Ensin puhutaan ettei nastarenkaita tarvita kun ajellaan kuitenkin pääosin asvaltilla...
Sen jälkeen höpistään että nastarenkaasta katoaa pito kun nastat vähenee...
Päättäkää nyt ihan oikeesti mistä puhutte.
Tässä jää nyt se ongelma Hoke, että kuiva asfaltti tuhoaa nastojen tehon, (tylsistää, pahimmassa tapauksessa katkaisee nastat) ylimääräisestä ropinasta tai nastat lähtee kokonaan pois renkaasta.
Nastarengas on tasan niin hyvä, kun renkaassa on nastat tallella ja hyvässä kunnossa.
Lue oma tekstisi ja hämmästy...
Ei... nastarengas ei ole tasan niin hyvä kun renkaassa on nastat tallella...
Jooooooooooooo....
Jäällä...
Mutta ei lumessa, eikä asvaltilla.... ei sohjoliirrossa eikä jukoliste kuussa.
Vain kun mennään jäälle niin tottakai nastarenkaan jääpito vähenee kun nastat vähenee...
Siis mitä ihmettä tällä ajat edes takaa????
Pito on niin hyvä kuin renkaan kunto...
DOOOOOOH... Ihaks tosi... no niin se menee kitkassakin.
Ymmärrä nyt hyvä ihminen se mistä puhuin...
Puhuin yleisistä harhakäsityksistä kun renkaita HANKITAAN.
Moni kuvittelee että nastarengas on turha sen takia koska siitä irtoaa nastat, eikä näinollen pidä enää.
Samalla ajatellaan että kitkarengas toimii asvaltilla paremmin, koska siinä ei ole niitä nastoja liukastamassa kovalla pinnalla....
Samalla ajatellaan myös että eihän täällä ole ku asvalttia ja joskus lunta... eli kitkat on paremmat koska ne on paremmat asvaltilla ja lumella, kuin nastarenkaat joista on 10 nastaa lentänyt.
No mutta kun ei se näin mene.
Nastarengas pitää lumella aivan yhtähyvin oli siinä kaikki nastat tallessa tai samantien ekana päivänä kaikki nastat pois revitty.
Se toimii kovemmasta rakenteestaan johtuen yleensä asvaltilla paremmin kuin kitka... Oli siinä ne halvatun nastat paikallaan tai ei.
Vain tästä puhuin...
Ihan turha keksiä tuosta että olisin puhunut nastarenkaan pitävän loppuunajettuna vielä jäälläkin... En minä siitä ole puhunut.
Eli lopettakaa nyt hittolainen toi mun sanomisten pyörittely ellette sitten puhu puhtaasti samasta asiasta kuin minä... Turha mun sanomisia vääntää nurinpäin ja lainailla tekstiä jokatoisesta viestistä sekaisin, kun eri viesteissä on puhuttu eri asioista.
Välittömästi kun loppuu mun sanomisten kääntely ja vääntely niin minä lopetan tähän topikkiin kirjoittamisen.