Kirjoittaja Aihe: rc auton ledit  (Luettu 6098 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
rc auton ledit
« : 04.06.10 - klo: 20.15 »
en löytänyt ole loytänyt tämmöstä eihettä kyllä ennen niin tein.ja jos on jo semmonen niin ilmottakaa.


mutta asiaan
halun tietää miten saa liitettyä vastariin ledit siIhen ylimääräseen paikkaan mistä lähtee 6v(korjatkaa jos olen väärässä)


ja mulla on 2 kanavainen vastari ja 3 kanavainen niin onko niissä mitään eroa.pitääkö laittaa 3 kanavaisessa eri paikkaan ledin piuhat vai.
« Viimeksi muokattu: 04.06.10 - klo: 20.20 kirjoittanut pate »

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc auton ledit
« Vastaus #1 : 04.06.10 - klo: 20.19 »
Osta yks servoliitin (uros) ja pistä plussa ja miinus vaan lediin kiinni (vastus plussan ja ledin plussan välissä)

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc auton ledit
« Vastaus #2 : 04.06.10 - klo: 20.23 »
Osta yks servoliitin (uros) ja pistä plussa ja miinus vaan lediin kiinni (vastus plussan ja ledin plussan välissä)


mulla on liitin kyllä,mutta tarkoitiko että siihen tarvii vastuksen väliin lisäksi.mulla on kyllä niitä ihan varmasti kun oon purkanut tietokoneen,mutta en muista minkä lainen(kuva kelpais :grin:).

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc auton ledit
« Vastaus #3 : 04.06.10 - klo: 20.24 »
Se riippuu monesta asiasta. Minkä värinen ledi, kuinka monta niitä on sarjassa.

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc auton ledit
« Vastaus #4 : 04.06.10 - klo: 20.28 »
Se riippuu monesta asiasta. Minkä värinen ledi, kuinka monta niitä on sarjassa.

osaatko sanoo minkä väriseen lediin menee minkä lainen vastus.vaikka kuvilla jos on kuvia vastuksesta

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc auton ledit
« Vastaus #5 : 04.06.10 - klo: 20.33 »
http://fi.wikipedia.org/wiki/LED Tuolta alkuun ledi tietoa :wink:

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc auton ledit
« Vastaus #6 : 04.06.10 - klo: 20.36 »
Täältä löytyy kaikki tarvitava tieto http://rc10.fi/index.php?topic=1896.0 eli ei viitsi jatkaa täällä.

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc auton ledit
« Vastaus #7 : 04.06.10 - klo: 20.44 »
Täältä löytyy kaikki tarvitava tieto http://rc10.fi/index.php?topic=1896.0 eli ei viitsi jatkaa täällä.

no toivottavasti sieltä saa tietoa.

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: rc auton ledit
« Vastaus #8 : 04.06.10 - klo: 20.47 »
en löytänyt ole loytänyt tämmöstä eihettä kyllä ennen niin tein.ja jos on jo semmonen niin ilmottakaa.


mutta asiaan
halun tietää miten saa liitettyä vastariin ledit siIhen ylimääräseen paikkaan mistä lähtee 6v(korjatkaa jos olen väärässä)


ja mulla on 2 kanavainen vastari ja 3 kanavainen niin onko niissä mitään eroa.pitääkö laittaa 3 kanavaisessa eri paikkaan ledin piuhat vai.

itte en kokeilis vastarista ottaa virtaa valoille. vastarista tulee pääsääntöisesti ~6v. ja en ole vielä löytänyt sille soppeleita enkä 7.2-7.4v. akusta suoraa, joten suosittelen hankkimaan esim. tamiyan valo yksikön siihen saa 8kpl valosarjaa kiinni. siihen kun pukkaa akun kiinni (itte kokeillut 6v. / 7.2v. ja 8.4v. niin antaa aina saman jännitteen noin 10volttia ledeille.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc auton ledit
« Vastaus #9 : 04.06.10 - klo: 21.01 »
en löytänyt ole loytänyt tämmöstä eihettä kyllä ennen niin tein.ja jos on jo semmonen niin ilmottakaa.


mutta asiaan
halun tietää miten saa liitettyä vastariin ledit siIhen ylimääräseen paikkaan mistä lähtee 6v(korjatkaa jos olen väärässä)


ja mulla on 2 kanavainen vastari ja 3 kanavainen niin onko niissä mitään eroa.pitääkö laittaa 3 kanavaisessa eri paikkaan ledin piuhat vai.

itte en kokeilis vastarista ottaa virtaa valoille. vastarista tulee pääsääntöisesti ~6v. ja en ole vielä löytänyt sille soppeleita enkä 7.2-7.4v. akusta suoraa, joten suosittelen hankkimaan esim. tamiyan valo yksikön siihen saa 8kpl valosarjaa kiinni. siihen kun pukkaa akun kiinni (itte kokeillut 6v. / 7.2v. ja 8.4v. niin antaa aina saman jännitteen noin 10volttia ledeille.


voitko linkata linkin mistä saa halvimalla semmotteen valoyksikön suomesta.


Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc auton ledit
« Vastaus #11 : 06.06.10 - klo: 12.04 »
`tamiyan valo yksikön siihen saa 8kpl valosarjaa kiinni. siihen kun pukkaa akun kiinni (itte kokeillut 6v. / 7.2v. ja 8.4v. niin antaa aina saman jännitteen noin 10volttia ledeille.`

Täh, siis nostaako Tamiyan valoboksi jännitteen 10:een volttiin?
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: rc auton ledit
« Vastaus #12 : 06.06.10 - klo: 12.30 »
`tamiyan valo yksikön siihen saa 8kpl valosarjaa kiinni. siihen kun pukkaa akun kiinni (itte kokeillut 6v. / 7.2v. ja 8.4v. niin antaa aina saman jännitteen noin 10volttia ledeille.`

Täh, siis nostaako Tamiyan valoboksi jännitteen 10:een volttiin?

mittailin tlu01 valopoksista (akut 6.6 ja 7.8 mittatuilla jännitteillä). poksin antaa tyhjästä paikasta 8.9v ja paikasta jossa oli kiinni valkoinen tai sininen valorarja mittari näytti 3.01v ja 2.91v ja punaisestavalosta mittari näytti 1.86v
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: rc auton ledit
« Vastaus #13 : 06.06.10 - klo: 19.05 »
Tästä halvalla. On muuten täysin sama kuin yeah racingin myymä. Hinta vain puolta halvempi  :cheesy:

http://www.r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcve00023_15

Poissa anpulli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: rc auton ledit
« Vastaus #14 : 08.06.10 - klo: 18.29 »
Eipä tuo nyt kauhean vaikea homma ole.. ledejä hankkiessa vaan selvittää, mikä niiden kynnysjännite on ja laskee (katsoo http://ledcalc.com/) sille sopivat vastukset vastaanottimen tarjoamaan jännitteeseen nähden. Tietty pitää sitte huomioida rinnan- ja sarjaankytkennät erikseen.
LRP Shark S18 Monster brushless
Traxxas Slash 4x4 RTR Axial SCX10 TR Honcho