Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
29.05.24 - klo: 05.46
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Jäsenet
Selaa jäseniä
Etsi käyttäjistä
Kirjaudu
Rekisteröidy
RC10.FI
»
Muut
»
Vapaa keskustelu
»
Tehon siirto
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Kirjoittaja
Aihe: Tehon siirto (Luettu 1105 kertaa)
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
mara
Vanhempi jäsen
Tehon siirto
«
:
06.12.03 - klo: 13.13 »
Onko olemas autoja joissa on voimansiirtohihna tai vastaava ja onko niissä joitain ongelmia vai onko ratas parempivaihtoehto. :shock: Jos jollain on kokemusta tuosta hihnasta niin kertokaa. :mrgreen:
Kirjattu
Welcome to the Jungle!
Jukka
Veteraani
Tehon siirto
«
Vastaus #1 :
06.12.03 - klo: 13.19 »
Melkein kaikki autot ovat hihna- tai kardaanivetoisia. Poikkeuksena tulee mieleen Mini-Z ja C-12 autot joissa veto välittyy moottorilta suoraan taka-akselille.
Siitä kumpi on parempi, hihna vai kardaani, tullaan käymään ikuista sotaa :)
Kirjattu
Tiim Lahti | S-grafix
Poju12
Veteraani
Tehon siirto
«
Vastaus #2 :
06.12.03 - klo: 13.41 »
Hihna veto on tehokkaampi kuin kardaani mutta hihnassa ilmenee sellaisia ongelmia että hihnan väliin menee kiviä ja hihna löystyy.
Kardaanissa ei ole tällaisia ongelmia mutta se ei ole niin tehokas.
Niiten välinen teho on aika pieni.
Itelläni oli ekassa autossa hihna mutta rupes ärsyttää ku oli koko ajan kivia välissä tietysti riippuu missä kohtaa se on mulla oli aika sivussa et kivet pääs aika suoraan väliin. Nykyisessä autossani on kardaani ja ei ole ollu mitään ongelmia paitsi kaikkea muuta mikä ei liity tähän.
Jos saisin valita niin ite ottaisin kardaani vedon :mrgreen:
Kirjattu
ZeroZeta Racing
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
RC10.FI
»
Muut
»
Vapaa keskustelu
»
Tehon siirto