Kirjoittaja Aihe: Kyosho VE sarjan autot  (Luettu 224865 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #300 : 13.08.13 - klo: 10.45 »
Ootko kokeillu keuliiko "oikeilla" krossirenkailla eikä ensiasennus renkailla joiden pito on enemmän "driftaava"
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Pasi S.

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #301 : 13.08.13 - klo: 21.06 »
Joo, siis mulla on jotkut AKAn "kisa" renkaat, koska orkkiksista yksi on riekaleina ja toisesta on vanne halki.
Määä mistäää mitään tiedä, joten en noista AKAlaisista tiedä, mille alustalle ne on suunniteltu.
Karkeammalla soralla ne roiskii kiviä ja auto vaeltaa "pinnassa", eikä nurmella pitoa ole yhtään paremmin. Kuivalla "turve" pohjalla ne pitää hyvin.

Suunniteltiin veljen (JPSaaristo) kanssa, että kokeillaa 100 kiloista keskelle ihan piruuttaan ja hankin vielä yhden kierroksen renkaita. Jollei sittenkään etuset nouse, niin HÖ.  :laugh:
Pakko se on kiinteä keski-diffi väsäillä aikansa kuluksi.

Tänään yksi takaiskari petti ihan ihmeellisesti. Iskarin varsi pullahti pihalle. Eikä voi prepata, kun reikä on ovaali.
Toinen kummastus oli sellainen, että auto lakkasi vastaamasta ohjaimeen ja vika poistui sammuttamalla auto ja laittamalla päälle uudestaan.  ...oisko virtakatkaisijassa kontaktihäikkää, vai oisko jotain vakavampaa?

Poissa JPSaaristo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #302 : 13.08.13 - klo: 21.56 »
Iskarikaupoille siis :roll: Eikös tuossa jäänyt ongelmatilanteessa ohjaus pelaamaan? Eli virta olis niin kuin kytketty mutta ei tunnista "kaasun asentoa"?


Perjantaina -> to the Kyosho shop  :afro:

Poissa Pasi S.

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #303 : 14.08.13 - klo: 13.19 »
Niin tosiaan.. Toissapäivänä meno hyytyi, mutta ohjaus jäi pelaamaan, eilen se lopetti koko homman ...hmm, vois vaikka soittaa ja kysästä tartteeko viedä näytille. HEH.

Kehotan kaikkia DBX VE 2.0 kuskeja vilkaisemaan etu-, ja takaiskareiden korkkien asentoja. (ihan piruuttaan)
Itsellä kajahti yksi etuiskari taanoin. Eli rungosta kierteet sileänä. Tämä tapahtui nurmi/hiekkakenttä ajossa "Box stock" öljyillä. Eivät muuten kuulu takuun piiriin.
Eilen huomasin, että molemmista uusista etuiskareista korkit oli "vinossa". Voin panna pääni pantiksi, että korkit oli huolellisesti kierretty kiinni ensimmäisessä kokoonpanossa ja sittemmin öljyjen vaihdossa.
Korkkeja aukaistessa kierteet tuntui jähmeiltä ja mielessä musteni, että oisko taas uusien paikka..
Onneksi puhdistus/aukaisu ja uudelleen asennus onnistui ja kierteet olivat ehjät.

Voiko liian jäykkä öljy (600) aiheuttaa liiallisen "paineen" korkkia kohden?
Enpä taida ajaa, ennenkuin saan kesympää litkua hankittua.  :cool:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #304 : 14.08.13 - klo: 13.37 »
Ei aiheuta. Iskari pitää vaan osaa täyttää oikein jotta rebound on sopiva eikä tule liikaa "packiä".
Itsellä oli muistaakseni 600.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Pasi S.

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #305 : 14.08.13 - klo: 15.05 »
Ahaaaa.. Myönnän, että tuossa on varmasti oppimista. En halua muuttaa tätä iskaritopikiksi, joten alan etsimään tietoa. Kiitos GTW

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #306 : 14.08.13 - klo: 15.18 »
Jees, pikaisesti neuvottuna silleen että laitat öljyä 1/2-1mm alle täydet ("piripinnan") ja pumppaat varovasti ilmakuplat veke. Sitten bladderi ja korkki, bladderi (kumitutti) voi olla valmiiksi korkin sisällä ja kierrtä about puoliväliin, sitten työnnät mäntää ylös vaikka puoliväliin, alat kiertää korkkia kiinni vähän ja vaikka loputkin männästä lähes ylös (5/6 osaa tms) ja kierrät korkin kiinni. Liika öljy pitäs tihkua ulos tuossa prosessissa ja reboundia tulee silleen että kun työnnät männän pohjaan, se ei saisi ahistaa (ei liikaa packiä) ja mäntä palautuu jo 5-15mm milliä takas riippuen nyt vähän miten haluut. Jos öljyä tuli ulos vähän liikaakin tai sitä oli jo alkuun snadisti liian vähän niin voi käydä niin että reboundia ei tule ollenkaan, silloin laittaisin vähän lisää mutta ei se välttämättä DRX:ssä niin tarkkaa ole. Jos taas vaikeuksia saada mäntä pohjaan asti eli ahistaa ja on liikaa packiä niin sitten avaus ja sama uudestaan; tätä myös kutsutaan iskarin ilmaukseksi. Kokeile ja kerro sitten.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Pasi S.

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #307 : 15.08.13 - klo: 13.42 »
Kiitos ohjeista. Katsoin muutaman videon myös ja tänään tuli tehtyä maltilla. Nyt toimii hyvin. Putsailin tehtaan jäljiltä muovipärseitä, jolloin siitä aukosta tulee pikkasen suurempi. Varsi työntyy pohjaan helposti ja palautuu noin 15mm. Tarttee veljelle tehdä sama rituaali DRXään.
HEH... nyt sain säädöt silleen, että on hitusen ulosjoustoakin. Sitä on pakko "tökkiä" aina kun käy parvekkeella.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #308 : 15.08.13 - klo: 14.08 »
Noni asiaa! Hyvä että sait pelaamaan. Ajokin sit taas muuttuu paremmaksi.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
EXC125

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #310 : 21.08.13 - klo: 15.26 »
EXC125

Poissa Pasi S.

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #311 : 22.08.13 - klo: 14.20 »
Sain kuin sainkin DBX:än keulimaan. Joskin nyt on sitten AKAn supersoft EVOT vailla nappulan nappulaa.  :grin:
Kävi senverran hassusti, että menin ostamaan 100K ölppää keskidiffiin 30K:n tilalle, niin pienoiseksi pettymykseksi öljy olikin 10K.  ...ja varmaan moni arvaakin, että tein työn loppuun, ennenkuin huomasin erheen.
Koska auto oli vielä palasina, niin jotain jämäkämpää oli tilalle löydyttävä ja Fixus autoliikkeestä löytyi Silikoni rasvaa, jota sitten kokeilin. VOÌLA! Se oli sitkeempää, kuin 30K.
...100K:ta odotellessa...

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #312 : 04.09.13 - klo: 22.38 »
Kaverini ostama dbx 2.0 ve saapui tänään. Heti aluksi kaveri pohti, että onko toi kova säksätys liikkeellelähdössä normaalia? lopulta sain kokeneempana testata autoa, ja tosiaan säksättää ja rätisee voimansiirto pitkään ennen kuin alkaa kiertää ja kiihtyä. Auton kaikki pyörät pyörittelin ja ei mitään vikaa tuntuisi olevan, toimii kuten pitää. Asiasta on autoa pahemmin tuntematta vaikea sanoa pahemmin mitään, mutta tulimme kuitenkin siihen tulokseen, ettei se ole normia. Ei mikään muukaan porukkamme auto rätise noin, vähintään puolikaasulle asti. Apua kaivataan, ja kauppiasta lähestytän asiasta, rcjkl kaupasta ostettu.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa tumpu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #313 : 04.09.13 - klo: 23.13 »
Yhtä tuommoista olen ajanut ja ei se ainakaan rätissy mitään turhia. Vinkkinä että nuista taitaa lähes kaikista mennä nopeudensäädin rikki kun lyö 3s lipon kiinni. Liikkeestä saa (takuuaikana takuuseen) paremman vedenpitävän mallin. Ohjausservo vissiin hajoaa kanssa aika monelta. Ja heti kun muoviset vanteen adapterit hajoaa niin kannattaa tilata suosiolla alumiiniset. Tai viisaana etukäteen.
Hpi trophy buggy flux, Xray 808 2009spec sähkökonversio.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #314 : 05.09.13 - klo: 07.25 »
Kaverini ostama dbx 2.0 ve saapui tänään. Heti aluksi kaveri pohti, että onko toi kova säksätys liikkeellelähdössä normaalia? lopulta sain kokeneempana testata autoa, ja tosiaan säksättää ja rätisee voimansiirto pitkään ennen kuin alkaa kiertää ja kiihtyä. Auton kaikki pyörät pyörittelin ja ei mitään vikaa tuntuisi olevan, toimii kuten pitää. Asiasta on autoa pahemmin tuntematta vaikea sanoa pahemmin mitään, mutta tulimme kuitenkin siihen tulokseen, ettei se ole normia. Ei mikään muukaan porukkamme auto rätise noin, vähintään puolikaasulle asti. Apua kaivataan, ja kauppiasta lähestytän asiasta, rcjkl kaupasta ostettu.


Mulla oli sama ongelma jarruttaessa. Etudiffin lautasratas oli puoliks sileenä,kannattaa tarkistaa se ja muutkin diffit.

Tarkistakaa myös onko päärattaassa "valmistusvirheitä" eli onko muovisia kohoumia väleissä :smiley:
EXC125

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #315 : 05.09.13 - klo: 08.00 »
Voiko tuo johtua myös valmistusvikasesta motista, aivan ku se ei jaksas lähteä, vaan rykii ja nykii siinä. Yllättävön laiska auto oli myös 2s, tai näytti vaan siltä. Kardaania kun pyörittelin, ni kyllä siellä diffien puolella väljää tuntuu, normaalia?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Reinhard

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #316 : 05.09.13 - klo: 09.40 »
Yhtä tuommoista olen ajanut ja ei se ainakaan rätissy mitään turhia. Vinkkinä että nuista taitaa lähes kaikista mennä nopeudensäädin rikki kun lyö 3s lipon kiinni. Liikkeestä saa (takuuaikana takuuseen) paremman vedenpitävän mallin. Ohjausservo vissiin hajoaa kanssa aika monelta. Ja heti kun muoviset vanteen adapterit hajoaa niin kannattaa tilata suosiolla alumiiniset. Tai viisaana etukäteen.

Tämä kaikki pitää DBX ve 2.0 autossa paikkansa. Mulla nopari paloi. Siis kunnon liekillä. Kannattaa myös siihen uudempaan nopariin laittaa joku suoja hyrrän päälle. Sen verran imee kiviä sisään. Itsellä tuulettimesta muutama lapa poikki kun kiviä saanut siivilleen. En sitten tiedä miten tuo "sorasuojan" pitäisi toimia. Mutta varmaan huonoa tuuriakin. Rätinää omassa vehkeessä ei kyllä ole ollut.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #317 : 05.09.13 - klo: 17.47 »
Pääratas on kunnossa. Ite alan kallistua moottori nopari puolen vikaan. On nimittäin mielestäni mahdollista, että joko nopari ei anna kunnolla virtaa(huono liitos jossain) tai motti ei toimi kunnolla. Mikä tämän nyt oikee tekee, minusta aika visanen pulma.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #318 : 05.09.13 - klo: 17.50 »
väljää diffeissä? Avaappas ne ennenku teet mitään muuta,mulla ainakin sielä oli propleemaa:)
EXC125

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #319 : 05.09.13 - klo: 22.50 »
Syyksi alkaa paljastua viallinen motti. Kun ottaa sen autosta ja nappaa sormilla akselista kiinni, rykii ja rätisee lähinnä. Voi kai siltiki olla noparissa vika, vaikka motti on tappolistala nyt ykönen.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #320 : 06.09.13 - klo: 19.15 »
Onko tuo Inferno VE Race spec R8 -buggyn vakiosähköt millään muotoa vedenpitäviä?

-Aleksi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #321 : 06.09.13 - klo: 19.37 »
Ei nykyisissä malleissa

Mutta 2.0 julkaistu, ehkä VE mallissa päivittyy sähköt samalla
http://www.kyoshoamerica.com/INFERNO-NEO20-Green-Type-2-w_p_22754.html
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Pasi S.

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #322 : 06.09.13 - klo: 23.54 »
Ei ole rätinää minun DBXässä saatika veljeni DRXässä. 2Lipolla vauhtia kertyy hetkessä hyvin ja runsaasti 3Lipolla. Nopari ei ole palanut 3lipolla, mutta alkuperäinen ohjausservo hajosi varsin nuorella iällä.

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #323 : 07.09.13 - klo: 07.47 »
Itsellä useampia DRX ja yksi DBX , ja rutinoita ei missään...ja uskon  nopariongelman johtuvan 3 lipolla siitä, että tuuletin lakkaa toimimasta , esim kivien takia, ja se polttaa noparin.
Itse olen suojannut noparin ja se on hyvin kestänyt 3 s lipon. ( laittanut myös ylimääräisen tuulettimen moottorille )
Ainut ongelma on ollut, että kun olen ajanut 6 s lipoilla (-sähköt vaihdettu), voimansiirto ei pysy kuosissa, mutta se ei enää ole auton vika. :grin:
Yllättävän hyvin kestää kuitenkin 6 s lipon.. :shocked:
« Viimeksi muokattu: 07.09.13 - klo: 08.47 kirjoittanut ylikar-h »

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #324 : 07.09.13 - klo: 08.01 »
Itsellä useampia DRX ja yksi DBX , ja rutinoita ei missään...ja uskon  nopariongelman johtuvan 3 lipolla siitä, että tuuletin lakkaa toimimasta , esim kivien takia, ja se polttaa noparin.
Itse olen suojannut noparin ja se on hyvin kestänyt 3 s lipon. ( lsittanut myös ylimääräisen tuulettimen moottorille )
Ainut ongelma on ollut, että kun olen ajanut 6 s lipoilla (-sähköt vaihdettu), voimansiirto ei pysy kuosissa, mutta se ei enää ole auton vika. :grin:
Yllättävän hyvin kestää kuitenkin 6 s lipon.. :shocked:

6s:llä pitäisi jo olla koko auto rutussa   :laugh:

 en ymmärrä miks näitä rtr-kössejä haukutaan,noin hyvin kestää 6s :shocked:
http://www.kyoshoamerica.com/110-EP-2WD-AXXE-T3-Red_p_22807.html

kylläpäs sitä uutuutta nyt kyosholta pukkaa,inferno,rage ja nyt tämä. Toivottavasti menee koko mallisto uusiksi.
EXC125

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #325 : 07.09.13 - klo: 08.03 »
Munkin DRXt (2) kesti 3S lipot vakiona
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #326 : 07.09.13 - klo: 08.05 »
Munkin DRXt (2) kesti 3S lipot vakiona

Mulla meni tuuletin dbx:stä,drx kesti
EXC125

Poissa JPSaaristo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #327 : 07.09.13 - klo: 08.39 »
Mulla pimeni drx:stä puhallin ensimmäisellä kerralla kun 3s akkua kokeilin, veljellä taas kestänyt todella pitkään dbx:ssä vastaavalla akulla mutta eilen siitäkin sitten pimeni.

Nyt drx:ssä kestänyt hyvin kun vaihdoin bebecistä ostetun tuulettimen orginaalin tilalle.

Poissa Traxosho

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #328 : 20.10.13 - klo: 23.30 »
Mikä pinioni noissa drx ja dbx autoissa on vakiona?DMT:ssä 11t pinioni.Huiput jotain 50kmh mutta kiihtyy hyvin.Mikä olisi hyvä pinioni kovempiin huippuihin?

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #329 : 21.10.13 - klo: 08.00 »
dbx 16t,muistaakseni drx sama.
EXC125