Kirjoittaja Aihe: Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?  (Luettu 19920 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jeedeuz

  • Jäsen
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« : 01.12.03 - klo: 15.33 »
Siis kun auton sisään ajaa niin onko niitä oikeita säätöjä vaikea löytää ja onko se ihan millin tarkkaa hommaa, vai onko se jotenki sinne päin duunia?

Ostin oman auton käytettynä joten en ole joutunut koskaan sisään ajamaan mitään, mutta löytyykö ne sisään ajo "ohjeet" jostain vai onko ne vaan joidenkin mielipiteistä kasattuja sinneppäin juttuja? Eli onko joitan esim: 3,5 kierrosta neulaa auki, tyhjäkäynti 1 kierrosta auki, jne.... vai onko ne ihan vaan yleisiä juttuja?

Ei ole mitenkään ajankohtaista, mutta olen ehkä ostamassa ensikesän jälkeen savage kaksvitosen.... jos vaan faijani antaa ostaa niin "kalliin" "lelun".  Eikö tuossa ole muuten hinta/laatu suhde aika kohallaan?
Life is so hollow.... without RC.....!
 http://koti.mbnet.fi/justus15/

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #1 : 01.12.03 - klo: 15.38 »
Sisäänajo ohjeet löytyy yleensä auton mukana olevasta ohjekirjasta.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Mika R

  • Vieras
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #2 : 01.12.03 - klo: 15.44 »
Jees, niin löytyy. Mutta kyllä se on sillä tavalla tarkkaa että jos sen tekee huonosti, niin moottorin voi onnistua pilaamaan joka näkyy esim niin ettei se tahdo käynnistyä tai muuten vaan tehot häviää alkuunsa. Mooottorin sisäänajo on konekohtaista vaikka esim ABC (alum-brass-chrome) koneille löytyykin ns. yleisiä ohjeita. Kummallakin voi päästä yhtä hyvään tulokseen. Mutta ekaksi kannattaa konsultoida sitä koneen mukana tulevaa ohjekirjaa.

Sisäänajo ei ole mahdottoman vaikeaa, mutta mitä "kireämpi" motti sitä vaikeampaa se on aloittelijalle, koska ei tiedä asiaan liittyviä niksejä ym eikä niitä aina kerrota ohjekirjassa (tuskin koskaan). Siksi kannattaa aloittaa harrastus kevyemmällä ns sport sarjan koneella. Tuosta Savagesta kirempi malli taitaa olla tuo 21SS mutta 25 on vain isompi keskitason (sport) kone, jonka epäilisin siis olevan helpompi aloittelijalle. Asiaa kannattaa kysyä kuitenkin esim myyjältä.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #3 : 01.12.03 - klo: 21.58 »
Itselläni oli jo sisäänajo melkein ajettu. Mulle jäi ajettavaks vaan muutama tankki, mut se oli täyttä tuskaa kun säätöjä ei meinannu saada kohdalleen. Sit ne säädöt vaan loksahti kohdilleen. Ekana oli heti kolmi neulanen kone joten sen säätö oli huomattavasti vaikeempaa kun normaalin koneen.

Miten sen tietää onko moottori menettäny tehonsa, jollei oo ikinä nähny autoo täys tehosena? Onko jotain muita keinoja nähä se kuinka kulunu moottori o? Moottori itellä ainaki käynnistyy ihan ok.

Mika R

  • Vieras
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #4 : 01.12.03 - klo: 22.58 »
Jos mäntä menee sylinterin päädyn yli pari milliä tai enemmän niin on väljä. Sylinteri on hieman kartion muotoinen ja laajentuu oikeaan kokoonsa lämmetessään. Mutta jos kylmänä menee päädyn yli, niin väljä on. Näin muistaakseni. Toinen tapa on pyöräyttää vauhtipyörää ja jos menee 360 kevyesti yhdellä sormella niin väljä on.

Tulee kuitenkin huomata että koneiden puristus muuttuu kun niiden sisällä polttoainetta eli kuivana voi tuntua väljältä mutta polttoaineessa oleva öljy tiivistää männän sylinteriin joten käynnissä puristus voi olla huomattavasti parempi kuin kuivana. Eli vaikka kuivana tuntuisi väljältä, näin ei välttämättä ole ajossa.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #5 : 02.12.03 - klo: 00.46 »
Uusi moottori kannatta AINA purkaa osiksi ja sitten kasata se ja kaikesta tärkein homma on tarkistaa että männäntapin sokka/sokat ovat paikallaan.
Jerzi

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #6 : 02.12.03 - klo: 15.21 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Uusi moottori kannatta AINA purkaa osiksi ja sitten kasata se ja kaikesta tärkein homma on tarkistaa että männäntapin sokka/sokat ovat paikallaan.
Jerzi


Näin oli ennen. Enää en lähtisi uutta mottoria avaamaan, sillä siitä ei ole kuin haittaa, ja jos sieltä jokin hajoaa, se menee takuuseen.

Mika R

  • Vieras
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #7 : 02.12.03 - klo: 15.24 »
Joo, olen hemmon kanssa sama mieltä. Turhaan ei kannata avata.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #8 : 02.12.03 - klo: 17.22 »
Täh, ennen, miten niin ennen, 10 vuotta sitten vai. Luuletkos että siellä tehtaalla kaveri tarkastaa jokaisen koneen huolellisesti vai? Varmasti näin tehdään mutta ne ovat niitä kalliita koneita. Mikä osa siellä menee rikki! Jos sinulla on pelkoa että hajotat koneen kuin avaat sen niin vie se kaverille joka tietää jotain koneesta. Joten avatkaa aina UUSI kone ja tarkista että se on kunnossa voihan siellä olla vaikka mitä koneen sisällä mikä ei kuulu sinne.
Jerzi :wink:

Mika R

  • Vieras
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #9 : 02.12.03 - klo: 17.46 »
No hyväksytään toi. Mutta jos nyt joku saa vaikka joululahjaksi Nitro auton niin älkää nyt ekaksi avatko sitä konetta (koskee ainakin aloittelijoita).

Mä en ole kyllä koskaan nähnyt syytä avata konetta, eikä siihen oikeesti ole ollut tarvettakaan paitsi jos olen vaihtanut siitä osia. Mutta en koskaan uutena (poislukien ehkä kannen tai kaasarin vaihto).

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #10 : 02.12.03 - klo: 17.48 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Täh, ennen, miten niin ennen, 10 vuotta sitten vai. Luuletkos että siellä tehtaalla kaveri tarkastaa jokaisen koneen huolellisesti vai? Varmasti näin tehdään mutta ne ovat niitä kalliita koneita. Mikä osa siellä menee rikki! Jos sinulla on pelkoa että hajotat koneen kuin avaat sen niin vie se kaverille joka tietää jotain koneesta. Joten avatkaa aina UUSI kone ja tarkista että se on kunnossa voihan siellä olla vaikka mitä koneen sisällä mikä ei kuulu sinne.
Jerzi :wink:


Lainaus
ja jos sieltä jokin hajoaa, se menee takuuseen.


Siinä se mielestäni on aika pelkistetysti, oli sitten itse tarpeeksi näppärä tai sitten kaveri, niin en kyllä lähtisi uutta konetta availemaan.
Tyhjä

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #11 : 02.12.03 - klo: 17.51 »
Tässä on taas yksi kohta, missä kilpailijoiden ja harrastelijoiden maailmat eroaa.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #12 : 02.12.03 - klo: 18.13 »
Jaa olen samaa mieltä, kisa kuski saa hienosta koneesta hyvät alenukset(ja luultavasti avaa myös sen) ja harrastelia saa maksaa täyden hinnan niin luulis ainakin harrastelian katsovan tarkemmin mitä kone sisltää.

Jerzi

PS: Minun OPS kone sanoi itsensä irti n.30 min jälkeen ja se oli kisa kone, männäntapin sokka irti, hieno homma tulipas kantapään kautta senkin asian opittua.

Poissa Jeedeuz

  • Jäsen
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #13 : 02.12.03 - klo: 18.33 »
No mä oon avannu koneeni ihan yksin, muuta onneksi on kavereita jotka tietää jotain moottoreista niin olisi tarvittaessa kysyä, mutta eipä tarvinnu. Minä en menisi ihan uutta konetta avaamaan, koska siitä EI saa takuita jos se hajoaa. Mäntä ja sylinteri ovat todellakin kaartioita. Kysyin eräässä toisessa foorumissa josko rc:n moottoria voi porata ja siellä todettiin että ei kannata, mutta voisi kyllä jos olisi hyvä siinä. Olen itsekkin koittanu ja todennu että mäntä menee vain sylinterin alapäästä.... Onko muuten mitään haittaa jos se ns. vastapaino on ruosteessa?
Life is so hollow.... without RC.....!
 http://koti.mbnet.fi/justus15/

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #14 : 02.12.03 - klo: 19.02 »
Mistä takuusta puhut. En tiennyt että niissä on mitään takuuta! Senhän voi hajottaa niin helposti että jos minä olisin myyjä en antaisi takuuta moottoriin. Sama pätee kössi mailaan ei siinäkään ole mitään takuuta kuin se menee varmasti rikki kuin lyöt seinään/ lattiaan.
Jerzi

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #15 : 02.12.03 - klo: 20.22 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Mistä takuusta puhut. En tiennyt että niissä on mitään takuuta! Senhän voi hajottaa niin helposti että jos minä olisin myyjä en antaisi takuuta moottoriin. Sama pätee kössi mailaan ei siinäkään ole mitään takuuta kuin se menee varmasti rikki kuin lyöt seinään/ lattiaan.
Jerzi


Jos koneella pelaa esim. kössiä, niin ei varmasti olekkaan minkäänlaista takuuta:).
Mutta eiköhän tässä tarkoiteta tapauksia joissa on joko valmistusvirhe, tai viittaamasi tilanne jossa koneen sisälle on jätetty jotain sinne kuulumattomia materiaaleja.
Edellämainituissa tapauksissa uskoisin jonkinlaisen takuun löytyvän.

Mutta threadissa kysyttiin sisäänajon vaikeudesta, joten ainakin omalta osaltani OT-keskustelu loppuu tähän.
Ja ettei kukaan vedä herneitä nenään, niin kyseessähän on vain yhden kuluttajan mielipide/käsitys asiasta.
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #16 : 02.12.03 - klo: 23.02 »
Jees, sorry että palaan aiheeseen vielä mutta ei tästä kannata tappelemaan ruveta, aihehan on kiinostava  8)

En muista että kukaan olisi koskaan suositellut missään koneen purkamista heti alkuunsa, tiivistämistä ja turhaa avaamista kylläkin.

Koneissa on takuu, ainakin useimpien valmistajien jonka ainakin teoriassa pitäisi kattaa valmistusviat tmv.

Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Tässä on taas yksi kohta, missä kilpailijoiden ja harrastelijoiden maailmat eroaa.


Tästä kommentista tuli mieleeni että asiastahan pitäisi kysyä kilpailijoiden kanavan puolelta mitä mieltä ovat. Meidän harrastelijoiden on turha arvailla asiaa enempää  :wink: Toki kilpa-autoilijat voivat kommentoida asiaa suoraan tähänkin threadiin.

Sisäänajoon liittyen ao. linkistä lötyy yksi sisäänajo ohje täällä forumissakin tunneltulta crossipuolen kisakuskilta (Timo Jalas)
http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/faq/Moottorin%20sis%E4%E4najo.htm
Siinä mainitaan että:

Lainaus

Ensimmäinen asia, joka uudelle koneelle täytyy tehdä on koneen tiivistäminen. Moottori tiivistetään kontaktiliimalla tai silikooniliimalla. Tiivistäminen parantaa koneen toimintavarmuutta ja moottorin kestoa.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #17 : 03.12.03 - klo: 14.45 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Itselläni oli jo sisäänajo melkein ajettu. Mulle jäi ajettavaks vaan muutama tankki, mut se oli täyttä tuskaa kun säätöjä ei meinannu saada kohdalleen. Sit ne säädöt vaan loksahti kohdilleen. Ekana oli heti kolmi neulanen kone joten sen säätö oli huomattavasti vaikeempaa kun normaalin koneen.

Miten sen tietää onko moottori menettäny tehonsa, jollei oo ikinä nähny autoo täys tehosena? Onko jotain muita keinoja nähä se kuinka kulunu moottori o? Moottori itellä ainaki käynnistyy ihan ok.
ooksä muuten kattonu sinne sylinteriin. siis käyttäny koppaa kantta irti. siinähän on 12cc. on muuten ihan jumalaton se mäntä verrattuna johonki 3.5cc koneen mäntään. reilun 3cm halk!!!

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #18 : 03.12.03 - klo: 17.26 »
Olenko tarpeeksi vanha kisa kuski että mua voidaan luokitella kisa kuskiksi kuin olen ajannut kilpaa vuodesta -91 polttis krossi autoilla (aloitin itse -83 rc-lajin), vai luokitellaanko minut harrastelioiksi edelleen. On kokemusta SM,  PM ja EM tasosta. Luulen että mun tieto taito riittää puhua uuden koneen avaamisesta ja sen huolosta, joten taas teille jotka ovat ostaneet hyvän, hienon, kalliin, kiiltävän, tehokkaan, luotettavan ja ties mitä viellä niin suosittelen edelleen että AVAAT sen ja tarkistat sen sisältö. Tuli vaan mieleen HILTUSEN JOUNIN kisa kone PM ÖREBROOSSA -95 nousu finaalissa taka kansi irtosi (se oli sen koneen historia se oli 1. 1/2 tuntia vanha  ja maksoi yli 2000mk) olisko JOUNIN ollut syytä avata ja tarkistaa sen ja sitten lukita se "kunnolla", taas jälleen kantapään kautta opittiin jotain.
Jerzi

Mika R

  • Vieras
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #19 : 03.12.03 - klo: 18.00 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Olenko tarpeeksi vanha kisa kuski että mua voidaan luokitella kisa kuskiksi kuin olen ajannut kilpaa vuodesta -91 polttis krossi autoilla (aloitin itse -83 rc-lajin), vai luokitellaanko minut harrastelioiksi edelleen. On kokemusta SM,  PM ja EM tasosta. Luulen että mun tieto taito riittää puhua uuden koneen avaamisesta ja sen huolosta, joten taas teille jotka ovat ostaneet hyvän, hienon, kalliin, kiiltävän, tehokkaan, luotettavan ja ties mitä viellä niin suosittelen edelleen että AVAAT sen ja tarkistat sen sisältö. Tuli vaan mieleen HILTUSEN JOUNIN kisa kone PM ÖREBROOSSA -95 nousu finaalissa taka kansi irtosi (se oli sen koneen historia se oli 1. 1/2 tuntia vanha  ja maksoi yli 2000mk) olisko JOUNIN ollut syytä avata ja tarkistaa sen ja sitten lukita se "kunnolla", taas jälleen kantapään kautta opittiin jotain.
Jerzi


No tässähän se kisakuskin näkemys asia sitten saatiin  :D
Olet kuitenkin uusi forumissa (?) joten nimimerkin perusteella on vaikea tehdä johtopäätöksiä. Sen takia on hyvä antaa taustatietoja ja perusteluja eikä vain "tehkää niin kuin mä sanon" -periaatteella. Nyt niitä saatiin, oikein hyvä. Se kun viittasin ylempänä harrastelijoihin niin tarkoitin lähinnä kekeä ja itseäni, en Sinua jerzi koska en sinua tunne - vielä (sorry keke :mrgreen: )

Mutta tosiaan tässä juuri onkin harrastelijan ja kisaajan ero johon cale aiemmin viittasi. En usko että toiminpide on harrastelijalle olennainen, koska takuu korvaa vahingon. Mutta kisakuski varmasti haluaa varmistua koneen kunnosta ennen kisaa (tosin sisäänajo pitää kuitenkin tehdä ekaks) joten toiminpidettä voi varmasti suositella.

Niin ja vielä, tosiaan tervetuloa forumiin Jerzi, hyvä että saadaan asiantuntevaa näkemystä mukaan lisää! Kilpailijoiden kanavalla löytyy vielä varmasti lisää asiaa kisakuskeille joka kandee sun tsekata kanssa.

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #20 : 03.12.03 - klo: 18.06 »
Mitenkä jos ostat uuden koneen jossa, on takuu, sitten menet purkamaan koneen ja siellä onkin joku vika. sitten menet kauppaan tarjoamaan avattua konetta ja jos myyjä on tarpeeks ilkeän niin sehän voi sanoa että se vaurio on voinu tulla siinä avauksessa ja ei mene takuuseen. tietysti riippuu vähän minkälainen vika siinä koneessa on ja missä menee takuun raja.
HPI Nitro MT2

Mika R

  • Vieras
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #21 : 03.12.03 - klo: 18.09 »
No siksi ei just suositella avaamaan yhtään mitään jos on vähänkin asiasta epävarma jolla vältetään turhia vahinkoja.

Hmm.. jerzille annan vielä puheenvuoron aiheesta jos hän haluaa kommentoida, muuten palataan tohon sisäänajoon kuten on jo aiemmin ehdotettu. Eiköhän tämä asia tullut selväksi tällä  :D

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #22 : 03.12.03 - klo: 18.09 »
Se on sääli että rc harrastus loppuu ensikertalaiselta kuin ei ole ketään opettamassa miten esim. ajetaan konetta sisään ja ei se koneen purkaminen kovin vaikea ole, muistan kuinka PM lehden päätoimittaja O.PEDERSEN avasi minun ekan koneen OS.n kuin en osannut itse tehdä sitä. Mutta ei se kone ihmeelinen ole sisältä täytyy vaan muistaa laittaa se kiertokanki oikein päin paikalle.
Jerzi

Mika R

  • Vieras
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #23 : 03.12.03 - klo: 18.13 »
Joo, sisäänajo on usein ongelmallista etenkin kireämpien koneiden osalta ja siinää olla yritetty paljon auttaa täällä forumissakin ensikertalaisia, kuten koneiden säätöä yleensäkin jne.

Koneita voi hyvin opetella avaamaan hieman kuluneemmalla kalustolla (ei ole vaikeaa) mutta uutta Joulupukin tuomaa konetta ei ensikertalaisen nyt välttämättä kannata lähteä ekaks avaamaan.

Eli nyt sissäänajoon hyviä ohjeita tulemaan!

Poissa jt

  • Jäsen
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #24 : 22.12.03 - klo: 20.07 »
Mulla on kyosho mega force.
Mun auton ohjeissa lukee että pitää kun ajaa sisään pitää kolme kierosta auki päänelulaa. Mutta auto ei käynisty jos pitää yli yhden kierokksen ja jos koittaa lisätä kun kone käy ni sammuu että on pakko ajaa sisään niin pienellä.
Mega on paras jee!!

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #25 : 25.12.03 - klo: 20.48 »
Itse taistelin yhden hehku akullisen että sain subarun edes huokaamaan ja yrittämään käyntiin. Ol vissiin tivi kone :twisted:
Lopulta se käynnistyi ja sammui yhtä nopeasti. Tätä jatkui puolisen tuntia ja vihdoin alkoi käynnin jaksot pitenemään ja konekkin lähti jo 4 vetäisyllä käyntiin. Mutta tyhjäkäyntiä ei käynyt ei ollenkaan, kokoajan kierroksilla itsestään nousi ja laski kierrokset.
3- tankillisen kohdilla ei enään tykännyt käynnistyä.... Nooh auto kotiin ja sata kuppia kahvia ja eiku talliin, hehkua, vieläkin hehkua, no nyt, ryyppyä oikein kunnolla, aikani nyvin ja välillä pumppua (tässä välissä zlylindeeri oli jo täynnä menovettä :oops: )

Noh hehku irti ja beisic tuuletus. Ja taas hehkua ja jopa alle kymmenellä yritys kerralla pärähti käymään ja sammui :D .....
Nou roplem, neulaa 2 ja puoli kiekkaa auki, kah se pärähti käymään ja teki tätä ennätyksellisen pitkään! Kaasua, lisää kaasua!! Hiphei ja sitten löytyi tyhjäkäyntikin. Jes! Eiku pihalle ja lämää.. (tässä vaiheessa unohtui koko helkkarin sisäänajo  :mrgreen:  :mrgreen: )
Noh, huomenna pääsee sisätiloihin säätämään tyhjäkäyntiä aavistuksen pienemmälle ja ajamaankin :D
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #26 : 25.12.03 - klo: 20.52 »
Juuri näin  :mrgreen: Mullakin meinas vähän sisäänajo unohtuu baja beetlen kanssa  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #27 : 29.12.03 - klo: 16.21 »
Itse aloittelen tässä 2 kuukauden päästä sisäänajoa. Niin mikä on EHDOTON minimilämpötila, jossa voi ajaa koneen sisään? konetta ei ole viel mutta tulossa on.

Kone on RB:n Sport ja kone tulee Hobao Hyper 7 voimanlähteeksi.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Mika R

  • Vieras
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #28 : 29.12.03 - klo: 22.07 »
Jos pelaa varman päälle niin vähintään nollassa tai siitä ylöspäin (ei pakkasta). Jos koneen ajaa huonosti sisään niin siitä voi seurata ettei ota käynnistykseen/pysy käynnissä myöhemmin

kts. aihe talviajosta http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=4635

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« Vastaus #29 : 29.12.03 - klo: 22.47 »
itse aloittelen hyper 21 8 portin sisäänajoa. autona ompi hyper 7 Pro-R SE