Lipo-säkkien tarpeellisuudesta voi olla montaa mieltä mutta ei niiden käyttö ainakaan turvallisuutta vähennä ja jos sen hinta on yleensä alle 10 €, niin tuskin sen hankinta on liian kallista/vaikeaa. Mitä noihin powereihin tulee, niin suuremmat virrat kulkee säätimeltä moottorille, jotka jokainen saa kolvata itse (lue: jännite ei tapa vaan virta). Ei virtalähteissäkään valovirtapuolelle mitään modauksia tehdä vaan kaikki tehdään 12 v puolelle tai 5 v ja 3.3 v puolelle. Jokainen voi itse miettiä, rikkooko lakia kun avaa powerin kotelon. Itse laitoin sinne pari sulaketta lisää, eli poweri ei voi ainakaan vaarallisempi olla kuin jos se olisi tietokoneen kotelossa, missä lämmöt ja pöly on kiusana. Eikä siitä oteta sellaisia tehoja ulos, mitä tietokonepuolella. Satun näistä powereista jotain tietämään, koska töissä niitä pöhisee reilu sadasta reilu pariin tuhanteen riippuen kellonajasta. Ja koskaan siis EI KOSKAAN, tietokoneen virtalähde ole aiheuttanut pientä käryn hajua suurempaa vahinkoa. Olen toki kuullut, että poweri olisi aiheuttanut jopa tulipalon mutta niiden tapauksien taustoja tietämättä epäilen suuresti, että siellä on ollut vikaa jossain muuallakin.
Peitsamo sen asian jo totesi mielestäni hyvin, eli onnettomuudet on yhteensattumien summa ja jokainen, joka noita modauksia tekee, huolehtii, että ei aiheuta vaaratilanteita. Vastuukysymyksissä modatun powerin tekijä lienee korvausvelvollinen mutta ei lipo-säkkikään vastuusta vapauta, koska yleensä lipo-akkukaan ei itsestään syty palamaan vaan kyseessä on käyttäjän virhe.
Tämä on siis oma mielipide asiasta ja ymmärrän Koheltajan näkökannan paremmin kuin hyvin. Välillä näkee mielenkiintoisia virityksiä (oma mukaanlukien), niin töissä kuin vapaa-ajallakin. Missään tapauksessa kenenkään ei pidä mennä sorkkimaan sähkölaitteita jos ei todella tiedä, mitä on tekemässä. Siihen liittyy myös se, että oman turvallisuuden lisäksi pitää ottaa muiden turvallisuus huomioon ja jos oma turvallisuus ei kiinnosta, niin muut pitää silti ottaa huomioon.