Kirjoittaja Aihe: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia  (Luettu 50607 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #180 : 22.12.10 - klo: 09.42 »
Kausi lähestyy vaikka kalenteria ei vielä olekkaan ilmeisesti. Moniko on nyt oikeasti osallistumassa CS-12 luokan kisoihin talvella? Kiinnostuneita on ollut paljon, mutta monellako on sanoillensa vastinetta? Oulusta löytyy 4-5 stokkikuskia varmuudella.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #181 : 22.12.10 - klo: 12.30 »
Kyllähän se kalenteri löytyy FTT 2011 Ohjeistosta.
Minulla myös on kalusto ja kisanumero valmiina kauteen.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #182 : 22.12.10 - klo: 13.46 »
Pitää katsoa jos sitä taas lähtis leikkiin mukaan stokkipuolen kautta.  :afro:

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #183 : 04.01.11 - klo: 23.59 »
Kisailmoittautumisissa on jostain syystä ollut havaittavissa tapaa että ilmoittuminen jätetään ihan viimeiseen iltaan. Tälläisen uuden luokan kohdalla tämä ei mielestäni ole hyvä asia, eli kaikki vaan ilmoittautumaan mahdollisimman pian että saadaan "pallo pyörimään", osallistumisen/luokan kanssa mahdollisesti empivätkin näkevät että osallistujia on tulossa.

Säädinlistatkin on nyt kunnossa että sekään ei pitäisi enää olla esteenä.

Eikä uusien kuljettajien kannata pelätä kisoihin lähtemistä, siellä on kivaa, neuvoja saa kun kysyy (tai välillä kysymättäkin) ja muutenkin oppii paljon.

Kuskeja pitäisi olla ainakin pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Oulussakin lisää?
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa Juize

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #184 : 07.01.11 - klo: 15.57 »
Myönnetään, että ilmoittautuminen meni hiukan myöhään mutta oma on nyt laitettu sisään ja kyllä Turun suunnalta toinenkin on vielä tulossa.


Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #185 : 25.01.11 - klo: 16.55 »
No nyt on luokka saatu ihan mukavasti polkaistua käyntiin Kuusankoskella.
11 ilmoittautunutta oli hyvä avaus, kun ottaa huomioon sääntöjen varmistumisen kanssa olleet kommervenkit. Ja lisää kuskeja on kuulemma tulossa. Hyvä luokka tästä on kehittymässä, meininki rentoa mutta radalla tiukkoja vääntöjä.

Itsellä kävi sinänsä vähän hassusti että kisat oli periaatteessa ohi jo alkuerien jälkeen. B-finaaliin lähdin katsomaan pystyisikö tasaisella ajolla ottamaan joitain päänahkoja, ja koittaa olla torpedoimatta muiden kisoja.
Pääsuoralle otin ajotavan että pidin linjan pääsuoralle kääntävän mutkan ulostulossa sisällä ja siitä eteenpäin myös koko suoran mitan. Näin ei risteäviä linjoja ja sitä kautta mahdollisia vaaratilanteita takaa tulevan viriauton kanssa päässyt niin muodostumaan, ja ulkoa oli tilaa mennä ohi jos löylyä riitti.

Mielekkäämpäähän se tosiaan olisi ajaa kisaa oman luokan autoja vastaan, eli jatkossa saisi olla omat finaalit CS-12 luokalle. Tämä kausi kuitenkin nyt mennään tällä tavalla, eiköhän sinne kaikki radalle mahduta kun yritetään.
Asiaan liittyen: http://rc10.fi/index.php?topic=45191.msg503191#msg503191



Jos jollekulle olisi apua niin tässä vielä vähän tech sheet -tyyliin millä tuli ajettua

Serpent S120 t-pala
Rollout 70,5mm  (jotain muutakin olisi ehkä voinut koittaa mutta kun tuntu tuollakin ehtivän)
Renkaat Xceed 2*pink / magenta  (marraskuusta asti treenatut, ei mitään yhen hiitin sorvauksia)
Hobbywing 120A 1S
vuoden poroiltu CS 10.5t
SMC 5600 60C
PF AMR
CS High Grip


PS. mitään sääntöähän ei muuten ole joka estäisi C-12 kuljettajaa siirtymään kesken kauden CS-12 luokkaan
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #186 : 26.01.11 - klo: 09.24 »
Ja 5.2. on sitten seuraava mahdollisuus kisata mattiksilla
http://rc10.fi/index.php?topic=54111.msg503020#msg503020

C-12 ja CS-12 kuskit ovat lämpimästi tervetulleita. Emmekä kerro kenellekään vaikka joku virikuski tulisi kokeilemaan kuinka mukavaa ajo on stockkiluokassa  :wink:

Kisa ajettaneen nykyprofiililla, joka tarkoittaa hyvää pitoa heti aamusta asti. Kaksi viikkoa myöhemmin samalla radalla ajettavaan FTT II/2011 -kisaan teemme rataan sääntöjen edellyttämiä muutoksia.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #187 : 21.02.11 - klo: 20.22 »
Eiköhän sinne samalle radalle mahduta nopeampien kiesien kanssa. Toivottavasti emme tule näkemään turhaa kolarointia johtuen nopeuserosta kahden eri luokan välillä. Tuomarit saa ainakin olla valppaana  :wink:

Tuli sitten Vantaalla koettua henkilökohtaisesti tuo nopeuseron tuoma turha kolarointi. Ajoin B-finaalissa stockkiautolla viriautojen seassa viidennellä sijalla. Taakseni ilmestyi silmänräpäyksessä viriauto ja tietenkin omaa sijoitustani puolustaen pidin ajolinjani viimeisessä mutkassa ennen pääsuoraa jossa olisin sitten ehkä antanut tilaa ohituksen. Kuuluttaja ei kertonut että takaa tuleekin kärkikuski jolle tietenkin pitää antaa tilaa joten turha kolarihan siitä aiheutui johon en omasta mielestä ollut syyllinen. Sen aiheuttamisesta tienasin kuitenkin välittömästi itselleni stopparin. Hetken piti stopparipaikalla miettiä että uskaltaako siitä enää lähteä ollenkaan liikkeelle etten aiheuta lisää kolareita.
Erän jälkeen kuulin että stopparin syynä oli että "takanasi oli nopeampi auto".
On se kyllä ihmeellistä kilpa-autoilua että kun taakse ilmestyy nopeampi auto niin heti pitäisi antaa tietä. Eikä finaalissa enään saakaan puolustaa sijoitustaan?

Tuomaristo ei suostunut sillä hetkellä keskustelemaan enempää aiheesta joten jatketaan sitä tapojeni vastaisesti sitten täällä.
Haluaisinkin kuulla että kuka siellä oikeasti teki virheen, kilpailutuomaristo, ohittaja, ohitettava vai kuuluttaja?

Sen verran vielä sanon että C-12 ja CS-12 ajattaminen samassa finaalilähdössä ei ole kuitenkaan kovin järkevää. C-finaalitasolla stockilla pystyi hyvin haastamaan viriautot mutta B-finaalissa nopeusero oli jo aivan liian kova.

C-12 ja CS-12 kuskit ovat lämpimästi tervetulleita. Emmekä kerro kenellekään vaikka joku virikuski tulisi kokeilemaan kuinka mukavaa ajo on stockkiluokassa  :wink:


No just joo. Kertoiko kukaan virikuskeille millaista on ajaa stockkiautojen seassa?  :wink:

Terveisin #28

Edit. Lisään vielä että kolarointi tapahtui paikassa jonne ainakin ajolavan vasemmasta reunasta ei nähnyt oikeastaan mitään koska se sijaitsi pilarin takana ja jos vielä nostaja seisoi pilarin vieressä niin ajolinjan hahmottaminen oli todella vaikeaa koska autoa piti ajaa monta metriä sokkona.
« Viimeksi muokattu: 21.02.11 - klo: 21.37 kirjoittanut jval »
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #188 : 21.02.11 - klo: 22.01 »
Lajiryhmän ja luokkayhteyshenkilöiden yhteisessä kokouksessa tehtiin tänään seuraava päätös. Koska C-12 luokan SM-arvo ei kilpailijamäärien osalta ole uhattuna, talven kahdessa viimeisessä FTT-osakilpailussa CS-12 ajetaan kokonaan erillisenä luokkana. Kuitenkaan kilpailupäivää ei tämän seurauksena pidennetä vaan CS-12 alkuerien ja/tai finaalien lukumäärää säädetään tarpeen mukaan. SM-pisteet lasketaan kahden ensimmäisen osakilpailun osalta uusiksi siten, että CS-12 -kuljettajat on poistettu tuloksista.

Ensi talveksi (jos kiinnostus luokkaa kohtaan säilyy), etsitään sitten parempi ratkaisu.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #189 : 21.02.11 - klo: 22.28 »
Kalle tänne jo kirjoittelikin mitä tänään päätettiin, joten toivotaan että jatkossa ajaminen menee "paremmassa hengessä". Tarkempi ajokaavio C-12 ja CS-12 luokkien osalta tiedotetaan kun tiedetään Oulun kisaan osallistujat (niiden määrä), mutta periaatteessa mikäli vain aikataulu antaa myöten ajaa CS-12 autot alkuerissä omissa erissään (kuten tähänkin asti pääosin) sekä sitten omat finaalit. Oma uskomukseni on että FTT III (Oulu) kisassa ajetaan 4 alkuerää niin C-12 kuin CS-12 kuskien osalta sekä C-12 luokan osalta finaalit normaalisti + CS-12 luokassa kulkettajamäärästä riippuen A(+B) finaalit erikseen.

Tästä kuitenkin tulee tarkempi (ja virallinen) tiedotus vielä.

Mitä tulee Jannen viestiin tuossa yllä, niin itse kuuluttajana ja siinä roolissa myös ko. stopparin kuuluttaneena henkilönä voisin kertoa oman näkemykseni. Virhe asiassa tapahtui (omasta mielestäni) tuomaroinnissa, koska mitään varoitusta ei annettu ennen rangaistusta. Omasta mielestäni olisi ensiksi pitänyt kuuluttaa tilanantoa ja sen jälkeen sitten antaa rangaistus mikäli tilaa ei olisi tullut. Kyseinen auto tietojeni mukaan oli eri kierroksella, eli siis kyseessä ei ollut taistelu sijoituksesta vaan kyseinen viriauto oli tietääkseni toista kertaa ohittamassa Jannea kierroksella. Keskustelin asiasta myös kilpailupaikalla Jannen kanssa, mutta muistaakseni silloin minulla ei ollut tietoa siitä olisi takaa tullut auto samalla kierroksella vaiko ei.

En halua osoittaa sormea mihinkään suuntaan tässä asiassa vaan kertoa ainoastaan oman näkemykseni asiasta. Uskon että kilpailupaikalla myös mahdollisuus keskusteluun olisi ollut, mutta kesken eräkierroksen ja tiukan aikataulun puitteissa vain pitää löytää oikea hetki asian käsittelyyn tuomariston kanssa.

Osasyy myös tilanteen syntymiseen oli siinä, että tuomaristolla ei ollut omaa mikrofonia käytettävissä ja näin ollen tilanantojen suhteen oli pientä viivettä kuulutuksissa ja tuomareiden vaikea puuttua kiireisiin tilanteisiin. Kuulutin tuomariston antamat rangaistukset sekä "tilanantopyynnöt", joiden lisäksi pyrin myös itse seuraamaan kärjen osalta (etenkin finaaleissa) tilanteita joissa tilaa tulee muiden antaa.

Pahoittelen Jannen kohdalle osunutta tilannetta. Kaikki yrittivät kyllä tehdä parhaimpansa, jotta kilpailu sujuisi mahdollisimman hyvin sekä tasapuolisesti.

Kuten kaikki tietävät, niin tuomarointi ei ole helppo laji.

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #190 : 22.02.11 - klo: 10.43 »
Tuomaristo ei suostunut sillä hetkellä keskustelemaan enempää aiheesta joten jatketaan sitä tapojeni vastaisesti sitten täällä.
Haluaisinkin kuulla että kuka siellä oikeasti teki virheen, kilpailutuomaristo, ohittaja, ohitettava vai kuuluttaja?


Kilpailijan kyllä kannattaisi hiukan rauhoittua ja pohtia tilannetta ja tulla sitten keskustelemaan asiasta eikä käydä päälle kuin yleinen syyttäjä, suoralla hyökkäyksellä tulee helposti lisää sanktioita.
Oikea etenemistie olisi mielestäni ollut kilpailun johtajan kautta ja kaikki tuomarit paikalle ja keskustellaan asia rauhassa ilman kiihkoilua, jonka jälkeen kilpailun johto tekee ratkaisunsa.
Kun rangaistus on saatu ja kärsitty niin ei sitä kovin nopeasti korjata, jos ollenkaan, oli sitten virhe kenen tahansa.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #191 : 22.02.11 - klo: 10.53 »
En ollut itse paikalla ja siten en ota kantaa kuka toimi väärin tai oikein, mutta tuli vain mieleen että eikös nykyään isoissa kisoissa olla luovuttu stoppareista ja mahdolliset rangaistukset jaetaan erän jälkeen lisättyinä sekuntteina lopputulokseen? Silloin voidaan esim. väärä tuomio korjata vielä, jos protesti menee läpi.

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #192 : 22.02.11 - klo: 14.29 »
Kyseinen auto tietojeni mukaan oli eri kierroksella, eli siis kyseessä ei ollut taistelu sijoituksesta vaan kyseinen viriauto oli tietääkseni toista kertaa ohittamassa Jannea kierroksella.

Kyllä se oli muistaakseni ensimmäinen nopea auto joka taakseni tuli. Kuinka olisin siis tiennyt heti antaa tietä koska tietenkin ajattelin että olemme samalla kierroksella.

Oikea etenemistie olisi mielestäni ollut kilpailun johtajan kautta ja kaikki tuomarit paikalle ja keskustellaan asia rauhassa ilman kiihkoilua, jonka jälkeen kilpailun johto tekee ratkaisunsa

Jos kerta tiesit oikean etenemistavan niin mikset voinut siitä kertoa vaikka myöhemmin varikolla vaan käskit pikaisesti poistumaan paikalta ettei tarvi antaa lisärangaistuksia. Mitenpä sitä enää myöhemmin uskaltaa suutaan aukaista. Olisithan voinut itsekin kysyä myöhemmin että mitä siellä radalla tapahtui.

Kun rangaistus on saatu ja kärsitty niin ei sitä kovin nopeasti korjata, jos ollenkaan, oli sitten virhe kenen tahansa.

No mikä idea tuossa sitten on? Sekö että pakotetaan vaikka väärä kuljettaja kärsimään ja vapautetaan tuomarit vastuusta?

Kyllä sen stoppariperinteen voisi jo lopettaa. Olen nähnyt aiheuttettavan monta lisäkolaria kun stopparipaikalta kiihdytetään takaisin muun liikenteen sekaan.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #193 : 22.02.11 - klo: 14.48 »
Kyseinen auto tietojeni mukaan oli eri kierroksella, eli siis kyseessä ei ollut taistelu sijoituksesta vaan kyseinen viriauto oli tietääkseni toista kertaa ohittamassa Jannea kierroksella.

Kyllä se oli muistaakseni ensimmäinen nopea auto joka taakseni tuli. Kuinka olisin siis tiennyt heti antaa tietä koska tietenkin ajattelin että olemme samalla kierroksella.

Oikea etenemistie olisi mielestäni ollut kilpailun johtajan kautta ja kaikki tuomarit paikalle ja keskustellaan asia rauhassa ilman kiihkoilua, jonka jälkeen kilpailun johto tekee ratkaisunsa

Jos kerta tiesit oikean etenemistavan niin mikset voinut siitä kertoa vaikka myöhemmin varikolla vaan käskit pikaisesti poistumaan paikalta ettei tarvi antaa lisärangaistuksia. Mitenpä sitä enää myöhemmin uskaltaa suutaan aukaista. Olisithan voinut itsekin kysyä myöhemmin että mitä siellä radalla tapahtui.

Kun rangaistus on saatu ja kärsitty niin ei sitä kovin nopeasti korjata, jos ollenkaan, oli sitten virhe kenen tahansa.

No mikä idea tuossa sitten on? Sekö että pakotetaan vaikka väärä kuljettaja kärsimään ja vapautetaan tuomarit vastuusta?

Kyllä sen stoppariperinteen voisi jo lopettaa. Olen nähnyt aiheuttettavan monta lisäkolaria kun stopparipaikalta kiihdytetään takaisin muun liikenteen sekaan.

Tässä lukemista:  http://rc10.fi/index.php?topic=40921.0
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #194 : 22.02.11 - klo: 15.11 »
Kyllä se oli muistaakseni ensimmäinen nopea auto joka taakseni tuli. Kuinka olisin siis tiennyt heti antaa tietä koska tietenkin ajattelin että olemme samalla kierroksella.

Itse muutaman kerran C-12 luokassa peruuttaneena muistan hyvin tuon sekavuuden kun ei tiedä, että kuka on milläkin kierroksella. Mielestäni se nyt vaan kuuluu luokan henkeen, että epäselvissä tilanteissa annetaan tilaa nopeammille vaikka menettäisi itsekkin pari sijaa. Näin toimiessa ei tarvi sitten ainakaan turhaan pilata muitten kisaa ja saada stopparia jossa varmasti ottaa tuloksellisesti vielä enemmän takkiin.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #195 : 22.02.11 - klo: 16.37 »
C-12 b-finaalin video näyttää hyvin, kuinka CS-12 autojen kuskit pystyvät tuskin ollenkaan keskittymään omaan ajoon. Nopealla radalla ainakin nopeuseroa on niin monessa paikassa, että erilliset c-12 ja CS-12 erät ovat ehdottomasti tarpeelliset.

Myyrin FTT-kisassa tuli CS-12 luokkaan yksi peruutus, jonka seurauksena muutimme eräjakoa niin, että kaikki 10 CS-12 kuskia olivat samassa alkueräryhmässä.

C-12 viriluokkalaistenkin kesken nopeuserot ovat hurjan suuria. Nopeimmassa ryhmässä tilan antaminen sujui aika hyvin rutiinin ansiosta, mutta jo toiseksi nopeimmassa alkueräryhmässä riitti erilaisia viimehetken väistöliikkeitä ja "läheltäpiti" -tilanteita.

Lajiryhmän tuore päätös ajattaa viri ja stock kauden jäljellä olevissa kisoissa kokonaan erikseen on hyvä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #196 : 23.02.11 - klo: 07.45 »
Lajiryhmän tuore päätös ajattaa viri ja stock kauden jäljellä olevissa kisoissa kokonaan erikseen on hyvä.


Tämä on ehdottoman oikea päätös. Oma saldo lauantailta oli CS-12 autojen kohtaamisten takia nopeimman alkueräni ja molempien finaalien pilalle meno. Asia on selvitetty kaikkien osapuolten kanssa ja mielestäni kuljettajissa ei sillälailla syyllisiä edes ole.

Alkuerien osalta homma toimi vielä ok, mutta finaaleissa ei systeemi vaan käytännössä toimi, kun nopeuserot ovat liian suuret.

-A-
 

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #197 : 17.08.11 - klo: 16.28 »
Sisäkausi alkaa lähestymään ja kaluston hankinta on edessä, onko meillä ennakkotietoja jo ensi kaudesta?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #198 : 17.08.11 - klo: 16.37 »
FTT2012 löytyy oma ketju: http://rc10.fi/index.php?topic=54208.0

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: CS-12 stanuluokka - FTT 2013
« Vastaus #199 : 21.10.13 - klo: 22.13 »
CS-12 palaa kaudella 2013-14 FTT kisojen ohjelmaan ja yhteyteen. 
Alkavan kauden ensimmäinen FTT-kilpailu ajetaan Tiksin radalla joulukuun alkupuolella 7.-8.12.2013.

PKSRCA kutsuu kaikki CS-12 autoista kiinnostuneet Tiksiin mattisten teemailtaan 30.10.

***

Nyt on hyvä syy ottaa hyllystä esiin se 1/12 tai 1/10 mattoauto, joka on toiminut siellä pelkkänä koristeena viime ajat.  Lataa akut ja tule Tiksiin mattisiltaan!

Tiksin Touring-radalla on teemana kolmena tulevana keskiviikkona mattoautot ja niillä ajaminen.

Keskiviikkoisin 
- 30.10.
- 6.11.
- 13.11.
foam-rengas luokkien mestari ja asiantuntija Teemu Saarinen on paikalla klo 17.00 alkaen.

Teemu vastailee mattis-autoihin liittyviin kysymyksiin ja neuvoo kaikkia mattiksen merkistä tai mallista riippumatta.

1/12 kokoista mattoautoa pääsee myös kokeilemaan. Teemulla on mukana CS-12 luokan auto eli stokkimattis, jolla ajamiseen pääsee ottamaan tuntumaa. CS-12 luokka on mukana FTT kilpailujen ohjelmassa alkaen 8.12. Tiksissä.

Teemu näyttää itse minkälaista vauhtia kulkee SM-tason virimattis eli C-12, joilla ajetaan radasta riippumatta nopeimmat mattoratakierrokset.

Keskiviikkoisin kokoontuvat Tiksiin ajamaan porukalla myös WGT-luokan kuskit, joilla autona on hieman suurempi 1/10 kokoluokan mattoauto. Mattoautoja on paikalla useampaa kokoluokkaa. Mukana illan ajoissa saattaa olla mattispohjainen Formula 1 autokin.

Kerhon sorvi on koko illan käytettävissä.

PKSRCA ja Teemu toivottavat kaikki tulevat ja nykyiset mattiskuskit tervetulleiksi ajamaan mattisiltoihin.
Tiksissä on uudet Iso-Britanniasta hankitut paksummat matot, joiden uskomme sopivat erinomaisesti myös mattiksilla ajamiseen.

Tervetuloa!
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #200 : 01.11.13 - klo: 22.16 »
Keskiviikkona ensimmäisen Tiksin mattoautojen teemaillan jälkeen yksi paikalla olleen katselijan kommentti oli "koskaan ei ole kerrallaan ollut niin montaa mattista Tiksissä aikaisemmin, olipa kivan näköistä menoa".

Kaksi isää, jotka olivat nuorten, vasta hiljattain ajamisen aloittaneiden poikiensa kanssa tulleet kokeilemaan ajamista CS-12 autolla, molemmat totesivat, että taisi tullakin nopeampia ja isompia vaikutuksia mattiksella ajamisen kokeilusta kuin mitä olivat ennakkoon kuvitelleet. Toinen ehti jo seuraavana päivänä ostaa keskiviikon kokeiluauton oman tiimin (=pojan) käyttöön.

CS-12 sopii autona nuorille kuskeille erinomaisesti sekä vauhtinsa että ajettavuutensa puolesta. Kustannukset ovat auton osalta alle puolet turistista ja sähköt ovat samat kuin muissakin luokissa. Kokeiluautoa kolisteltiin melkolailla pitkin iltaa radan reunusputkiin, mutta mitään ei saatu illan aikana rikki. Renkaiden kanssa on helppoa, koska stokkimattiksen vauhdissa ne eivät edes pahemmin kulu. Kun on aika hankkia uusia renkaita on kerhon sorvi käytettävissä.

Teemu lupasi laittaa ajokuntoon ensi keskiviikoksi uuden testiauton seuraavia kokeilijoita varten. Minä puolestani lupasin näyttää kuinka helppoa renkaiden sorvaaminen on.

Mattiskausi on päässyt tiksissä hyvään vauhtiin sekä 1/12 että isompien 1/10 mattisten eli WGT autojen osalta.

Tervetuloa ensi viikon keskiviikkona Tiksin touring-radalle omalla mattis-kalustolla tai kokeilemaan CS-12 testiautolla ajoa. Tai vaan katsomaan menoa tai kyselemään mattisasiantuntija Teemu Saariselta vinkkejä ja neuvoja ajamiseen tai kalustoon liittyen.

t. jarkko
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: C-12 stanuluokka Suomeen - FTT2011 keskustelua ja ideointia
« Vastaus #201 : 01.11.13 - klo: 23.02 »
Kerrassaan hyviä uutisia. C-12 opettavat rata-ajamisesta kaikista nopeiten ja tehokkaimmin  :azn:

Ekaan kisaan onkin vain reilu kuukausi!
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest