Ukin videolla rata näyttää edes kohtalaisen ajettavalta.
Siinä kun näkyy lähinnä vain suoran lätäköitä.
Jokaisen hyppyrin ja woopsin notko oli lätäköillä, moni mutkista täynnä vettä jne.
No videosta ehkä moni näkeekin miten autot vaan putoili ja ainoastaan kaksi autoa kiersi maaliin asti... kauankohan olisivat hekään kiertäneet jos finaali ei olis ollu noin lyhyt.
Kalliita minuutteja jokatapauksessa.
Joo finaali oli ihan riittävän pitkä, paremmuuden selvittämiseen.
Kalliiksi minulla ei tullut kun ainut mikä loppujen lopuksi, meni oli tulppa.
Olisikin ihan hyvä tietää mitä oikeesti hajosi vai hajosiko mitään. Lähinnä finaali kuskeilta.
Tässä vähän kuultuja syitä miksi sateella ajo epäonnistui.
-minulta meni tulppa rikki. (Keskeytyksen syy vesi vastarissa)
-Peitsamolta meni muutema laakeri rikki. (todennäköinen keskeytyksen syy vesi vastarissa)
-Micsalta hajosi tulppa. Auton vaurioita en tiedä. (joka oli myös keskeytyksen syy)
-Artsilta karkas auto. Auton vaurioita en tiedä. (todennäköinen syy vesi vastarissa)
-Harrilta pimeni vastari. Auton vaurioita en tiedä. (todennäköinen syy vesi vastarissa)
-Heikillä meni tulppa. Auton vaurioita en tiedä. (todennäköisesti keskeytyksen syy)
-Arilta en tiedä keskeytyksen syytä. Auton vaurioita en tiedä. (Henkiset kärsimykset)
-Juhalta en tiedä keskeytyksen syytä. Auton vaurioita en tiedä.
-Hoke ei startannut, Auton vaurioita en tiedä.
-August ei startannut, Auton vaurioita en tiedä.
-Josella ei ilmeisesti hajonnut mitään.
-Tomilla ei ilmeisesti hajonnut mitään.
Tuon perusteella lähes kaikki keskytykset johtui kuljettajasta tai mekaanikosta, ei siis varsinaisia auton vikoja ilmeisesti kenelläkään. Radioboksit autoissa on pääsääntöisesti täysin susia sadetta ajatellen. Itse en tehnyt mitään vastarin suojaamiseksi, enkä keskeytyksestä voikaan syyttää ketään muuta kuin itseäni. Tulpan suojaaminen vedeltä on suht helppo homma, kiireessä en ehtinyt tehdä sitäkään.
Vesisadetta ei voi kukaan syyttää, sateen takia kisan siirtäminen on lähes mahdotonta ennustukiin kun ei voi luottaa 100%:sti. Auton toiminnan takaamiseksi on vaan sadesuojat tehtävä, niin että auto toimii märälläkin.
Mailmanmestaruuskin ratkaistaan sateesta huolimatta ajamalla, niin miksi ei Suomenmestaruutta, vaikka 9 finaali kuskia olisi halunnut keskeyttää kisan ja jakaa pisteet ennen finaalia. Oli paljon myöhäistä edes miettiä kisan keskeyttämistä, koska kaikki oli sateessa jo ajanut, eikä sade näin ollen voinnut olla enään syy kilpailun keskeyttämiseen.
Seuraavaan SM-kisaan pitää jo varautua suojaamalla vastari, se kun ajetaan Lavangossa.