltaan huomattavasti monimutkaisempi kuin "pannuautot".

Heitetään tähän vielä ajatus FTT sarjasta, jos FTT:ssä on TSS-10 ja TSM-10 tällöin nämä luokat voisi ajaa toisena päivänä ja C-12 ja WGT sitten toisena, vai oliko TSP-10 vielä listoilla. Toisaalta karkea arvio kilpailijamääristä pitäisi saada jotenkin selvillä, jotta päivän aikan saadaan kisat vietyä läpi.

PS: Kyllä, olen ajanut enemmän kuin kerran molemman luokan kaltaisilla autoilla...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #116 : 15.09.10 - klo: 11.33 »
Olipa hyvä kysymys + ehdotus + perustelut, Jeppe!!!  Kannatusta tulee täältä.

Kuulemiini alustaviin FTT-kaavailuihin WGT ei oikein sovi, jos ajatus on ajattaa C-12 stock -luokkaan osallistuvat yleisen C-12 -luokan sisällä, mutta mutta...

Nyt olisi hyvä paikka muuttaa FTT-konseptia rohkeasti ja luoda sisääntuloreitti sekä lauantain mattoautoiluihin että sunnuntain turistikurvailuihin.

Jesss....
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #117 : 15.09.10 - klo: 11.53 »
WGT:n plussana vielä pidän että siihen saa menemään normi sähköt 17.5/2s, siis jos nämä tullaan sallimaan säännöissä. Silloin ei tarvittaisi omia nopareita/akkuja 1s tekniikalle vaan porukka voisi hyödyntää pakista löytyviä sähköjä.

Mutta enhän minä mistään mitään tiedä, varsinkaan mattiksista kun en ole juurikaan niillä ajanut, kunhan tulin taas esille...
Kylätason RC-kuski.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #118 : 15.09.10 - klo: 12.15 »
Heitetään tähän vielä ajatus FTT sarjasta, jos FTT:ssä on TSS-10 ja TSM-10 tällöin nämä luokat voisi ajaa toisena päivänä ja C-12 ja WGT sitten toisena, vai oliko TSP-10 vielä listoilla. Toisaalta karkea arvio kilpailijamääristä pitäisi saada jotenkin selvillä, jotta päivän aikan saadaan kisat vietyä läpi.

Tätä on mietitty, mutta ongelmana on se, ettei kaikki touring-kuskit mahdu yhdelle päivälle. Viime talven osallistujamäärät FTT-talviosakilpailuissa vain touring-luokat huomioiden olivat 97, 85, 58 (Oulu) ja 96. Tuollaisella osallistujamäärän puristaminen yhdelle päivälle ei ole täysin ongelmatonta tai mielekästäkään. Varsinkin, jos tuon viikonlopun toisen kilpailupäivän osallistujamäärä jää alhaiseksi.

Pidemmällä tähtäimella tavoitteena on oma erillinen sarja C-12/foami-autoille, jolloin voidaan tehdä radat palvelemaan näitä luokkia ja vastaavasti turistipuolelle turistiratoja.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #119 : 15.09.10 - klo: 14.00 »
FTT-kisapäivään muistaakseni mahtui viime talvena 8 eräryhmää 'a 10 autoa.

Jos oletetaan, että jokunen kuski kiinnostuisi siirtymään turistista mattoautoihin, niin ollaan aika lähellä sitä, että Turistikuskit suurimmissakin kisoissa mahtuisivat ajokaavioon.
Isommilla radoilla 11 autoa/erä voisi toimia.

Tämä voisi olla tapa ns. kasvattaa kakkua eli lisätä viikonlopun osallistumisten kokonaismäärää ja sitä kautta antaa lisää pelivaraa kisajärjestäjän budjetointiin.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi