Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1910083 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2700 : 05.08.08 - klo: 12.55 »
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?grpid=4306

Suositelkaa tuolta jotain kun menin jo ihan sekaisin noista eri kokosista ja muista...
Lähden tässä parin tunnin päästä Turkuun ja voin käydä myös tuolla samalla, toinen vaihtoehto on hobbylinna mutta siellä ei näyttänyt olevan varastossa oikeen mitään...

Edit
Tuollaista suosittelivat jollekin muulle tuolla toisella foorumillahttp://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=26771&grpid=4306 ja näyttää olevan varastossa ja kohtuu hintainen...

Eli laitan tuohon siis 15 piikkisen pinjonin? Kulkeeko enää mihinkään sitten sillä kun vakio on tuo 19?
Mitäs sillä 22piikkisellä vai mikä olikaan mikä siinä mukana tuli toinen tehdään :huh:
« Viimeksi muokattu: 05.08.08 - klo: 13.05 kirjoittanut Slugi »
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2701 : 05.08.08 - klo: 14.07 »
jos tuossa methodissa on tehoa kuten omassa 17 lankasessa orionin pro bb formulassa niin paremmin sillä pede kulkee kuin titanilla.
itse aikoinaan käytin 16/86 välejä sekä titanissa että orionissa ja orionilla meni kyllä paremmin.
oma pro bb tosin tykkäsi lämmetä aika kivasti jopa 15/86 väleillä.
ulkona oli alle 10 astetta lämmintä ja ajoin vajaa 20 minsaa niin motin lämmöt oli n.86 astetta.
ei taitaisi saada noin kuumaksi edes päästää.

se 23 hampainen pinjoni on ns high speed pinion eli sitä kuuluu käyttää vain asfaltilla kun ajetaan kohtuu pitkiä matkoja ilman jatkuvaa pysähtelyä ja lähtemistä.
eli sopii lähinnä siihen että koittaa kuinka kovaa se auto titanilla kulkee.
oma kulki 23/86 väleillä ja 6 kennosella akulla 37km/h, se laatikossa mainostettu yli 35mph saavutetaan juurikin tuolla pinjonilla ja 7 kennoisella akulla.
lukee mukavan pienellä tekstillä siinä laatikossa jossain kohtaa.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2702 : 05.08.08 - klo: 14.34 »
Okei, kiitoksia!
Mikä tarkoitus noilla konkilla on tossa moottorissa? toisesta on meinaan tuossa titaanista lähtenyt pala siitä yläreunasta...
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2703 : 05.08.08 - klo: 17.28 »
Kuis hyvin Spede kulkee Big Blockilla?

Riippuu varmaan siitä millä tavalla sitä mittaa. Huippunopeutta ei ole tullut mitattua, mutta harvoinpa sitä tarvitaankaan. Ihan mututuntumalta väittäisin, että vääntöä on huomattavasti enemmän kuin alkuperäisessä Titanissa ja siten kiihtyvyys parempi. Mielestäni se on paljon tähdellisempi ominaisuus etenkin pihasuttailussa. Joku sitä tässä ketjussa suositteli myös Stampedeen koneeksi. Edellisen 12-lankaisen Graupnerin koneen kanssa oli ongelmana liiallinen kuumeneminen, jopa siinä määrin, että moottorin muovinen pääty suli useammankin kerran. Big Blockin kanssa mitään vastaavaa ongelmaa ei ole ollut. Lisäksi suorituskyky vielä kaupanpäälle parani.

Kun itse vielä joudun noita juniorien autoja huoltamaan, etenkin vaikeammissa teknisissä ongelmissa ja erityisesti kun itse joudun sitä harrastelua rahoittamaan, niin olen ollut ostokseen oikein tyytyväinen. Pihassa on foffi-, offi- ja krossiradat ja lisäksi autoilla mennään metsässä. Erityisesti tuon metsässä ajon osalta tuntui siltä, että niin lyhyttä välitystä ei olekaan, että moottori ei kuumenisi liikaa tai liittimet sulaisi jostain. Nyky setupilla on kuitenkin ajeltu koko juhannuksen jälkeinen kesä ilman mitään ongelmia. Tässä tapauksessa ajeltu tarkoittaa vähintään 4 tuntia päivässä jokaikinen päivä.

Varauksettomasti suosittelen Big Blockia, vaikka se ehkä onkin kalliimpi kuin aivan halvimmat moottorit.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2704 : 05.08.08 - klo: 17.35 »
Stampede XL-1:een laitoin tuon Orionin 17-lankaisen Methodin. Olikos Methodin ja Method R:n ero se että jälkimmäisen voi purkaa ja siihen teoriassa saa vaihdettua useampia osia varaosina. Tuohon Methodiin ei saa vaihdettua kuin hiilet. Joka tapauksessa se kyllä häviää suorituskyvyssä tuolle Big Blockille, mutta kulkeen ihan riittävästi tuo auto silläkin, kun edelleenkään ei niitä huippunopeuksia tavoitella.
« Viimeksi muokattu: 05.08.08 - klo: 17.56 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2705 : 05.08.08 - klo: 22.50 »
Niin, kiinnosti vaan, kun viime kuun lpulla ihan pirruuttani testimielellä Asnmann Smackerin (ARR-versio) ostin ja siihen samanmoisen Big Blockin laitoin (oli hyllyssä veneprojektin valmistumista odottamassa). Nopariongelmien takia vaan jäi vielä testiajot tekemättä.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Toni.T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2706 : 05.08.08 - klo: 22.54 »
Käykö tuo Sidewinder nopari tuon VXL mallin Stampeden vakio moottorin kanssa? Voiko käyttää 3s lipoa?

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2707 : 05.08.08 - klo: 23.00 »
Kyllä käy ja voi käyttää 3s lipon kanssa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2708 : 05.08.08 - klo: 23.12 »
Stampede kulkee nyt tuolla Team orion 17x2 method R 16t rattaalla silmämääräisesti yhtä kovin kuin Titan 19t rattaalla sekä vääntöä on paljon enemmän... Lämmöt kädellä tunnustellen pysyvät paremmin aisoissa kuin titanissa vaikka siinä on tuuletin

Ja kyllä tuo R malli näyttää purettavissa olevan sekä "ajoitusta?" voi muuttaa...

Nyt kun päivänvalossa paremmin tuota titania tutkin niin näytti siltä kuin kollektorissa olisi sulanut yhdestä kohtaa pari liuskaa yhteen
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa Juhaz

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2709 : 06.08.08 - klo: 09.42 »
Juuh method R voi muuttaa ajoitusta ja purkaa koska laadukkaampi kone kuin titaani. Noissa rtr-koneissa on yleensä se vika että joko kääämit palaa tai jotain muuta sulaa sisältä.
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2710 : 06.08.08 - klo: 12.03 »
Kaveri on nyt laittamassa rustleria harjattomille. Olen ymmärtänyt lukemani perusteella että vakio xl-5 rustyyn pitää vaihtaa teräs idleri ja vetareitakin kannattaa ilmeisesti vahvistella? Mitenkäs tuo diffi? Onko järkevää vaihtaa se vxl mallin diffiin? Liquid rc:ssä kun ei tuo kokonainen diffikään maksa kun 7.6€ niin ei olisi paha sijoitus.
Traxxas Revo 2.5

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2711 : 06.08.08 - klo: 12.26 »
Tietääkö joku minkälaiset hiilet sopivat ko. koneeseen ja mistä saisi tilattua?


edit:
Siis Team orion 17x2 koneeseen

Poissa Juhaz

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2712 : 06.08.08 - klo: 13.04 »
Millä päädyllä tuo kone on varustettu niin vaikuttaa hiiliin ja mistä ostit koneen nii sielt luulisi saavan hiiliä.
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2713 : 06.08.08 - klo: 13.13 »
Kone tuli auton mukana eli ei tietoa mistä ostettu.. voin laittaa illemmalla kuvan josko selventäisi asiaa.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2714 : 07.08.08 - klo: 00.29 »
Kaveri on nyt laittamassa rustleria harjattomille. Olen ymmärtänyt lukemani perusteella että vakio xl-5 rustyyn pitää vaihtaa teräs idleri ja vetareitakin kannattaa ilmeisesti vahvistella? Mitenkäs tuo diffi? Onko järkevää vaihtaa se vxl mallin diffiin? Liquid rc:ssä kun ei tuo kokonainen diffikään maksa kun 7.6€ niin ei olisi paha sijoitus.

Voi se vaihtaminen tulla jossain vaiheessa eteen, mutta itse en päivittäisi siten ennenkuin alkuperäisestä hampaat katoavat, jos katoavat. Itselläni on Rustler VXL eli valmiiksi harjaton malli ja siinähän vetarit ovat ihan samanlaiset muoviset, kuin XL-5 mallissakin, jollainen Stampede meillä löytyy tallista. Yhteenkään noista ei ole vielä vetareita tarvinnut vaihtaa ja muutenkin hajonneet osat ovat jääneet rattaisiin (idler, spur), moottoreihin ja sulaneisiin tamiya-liittimiin. Ehkä se meidän perheen käyttö on vähemmän kuluttavaa, kun vertaan kertomuksia joita täällä foorumilla esitetään, vaikka mielestäni autot saavat joskus varsin rajua kyytiä. Saa nyt sitten nähdä mitä alkaa hajoamaan, kun on siirrytty alkuperäisrenkaista paremmin pitäviin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2715 : 07.08.08 - klo: 11.24 »
Kaveri on nyt laittamassa rustleria harjattomille. Olen ymmärtänyt lukemani perusteella että vakio xl-5 rustyyn pitää vaihtaa teräs idleri ja vetareitakin kannattaa ilmeisesti vahvistella? Mitenkäs tuo diffi? Onko järkevää vaihtaa se vxl mallin diffiin? Liquid rc:ssä kun ei tuo kokonainen diffikään maksa kun 7.6€ niin ei olisi paha sijoitus.

Kyllä se teräs idleri ihan ensin kannattaa laittaa, alkup vetarit kestää aivan hyvin, itsellä kestänyt jopa 3s lipon kanssa...
kunhan ei laita slipperiä aivan kiinni niin kestää.

VXL:än teräs diffi on kanssa ihan järkevä laittaa samalla, itsellä muovinen diffi meni heti sileäksi 3s lipon kanssa.  :cheesy:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Saku07

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2716 : 07.08.08 - klo: 14.25 »
Itse sain joskus muinoin toisen vetoakselin rikottua vakiokoneella+lukkoperällä, jos ei laita lukkoa niin muoviset tavalliset kestävät kyllä aivan hyvin.
Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2717 : 07.08.08 - klo: 15.50 »
Juu teräsdiffi, kunhan muistaa rasvata välillä :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2718 : 07.08.08 - klo: 15.57 »
ei kai se sen enempää rasvaamista tarvitse kuin muovinenkaan?
eli rasvat lootan sisään ja menoksi, ei  ne sieltä mihinkään karkaa.

meni minullakin viimein ratas lootasta.
ihme kyllä ei ollut diffi eikä idleri vaan top gear. siis ainoa teräsratas koko lootassa ja se menee rikki.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2719 : 07.08.08 - klo: 16.42 »
Mulla meni rustler VXL:ästä se osa rikki mihin tuo kuvan osa liittyy sillä pallo nivel hommelilla. Tarkalleen ottaen se meni rikki siitä reiästä missä tuo pikku tikku pitäs olla se tikku ei niinkun pysy siellä. Toivottavasti joku ymmärsi, en tiedä noita hienoja nimiä kun alottelija oon.  :smiley:
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2720 : 07.08.08 - klo: 21.15 »
Kiitos vastauksista. Pitää sanoa kaverille että laittaa esim. liquidista tilauksen tulemaan.. Kaikki teräs idleri ja vxl:n diffi maksaa posteineen alle 10€.. :D
Traxxas Revo 2.5

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2721 : 07.08.08 - klo: 22.02 »
Mun piti vaihtaa teräksinen se päällimmäinenkin ratas kun se vakio ei kestänyt. Vakiovetarit kesti kyllä melkoista rääkkiä, lukkoperää ei vaan kestä :embarrassed:

Voi olla että tuikkaan nuo teräsvetarit vessanpytystä alas ja laitan kokonaan uudet vakiovetarit, kiitos halvan tollarin  :grin:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2722 : 07.08.08 - klo: 22.18 »
Mun piti vaihtaa teräksinen se päällimmäinenkin ratas kun se vakio ei kestänyt. Vakiovetarit kesti kyllä melkoista rääkkiä, lukkoperää ei vaan kestä :embarrassed:

Voi olla että tuikkaan nuo teräsvetarit vessanpytystä alas ja laitan kokonaan uudet vakiovetarit, kiitos halvan tollarin  :grin:

Minkä merkkiset vetarit oli kyseessä? Itsellä oli Hot Racingin teräsvetarit ja ne kesti n yhden akullisen, huoh mitä p****a. :tongue:
Vakiot on nyt onneksi kestänyt.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2723 : 08.08.08 - klo: 09.20 »
Vakiovetarit on muovia ja muovi joustaa sopivasti aikansa, eikä välttämättä hajoa heti. Teräksisen kanssa on toisin, etenkin mitä kovemmasta teräslaadusta on kyse. Sen olen huomannut, että lukkoperät ja voima on noissa 1:1 offitouhuissakin voimansiirron tuho. Kun lisätään voimaa, laitetaan lukkoperää, vahvempaa voimansiirtoa ja pitävämpää rengasta, niin tulisi aina huomata että jossain on joka tapauksessa heikoin kohta ja siitä se tulee napsahtamaan. Sen heikoimman kohdan voi myös tarkoituksella mitottaa sellaiseen paikkaan, josta se on helppo ja halpa korjata.

Olen tuota lukkoperää miettinyt sekä Spedeen, että Rustyyn. Pitäisi saada joko kytkettävä lukko tai jokin osin luistava lukko. Jälkimmäisen kai saisi aikaa, kun laittaisi diffin sisään sopivan jäykän vaseliinin. Ensimmäinen tuntuu olevan tämän kokoluokan laitteeseen ja näillä rakenneratkaisuilla mahdoton. Ehkä jossain Revossa tai Maxxissa tuokin voisi olla mahdollista.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2724 : 08.08.08 - klo: 11.42 »
Voisko joku selittää mikä tuo lukkoperä on tai mahollisesti näyttää.  :roll:
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2725 : 08.08.08 - klo: 11.45 »
Voisko joku selittää mikä tuo lukkoperä on tai mahollisesti näyttää.  :roll:

Tasauspyörästö on lukittu :azn: Eli renkaat pyörii kumpikin koko ajan yhtä kovaa.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2726 : 08.08.08 - klo: 11.53 »
Olen tuota lukkoperää miettinyt sekä Spedeen, että Rustyyn. Pitäisi saada joko kytkettävä lukko tai jokin osin luistava lukko. Jälkimmäisen kai saisi aikaa, kun laittaisi diffin sisään sopivan jäykän vaseliinin. Ensimmäinen tuntuu olevan tämän kokoluokan laitteeseen ja näillä rakenneratkaisuilla mahdoton. Ehkä jossain Revossa tai Maxxissa tuokin voisi olla mahdollista.

Tarpeeksi jäykillä Diffiöljyillä kyllä pitäisi lähes 100% lukko onnistua Spedenkin diffillä. Ja sitten aina hieman ohentamalla saa lukkoon lisää "luistoa"..
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2727 : 08.08.08 - klo: 12.21 »
Tahtoo vaan ajan mittaan (yleensä aika nopeastikkin) tulla ne rasvat sieltä diffistä pihalle ulostuloakseleiden reunoilta. Niissä kun ei ole minkäänlaista tiivistystä...  :sad:

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2728 : 08.08.08 - klo: 20.58 »
Itse sain joskus muinoin toisen vetoakselin rikottua vakiokoneella+lukkoperällä, jos ei laita lukkoa niin muoviset tavalliset kestävät kyllä aivan hyvin.

Banditista meni tänään kuvan osoittamalla tavalla toinen vetoakseli. Ensimmäinen osa joka oikeasti meni rikki :) Mamba alkaa näyttää tehoaan...
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #2729 : 08.08.08 - klo: 21.20 »
Siis se ei mennyt poikki, vaan muoviosa lähtee irt akselista. Helppo korjata "ikuiseksi" traxxasin teräs-yokeilla, löytynee sabesta. Vaatii pikkasen viilaamista, muttei todellakaan mahottomia.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu