Kirjoittaja Aihe: Kyosho VE sarjan autot  (Luettu 224816 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Paino
« Vastaus #120 : 12.03.11 - klo: 10.23 »
Voin punnita mutta epäilen paria sataa grammaa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #121 : 12.03.11 - klo: 15.01 »
Nyt pääsin punnitsemaan.

Kruiser VE kovakuorisilla 2x 2S akuilla 4,4kg

Nitro Kruiser alle 4,1kg

Toki jälkimmäiseen pitää lisätä polttoaineen paino 1,5dl tankille eli tuollaiset 100-150gr

Eli eroa on kuitenkin 200-300 grammaa joka kyllä tuntuu auton käsittelyssä ja törmäyksissä kun mennään ajonopeuksiin. Siten en pidä suurena ihmeenä että siinä missä Nitro versio ei ole moksiskaan niin VE saattaa kokea jo vähän kipeää. Vaatii siis pikkasen enemmän tarkkuutta VE:llä ajaminen.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #122 : 12.03.11 - klo: 19.01 »
Kuten jo kerroit niin tuolla painoerolla on kyllä vaikutusta kestävyyteen. Nopeudet ja tehot taitavat olla suunnilleen samat vai voittaako VE?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #123 : 12.03.11 - klo: 20.47 »
Jees. Sen mitä olen itse testannut niin huiput ovat aika samoissa. Polttiskin kulkee niin että ei se oikeastaan voisi enää mennä kovempaa, sitten alkais jo hallittavuus kärsiä maksimeissa niin että ruumiita alkaisi tulee. Mutta kesällä päästään ajamaan paremmin vastakkain ja sitten sen näkee.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #124 : 12.03.11 - klo: 21.43 »
Jeps, innolla odotan kesää ja käyköhän tässä niin, että polttis saa kaverikseen vielä VE:n...hyllyssä olisi odottamassa autoon sopivat lipotkin.. :cool

GT: täysin ot:na, mutta Mad Force nelitahtikoneella...esim. O.S FS-40...meneekö jo överiksi  :wink:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #125 : 12.03.11 - klo: 21.46 »
Olishan se hienoa mutta niitä (FS-40S-C moottoria) on vaikea enää saada ja sovituspalikatkin aika tiukassa.. Mulla on enää vain .26 läpivirtaavalla kannella..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #126 : 12.03.11 - klo: 22.11 »
Juuh valitettavan totta tuokin. Yksi vaihtoehto olisi FS-26S-CX...mutta tästä luotava oma topicinsa sitten ja kun sopiva moottori sattuu kohdalle.  :wink:

Poissa Peikko69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #127 : 15.03.11 - klo: 12.55 »
Tulipa siinä päästettyä Madilla rinkiä, jonka seurauksena jälleen yksi ohjauspalan pidin hajos ja toisen kerran pultti poikki kolme siipisestä ohjaus linkinstä.  :angry: Onkos teillä Madeilla ajelevilla muuten koskaan mennyt poikki tuota kolmesiipisen ohjauslinkin pulttia??
[Madforce Kruiser VE "Brushless" -Pahasti muunneltu versio :)]  [Lazer-Zx5 -Modified][MCD Evo3 -CY 27cc, 2,4GHz yms.][MCD Evo3 -Cy 26cc, 2,4Ghz yms.]

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #128 : 15.03.11 - klo: 12.57 »
Eikös se "pultti" ole vaan tavallinen 3mm teräsruuvi? Ei mennyt poikki mutta aluminiisilla paloilla vähän vääntyillyt.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Peikko69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #129 : 15.03.11 - klo: 13.33 »
Juu onhan se tavallinen "pultti". Juurikin näillä alumiiniosilla menee poikki toi "pultti".

edit. Onkos kukaan laitellu tuolta A Mainhobbiessilta sitä tupla iskarien kiinnikkeitä Madii?? Mitenkäs sit ku Amainilla on myynnissä punainen iskunvaimenninsetti, että onko se kysyinen setti paljonkin erillainen alkuperäiseen verrattuna?
« Viimeksi muokattu: 15.03.11 - klo: 13.38 kirjoittanut Peikko69 »
[Madforce Kruiser VE "Brushless" -Pahasti muunneltu versio :)]  [Lazer-Zx5 -Modified][MCD Evo3 -CY 27cc, 2,4GHz yms.][MCD Evo3 -Cy 26cc, 2,4Ghz yms.]

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #130 : 15.03.11 - klo: 13.50 »
Tuplaiskarit ovat vanhaan malliin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Peikko69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #131 : 15.03.11 - klo: 16.34 »
Nyt pääsin punnitsemaan.

Kruiser VE kovakuorisilla 2x 2S akuilla 4,4kg

Nitro Kruiser alle 4,1kg

Toki jälkimmäiseen pitää lisätä polttoaineen paino 1,5dl tankille eli tuollaiset 100-150gr

Eli eroa on kuitenkin 200-300 grammaa joka kyllä tuntuu auton käsittelyssä ja törmäyksissä kun mennään ajonopeuksiin. Siten en pidä suurena ihmeenä että siinä missä Nitro versio ei ole moksiskaan niin VE saattaa kokea jo vähän kipeää. Vaatii siis pikkasen enemmän tarkkuutta VE:llä ajaminen.

Tulipa siinä punnittua oma VE Kruiseri. Mulla näytti 2x2s akuilla ajopainoksi puntari 4,2kg
[Madforce Kruiser VE "Brushless" -Pahasti muunneltu versio :)]  [Lazer-Zx5 -Modified][MCD Evo3 -CY 27cc, 2,4GHz yms.][MCD Evo3 -Cy 26cc, 2,4Ghz yms.]

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #132 : 15.03.11 - klo: 17.57 »
Ilmeisesti akkujen painossa on vaihtelua? Noi mun ovat aika paksusti koteloidut Orionin 5,4 Ah 30C akut. muuten vakio biili.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Peikko69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #133 : 15.03.11 - klo: 18.37 »
Itsellä oli CS Hardcase Lipo 7,4V 5200mAh 40C akut punnituksessa. Samalla punnitsin Turnigy 5000mAh 7,4v 30C ja oli sama tulos. Auto lähes vakio, diffeihin lisätty ratasparit eteen ja taakse sekä diffi öljyt ja alumiiniset ohjauspalikat sekä servo vaihdettu vähän voimakkaampaa.
« Viimeksi muokattu: 15.03.11 - klo: 18.41 kirjoittanut Peikko69 »
[Madforce Kruiser VE "Brushless" -Pahasti muunneltu versio :)]  [Lazer-Zx5 -Modified][MCD Evo3 -CY 27cc, 2,4GHz yms.][MCD Evo3 -Cy 26cc, 2,4Ghz yms.]

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ve
« Vastaus #134 : 15.03.11 - klo: 20.27 »
Hmm. Tsekkaan vielä akkujen painon.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Peikko69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ve
« Vastaus #135 : 15.03.11 - klo: 20.46 »
Hmm. Tsekkaan vielä akkujen painon.

Tuosta akkujen painosta kanssa sen verran, että kummallekin akulle on ilmoitettu eri painot tehtaan jäljiltä, mutta painaa silti saman verran.
[Madforce Kruiser VE "Brushless" -Pahasti muunneltu versio :)]  [Lazer-Zx5 -Modified][MCD Evo3 -CY 27cc, 2,4GHz yms.][MCD Evo3 -Cy 26cc, 2,4Ghz yms.]

Poissa Peikko69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #136 : 27.03.11 - klo: 14.31 »
Tervehdys! Mitäs öljyä ootte Mad Forcen kuskit käyttäny iskareissa?? Pääs meinaan etupään iskareista öljyt kiitämään. Mitähän sieltä mahdollisesti saatto "hajota" , että tietäis ostaa korjaus palikoita??? (En ole kereeny vielä purkamaan, siksi kysäsin.) Oli 5v pojalla kivaa ku Madi veti pulkassa perässä.  :grin:
[Madforce Kruiser VE "Brushless" -Pahasti muunneltu versio :)]  [Lazer-Zx5 -Modified][MCD Evo3 -CY 27cc, 2,4GHz yms.][MCD Evo3 -Cy 26cc, 2,4Ghz yms.]

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #137 : 27.03.11 - klo: 15.51 »
laita suoraan paremmat iskarit kun niihin madin iskareihin ainoa varaosa on koko iskari ja niiden muovi kikkare iskareiden hinta on jotain aivan järkyttävää puhumattakaan kyoshon aluiskareista.

EDIT: ja jos eri merkin iskarit laitat niin sopiva öljy löytyy kokeilemalla ellei satu samanlaisilla männillä olemaan kuin orkkikset.
pöö

Poissa Peikko69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #138 : 27.03.11 - klo: 16.36 »
Oliskohan ehdottaa jotakin uusia iskareita mitkä olis järkevät ostaa??
[Madforce Kruiser VE "Brushless" -Pahasti muunneltu versio :)]  [Lazer-Zx5 -Modified][MCD Evo3 -CY 27cc, 2,4GHz yms.][MCD Evo3 -Cy 26cc, 2,4Ghz yms.]

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #139 : 27.03.11 - klo: 17.25 »
Noista orkkis iskareista hajoaa se "kumitutti" ja öljyt pääsevät pihalle, varaosana tuota ei erikseen vielä ainakaan saa mutta itse olen polkupyörän sisägummista tehnyt uudet tilalle ja nyt ovat öljyt taas sisällä pysyneet. Eihän ne varmasti samanlaisesti toimi mutta tälläiseen monsteriin ja minun ajotaidoille ihan riittävän hyvin.

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #140 : 27.03.11 - klo: 22.28 »
Oliskohan ehdottaa jotakin uusia iskareita mitkä olis järkevät ostaa??

Itselläni myös iskarit hakusassa ja jos en ole ymmärtänyt väärin niin Kyoshon big bore takaiskarit 01.IF346 pitäisi käydä Madiin. Hinta on vaan suolainen.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #141 : 28.03.11 - klo: 18.25 »
itse suunnittelin savage fluxin iskareita tarvii vaan ulosjoustoa rajoittavat jutut että ne saa järkevästi paikalleen.
pöö

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #142 : 28.04.11 - klo: 20.40 »
luovun kaikista sähköautoista, jäljelle jää vaan nitroja (6 kpl) ja ultima sc meni jo,
tuossa vielä loput tarjolla eli aika muikea paketti http://rc10.fi/index.php?topic=56786.0
edit: meni jo...
« Viimeksi muokattu: 29.04.11 - klo: 10.16 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #143 : 29.04.11 - klo: 12.24 »
sulle jää siis polttis kruiseri, onroad autoja ja mitä muuta?  sori ot
pöö

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #144 : 29.04.11 - klo: 12.34 »
Vain Kruiseri, 2 x RB One, BMT, RRR evo 2, Spada ja Assault 1985

Kaikki siis nitroja. Vaan eipä noilla kahdella vikalla just ajella, ollut lähinnä projekteja.
Eli käytännössä 5 autoa. Kruiserikin on enempi syksy ja talviajoon kun muilla ei pääse ajelee (radoilla).


Kiitos 20 vuodesta!

Poissa poppamies

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #145 : 01.10.11 - klo: 21.51 »
Tuli tosiaan laitettua MFC VE:n 2300kv ralli-GT moottori ja sillä kun riivas menemään 90c akkujen kanssa niin alkoi etu akselisto antautumaan. Sisemmät akseli pätkät murtuivat ulomman pätkän kiinnitys teikien kohdalta, pikaliimalla meni kasaan ja tuntui pitävän setin kasassa, laitoin toki ylimääräisen kiinnitys ruuvin hieman kauemmaksi reunasta, jotta vastaavalta reunan murtumiselta ja akseliston purkautumiselta jatkossa välttyisin.

On muuten ihan eri peli kuin vakio moottorilla ja pliisuilla 45c akuilla  :wink:

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #146 : 07.11.11 - klo: 09.16 »
Suositteletteko tuota DMT monsua aloittelijalle. Modelsportista katoin niin olihan tuo aika halpakin...
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Kikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #147 : 07.11.11 - klo: 15.20 »
Suositteletteko tuota DMT monsua aloittelijalle. Modelsportista katoin niin olihan tuo aika halpakin...

Itsekin tuota jossain välissä katselin, mutta monet eivät suosittele Kyoshoa aloittelijalle, niin hiukan jäi, mutta tiedä sitten kun itsekin ensimmäistä autoa hommaamassa. Nättihän tuo on ja vaikuttaa ihan näpsäkältä, mutta kokeneemmat voivat kertoa totuuden.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #148 : 07.11.11 - klo: 16.03 »
Eiköhän se ole niin että polttis ei sovi aloittelijalle. Ja sillä ei ole mitään tekemistä merkin kanssa.
VE autot ovat sähköautoja joten sopivat erittäin hyvin aloittelijalle.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #149 : 07.11.11 - klo: 16.15 »
Siis VE autoa juuri tarkoitan.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!