No niin. On taas aika nostaa tämä Stampede threadi ylös. Eli, nyt (vihdoinkin!!) kusti polki saksasta tänne koto suomeen mukanaan Lehner Basic 2100 ja Castle Creationsin Phoenix 80 nopari. Kuten varmaan huomaatte nopari vaihtui matkalla Warriorista tuohon Phoneixiin. Syynä sellainen ikävä asia kuin toimitus vaikeudet. Eli reilu kuukausi odoteltiin Warrioria saapuvaksi Hobby-Landiin, mutta sitä päivää ei vain tullut. Päädyimme Hobby-Landin myyjän kanssa sopupeliin ja sain tuon ko. noparin samaan hintaan kun Warriorista oli neuvoteltu.
Nyt on sitten tuo kyseinen paketti koeponnistettu ja todettu että lisää kennoja tarvitaan ruokkimaan tuota Lehneriä. Ajelin 3300Mah 6 kennon valmis pötköllä ja ahne vaatii lisää! Eli huomenna tuplaamme kennomäärän ja toivomme Stampeden muuttuvan Monsterista lentokoneeksi
Välityksinä oli 18/87 eli hyvin lähellä Speden vakio välejä. Kiihtyvyys oli jopa yllättävän hyvä, mutta huiput tuotti petymyksen. Eli lisää kennoja.
Uskoisin että tästäkin autosta on tulossa jotain videomateriaalia, nyt syksyn aikaan tai viimeistään talvella. In-car-camerakin pitäisi onnistua.
Jatkamme tästä...
Näyttääpi olevan Lehnerin säätimet totaalisesti loppu tuolta Hobby-landista.
Onneksi löytyi toinen kauppa Saksan maalta josta noita Lehnerin moottoreita ja säätimiä saa.
http://www.e-flug.de/plshop/index.htmlTarvetta olisi itselläkin taas yhdelle säätimelle ja moottorille, no kunhan talous "tasaantuu" (Rakentaminen kun vie kaikki rahat tällä hetkellä, onneksi tulee kohta valmiiksi) niin täytynee tilailla yksi Lehnerin "setti" Rustleriin.......
Stampedesta ei ole kuin positiivista kerrottavaa, mitään ei ole hajonnut aikoihin vaikka ajotunteja on tullut tolkuttomasti (Muutakuin servon ratas tänään) ja Stempedehan toimii kuin junan vessa...... :D
Nyt voi sanoa vähän kaikkea "spedessä" kokeilleena että ostaessa kannattaa varautua heti tilaamaan kuulalaakerisetti pyöriin, alumiininen idle gear (Alkuperäinen ei pitkäikäinen ole ja mukavampi vaihtaa se "puhtaaseen" autoon) ja RPM:män "spurrin suoja".
Samalla kun vaihtaa se idle gearin niin kannattaa lisätä vaseliinin määrää vaihteistoon, samaten diffi (Tasauspyörästö) kannattaa täyttää vaseliinilla aivan piri pintaan jolloin siihen saa vähän "lukkpperän" vaikutuksen (Vaseliinia täynnä olevana se "haraa" vähän paremmin vastaan varsinkin kierroksilla).
Säädettävät "vanttiruuvit" (Ylätukivarret) auttaa säätämään auton kaarrekäyttäytymistä, omassa "spedessä" oli paha puskemistaipumus varsinkin kun takapään asetti "pehmeämmäksi".
Se korjaantui etupyörien camber kulman muutoksella noin nollaan asteeseen, "spedessä" kun pyöriä kääntäessä lisääntyy pyörän kallistuma huomattavan paljon jolloin rengas saa kontaktin tien pintaan vain reunastaan.
http://www.ffp-motorsport.com/tuning/wheelal2.phpMetalliset vetarit oli turha kokeilu ainakin itsellä, ne kun kuluivat turhan nopeasti hiekan vaikutuksesta ja toisaalta muoviset on hyvin kestäneet nykyisen noin 350W tehon.
Jos haluaa parantaa "speden" ajettavuutta kannattaa kokeilla pidempia iskunvaimentimia eteen (Samasisia kuin takana), tosin yläpään kiinnikettä joutuu "nostamaan" noin 5mm-7mm jotta ne pääsevät painumaan sisään normaalisti.
Jousiksi niihin laitetaan edelleen alkuperäiset etupään lyhyet jouset ja "korokepalat".
Myös on ollut puhetta teettää valmiita pidempiä shock towereita muutamia kappaleita (Ohjelma on valmiina CNC koneella) joihin nuo pidemmät iskarit käyvät.
Itselläni on "spedessä" kyseisellä ohjelmalla tehty koekappale ja se näkyy hyvin sivullani olevassa toisiksi alimmaisessa kuvassa.
Niin ja nyt on "spedejen" määrä lisääntynyt "meilläpäin" yhdellä taas "Jankankin" ostettua kyseinen auto, harjattomalla tietenkin.