Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1097045 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4380 : 16.04.15 - klo: 06.58 »
Sun kannattaa lukaista alla linkattu topikki ja sen pohjalta sitten miettiä vähän mitä just sun ajoille on tarpeellista. Siinä on käsitelty ne perus kohdat mitkä on liian heikkoa tekoa suhteessa auton painoon.

http://rc10.fi/index.php?topic=82888.0

Auto tosiaan meni viime kesänä s.heinoselle joka rakensi siitä taas omanlaisensa omiin tarpeisiin. Eli tosi hyvä auto näin päivittämisien kannalta. Saa halpaa hipo osaa mikä nyt jotenkin kestää ja sit saa kallista osaa joka on aika pommin varmaa ja kaikkea siltä väliltä  :azn:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4381 : 16.04.15 - klo: 10.46 »
Kyllä s.heinonen maxxin mod1 modaus on helppo toteuttaa. Itsellä on nimittäin käytössä. Kyllä toi moottori on kuitenkin parempi laittaa savageen nimittäin siinä sen saa alemmas ja sitten pysyy maxxi ainakin kasassa :wink:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4382 : 16.04.15 - klo: 15.02 »
Kyllä s.heinonen maxxin mod1 modaus on helppo toteuttaa. Itsellä on nimittäin käytössä. Kyllä toi moottori on kuitenkin parempi laittaa savageen nimittäin siinä sen saa alemmas ja sitten pysyy maxxi ainakin kasassa :wink:
Itse heittäisin ton toiselle akun paikalle ja laittaisin akut toiselle puolelle  :wink: Kuitenkin joutuu tekee uuden pukin..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4383 : 16.04.15 - klo: 21.45 »
Kyllä s.heinonen maxxin mod1 modaus on helppo toteuttaa. Itsellä on nimittäin käytössä. Kyllä toi moottori on kuitenkin parempi laittaa savageen nimittäin siinä sen saa alemmas ja sitten pysyy maxxi ainakin kasassa :wink:
Itse heittäisin ton toiselle akun paikalle ja laittaisin akut toiselle puolelle  :wink: Kuitenkin joutuu tekee uuden pukin..

Menee kuule liian vaikeeks suunnitella uus pukki :grin: Vanhasta dxf kuva olemassa eli paljon helpompi vaan muokata siihen 30mm jako :wink: ja sen ehdin jo tekemään ja jopa leikkaamaan. Vaikka itse en juurikaan osaa CADia tai Flown ohjelmaa käyttää niin tuosta tuli juuri sellainen kuin piti... melkein :grin: muuten hyvä mutta vaihteisto ei mahu kii ja lisäksi siitä tuli aika homon näköinen :roll: no sen näkö asian sain jo korjattua seuraavaa protoa varten... Niin ja tuo uusi pukki leikattiin nyt 6mm 5754 merialumiinista, aika pehmosta mut pitäis kyl kestää.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4384 : 16.04.15 - klo: 21.56 »
Käytä aikaa ja siirrä se sivulle  :smiley: Jotain massasta poikkeavaa  :tongue:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4385 : 16.04.15 - klo: 22.56 »
Mistä sitä aikaa voi ostaa? Kerro ihmeessä :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Tycho

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4386 : 17.04.15 - klo: 22.58 »
Olen nyt muutaman päivän yrittänyt löytää jotain punaista lankaa siitä, mitkä custom/hop-up tms. osat menevät suoraan 3906 malliin, mutta ebaysta saa sen käsityksen että suurin osa rungon osista on tehty pidennetylle rengasvälin omaavalle alustalle. Toistaiseksi näyttää siltä, että ainoa mitä saa suoraan tuohon vanhaan autoon kiinni on alumiiniset puskurit  :roll:.

Sitten toinen ärsyttävä piirre minkä tuon laiskan servon ohella huomasin on nuo iskareiden jouset. Yritin etsiä jotain värikoodausta jne. mutta enpä tullut hullua hurskaammaksi kun osa valmistajista koodaa eri väreillä ja ilmeisesti ilmoitettu arvokin on eri.. esim. HPI, Tamiya, XRAY jne ilmoittavat jouset lbs/inch ja perusjouset tuntuvat liikkuvan rajalla 12-18. Traxxax ilmoittaa arvoksi 2, 2.5 ja jossain 3.5.... Oli mitä oli ja meni miten meni, mutta noiden emaxxin orginaali punaisten jousten tilalle pitäisi saada huomattavasti jämäkämmät kaikkiin pyöriin, taakse ehkä hiukan kevyemmät. Mitkä jouset/kenen valmistajan/sopii parhaiten ilman että tarvitsee hirveästi iskareihin jotain muutoskappaleita alkaa törkkimään.

Ja sitten vielä pyöristä. Nämä mitkä-ikinä-ovatkaan-lumenkauhomisrenkaat toimivat hyvin pehmeällä hiekalla ja hiukan tampatussa lumessa, mutta kovalla hiekkakentällä pito on kuin varpaillaan ajaisi. Eli mikä suunnilleen saman kokoluokan rengas (leveys ja korkeus) karkeahkolla kuvionnilla (ei originaali harvalla) käy autoon (miel. valmiiksi kasattu rengas) + tarvitseeko kiinnitystä varten jotain ylimääräistä osaa (suurennosta/pienennystä ruuveihin/muttereihin jne.)

Ja vielä yksi pieni.. ton emaxxin nopeuden säädin omaa tarran jossa ilmoitetaan sen olevan 14.4V mutta jossain olen törmännyt kuvaan samasta tuotteesta jossa jännitetarra oli 16.8V ja törmäsin vielä tälläiseen ajoakkuun, joka oli normi 6-cell ja ensimmäiseen celliin oli liimattu n.45 asteen kulmaan 7. cell. Jokin emaxx versio on käyttänyt tälläistä akkua. Kestäisikö nopari, rattaat jne. yhden ylimääräisen 1.2V Sub C akun liittäminen molempiin ajoakkuihin sarjaan jolloin käyttöön tulisi tuo 16.8V?

Ja edelliseen liittyen... onko mahdollista vaihtaa NiMH ajoakut lipoihin? Ei hajuakaan paljonko virtaa nuo kaksi moottoria yhteensä imevät eli kestääkö lipo-akku.

Toista se oli minun nuoruudessa kun jännin auto oli kun sitä veti ensin taaksepäin ja päästi irti ja vot, se alkoi kulkea eteenpäin!
« Viimeksi muokattu: 18.04.15 - klo: 15.05 kirjoittanut Tycho »

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4387 : 18.04.15 - klo: 18.47 »
Alusta kannattaa päivittää tuohon uudempaa ja pidempään: http://www.amain.com/rc-cars/traxxas-long-wheelbase-chassis-e-maxx-tra3922a/p22558 Sitten voit ostaa osia mitä käy uudempaan 3905 maxxiin.

Asson copper jouset on todella hyvät, moni päivittänyt semmoset, ovat jäykät eivätkä maksa paljoa: http://www.amain.com/rc-cars/team-associated-shock-spring-set-extra-firm-copper-6.90lbs-4-asc25065/p25929

Renkaista Proline Big Joet on todella hyvät http://www.amain.com/rc-cars/pro-line-40-series-big-joe-tire-w-tech-5-monster-truck-wheel-2-black-m2-pro1103-13/p387118?v=172742 niissä vaan tuo vanteen offset on zero (0) eli jäävät aika sisään, toiset tosi hyvät renkaat on Prolinen Trencherit http://www.amain.com/rc-cars/pro-line-trencher-x-3.8-tire-w-desperado-17mm-1-2-offset-mt-wheels-2-black-m2-pro1184-11/p387125?v=217641 niiden vanteissa 1/2" offset. Itellä juurikin yks kierros näitä trentsuja. Vaikka maksavat 20$ kappale niin en oo kyllä pettynyt niiden ostoon :wink:
Ja noi molemmat renkaat vaatii siis 17mm hexit, semmoiset saat esim. Traxxasilta: http://www.amain.com/rc-cars/traxxas-17mm-splined-wheel-hub-set-red-4-tra5353r/p236845

Ja siis ehdottomasta kannattaa vaihtaa NiMHit lipoihin. Se vanha EVX säädin kesti vaa 14.4v (2x 6 cell NiMH) ja oli Novakin valmistama mutta ei vissii ollu vesitiivis? Uusi EVX-2 on vesitiivis ja kestää juurikin sen 16.8v eli 2x 7 cell NiMH. Mutta siis 2s lipot on 7.4v ja niitä kun laittaa kaks niin se on 14.8v, luulis että vanha EVX sen verran kestää yli voltteja...
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Tycho

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4388 : 09.05.15 - klo: 11.41 »
Nykyinen ajokori on aika räjähtänyt tuolta takakiinnikkeiden kohdalta ja ajattelin vaan tylysti liimata sinne vahvikkeet, mutta ongelma on tuon taaemman body mountin liian lyhyet 'nypykät' johon ne klipsit tulee. Onko olemassa sellaista mounttia jossa koko roskan korkeuden säädön lisäksi voidaan säätää sitä keski/välituen paikkaa jotta korin läpi menevä nypykkä olisi korkeampi (=sallisi korin+1mm vahvikkeen) tai onko sellaista tukea olemassa jossa se 'nypykkä' olisi hiukan pidempi?

Tietenkin yksi mahdollinen ajatus olisi nypyköiden poistaminen ja liimaamalla niihin pienet neodyme magneetit ja korivahvikkeeksi ohut pelti.


Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4390 : 09.05.15 - klo: 19.57 »
Näyttää kyllä harvinaisen hyvältä. 25kg ja 65e. Ei paha, sanoisin että oikein maukas.  :azn:

Poissa _racing_

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4391 : 23.05.15 - klo: 22.24 »
Kuinka vesitiivis tämä uusin e maxx on jota myydään? Ei varmaan ihan "uittamista" kestä?
Entä ns. heikot kohdat? että osaisi ostaa vähän varaosia varastoon.
Pystyykös joku heittämään kauan ajoaikaa tulee esim kahdella 5000mAh 2s lipo akulla?
Tarviikos "moottori tilaa" suojata jollain, esim hiekkamontulla leikkiessä?

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4392 : 25.06.15 - klo: 04.03 »
Moi, minulla on, kai sitä voisi sanoa, perinteinen ongelma. Eli Emaxxissa ei etupyörät käänny oikein, sain asennettua Savoxin servon, kaikki osat uusia muuten, vaihdettu metallisiin ym. Testeissä kääntyi hienosti, mutta sitten kun menin ajamaan niin ei, yhteen suuntaan kääntyy hieman paremmin ja toiseen suuntaan huonommin. Missä voisi olla vika, alkaa nimittäin hieman syömään koko ohjaus. Olisiko joku joka osaisi auttaa? Auto sijaitsee pääkaupunkiseudulla. Kaikki vihjeet tervetulleita.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4393 : 27.06.15 - klo: 07.58 »
Kuinka vesitiivis tämä uusin e maxx on jota myydään? Ei varmaan ihan "uittamista" kestä?
Entä ns. heikot kohdat? että osaisi ostaa vähän varaosia varastoon.
Pystyykös joku heittämään kauan ajoaikaa tulee esim kahdella 5000mAh 2s lipo akulla?
Tarviikos "moottori tilaa" suojata jollain, esim hiekkamontulla leikkiessä?
Ei kestä sellaista todellista uittamista ja muutenkaan lipo akut eivät ole tarkoitettu suoraan uittoon muutenkaan.
Ajoaika riippuu aika pitkälti miten tolla autolla ajaa mutta noilla akuilla varmaan 30min.
Moottoritilaa ei tarvitse suojata vaikka ajelee hiekkamontulla mutta jos haluaa niin hyvä tapa on ostaa se Dustyn coveri. Siitä tais olla linkkejä joku sivu taaksepäin vai oliko nyt Summit aiheen alla. Google auttaa toki  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4394 : 27.06.15 - klo: 08.14 »
Moi, minulla on, kai sitä voisi sanoa, perinteinen ongelma. Eli Emaxxissa ei etupyörät käänny oikein, sain asennettua Savoxin servon, kaikki osat uusia muuten, vaihdettu metallisiin ym. Testeissä kääntyi hienosti, mutta sitten kun menin ajamaan niin ei, yhteen suuntaan kääntyy hieman paremmin ja toiseen suuntaan huonommin. Missä voisi olla vika, alkaa nimittäin hieman syömään koko ohjaus. Olisiko joku joka osaisi auttaa? Auto sijaitsee pääkaupunkiseudulla. Kaikki vihjeet tervetulleita.
No siis ongelmakohtia voi olla monta. Kerron järjestyksen alusta loppuun sen takia, että se on hyvä käydä ihan kokonaan läpi. Oletan että sulla on 1 servo eikä kahta ? Toki soveltuu kahdenkin servon kanssa  :smiley:

  • Irroita ensin se servohorn ohjauslinkistä*
  • Irroita servohorn siitä servosta itsestään
  • Katso, että ohjaimesta on trimmi 0
  • Laita virrat päälle niin näät, että se servo kohdistuu
  • Aseta servohorn nyt takaisin servon tappiin kohtisuoraan keulaa nähden
  • Trimmaa se ohjaimen säädöistä täysin kohtisuoraan jos pientä heittoa
  • Testaa, että servo kääntyy hyvin molempiin suuntiin
  • Kiinnitä servohorn takaisin muuhun ohjauslinkistöön niin, että renkaat asettuvat kohtisuoraan. Joudut ehkä pidentämään tai lyhentämään sitä linkkiä. Katso myös, että se linkki hornista muuhun linkistöön olisi suht suora
  • Katso, että kaikki on kiinni muttei ihan apinan raivolla kiristetty

*Katso ettei niiden hubien (osat mihin tulee kiinni etutukivarsi renkaan puolella) pivot pallot ole vedetty raivolla kiinni tukivarteen eikä ne kieritettävät "pölysuojat/tuubit" ole ihan raivolla kiinni pivottiin nähden. Tämä on todella yleinen "virhe" minkä moni tekee. Jos ne on raivolla kiinni niin renkaat eivät käännyt, koska ne pivotit on ne jotka sitä todellisuudessa sitten kääntää. Tämä tarkastus on hyvä tehdä ihan siinä vaiheessa kun irroitat ohjauksen linkistön niin niiden pitäisi kääntyä ihan vapaasti ja löysänä.

Tämän jälkeen testaa maassa vaikka parketilla, että kääntyykö vai ahistaako vieläkin. Jos ahdistaa niin.. viestiä tänne niin autan lisää. Ja jos ei homma vieläkään toimi niin voi jelppia livenäkin. Laita vaan YV:tä tulemaan niin mennään joskus ajelee montulle ja säädetään se autos kuntoon tai selvitetään missä vika  :wink: Aina nää kuntoon tulee  :grin:
« Viimeksi muokattu: 27.06.15 - klo: 09.16 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4395 : 28.06.15 - klo: 20.03 »
Terve maxxikuskeille! Vuosi on kulunut ja armeija ohi. Nyt saa taas elää vähän vapaammin ja keskittyä vaikka harrastuksiin :azn: Montaa akullista ei tullut ajettua vuoden aikana, mutta viimeisimmällä ajokerralla slipperi alkoi luistaa liikaa ja sulatti spurrin (joo se on muovia :grin:)  ja vakiot grafiittiset slipperpadit murenivat. Slipperi on ollut päivityslistalla jo kauan ja joskus asiaa on tullut täälläkin foorumilla pohdittua. Niin kuin joskus sanoin, robinsonin slipperi ei sovi itselle, sillä muutin hammastuksen mod 1 kokoon. Vakio ei kuitenkaan ole riittävä eli jotain parempaa piti löytää. Joskus täälläkin kirjoitin hot racingin slipperistä, joka tuplaa jarrupalojen määrän. Valmistus on katkolla, eikä mistään enää oikein löydy kyseistä osaa, mutta googlailun jälkeen löysin saksalaisen puljun, jossa oli yksi varastossa. Laitoin tilaukseen ja samalla tilasin 6kpl traxxasin alumiinisia slipperpadeja. Eilen askartelin kaikki autoon kiinni ja tarkoitus olisi piakkoin koittaa miten toimii. Nyt pitäisi saada tarpeeksi kireälle, eikä lämpötilan pitäisi luistossakaan nousta kovin paljoa ja kitkan pitäisi pysyä samana vaikka lämpötila muuttuu. Grafiittisten ongelma oli, että luistaessa ne kuumenivat todella voimakkaasti ja luistivat sitä enemmän mitä kuumemmaksi tulivat. Saa nähdä miten pelittää, mutta jengi on ainakin rapakon takana kehunut slipperiä vuolaasti :cool:

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4396 : 02.07.15 - klo: 20.42 »
Lainaus
No siis ongelmakohtia voi olla monta. Kerron järjestyksen alusta loppuun sen takia, että se on hyvä käydä ihan kokonaan läpi. Oletan että sulla on 1 servo eikä kahta ? Toki soveltuu kahdenkin servon kanssa  :smiley:

1.Irroita ensin se servohorn ohjauslinkistä*
2.Irroita servohorn siitä servosta itsestään
3.Katso, että ohjaimesta on trimmi 0
4.Laita virrat päälle niin näät, että se servo kohdistuu
5.Aseta servohorn nyt takaisin servon tappiin kohtisuoraan keulaa nähden
6.Trimmaa se ohjaimen säädöistä täysin kohtisuoraan jos pientä heittoa
7.Testaa, että servo kääntyy hyvin molempiin suuntiin
8.Kiinnitä servohorn takaisin muuhun ohjauslinkistöön niin, että renkaat asettuvat kohtisuoraan. Joudut ehkä pidentämään tai lyhentämään sitä linkkiä. Katso myös, että se linkki hornista muuhun linkistöön olisi suht suora
9.Katso, että kaikki on kiinni muttei ihan apinan raivolla kiristetty

*Katso ettei niiden hubien (osat mihin tulee kiinni etutukivarsi renkaan puolella) pivot pallot ole vedetty raivolla kiinni tukivarteen eikä ne kieritettävät "pölysuojat/tuubit" ole ihan raivolla kiinni pivottiin nähden. Tämä on todella yleinen "virhe" minkä moni tekee. Jos ne on raivolla kiinni niin renkaat eivät käännyt, koska ne pivotit on ne jotka sitä todellisuudessa sitten kääntää. Tämä tarkastus on hyvä tehdä ihan siinä vaiheessa kun irroitat ohjauksen linkistön niin niiden pitäisi kääntyä ihan vapaasti ja löysänä.

Tämän jälkeen testaa maassa vaikka parketilla, että kääntyykö vai ahistaako vieläkin. Jos ahdistaa niin.. viestiä tänne niin autan lisää. Ja jos ei homma vieläkään toimi niin voi jelppia livenäkin. Laita vaan YV:tä tulemaan niin mennään joskus ajelee montulle ja säädetään se autos kuntoon tai selvitetään missä vika  :wink: Aina nää kuntoon tulee

moi, mulla on yksi servo ja juuri näin mitä olet tässä kertonut olen tehnyt, pivotit oli aika kireellä, mutta ei pitäisi olla enää. Ostin auton käytettynä aikoinaan ja se on kasattu uudestaan omasta toimesta, uusi runko tarvittiin kun ruuvit ei enää pysyneet..... Silloin tuli mukaan joku servo, sillä mentiin niin kauan ennen kuin metallipylväs hyppäsi eteen ja rikkoi melkein koko etupään..... No sellaista sattuu, ja sehän ei koskaan ole kuskin vika... ;) Sen jälkeen en saanut sillä toimimaan, nyt on vaihdettu metalliosia sinne, koska noissa vakio-osissa on aika paljon "klappia". Uusi savoxin servo, kunollinen, ja testeissä kaikki näytti toimivan, pyörät kääntyi hyvin. Sitten jonkun ajan päästä ajamaan, ja ei toimi ei. Mutta teen vielä kerran kaikki nämä sinun antamasi pykälät uudestaan kun ehdin. Jos ei sen jälkeen rupea toimimaan voi olla että saat yv:nä viestin. Toi sinun viimeinen lause ilahdutti minua, koska olen tämän kanssa jo aika kauan taistellut. ja ihan noviisi en ole näissä asioissa. Tämä probleema ja yksi Summitin ongalma on na kaksi mistä ei meinaa tulla mitään, no Summitti toimii taas, vika löytyi loppujen lopuksi, mutta oli kyllä osaa vaihdettu ja päätä raavittu. Vika oli loppujen lopuksi radion kaasuvivussa, jos se painui hieman sivulle ei toiminut pakki, välillä siis toimi ja välillä ei......
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4397 : 02.07.15 - klo: 21.07 »
Lainaus
No siis ongelmakohtia voi olla monta. Kerron järjestyksen alusta loppuun sen takia, että se on hyvä käydä ihan kokonaan läpi. Oletan että sulla on 1 servo eikä kahta ? Toki soveltuu kahdenkin servon kanssa  :smiley:

1.Irroita ensin se servohorn ohjauslinkistä*
2.Irroita servohorn siitä servosta itsestään
3.Katso, että ohjaimesta on trimmi 0
4.Laita virrat päälle niin näät, että se servo kohdistuu
5.Aseta servohorn nyt takaisin servon tappiin kohtisuoraan keulaa nähden
6.Trimmaa se ohjaimen säädöistä täysin kohtisuoraan jos pientä heittoa
7.Testaa, että servo kääntyy hyvin molempiin suuntiin
8.Kiinnitä servohorn takaisin muuhun ohjauslinkistöön niin, että renkaat asettuvat kohtisuoraan. Joudut ehkä pidentämään tai lyhentämään sitä linkkiä. Katso myös, että se linkki hornista muuhun linkistöön olisi suht suora
9.Katso, että kaikki on kiinni muttei ihan apinan raivolla kiristetty

*Katso ettei niiden hubien (osat mihin tulee kiinni etutukivarsi renkaan puolella) pivot pallot ole vedetty raivolla kiinni tukivarteen eikä ne kieritettävät "pölysuojat/tuubit" ole ihan raivolla kiinni pivottiin nähden. Tämä on todella yleinen "virhe" minkä moni tekee. Jos ne on raivolla kiinni niin renkaat eivät käännyt, koska ne pivotit on ne jotka sitä todellisuudessa sitten kääntää. Tämä tarkastus on hyvä tehdä ihan siinä vaiheessa kun irroitat ohjauksen linkistön niin niiden pitäisi kääntyä ihan vapaasti ja löysänä.

Tämän jälkeen testaa maassa vaikka parketilla, että kääntyykö vai ahistaako vieläkin. Jos ahdistaa niin.. viestiä tänne niin autan lisää. Ja jos ei homma vieläkään toimi niin voi jelppia livenäkin. Laita vaan YV:tä tulemaan niin mennään joskus ajelee montulle ja säädetään se autos kuntoon tai selvitetään missä vika  :wink: Aina nää kuntoon tulee

moi, mulla on yksi servo ja juuri näin mitä olet tässä kertonut olen tehnyt, pivotit oli aika kireellä, mutta ei pitäisi olla enää. Ostin auton käytettynä aikoinaan ja se on kasattu uudestaan omasta toimesta, uusi runko tarvittiin kun ruuvit ei enää pysyneet..... Silloin tuli mukaan joku servo, sillä mentiin niin kauan ennen kuin metallipylväs hyppäsi eteen ja rikkoi melkein koko etupään..... No sellaista sattuu, ja sehän ei koskaan ole kuskin vika... ;) Sen jälkeen en saanut sillä toimimaan, nyt on vaihdettu metalliosia sinne, koska noissa vakio-osissa on aika paljon "klappia". Uusi savoxin servo, kunollinen, ja testeissä kaikki näytti toimivan, pyörät kääntyi hyvin. Sitten jonkun ajan päästä ajamaan, ja ei toimi ei. Mutta teen vielä kerran kaikki nämä sinun antamasi pykälät uudestaan kun ehdin. Jos ei sen jälkeen rupea toimimaan voi olla että saat yv:nä viestin. Toi sinun viimeinen lause ilahdutti minua, koska olen tämän kanssa jo aika kauan taistellut. ja ihan noviisi en ole näissä asioissa. Tämä probleema ja yksi Summitin ongalma on na kaksi mistä ei meinaa tulla mitään, no Summitti toimii taas, vika löytyi loppujen lopuksi, mutta oli kyllä osaa vaihdettu ja päätä raavittu. Vika oli loppujen lopuksi radion kaasuvivussa, jos se painui hieman sivulle ei toiminut pakki, välillä siis toimi ja välillä ei......
Joo nou stress  :wink: Tee kerran vielä noi niin jos ei skulaa niin laita viestiä.. Varsinkin jos se servo kuitenkin toimii vapaana ettei se ole rikki. Itellä toki on yks 3kg servo joka nyt ei maassa käännä ikinä sun renkaita mutta kyllä se ilmassa vääntää eli voidaan sillä sit testaa jos se servo on rikki  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4398 : 02.07.15 - klo: 21.26 »
Tuli eilen ajeltua montulla ja slipperi osoittautui toimivaksi. Ihan tuntumalla kiristely oli juuri oikea ja antaa periksi vain kun täytyy :azn: Auto hajosikin ajeluilla, sillä hyppy meni pieleen ja auto tuli monen metrin korkeudesta katolleen alas. Olisin yllättynyt jos ei olisi hajonnut :grin: Etuiskaritorni (vielä vakio!) katkesi, mutta eurorc:ltä on jo rpm tulossa tilalle. Sai moottorikin jo vähäsen lämpöä, kun ajo oli yhtä revittelyä ja ilma oli täysin tyyni. Ei silti vielä niin ettei olisi pystynyt kiinni siitä pitämään vaikka melkein koko 5000mah 6s akut tyhjensin ja dustyn suojakin oli paikallaan.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4399 : 03.07.15 - klo: 01.07 »
Alkanu kyl vi*uttaa koko slipperi, Summitissa vaan luisti kokoajan kun äkäisesti lähti, mutta hitaasti ku ajo niin pitoa kyllä oli, vetarin teräs nivelkin meni poikki niin että napsahti. Runttasin sen nyt täysin kiinni ja nyt kyl kulkee. Savagessa on kesdiffi slipperin sijaan, katotaan miten se lähtee toimimaan.
Maxxi taas ei oo liikkunut lumien sulamisen jälkeen tosta käytävän nurkasta mihkään :roll: vituttaa kun siinä taas luistaa se etudiffin diffi kuppi, se on vähä niinku bemarin nelivedon vastakohta, etuveto lähtee pois käytöstä silloin ku sitä tarvitaan :grin:
Mutta yks idea ois että nyt ku siinä on semmonen kuppi jossa vaa 1 pidätin ruuvi, tekee semmosen kupin jossa 3, 4 tai jopa 5 pidätinruuvia, vittu jos ei sit pysy ni mä teen siihen tiukan sovitteen ja varmuuden vuoksi vielä hitsaan kii :shocked:
Ja pikku revo, hmmmm... missähän se on :grin: säädin ainakin tossa pöydällä.
Mutta yleiskatsauksena ei oo tullu ajettua millään rc pelillä sitten lumien sulamisen. Savasta onnistuin pyörittää renkaita ja ajoin servon referenssiin ja se olikin sit siinä  :DD
On se hyvä ku on hieno kalusto millä ei koskaan aja... :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4400 : 04.07.15 - klo: 15.23 »
No niin, nyt on sitten taisteltu EMaxxin kanssa oikein urakalla. Pieni homma, pari tuntia tänään tuli ruuvattua, jäi kesken kun piti mennä töihin mutta luulen että kääntö/servo-ongelma alkaa olla tiedossa. Ensin tein niin kuin sain ohjeita, mutta sitten piti oikein miettiä, kun ohjeessa oli että.
Lainaus
1.Irroita ensin se servohorn ohjauslinkistä*
2.Irroita servohorn siitä servosta itsestään
3.Katso, että ohjaimesta on trimmi 0
4.Laita virrat päälle niin näät, että se servo kohdistuu
5.Aseta servohorn nyt takaisin servon tappiin kohtisuoraan keulaa nähden

Näin tein, mutta pykälä 5 oli hieman hämmentävä, koska minulla on kyllä toi horni suoraan taaksepäin, onko se oikein. Mitä netistä katselin niin näin on kyllä kuvissa mitä löysin, eli näin, ja näin on myös minulla.



No sitten tutkimaan, ja servo kääntyi liian vähän, siis kun oli hornit ym. irti, niin servo kääntyi vaan ihan vähän, eli pyörät ei voi kääntyä kunnolla. Jos trimmiä käytti niin servo kääntyi jopa enemmän??? No siinä sitten sitä pohdiskelin ja aloin ruuvaamaan servon irti, no se laitettiin kiinni mukana tulleiden ruuvien kanssa aikoinaan, ja niinhän siinä kävi että kuusiokoloreikä korkkasi kaikista, eli sitten vaan pihdeillä irroittamaan....... perinteisesti kolme ruuvia irti ja viimeinen poikki, no jotta siihen pääsi hyvin käsiksi piti koko etupää purkaa.



pihdeillä sitten irti ja servo käteen, en saanut sitä kääntymään ei sitten millään, trimmillä kääntyi enemmän. Loppujen lopuksi ajattelin että kokeilenpas toista radiota... no toinen radio kiinni (oli jopa paritettu) ja sitten rupesi servo kääntymään, olsiko minulla ollut tämä radio silloin kuin se asennettiin ja nyt kun ajoin toinen, jossa näköjään on jokin pieni ongelma.... Molemmat oli paritettu tähän autoon, eli luulen että servoa asentaessa oli se joka nytkin toimi. No luulen että saan sen tästä toimimaan kun vaan ehdin kasaamaan sen taas, menee varmaan joku päivä, sen verran muuta ohjelmaa on. Mutta voiko radiossa olla vikaa, täytyy testata toiseen autoon että miten servo toimii siinä tällä ei kääntyvällä radiolla. Molemmat radiot 2.4 GHz Traxxasit. Vielä lopuksi kysymys, kai se servo pitää olla noin kuin minulla, eikä näin.



Miten se oli, aina on saatu toimimaan, hieman valoa tunnelissa tämän päivän vastoinkäymisistä huolimatta. luulen että se siitä lähtee toimimaan, kaikki muu liikkuu tosi hyvin, kun ollaan vaihdettu kaikki osat, myös metallisiin, koska noi Traxxasin omat ovat aika huonot, tulee klappia helposti.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4401 : 04.07.15 - klo: 17.27 »
Luulen että radiossa ei oo End Points -asetus 100%, sillä nimittäin säädetään servon kääntyvyyttä. Esim mulla savassa trimmi joutuu olee 25 oikealle että renkaat on suorassa ja kun siinä ei renkaat voi kääntyä niin paljon kuin servo kääntää, johtuen "madallussarjasta" niin sinne laitetaan end pointit eli max kääntyvyys pisteet. Ettei sitten ajossa yritä väkisin kääntää kun ottaa blockit kii. Nyt tais olla vasemmalle 30% ja oikealle 90%
Mulla Maxxissa servo ja horni samoin päin ku sulla tossa ekassa kuvassa, mitähän se mcly on taas meinannut :grin: :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4402 : 04.07.15 - klo: 17.34 »
Myönnetään että tuli hieman epäselvästi sanottua mutta siis eka kuva on oikein  :grin:

Luulen kyl kanssa että radiossa ei ole vikaa mutta end pointit vaan vituillaan.. eli jos löytyy intoa niin punaviher kaavio esiin ja poistamaan ne. Siellä jostain valikosta sai jopa resetoitua..

Laita viestiä kun saat kuntoon.. lähdetään sit johonkin suuntaan ajelee.. vaikka ens viikolla ? Löytyyks sulta omaa autoa että pääsetkö noihin vakkari mestoihin omin avuin ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4403 : 04.07.15 - klo: 17.49 »
Lainaus
Myönnetään että tuli hieman epäselvästi sanottua mutta siis eka kuva on oikein  :grin:

Luulen kyl kanssa että radiossa ei ole vikaa mutta end pointit vaan vituillaan.. eli jos löytyy intoa niin punaviher kaavio esiin ja poistamaan ne. Siellä jostain valikosta sai jopa resetoitua..

Laita viestiä kun saat kuntoon.. lähdetään sit johonkin suuntaan ajelee.. vaikka ens viikolla ? Löytyyks sulta omaa autoa että pääsetkö noihin vakkari mestoihin omin avuin ?

Joo, tiedän että endpointit voi olla vituillaan, mutta miten sitten muut autot samalla kapulalla, eikös se pitäisi vaikuttaa niihin kanssa, vai onko vaan tähän, meneekö ne radiossa auton mukaan, siis enpointit kanssa?

löytyy auto, missä teillä on vakkaripaikat? En tiedä ensi viikosta, taitaa olla joka ilta jo ohjelmaa. Oliko yksi vakkaripaikka montut Petikossa?
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4404 : 05.07.15 - klo: 14.18 »
Joo.. Petikko/Åby tai sit yks asfaltti pläntti Juvanmalmilla. Vähän erilaisia mutta molemmat ajaa asiansa.. Ajan viettämistä lähinnä hyvässä seurassa  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4405 : 05.07.15 - klo: 15.34 »
Lainaus
Joo.. Petikko/Åby tai sit yks asfaltti pläntti Juvanmalmilla. Vähän erilaisia mutta molemmat ajaa asiansa.. Ajan viettämistä lähinnä hyvässä seurassa.

Ok, täytyy joko kerta liittyä mukaan, onhan mulla noita autoja tossa läjä (10 kpl) joten aina joku on toimintakunnossa. Petikko/Åby onko se Hoorenkin monttu? Siis siellä keskellä ei mitään? On vaan todella huonon tien pääsää, omalla autolla ei uskalla mennä sinne.

No niin asiaan, pitihän se eilen vielä puolenyön jälkeen kasata auto. Lähti servo toimimaan hienosti, tänään nopea koeajo, ja kyllä pelaa nyt, huomaa kyllä eron kun on kunnon servo ja kaikki väljät muoviosat vaihdettu, nyt on tarkka ohjaus, silloin kun nyt eturenkaat ovat maassa.......

Koitin kanssa säätää Castlen noparia, kun toi jarru on niin herkkä, auto tekee melkein saman tien flipin asfaltilla, sain sen hieman paremmin nyt toimimaan, mutta vieläkin on liian herkkä, nyt on nolla prosenttia jarrua, siis field Cardilla ohjelmoin tänään, täytyy varmaan löytää USB-piirilevypalikka jostain, omistan kyllä sellaisen, mutta ei ollut samalla paikalla kun kaapeli.... lie sitten missä, en ole moneen vuoteen käyttänyt sitä. Sieltä pitäisi sen jarrucurvin säätää hieman loivemmaksi? Jos muistan oikein. Oli muuten hienoa ajaa sillä taas pitkästä aikaa. Vielä kun saan uuden kopan valmiiksi ja kiinni.

siitä tulee Jägermaisterkupla.... ;) Valoja vaan odottelen että tupsahtaa postiin, 10 mm ledit eteen ja 5 ti 10 mm taakse, katsotaan nyt.




Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4406 : 05.07.15 - klo: 16.05 »
Loistavaa että homma on kunnossa  :wink:

Itse vielä kun ajoin TRXn omalla ohjaimella niin mä pidin sitä valinnaista säätönuppia just jarruteholle. Eli valitset sen siihen säätönuppiin niin voit sitten ajettavan pinnan mukaan helposti säätää lisää jarrua tai vähentää sitä :smiley: kokeilappa sitä..

Ja siis Petikko on just se minkä tie on ollut tässä 6 vuotta nyt ainakin siinä kunnossa ettei sinne uskalla ajella normi autolla. Toki pari vuotta sitten siihen viimeisen koira radan kohdalle tuli jopa porttikin.. Nyt siis jätetään autot siihen kohtaan ja kävellään loput  :azn:

Åby on taas Åbyn teollisuusalueella iso hiekkakenttä missä on joskus monta monta monta vuotta sitten ollut tehdas joka kuuleman mukaan paloi pois eikä tilalle ole tullut mitään..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4407 : 05.07.15 - klo: 16.27 »
Lainaus
Loistavaa että homma on kunnossa  :wink:

Jep, on ollut niin paljon vastoinkäymisiä ton ohjauksen kanssa. Mutta nyt tuntui hyvälle.

Lainaus
Itse vielä kun ajoin TRXn omalla ohjaimella niin mä pidin sitä valinnaista säätönuppia just jarruteholle. Eli valitset sen siihen säätönuppiin niin voit sitten ajettavan pinnan mukaan helposti säätää lisää jarrua tai vähentää sitä :smiley: kokeilappa sitä..

Joo, se voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, ainoa vaan että miten se säätää sen sitten? Siis kun nyt tuntuu että on jo liikaa jarrua, säätääkö se radio sen sitten miten?

Lainaus
Ja siis Petikko on just se minkä tie on ollut tässä 6 vuotta nyt ainakin siinä kunnossa ettei sinne uskalla ajella normi autolla. Toki pari vuotta sitten siihen viimeisen koira radan kohdalle tuli jopa porttikin.. Nyt siis jätetään autot siihen kohtaan ja kävellään loput  :azn:

siis juuri se paikka, eli joutuu aika pitkän matkan raahaamaan kaikki tavarat, siksi ei ole enää tultu käytyä siellä.

Lainaus
Åby on taas Åbyn teollisuusalueella iso hiekkakenttä missä on joskus monta monta monta vuotta sitten ollut tehdas joka kuuleman mukaan paloi pois eikä tilalle ole tullut mitään..

Ok, se kuulostaa hyvältä, ja siellä saa olla rauhassa?
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4408 : 05.07.15 - klo: 16.33 »
Se sit säätää siitä nupista sen niin että ihan oikealle nupia niin heittää flipin suoraan jarrusta ja vasemmalle ei jarruta juuri yhtään. Eli sillä voi sit vähän rajoittaa asfaltillakin että jarruttaa niin että voi vielä ohjata  :azn:

Joo.. Petikkoon kun mennään niin on reppu selässä missä on peruskamat ja varaosat ja rc autoilla ajetaan montulle ettei tarvii kantaa  :grin:

Takastulo riippuu toki sit siitä onko akkua jäljellä tai auto p*skana.. usein akkua olis mut auto on rikki  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4409 : 05.07.15 - klo: 18.12 »
Lainaus
Se sit säätää siitä nupista sen niin että ihan oikealle nupia niin heittää flipin suoraan jarrusta ja vasemmalle ei jarruta juuri yhtään. Eli sillä voi sit vähän rajoittaa asfaltillakin että jarruttaa niin että voi vielä ohjata  :azn:

Joo, mietiskelin tota kanssa, että se niin kuin vaan ei anna yhtä voimakasta signaalia, täytyy kokeilla.


Lainaus
Takastulo riippuu toki sit siitä onko akkua jäljellä tai auto p*skana.. usein akkua olis mut auto on rikki

Tuttu tilanne ;) Arvaa miksi minulla on aina kaksi kolme autoa matkassa kun lähtee ajamaan. ;)
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.