Kirjoittaja Aihe: FTT 2011 -ennakkotietoja  (Luettu 48983 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 11.10.10 - klo: 19.57 »
Alla hieman tähän mennessä varmistunutta ensi kauden FinTrack Tour -asioista. Kalenteri ja varsinaiset säännöt kokonaisuudessaan saadaan ulos EFRA-kokouksen jälkeen, toivottavasti marraskuun puoleen väliin mennessä.

FTT renkaat 2011

Talvi
Schumacher # XG-28JB
(Sorex 28R+ JB + Revlite24)

Kesä
Schumacher # XG-32BM
(Sorex 32R+ Med B + Revlite24)

+ sama vanha sadekelin rengas

Sorex -kisarenkaiden virallinen maahantuoja on RCM.fi / Medasec Ky.


Koneet ja säätimet


TSS-10
ROAR 0-ennakkosäätimet*
LRP X12 Vector Stock Spec 17.5
Nosram PURE Evolution 17.5T

TSP-10
ROAR 0-ennakkosäätimet*
CS Super Sport Brushless Motor 10,5T
- Valmistajan osanumero: C110304
GM PRO STOCK 10,5T STAR W. ANT.
- Valmistajan osanumero: 97290

C-12 Stock
Ajetaan C-12 luokan yhteydessä kaudella 2011
ROAR 0-ennakkosäätimet*
CS Super Sport Brushless Motor 10,5T
- Valmistajan osanumero: C110304
GM PRO STOCK 10,5T STAR W. ANT.
- Valmistajan osanumero: 97290

*ROARin listan lisäksi sallitaan lajiryhmän erikseen hyväksymät nollaennakkosäätimet (linkki).

Kaikissa yllä mainituissa luokissa vakioroottorit ja kiinteä tietty ennakkoasetus moottorissa. LRP-/Nosram-moottoreissa käytettävä neljän pisteen (oooo) ennakonsäätöpalaa.
« Viimeksi muokattu: 10.12.10 - klo: 13.33 kirjoittanut Mr Cale »

stimpson

  • Vieras
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #1 : 11.10.10 - klo: 20.54 »
Onko tuo ROARin lista nyt sitten määräävä vai saadanko Suomen sääntöön lisättyä säätimiä liitteellä vai noudatetaanko täällä tiukasti ROAR /EFRA listoja?

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #2 : 11.10.10 - klo: 21.02 »
Tuo on lajiryhmän asia päättää sitten tarkemmin, mut minun kanta on se, että tuota listaa voidaan täydentää selkeillä tapauksilla. Mutta ne pitää olla sitten oikeasti selkeitä tapauksia, eikä jotain vanhoja säätimiä, joiden ennakoista ei voida olla varmoja.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #3 : 11.10.10 - klo: 21.10 »
Hienoa, kiitoksia Calelle tiedoista. =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #4 : 11.10.10 - klo: 22.15 »
Olisko Medasecin porukalla heittää mitään arvioita, millä aikataululla näitä sorexeja saataisiin kauppoihin, että pääsee sitten kisarenkailla treenailemaankin?
EuroRC / TEK

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #5 : 11.10.10 - klo: 22.26 »
Laittelin tänään tehtaalle kyselyä renkaista, kun tuo asia päätettiin. Informoin heti, kun saan vastauksen tehtaalta koskien ensimmäisen erän aikataulua. Ennakkotilauksia tästä erästä otetaan jo vastaan.

Matti / RCM

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #6 : 11.10.10 - klo: 23.04 »
Roar akut kelpaavat varmaan niinkuin viime vuonna?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #7 : 12.10.10 - klo: 08.50 »
No niin nythän on hyvä suunta.

ROAR listassa on se mielenkiintoinen pointti että nyt tuli pakillinen säädin sallituksi :
http://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/car/produkt/ai-brushless-reverse-digital/details/

Joka ennen ei ole ollut sallittua. Mutta hyvä niin. Halpa Waterproof säädin kesän sadekelin kisoihin on hyvä juttu.

Jos tuo Rengas (New Sorex) on yhtä kestävä kuin vanha Sorexi niin suunta on siinäkin hyvä. Sillähän ajetiin kovaa vielä "kankaillakin".

Vielä jos saadaan max. välitykset Stocci luokkiin niin loppuu "Grillaus kisat" ja päästään keskittymään pelkästään autolla ajamiseen.


RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #8 : 12.10.10 - klo: 11.57 »
Luulisi että sorexi ei petä. Mitä tutkaili säätimien hintoja niin listassa on liuta edullisia perussäätimiä. Nyt pääsevät junnukuskitkin halvalla alkuun. Mä en itse ainakaan suosisi tuota max välitystä.
« Viimeksi muokattu: 12.10.10 - klo: 14.04 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #9 : 12.10.10 - klo: 12.02 »
Tietoa tehtaalta renkaiden aikataulusta:

"We are currently sold out of XG-28JB because we are out of Inserts but these are due to be with us very soon. Maybe even today!"

Eli pikapuolin tulee ensimmäinen erä renkaita Suomeen.

Matti / RCM

Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #10 : 12.10.10 - klo: 12.15 »
ROAR 0-ennakkosäätimet*

Eli siis hobbywingin xerun säätimet ei siis kelpaa? Kyseessä sama säädin kun EXT98802LPF  GT-LPF 2.0 ESC (Carbon, Silver or Blue Version)  :huh: Noitahan päivitellään samoilla boxeilla/softilla.
Capricorn Reedy Futaba

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #11 : 12.10.10 - klo: 13.00 »
Vielä jos saadaan max. välitykset Stocci luokkiin niin loppuu "Grillaus kisat" ja päästään keskittymään pelkästään autolla ajamiseen.

Joo, ihanaa! Ja kaikille samanmerkkiset autot kiinteillä säädöillä ja vain yksi sallittu kori... :shocked:

0-ennakko ja vakioitu kone riittävät hienosti!
Vapaa välityskin tasaa vauhteja siksi, että koneiden ja säätimien yksilöerot tasoittuvat, kun paras vauhti kullekin radalle haetaan välityksellä. 0-ennakot pudottivat jo vauhdit aivan riittävän alas ja ovat vieneet syksyn aikana säätämisen fokuksen sähköistä alustaan. Ja säätämään ei opi pelkkää akkua lataamalla, välitykset ovat oleellinen osa kokonaisuutta. Liian tiukat säännöt vakioluokissa ohjaavat kuskeja vapaampiin luokkiin ja tämä ei liene sääntömuutosten tarkoitus ainakaan tällä kertaa.
Tiim Lahti

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #12 : 12.10.10 - klo: 13.48 »
Vielä jos saadaan max. välitykset Stocci luokkiin niin loppuu "Grillaus kisat" ja päästään keskittymään pelkästään autolla ajamiseen.

Joo, ihanaa! Ja kaikille samanmerkkiset autot kiinteillä säädöillä ja vain yksi sallittu kori... :shocked:

0-ennakko ja vakioitu kone riittävät hienosti!
Vapaa välityskin tasaa vauhteja siksi, että koneiden ja säätimien yksilöerot tasoittuvat, kun paras vauhti kullekin radalle haetaan välityksellä. 0-ennakot pudottivat jo vauhdit aivan riittävän alas ja ovat vieneet syksyn aikana säätämisen fokuksen sähköistä alustaan. Ja säätämään ei opi pelkkää akkua lataamalla, välitykset ovat oleellinen osa kokonaisuutta. Liian tiukat säännöt vakioluokissa ohjaavat kuskeja vapaampiin luokkiin ja tämä ei liene sääntömuutosten tarkoitus ainakaan tällä kertaa.

Samaa mieltä kanssasi bulvaani. ja renkaitakin siis on pikapuoliin myynnin, loistavaa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa valanhar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #13 : 12.10.10 - klo: 13.58 »
max /min mitat ulosjoustossa olisi kanssa hyvä juttu.
Ihan vitsiks ei tartte ottaa tosissaan, nyt on hyvä kun saadaan asioita eteenpäin.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #14 : 12.10.10 - klo: 14.20 »
max /min mitat ulosjoustossa olisi kanssa hyvä juttu.
Ihan vitsiks ei tartte ottaa tosissaan, nyt on hyvä kun saadaan asioita eteenpäin.

Hyvä idea, olen itsekin liian laiska testaamaan ulosjoustoja. Ehdottaisin kuitenkin, että kisajärjestäjä testaa valmiin setupin kisaan ja tämä sitten on jokaisella kuskilla käytössä ilman muutoksia. Voidaan siten keskittyä enemmän ajamiseen.
---

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #15 : 12.10.10 - klo: 16.24 »
ROAR 0-ennakkosäätimet*

Eli siis hobbywingin xerun säätimet ei siis kelpaa? Kyseessä sama säädin kun EXT98802LPF  GT-LPF 2.0 ESC (Carbon, Silver or Blue Version)  :huh: Noitahan päivitellään samoilla boxeilla/softilla.

Tuota listaa ei ole taidettu ihan juuri päivittää, Tekinin noparareistakin on nootti     ** Under ROAR review regarding zero timing. Awaiting new software profile to release hold on product. **

Ja tuo 208 softa tuli jo heinäkuussa.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #16 : 12.10.10 - klo: 20.11 »
niin vähän aattelinkin et ei tuo ihan just päivitetty lista ollut :D noh katastellaan mitä tapahtuupi :)
Capricorn Reedy Futaba

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #17 : 14.10.10 - klo: 17.47 »
ROAR listassa on se mielenkiintoinen pointti että nyt tuli pakillinen säädin sallituksi :
http://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/car/produkt/ai-brushless-reverse-digital/details/

Joka ennen ei ole ollut sallittua. Mutta hyvä niin. Halpa Waterproof säädin kesän sadekelin kisoihin on hyvä juttu.

Eikös sääntö ole aina ollut että autolla peruuttaminen on kiellettyä, säätimestä ei ole puhuttu mitään.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #18 : 14.10.10 - klo: 20.45 »
Juu, ymmärtääkseni on pakilliset säätimet olleet sallittuja aina ennenkin. Toiminto on vain pitänyt kytkeä pois kisoissa.
EuroRC / TEK

Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #19 : 14.10.10 - klo: 20.56 »
Ote sääntökirjasta "Rataa ajetaan aina ajosuuntaan, myös kilpailuerän
loputtua. Kaikissa luokissa on peruuttaminen radalla
kielletty."


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #20 : 15.10.10 - klo: 00.19 »
Jokaisessa speedpassionin säätimessä on pakki säädettävissä päälle tai pois.

Ei koskaan ole ollut kiellettyä ajaa pakillisella säätimellä.
Ei itseasiassa ole sekään ollut ongelma että onko säätimessä pakki päällä.
Kunhan sillä ei vaan pakita.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #21 : 27.10.10 - klo: 16.42 »
Onko koneista jo jonkinlaista hajua ? Lähinnä että tietäisi minkätehoista myllyä tässä alkaisi katselemaan .
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #22 : 27.10.10 - klo: 17.19 »
Hajua on. Ei vaan vielä voi julistella mitään, ennen kuin saa lajiryhmältä päätöksen asioihin. Toivottavasti saadaan tällä viikolla päätökset julki.

Sen verran voin sanoa, että TSS-10:ssä mennään 17.5 koneella, TSP-10:ssä 10.5 ja C-12 stockissa (tai mikälie sen nimi lopulta onkaan) todennäköisesti 10.5 koneilla. Jokaiseen luokaan tulee pari eri moottoria, millä saa ajaa.

Kyllä tässä mielellään antaisi jo varmaa tietoa kisaajille, mutta katsotaan vielä mitä "hovissa" käy.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #23 : 27.10.10 - klo: 22.27 »
Hajua on. Ei vaan vielä voi julistella mitään, ennen kuin saa lajiryhmältä päätöksen asioihin. Toivottavasti saadaan tällä viikolla päätökset julki.

Sen verran voin sanoa, että TSS-10:ssä mennään 17.5 koneella, TSP-10:ssä 10.5 ja C-12 stockissa (tai mikälie sen nimi lopulta onkaan) todennäköisesti 10.5 koneilla. Jokaiseen luokaan tulee pari eri moottoria, millä saa ajaa.

Kyllä tässä mielellään antaisi jo varmaa tietoa kisaajille, mutta katsotaan vielä mitä "hovissa" käy.
Kiitoksia tämä riittää jo vallan loistavasti =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #24 : 29.10.10 - klo: 13.04 »
.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 20.12 kirjoittanut Pepess »

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #25 : 31.10.10 - klo: 17.10 »
vastaan tähän kun ei kukaan muu ole, eli moottorit on näköjään valittu.

LRP lienee hyvä stanuun kun ei tarvitse ajaa 3.5 välityksillä mitä CS/SP moottorit olisivat tuottaneet.
« Viimeksi muokattu: 31.10.10 - klo: 17.20 kirjoittanut goos »
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #26 : 31.10.10 - klo: 17.12 »
No, missäs se on sanottu ja mitkä ne moottorit on?
Flying Calacucco

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #27 : 31.10.10 - klo: 17.17 »
Ekassa postauksessa.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa Ossi K

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #28 : 02.11.10 - klo: 21.38 »
Mites toi poromoottorien vauhti, siis GM vs CS ?

En tiedä näistä moottoreista mitään eli ovatko esim. samat kalut sisältä vai onko syytä olettaa suorituskykyeroa ?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« Vastaus #29 : 03.11.10 - klo: 03.11 »
Edelliset koneethan olivat käytännössä samat koneet eri värillä ja tarroilla.

Aika loogisesti vois ajatella että ovat tänäkin vuonna sisäisesti samat, pienillä ulkoisilla eroilla.
Valmistaja kuitenkin sama.