Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1909918 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Vatanen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5250 : 24.06.09 - klo: 14.20 »
Vatanen: Eroa en kovin huomannut edes pituudessa, vaikka XL:lät pitäisivät olla pidemmät? Entäs jouset, kun itsellä ei ole olleet kuin nuo vakiot, enkä ole jäykempiä tmv. kokeillut joten ovatko vakio jouset sopivan löysät jottei auto olisi niin kaatumatautinen?

Vetarit menevät siksi helposti poikki, koska auto on minulla lukkoperällä. Toki voisin lukkoperän purkaa, mutta silloin tulisi vanha pyöränveto ongelma. Oikea pyörä ei vetäisi oikeastaan yhtään. :sad:

takana on pitemmät ja edessä lyhyemmät.
eteen kannattaa laittaa jopa löysemmät jouset mitä vakiot ovat.
taakse sitten vähän jäykistää lisää (vaikka vakiojousia käyttäen niillä paloilla) niin saa autoa ajettavammaksi (yliohjautuvammaksi)
Vatasen jalat ja omat kädet

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5251 : 24.06.09 - klo: 14.23 »
kyllä voimansiirto nuo nosramin motit kestää kunhan päivittää lootaan teräskehäisen diffin ja teräs idlerin.
olettaen että kyseessä on vanhemman mallin xl-5 jossa nuo on muovia, uusimmissa ne on valmiiksi terästä.
ja oikeasti kannattaa tilata ulkomailta sillä siinä säästää huomattavia summia kun niitä osia alkaa kulumaan ja rikkomaan.



Niin, en tosiaan edelleenkään tiedä omistajan halukkuudesta tilata ulkomailta. Ja ainakin itse ostaisin mieluummin tuon Nosramin combon kuin Ezrunin, ostaisin sen sitten ulkomailta tai en.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5252 : 24.06.09 - klo: 19.04 »
kyllä voimansiirto nuo nosramin motit kestää kunhan päivittää lootaan teräskehäisen diffin ja teräs idlerin.
olettaen että kyseessä on vanhemman mallin xl-5 jossa nuo on muovia, uusimmissa ne on valmiiksi terästä.
ja oikeasti kannattaa tilata ulkomailta sillä siinä säästää huomattavia summia kun niitä osia alkaa kulumaan ja rikkomaan.



Niin, en tosiaan edelleenkään tiedä omistajan halukkuudesta tilata ulkomailta. Ja ainakin itse ostaisin mieluummin tuon Nosramin combon kuin Ezrunin, ostaisin sen sitten ulkomailta tai en.

Kävin katselemassa ulkomaiden hintoja noista mainituista Nosrameista, eivätkä ne nyt aivan älyttömästi halvempia siellä ollut.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5253 : 25.06.09 - klo: 14.30 »
Taas alkoi vastoinkäymisiä. Nyt meni spurri, eikä auto vieläkkäään korjaantunut, kun laitoin uuden spurrin? Mikä on nimeltään spurria vastapäin oleva hammasratas, siis siellä vaihteistossa. (niin ja mahtaakohan kyseinen ruuvi olla metallia tmv.?)
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5254 : 25.06.09 - klo: 15.27 »
spurrin hampaita "vasten" on pinioniratas!
Sijaitsee moottorin akselissa.
se on just poikittaisella ruuvilla kiinni akselissaan.
Sekö meni huonox?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5255 : 25.06.09 - klo: 15.42 »
Tiedän pinionin! Mutta siellä "laatikon" sisällä?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5256 : 25.06.09 - klo: 16.34 »
Eikö olis kätevää kattoa esim. Traxxasin sivuilta räjäytyskuva peden laatikosta?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5257 : 25.06.09 - klo: 17.21 »
http://www.advantagehobby.com/product.php?cat=524&page=1&productid=45733
ylin akseli, jossa slipper ja spur ulkona, eli
input-shaft. Sillä sisäpuolella drive gear
(huomioitava, kumman tyyppinen slipperi on jotta on oikea akseli. Ratas TIUKKAsovitteinen.)

muut rattaat lootassa:

idler gear (väliakselilla)
main diff gear eli diffin kuoret
diffin sisärattaat..

Jos menee vaikeaksi irroittaa, kiinnittää , neuvoja YV
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5258 : 25.06.09 - klo: 19.53 »
Justiina tarkoitinkin tuota linkin Drive gearia! :wink:

Saimme spurrin kuitenkin laitettua, ja koitettua. Auto kiihtyy nyt "pehmeämmin", mutta auton liukuessa kuuluu jonkinmoista kohinaa? Voisiko olla uuden spurrin kohinaa? Kyseistä kohinaa ei ollut aikaisemmin. Auton onneksi toimii kuin uusi.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5259 : 25.06.09 - klo: 21.53 »
Onko spurrin ja pinjonin välys katottu sopivaksi tiukimman kohan mukaan? Spurrit tuppaa heittämään pysty- ja sivusuunnassa hieman joten pitää kattoa tiukimman kohan mukaan.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5260 : 25.06.09 - klo: 22.18 »
ecpowerista saa ezrunin noparin ja 4300kv motin hiukan päälle 50 eurolla joten kannattaa miettiä laittaako sen yli 30e hiilelliseen mottiin vai vajaa 60e tuollaiseen komboon.
varmasti riittää kulkua tarpeeksi jo.

swanghobbysta saa myös miedommalla motilla mutta hintaa melkein kymppi enemmän kuin ecpowerissa.




Taitaa tuo Ezrun olla muuten sensoriton?

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5261 : 26.06.09 - klo: 10.56 »
juu sensoriton se on mutta ei sillä väliä jossain piha suttauksessa ole.

nyt paukahti drive gear rustysta
tosi ns"bulletproof" loota kuten jenkit sanoo.
se oli tosin habakun vanha ratas, se on kuitenki sitä jollain 5s lipolla rääkännyt :grin:

juuri kun ajattelin että tilaan varalle kaikki rattaat ensi viikolla vaikka tuskin ne mihinkään hajoaa.
heti tietenkin paukahti.

« Viimeksi muokattu: 26.06.09 - klo: 11.04 kirjoittanut partajeesus »
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5262 : 26.06.09 - klo: 17.03 »
Mulla kuuluu omasta autosta spurrista rutinaa ja renkaat lonksuu. Mitä väliä sillä nyt on tämmösessä autossa, kuhan kulkee. Se on pikkusen eriasia jos ajetaan kilpaa tosissaan. Siis no tottakai jos alkaa kuulumaan epäinhimillisiä ääniä ja on semmonen tunne että joku hajoaa niin sitte kannattaa toki kattoa mikä on hätänä.
Menee nuo thorakin ongelmat vähän yli välillä. Sori vaan..
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5263 : 26.06.09 - klo: 17.58 »
Niin kai... =' Riipuu, onko tarkaa. :tongue:

Vatasen antama neuvvo (takajouset alemmas niillä paloilla) auttoi suuresti auton kaatumatautiin, enään vain pikkuisen nostaa takatassua.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5264 : 26.06.09 - klo: 19.25 »
Jos lootasi sisällä kaikki rattaat on metallia, ni ne tarttee voitelua. Se rasva kuluu ja sitä on tarkkailtava/lisättävä. Kuivat rattaat kolistessaan haurastuu..
Rasvattuinakin saattavat kolista, jos esim. keskimmäinen ratas on nyt eri päin kuin ennen, ja sisäänajo pariksi alkoi alusta.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5265 : 27.06.09 - klo: 11.44 »
Ei sittenkään mitään :laugh:
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa Vatanen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5266 : 28.06.09 - klo: 17.49 »
alkanut nyt kaipaamaan vähän tehokkaampaa ohjausservoa. paksummassa lumessa ei paikoillen jaksa etuset aina kääntyä.
mikä olis hyvä hinta/laatuinen servo joka menis suoraan heittämällä paikoilleen tuohon allekirjoituksen autoon?
liittimet passais suoraan ja esim tuo servoseiveri, lipo yhteensopiva jne.


joku taisi muutmia sivuja taaksepäin suositella HXT:n servoa:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2&Product_Name=HXT_10kg_Servo_(metal_gear)_55g_/_10kg_/_.16sec
niinkuin sanottiin niin kuulemma ajan myötä keskitys alkaa heittämään, mutta halpa tuo ainakin on. :)
itselle tulossa myös kyseinen servo.

miten sulla on toiminut?
tilasin sitten itsekin moisen.
futaban s3050 otti osumaa taannoisesta tolppaosumasta. seiveri ei pelastanut.
nyt keskitysheittää sikana. 50 euroa ::bye ::bye
Vatasen jalat ja omat kädet

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5267 : 28.06.09 - klo: 18.01 »
mulla hajosi tuo servo perjantaina.
taisi se paikallaan olla ehkä kuukauden.
moottori taisi sanoa sopimuksen irti kun ei mihinkään enää liikkunut.
toinen samanlainen on kyllä axialissa kestänyt monta kymmentä tuntia ajoa, tosin pedessä se enemmän rääkkiä saa kuin axialissa.
toisaalta broidin axialista hajosi kyseinen servo tänään ja se on ollut vähemmän aikaa käytössä kuin minun.

pistän silti noita pari kappaletta tulemaan taas keskiviikkona.
ei paljon haittaa jos pari tuollaista joutuu vaikka joka kesä ostamaan, eipähän harmita jos/kun hajoaa.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5268 : 29.06.09 - klo: 22.40 »
Itelläkin on tuo servo^. Pienen osuman ku ottaa ni ohjaus heittää mihin sattuu, vaikka kuinka yritän kiristää servosaveria niin paljon kuin uskallan. Vika tuskin on servossa kun on ne muilla toiminu :huh:

Nyt on palikat levennystä varten kotona, huomenna varmaan kokeilen onko sopivat osat.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5269 : 30.06.09 - klo: 18.53 »
Mites on kun katselin Saben sivuilla noita Sand Paweja 2,2" niin mitkähän vanteet niihin sopii?
Sopisikohan nuo http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=38970&grpid=5035
Samalla voisi kysäistä jos noihin vanteisiin sopii nuo Badlandsit kokoa 2,2" ?
Kun olisi nyt Rustleri vanteita vailla ja renkaitakin.
Suuret kiitokset vastauksista ja hyviä ajokelejä  :azn:

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5270 : 30.06.09 - klo: 19.08 »
Valkoiset taka http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8081
Valkoiset etu http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8082
Kromi taka http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8079
Kromi etu http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8080

Ovat vanhemman mallisen rustlerin/stampeden vanteita ja koko on 2.2"
itsellä noita muutama kierros ja hyvin kestää

nuo linkkaamasi ovat varmaan kyllä sopivat mutta etäisyys ei ole kovin sopiva rustleriin, ovat crawleriin
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa TmK*Rc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5271 : 30.06.09 - klo: 20.31 »
Onko tuo Rustler xl-5 ostamisen arvoinen auto? Meinaan että kestääkö hammasrattaat vakio moottoria. Onko isoja eroja VXL malliin verrattuna muuta kuin teräksiset hammasrattaat.
Omistin tässä puolivuotta sitten tuon VXL speden Uskomattoman kestävä auto oli mutta yltääkö tuo Xl-5 samaan? kestävyyden puolesta? Minulla on ollut vain hyviä kokemuksia Traxxas autoista mutta kysyn kuitenkin etten mene sitä ensimmäistä huonoa auto ostamaan.
Niin kertokaa kokemuksista tuosta XL-5 rustlerista. niin joo... olen lukenut että tuo vakio moottori on melko huono... että onko teillä ehdotuksia 12 lankasia hyviä hiilimoottoreita? hiilettömät hankin vasta sitten kun kesätyöt on tehty.
Harrastus lopetettu viimeset osat myymässä pois.

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5272 : 30.06.09 - klo: 21.18 »
Itselläni meni se idleri sileeksi ekan viikon sisällä vakio moottorilla sekä vakiomoottori seuraavalla viikolla... saattaapa olla myös hiukan huono kulkemaan jos olet vxl:n jo tottunut, eli melkeimpä kannattaa ostaa sitten kesätöiden jälkeen se koko auto harjattomilla eli vxl niin saat kestävät rattaatkin samalla :grin:
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5273 : 30.06.09 - klo: 22.18 »
Itselläni meni se idleri sileeksi ekan viikon sisällä vakio moottorilla sekä vakiomoottori seuraavalla viikolla... saattaapa olla myös hiukan huono kulkemaan jos olet vxl:n jo tottunut, eli melkeimpä kannattaa ostaa sitten kesätöiden jälkeen se koko auto harjattomilla eli vxl niin saat kestävät rattaatkin samalla :grin:

Toisaalta alumiininen idleri ei paljoa maksa ja paremman nopeudensäätimen + moottorin saa kyllä siihen hintaan, ettei tule vxl:ää kalliimmaksi.

Edit: Kirjoitetaan nyt vielä selvennykseksi, että tarkoitin, että XL-5 on niin paljon halvempi, että säästetyllä rahasummalla saa paremman moottorin + nopeudensäätimen kuin mitä VXL:ssä tulee mukana.
« Viimeksi muokattu: 30.06.09 - klo: 23.20 kirjoittanut mof »

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5274 : 30.06.09 - klo: 22.58 »
Käsittääkseni siinä vxlssä tulee jotain muutakin kestävämpää palikkaa kuin se idleri ja parempi kone/nopari mutta miten vaan :roll:
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5275 : 30.06.09 - klo: 23.11 »
Käsittääkseni siinä vxlssä tulee jotain muutakin kestävämpää palikkaa kuin se idleri ja parempi kone/nopari mutta miten vaan :roll:

Sehän on selvä että parempi kone/nopari? Sehän siinä vxl mallissa nimenomaan on suurin ero, että siinä tulee harjaton nopari / moottori. Ja on se hintakin vähän eri...

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5276 : 30.06.09 - klo: 23.16 »
Paremmat laakerit :P
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5277 : 01.07.09 - klo: 00.10 »
Niin no xl5 maksaa 235e ja vxl 395e
ja xl5 + esim castlen harjaton 149e= 384e eli hinnaksi tulee aika sama ja siihen vielä ne teräsidleri+ diffinkuori plus muut mitä vxlssä on valmiina...
Saahan toki kiinasta halvemmalla nopari/motti combon <--Ja tämä siksi että kohta joku kuitenkin huomauttaa että kiinasta saa dollarilla setin

Itse ostaisin ainakin "kerran tietämättömänä virheostoksena xl5n ostaneena" vxln tai olisin kokonaan ilman :grin:
Mutta jokainen pistää rahansa mihin haluaa mutta sen kalliimmaksi vxl ei tule jos harjattomat jokatapauksessa meinaa laittaa
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa Vatanen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5278 : 01.07.09 - klo: 07.53 »
tuli eilen käytyä taas montulla. olipas paikat kuivaneet ja meno oli jo melko raskasta. kone kävi pirun kuumana koko reissun aikana. tein koriin reiän noparin yläpuolelle ja pistin sääskiverkon siihen kiinni.
katotaan ens kerralla helppaako. samalla jäykennin vielä takapäätä. sais olla jo 4wd auto pehmeälle hiakalle  :afro:
Vatasen jalat ja omat kädet

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #5279 : 01.07.09 - klo: 07.55 »
Niin no xl5 maksaa 235e ja vxl 395e
ja xl5 + esim castlen harjaton 149e= 384e eli hinnaksi tulee aika sama ja siihen vielä ne teräsidleri+ diffinkuori plus muut mitä vxlssä on valmiina...
Saahan toki kiinasta halvemmalla nopari/motti combon <--Ja tämä siksi että kohta joku kuitenkin huomauttaa että kiinasta saa dollarilla setin

Itse ostaisin ainakin "kerran tietämättömänä virheostoksena xl5n ostaneena" vxln tai olisin kokonaan ilman :grin:
Mutta jokainen pistää rahansa mihin haluaa mutta sen kalliimmaksi vxl ei tule jos harjattomat jokatapauksessa meinaa laittaa

Niin no, XL-5:n hintahan hieman vaihtelee (samoin VXL:n), muutama viikko sitten XL-5 maksoi 175 euroa Sabessa, siitä en tiedä paljonko se tällä hetkellä halvimmillaan Suomessa on. VXL taas maksaa halvimmillaan 349 euroa, ainakin mitä itse olen huomannut.

Pointti ei ollutkaan, että VXL tulisi kalliimmaksi, mutta jos haluaa säästää ja ostaa harjattoman setin myöhemmin, niin ei se XL-5 käytännössä sen kalliimmaksi tule.

Tuo mainitsemasi Castlen setti taitaa olla Sidewinder hinnasta päätellen? Esimerkiksi Losilta löytyy tuohon hintaan Sidewinderia monipuolisempi setti.

Nosramilta saa sensorillista (jota tarkoitin kuin puhuin paremmasta moottorista + nopeudensäätimestä) tuohon hintaan, itseasiassa jopa halvemmalla. 10.5T koneellinen combo taisi maksaa n. 125-135 euroa.