Otsikon mukainen laite on matkalla tännepäin. Kallis kuin , mutta varmasti hyvä. Nyt kun oppisi säätämään ja ajamaan...
-Kertokaas kokemuksia laitteesta, varmasti joitakin on foorumilaisilla?
Ja tuo on ensimmäinen kitti hiilari autoni jonka itse kasaan eli kysynkin miten kannattaa kuituosat käsitellä? -reunat hion ja ca tai kynsilakkaa(kumpaa ja jos liimaa niin miten se levitetään?) reunoihin? -muuta huomioitavaa?
-Pate
Hiilikuidun valmisteluun on ihan hyvät ohjeet CRC sivuilla
täälläPieni viila toimii myös kätevästi. Tärkeintä on pohjalevyn reunojen pyöristys ja liimaus vauriomahdollisuuden vähentämiseksi ja akkuteipin aukkojen reunojen pöyristys. Voihan ne muittenkin osien reunat pyöristellä ja liimailla jos intoa riittää. Liimauksessa topstikku liiman levitysvälineenä helpottaa hommaa ja vähentää liiman joutumista vääriin paikkoihin. 417 ylärungosta kannattaa etu- ja takapäästä ottaa ottaa vähän materiaalia pois, että mahtuu paremmin paikalleen ja vältetään mahdolliset rungon jännitykset.
Kasauksessa ei mitään ihan ihmeellisyyksiä ollut. Muutamia huomioita tulee mieleen:
-Eteen kannattaa laittaa 46mm teräsvetoakselit, näin saa kestävyyttä sekä itse vetoakseleihin, että spoolin ulostuloihin, jotka lyhyemmillä vetareilla menevät helpommin poikki. Ylijäävät alumiinivetarit voi käyttää takapäässä.
-Takapään ripustuksissa voi joutua ottamaan akseliväli shimmeistä 0,2mm pois, tietysti sen voi ottaa tukivarrestakin mutta joutuu sitten mahdollisesti tukivartta vaihtaessa viilaamaan uudestaan. Tamiyassa sisäpään pinnin ei kuulu olla herkästi tukivarressa, vaan liike tapahtuu siinä pallossa joka tulee tukivarrenkiinnikkeeseen kiinni. Myös takahubia joutuu vähän viilaamaan että liikkuu herkästi tukivarressa. Kun tukivarret on ruuvattu kiinnin, niin koputtelee ruuvimeisselin kahvapuolella tukivarsia edestä/takaa niin asettuvat herkästi paikalleen.
-Takimmaisessa etutukivarsien kiinnikkeessä (Siis se mikä on ns. väärinpäin ohjauksen alla) kannattaa käyttää mahd. pitkiä ruuveja, vähentää sen palan taipumis halukkuutta.
-Iskareissa ei käytetä kumitutin ja iskarinhatun välissä niitä punaisia foamipaloja, reboundia mahd. vähän
-Ohjausräkissä joutui ainakin itsellä käyttämään tuplamäärän shimmejä varsien ja välipalikan välillä, muuten jumitti ruuvia kiristäessä.