Kirjoittaja Aihe: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser  (Luettu 217376 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #420 : 07.04.11 - klo: 10.03 »
No on se nyt ihme ja kumma että kestää kun keskimäärin Kyosho RTR mallit ovat yleisen mielipiteen mukaan täyttä kuraa  :police:
Tätä keskustelua seuranneena pitää hieman kommentoida. Jenkkiläisellä foorumilla oli keskustelua Mad Forcesta ja siellä oli autoon laitettu alkuperäistä tehokkaampia koneita ja en kyllä huomannut mainintaa, että vaihteistoa olisi haukuttu. Vaihteiston säätämisessä oli ollut pientä puuhastelua.

Mietin tässä, pitäisikö uhrata tuo alkuperäinen vaihteisto tuolle 'ylisuurelle' Ossille ja testata mitä kestää. Alkuperäinen ajatus oli, että teen voimansiirron uudelleen käyttäen mainitsemaasi IGT2:n uutta vaihteistoa.

Yleinen mielipide on ollut negatiivinen Kössin RTR-autoja kohtaan, mutta eikös meillä ole nyt näyttöä, että ainakin Mad Force on osoittautunut kohtuu hyväksi autoksi. Lukuunottamatta alkuperäisten iskarien ongelmia. Eikös nämäkin ongelmat voi laittaa talven piikkiin  :wink:

 



Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #421 : 07.04.11 - klo: 10.11 »
Ehdottomasti  :cool:

Tämä auto voisi kyllä kuulua sarjaan "kit" .. sen verran laadukkasta autosta tosiaan kyse.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa joo-ananas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #422 : 07.04.11 - klo: 15.12 »
Ite en tykännyt vanhemman mallin (tuplajousilla olevan) koneesta ja jousista kone ei tuntunu oikeen säädöis pysyvän ja jouset päästi mehut pihalle jo kesällä.
Kyosho mad-force

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #423 : 07.04.11 - klo: 22.14 »
kyl mulla on kestäny .26 forcen poweria jo toista gallonaa moiteettomasti toi vakio "loota"

ellei peräti jo kolmatta
Tosin ei tuo pannu järeimmästä päästä ole varmaankaan, ei mikään aito kisapannu sinänsä.

mutta varmasti kuitenkin vakio geeäx kaksyks moottoria tehokkaampi.
pöö

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #424 : 07.04.11 - klo: 22.27 »
Ehdottomasti  :cool:

Tämä auto voisi kyllä kuulua sarjaan "kit" .. sen verran laadukkasta autosta tosiaan kyse.

Totta ja olisipa hienoa jos Kyosho tekisi autosta kitin jossa nämä puutteet olisi korjattu. Kuka sitten ostaisi huomattavasti kalliimpaa Madia niin se on sitten toinen juttu. Kunhan saan oman projektini valmiiksi niin pitääpä laskea auton hinta  :wink:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #425 : 08.04.11 - klo: 10.44 »
Infoa sen verran että 01.IF232.02 tulee lähiaikoina Kruiserin iskareihin, sis. 4kpl bladdereitä.

Ihan vielä ei kannata kysellä mutta kerron heti kun niitä on.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #426 : 08.04.11 - klo: 16.18 »
Infoa sen verran että 01.IF232.02 tulee lähiaikoina Kruiserin iskareihin, sis. 4kpl bladdereitä.

Ihan vielä ei kannata kysellä mutta kerron heti kun niitä on.

Olisivatpa vielä jotain kestävämpää gummia ettei ekalla hypyllä taas tyhjene kaksi iskaria...

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #427 : 10.04.11 - klo: 22.15 »
Heh, autoa purkaessa projektia varten huomasin, että etuiskarit ovat kosteat vaikkei autoa ole edes käytetty...  :shocked: No paremmat iskarit tulossa  :grin:  Miten teillä on kestänyt auton laakerointi, talviajot jne?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #428 : 11.04.11 - klo: 00.03 »
juu juu, tänään vedettiin hyndistä lisää, aijai, VE:llä etenkin  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #429 : 11.04.11 - klo: 16.42 »
Heh, autoa purkaessa projektia varten huomasin, että etuiskarit ovat kosteat vaikkei autoa ole edes käytetty...  :shocked: No paremmat iskarit tulossa  :grin:  Miten teillä on kestänyt auton laakerointi, talviajot jne?

Hyvinhän tuo on kestänyt, yksi ohjauspala takaa, ohjauslinkki, kori aivan palasina ja tietysti ne iskarien muovit.
Noin viisi litraa nyt ajettu "reikä päässä" eli autolle on annettu ihan kunnolla ilmaa ja kokeiltu mitä koivu ja muut puulaadut kestää pihalla, tietysti lumella on nyt eniten ajettu huonolla pidolla niin voimansiirto on päässyt siten helpolla.
Laakerit ovat kunnossa ja koneessa jopa alkuperäinen tulppa.

On ollut pari Savagea ja Revoakin niin aika samanlaisesti tämä on kestänyt, ehkä jopa enemmän kuin Revo 3.3 :shocked:


Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #430 : 11.04.11 - klo: 18.26 »
Jep jep. Äsken käytiin tykittää tuossa savi/hiekkatiella, nyt alkaa meidän Kruiserit näyttää siltä kuin Monstreiden pitääkin - yltäpäältä ravassa ja liassa. Tuntuu että pikkasen kovempaa kulkee tuo nitro versio vaihteiden ansiosta, mutta aika tasatahtia kuitenkin niin että hauskaa on ja erinomaisen hyvät "kisat" saadaan aikaiseksi. Bashausta parhaimmillaan  :cool:  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #431 : 11.04.11 - klo: 19.48 »
Pitäs munkin hankkia VE. On se vaa niin hieno...
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #432 : 11.04.11 - klo: 19.54 »
Kumma kyllä VE pysyi nyt juniorin käsissä ehjänä, mutta Nitroversion ajoin hyndästä sen verran kovaa tonttiin että oikean eturipustus hajos. Jarrutin kyllä ilmassa ettei tullut nokalleen vaan neljälle renkaalle, mutta lento oli kyllä aika korkea täydestä vauhdista, ja onhan se vielä jonkin verran viileetä ulkona näin iltaisin, joka altistaa muovin hajoamiselle.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #433 : 11.04.11 - klo: 20.43 »
Kumma kyllä VE pysyi nyt juniorin käsissä ehjänä, mutta Nitroversion ajoin hyndästä sen verran kovaa tonttiin että oikean eturipustus hajos. Jarrutin kyllä ilmassa ettei tullut nokalleen vaan neljälle renkaalle, mutta lento oli kyllä aika korkea täydestä vauhdista, ja onhan se vielä jonkin verran viileetä ulkona näin iltaisin, joka altistaa muovin hajoamiselle.

Does not compute? Ajatusvirhe vai yrititkö etuperinvolttia?

 - Hount

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #434 : 11.04.11 - klo: 20.55 »
Joo, varmaan olis kyllä menny takapää siinä jos en olis kyseisessä hypyssä jos en olis korjannut jarrulla, eikä etupää, no nyt meni sitten kuitenkin etupää vaikka tulin alas neljällä renkaalla, kai sitten jarrutin aavistuksen liikaa että meni kuitenkin oikealle etupyörälle ensin. Sori, ilmaisin asian vähän huonosti. Lento oli kyllä komee, rengas sitten lenteli pitkin piennarta.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #435 : 11.04.11 - klo: 21.06 »
Outoa... Mulla hyppäs kerran n. 1,5m. eikä menny rikki. Ja takarenkaille.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #436 : 11.04.11 - klo: 21.09 »
Nii.. no noita hyppyjä oli varmaan 30 kpl, pienempiä ja isompia, on meinaan makee toi hyndä minkä yks forumin kaveri meille teki :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #437 : 11.04.11 - klo: 21.23 »
Outoa... Mulla hyppäs kerran n. 1,5m. eikä menny rikki. Ja takarenkaille.

Ööö... voiko tota kutsua hypyksi?
MiniZ autolle kyllä... ehkä vielä 1/18 autolle... Isommille kevennys.

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #438 : 11.04.11 - klo: 21.37 »
Jaa nin, unohdin sanoa että tuli pystysuoraan alas, kun tavallaan en tajunnu sellasta betonijuttua ja yht äkkiä se lensi ja tippu. Mutta siis onhan se isompiakin hyppujä nähny mutta tullu kunnolla alas. Tais ehkä mennä jopa 2 metriin, oli sitäverta matkaa etten nähny. Mutta oli se yli 1,5.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #439 : 12.04.11 - klo: 15.48 »
Heh, autoa purkaessa projektia varten huomasin, että etuiskarit ovat kosteat vaikkei autoa ole edes käytetty...  :shocked: No paremmat iskarit tulossa  :grin:  Miten teillä on kestänyt auton laakerointi, talviajot jne?

Hyvinhän tuo on kestänyt, yksi ohjauspala takaa, ohjauslinkki, kori aivan palasina ja tietysti ne iskarien muovit.
Noin viisi litraa nyt ajettu "reikä päässä" eli autolle on annettu ihan kunnolla ilmaa ja kokeiltu mitä koivu ja muut puulaadut kestää pihalla, tietysti lumella on nyt eniten ajettu huonolla pidolla niin voimansiirto on päässyt siten helpolla.
Laakerit ovat kunnossa ja koneessa jopa alkuperäinen tulppa.

On ollut pari Savagea ja Revoakin niin aika samanlaisesti tämä on kestänyt, ehkä jopa enemmän kuin Revo 3.3 :shocked:

Jeps, kuulostaa hyvälle!
 Tänään tuli ensimmäinen osalähetys Madiin. Moottoripukit, vauhtipyörä, kytkin ja muita hilpakkeita Ossin asennukseen.  Moottoria ja IGT2 vaihteistoa odotellaan... :cool:  Osia odotellessa on alkanut tuntumaan, että pitäisikö kasata tuo auto ja tehdä Kössin koneelle sisäänajo.  :tongue: Hirveet ajohalut...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #440 : 12.04.11 - klo: 15.56 »
IGT2 vaihteisto siis IGW008 ?
Kerro saatko paikoilleen ja sovitettua kyytiin, mulla ei sitä vaihdetta ole enkä siten ole päässyt kunnolla perehtyy asiaan. Voisin kuvitella että se sinne menee kun osia vähän sovittelee tarvittaessa ristiin. Onnea matkaan!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #441 : 12.04.11 - klo: 16.17 »
IGT2 vaihteisto siis IGW008 ?
Kerro saatko paikoilleen ja sovitettua kyytiin, mulla ei sitä vaihdetta ole enkä siten ole päässyt kunnolla perehtyy asiaan. Voisin kuvitella että se sinne menee kun osia vähän sovittelee tarvittaessa ristiin. Onnea matkaan!
Jeps, juuri tuo uusi vaihteisto IGW008. Tarvittaessa teemme sorvarin kanssa kokonaan uuden akselin tuolle vaihteistolle jolloin sovitus paikoilleen pitäisi käydä helpommin, mutta tämä on vielä suunnitelma.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #442 : 12.04.11 - klo: 17.16 »
Hyvä. Tai sitten käyttää tota orkkis akselia jos se onnistuu.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #443 : 12.04.11 - klo: 20.06 »
Juuri näin. Asia selvinneen kun saan vaihteistot pöydälle purettuina. Tässä huomasin, että kirjoitteluistani on jäänyt olennainen kertomatta eli moottori on OS 30 VG P ES ja putkena O.S. T-2060SC WN

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #444 : 12.04.11 - klo: 20.41 »
Ihan mukava tehopakkaus varmasti ja odotan mielenkiinnolla millainen MONSTERI siitä kehkeytyy  :afro:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #445 : 12.04.11 - klo: 22.04 »
Juuri näin. Asia selvinneen kun saan vaihteistot pöydälle purettuina. Tässä huomasin, että kirjoitteluistani on jäänyt olennainen kertomatta eli moottori on OS 30 VG P ES ja putkena O.S. T-2060SC WN

meinaatko että ei vakio "loota" kestä? sekö syynä vaihteisto modiin
pöö

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #446 : 13.04.11 - klo: 10.54 »
Juuri näin. Asia selvinneen kun saan vaihteistot pöydälle purettuina. Tässä huomasin, että kirjoitteluistani on jäänyt olennainen kertomatta eli moottori on OS 30 VG P ES ja putkena O.S. T-2060SC WN

meinaatko että ei vakio "loota" kestä? sekö syynä vaihteisto modiin
Ehkä sekin, mutta kyllä päälimmäisenä syynä oli se, että saan puuhastelua auton parissa. Samalla ehkä luotettavuutta vaihteistolle. Täytyy kyllä todeta, että en ole kuullut etteikö alkuperäinen loota olisi kestänyt vakiokonetta kireämpiä koneita.
Jos tämä projekti onnistuu niin kuin olen suunnitellut niin käytössäni olisi sitten kaksi vaihteistoa joiden asennustapa olisi sama jolloin vaihteiston vaihto olisi helppo. Sama koskisi myös moottoreita jos auton haluaisi palauttaa vakiokuntoon. Ossille on tarkoitus hankkia molemmille vaihteistoille sopivat kytkinkellot.
Työtähän tässä on ja vielä mennään olettamuksilla, mutta katsotaan kuis käy... :azn:


Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #447 : 13.04.11 - klo: 22.31 »
johan madi keulii tolla ossilla 95% siitä ajasta kun veto on päällä.
pöö

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #448 : 13.04.11 - klo: 23.15 »
Hyvin todennäköistä, että keulii :cool: 

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #449 : 14.04.11 - klo: 16.57 »
Onko kukaan vaihtanut Madin alkuperäisiä akseleita nivelvetoakseleiksi? Tuossa mittailin keskikardaaneja ja niille näyttäisi löytyvän korvaavat nivelvetoakselit K-kaupasta. Miten lie vetoakselien kanssa? Laiskuus hieman iski tiedon hakemisessa joten piti kysästä.