Mulla on ollut E-maxx kohta vuoden, mutta ajamista olen päässyt harrastamaan liian harvoin. Kokemuksia:
+ nopea
+ näyttävä (saa muut kateelliseksi)
+ kestävä, up-to-a-point (kts. alempana huomiot)
+ osia (viri- ja standardi) saa halvalla ja vaikka mitä
+ varsinkin madalletulla rungolla varustettuna autoa ei saa nurin tasaisella mitenkään
- osia saa pääsääntöisesti jenkeistä, ei hyllytavaraa suomessa
- ei sovi oikein "monsteriksi" eli ei ole hyvä kiipeily / ryömimislaite ainakaan vakiovälityksillä
- tukivarret menevät helposti poikki kiinnityskohdastaan, jos törmää esim. kantoon
- muutenkin painavalla autolla törmääminen johonkin kiinteään yleensä rikkoo aina jotakin
- vaatii rajusti akkuja (itsellä 4 x 7 kennoiset paketit, joista tietysti vain toinen pari kerrallaan käytössä)
- vakioradio oli huono mun kokoonpanossa (hiilikuiturunko)
- surkeat alkuperäiset ruuvit, eivät kestä montaakaan irroitus/kiinnityssykliä
Vaihdetut osat:
- ohjausservo
tymäkämpään, sama vika kuin skoo:lla
- runko hiilikuituiseen (kunhan brassailen), samalla moottorit käännettiin ympäri ja pudotettiin alemmas
- toinen kori, eka meni päreiksi
- toiset renkaat ("asfalttirenkaat")
- uudet moottorit odottaa hyllyssä, kun alkuperäisistä meni kierteet (toisesta)
- alumiini-iskarit (alkuperäiset eivät kaikki pitäneet öljyjä mahassaan)
- toinen radio & vastari (Graupnex MX-6)
- uudet tukivarret
- uudet bulkheadit (mitä sitten ovatkaan suomeksi)
- alumiiniset "pohjapanssarit", joista etummainen meni jo vaihtoon
- titaaniset tukivarsien pinnit (brassailuosatoa tämäkin)
- täydellinen rosteri-ruuvisatsi
- varmaan jotain pientä vielä, mutta en muista nyt.
Voin laittaa kuvia webbiin jossain vaiheessa kunhan jaksan. Nyt odottelen hammaslääkäriin ja juurihoitoon pääsyä, joten ei oikein jaksa ajatella maxxia...