Kirjoittaja Aihe: Yleistä tietoa touringista ja crossista  (Luettu 9200 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« : 06.12.03 - klo: 17.50 »
Onko kokemusta Ultima ST Racing Sport EP:stä tai ZaBoonista. :lol:
Kummastakin hyviä ja huonoja puolia. :oops:
Welcome to the Jungle!

Otsomaani

  • Vieras
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #1 : 06.12.03 - klo: 18.09 »
Tämän olisit voinut laittaa aikaisempaan topicciin...
En sanoisi näitä miksikään laatu autoiksi, koska olen omistanut edeltäjän (LAzer 2000) joka ei ollut mikään erikoinen peli....
Suosittelisin jotain Associatedin, Losin, Schumacherin, Yokomon tai jos rahaa riittää niin Kyosholta Ultima RB Type-R (eikä sports).

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #2 : 06.12.03 - klo: 18.20 »
Mistä noita Assoja saa tai Losia.
Welcome to the Jungle!

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #3 : 06.12.03 - klo: 18.23 »
Katsoppa RC-netin linkit. Sieltä löytyy kauppojen ja valmistajien linkit.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #4 : 06.12.03 - klo: 18.31 »
Sen mukaan Suomesta ei saa Assoja ku käytettynä.
Welcome to the Jungle!

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #5 : 06.12.03 - klo: 18.31 »
hups saipas
Welcome to the Jungle!

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #6 : 06.12.03 - klo: 18.39 »
Rc-pisteestä sai paketin jossa on tikkuradio. onko sillä mitään muuta eroa kuin sen muotoilu rattiradioon verrattuna. :twisted:
Welcome to the Jungle!

Otsomaani

  • Vieras
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #7 : 06.12.03 - klo: 18.56 »
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Rc-pisteestä sai paketin jossa on tikkuradio. onko sillä mitään muuta eroa kuin sen muotoilu rattiradioon verrattuna. :twisted:


Suurin osaa tykkää ajaa enemmän rattiradiolla, parempi ohjaus.
Radiossa on tärkeätä että se sopii hyvin käteen, ja suurin osa rattiradioista on huomattavasti mukavempia pitää kädessä kuin tikkuradiot.

Poissa tuukka.m

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #8 : 06.12.03 - klo: 19.38 »
Kaikkiin noihin rc-pisteen paketteihin tulee rattiradio!...vaikka sivut toisin sanovatkin.
...

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #9 : 06.12.03 - klo: 20.06 »
Tuo oli mukavaa kuulla! :D  :D  :)  :lol:  :mrgreen:
Welcome to the Jungle!

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Assot
« Vastaus #10 : 06.12.03 - klo: 20.31 »
Kertokaa hyviä ja huonoja puolia Asso B3 :?:
Welcome to the Jungle!

Otsomaani

  • Vieras
Re: Assot
« Vastaus #11 : 06.12.03 - klo: 21.16 »
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Kertokaa hyviä ja huonoja puolia Asso B3 :?:


Itse en kyseistä autoa ole omistanut mutta autolla on menestytty kisoissa, että voi olla hyvä vaihtoehto, koska sitten ku on aikansa pihalla ajanut ja tahtoo tosissaan ottaa autosta kaiken ilon irti ja mennä kisaamaan, niin kyseinen auto on erittäin kilpailukykyinen (riippuen vähän auton mallista: Team/Factory Team...). :wink:

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #12 : 07.12.03 - klo: 13.00 »
Mitä tuollanen autonrakennussarja pitää sisällään :?:  :twisted:
Welcome to the Jungle!

Otsomaani

  • Vieras
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #13 : 07.12.03 - klo: 14.54 »
Yleensä se on pelkkä runko, johon täytyy ostaa sähköosat (vastaanotin, nopeudensäädin, servo, moottori, akku(ja)) ja tietenkin tarvitset ohjaimen. Yleensäottaen ku ostat radiosetin siin' tulee ohjain vastaanotin ja servo. Joihinkin autoihin pitää myös ostaa erikseen kori ja renkaat vanteineen ja insertteineen.
Jos olet kiinnostunut tuosta assosta niin lähetä mailia RcPisteelle.

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #14 : 07.12.03 - klo: 17.49 »
onko touring kasvamassa vai crossi :?:  :evil:
Welcome to the Jungle!

Otsomaani

  • Vieras
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #15 : 07.12.03 - klo: 17.51 »
Touring on suositumpaa, ja varmaan suuremmassa kasvussa kuin krossi.
Vuodessa järjestetään paljon enemmän touring kisoja (etenkin kerhokisoja jonne aloittelijoiden on hyvä mennä).

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #16 : 07.12.03 - klo: 17.52 »
Onko nuo  paketeissa tulevat ostat kovin laadukkaita :?:  :|
Welcome to the Jungle!

Otsomaani

  • Vieras
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #17 : 07.12.03 - klo: 18.38 »
Riippuu täysin merkistä.
Mutta jos touringin ostat niin suosittelen että ostat esim. jonkun näistä:
Asson TC3 www.teamassociated.com
Xray T1R (raycer) www.teamxray.com
Yokomo MR4tc SD tai MR4tc www.yokomousa.com

Hyviä autoja on enemmänin mutta en niitä rupea luettelemaan..
Kannattaa sitten suoraan ostaa kunnollinen nopeudensäädin.
Xrayssa on varmaan paras osien laatu kaikista autoista..

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #18 : 07.12.03 - klo: 18.48 »
Onko noissa sähkö autoissa jarrua vai jarruttaako se nopparilla :?:   8) Ja mitä tuo moottorirajoitus tarkoittaa. onko ne jotain käämejä ne yksiköt :?:
Welcome to the Jungle!

Otsomaani

  • Vieras
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #19 : 07.12.03 - klo: 20.55 »
Ei ole erillistä jarrua niinkuin polttiksissa vaan moottori jarruttaa.
Nopareiden rajotukset tarkottaa moottorin käämilankoja.
Moottorin käämilangat on periaatteessa niin että mitä vähemmän käämilangan kierroksia niin sitä tehokkaampi.
Kannattaa suoraan hankkia nopari joka kestää 10lankasta konetta, ettei sitten tarvitse vaihtaa kun tahtoo ruveta ajamaan virimoottorilla...

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #20 : 08.12.03 - klo: 18.56 »
voiko tuota assoa käyttää myös touring autona jos siihen hankkii solukumi renkaa? :twisted:  :shock: Entä jos tulee kerhoskabat niin voiko niis ajaa tuolla assolla :?:
Welcome to the Jungle!

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jepjep
« Vastaus #21 : 08.12.03 - klo: 19.00 »
Tarkennetaan nyt siis sen verran, että nopari käskyttää tuota moottoria jarruttamaan, kun niin halutaan.

Krossista ei saa touringia. Touring ei ole yhtä kuin auto, jolla voi ajaa matolla. Krossilla voi ajaa matolla, kun siihen laitetaan solukumit, kuten sanoit. Ja yllättävän kiva matolla onkin. Tosin, kilpakumppaneita on hieman vähemmän tarjolla, kuin touringilla.
Lahti Rock City

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #22 : 08.12.03 - klo: 19.01 »
Tourin-kisoihin sillä ei voi osallistua, eikä sillä edes niissä pärjäisi vaikka olisikin solukumit alla. Alue-8 sarjassa ajetaan krossiluokka solukumeilla jos on vähintään 3 kisaajaa. Tähän mennessä ei kai ole ollut ainuttakaan.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #23 : 08.12.03 - klo: 21.15 »
Tuollaisella touring autollahan voi ajaa myös asfaltilla :?:  Joten kai tuo lähin tehtaan parkkipaikka käy kesällä ihan hyvin ajoradaksi ja naapureiden kanssaki voi kisailla. :lol:
Welcome to the Jungle!

Otsomaani

  • Vieras
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #24 : 09.12.03 - klo: 15.03 »
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Tuollaisella touring autollahan voi ajaa myös asfaltilla :?:  Joten kai tuo lähin tehtaan parkkipaikka käy kesällä ihan hyvin ajoradaksi ja naapureiden kanssaki voi kisailla. :lol:


Jos yhtään touring autostasi välität, niin jätät likaisilla parkkiksilla ajelun väliin, sillä kivet sun muut eivät tee hyvää autolle ja asvaltin tulee olla aika tasainen
Kannattaa vaan suosiolla lähteä lähimmälle radalle ajamaan, se on paljon hauskempaa :wink:

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #25 : 10.12.03 - klo: 15.59 »
Entä jos hankin toisen korin ja vaihto renkaat pihalle vai kärsiikö auton alusta ja muut osat?
Welcome to the Jungle!

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #26 : 10.12.03 - klo: 16.02 »
Asfaltilla ajaessa, varsinkin epätasaisella ja likaisella, pohja naarmuuntuu ja kuluu herkästi. Maavaraa nostamalla tätä voi tietysti vähentää, mutta kulumaa tulee silti. Kannattaa todellakin mennä radalle ajamaan. Houkuttele vaikka naapuri mukaan kilpakumppaniksi  :wink:
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #27 : 10.12.03 - klo: 16.29 »
Joo radalla on paaljon hauskempaa ja turvallisempaa ajaa kuin parkkiksilla. :mrgreen:
Xray

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yleistä tietoa touringista ja crossista
« Vastaus #28 : 10.12.03 - klo: 17.05 »
Jos hankkisin crossarin voiko sillä ajaa nurmikentällä johon kaivetaan kuoppia ja rakennetaan hyppyreitä, joten käykö ruohopohja crossiradalle?
Welcome to the Jungle!

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
noniin
« Vastaus #29 : 10.12.03 - klo: 17.22 »
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Jos hankkisin crossarin voiko sillä ajaa nurmikentällä johon kaivetaan kuoppia ja rakennetaan hyppyreitä, joten käykö ruohopohja crossiradalle?
Riippuu kyllä nurmen pituudesta.  Jossain 10 cm:n heinässä ei auto ainakaan kulje :mrgreen:  Jos sinulla kuitenkin on todella lyhyttä nurmikkoa alustana, ja aikoisit siinä ajaa, niin voisihan se varmaan siinä jotenkin onnistua :D
Mutta paremmin ajat hiekalla :)