Kirjoittaja Aihe: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit  (Luettu 231953 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa patez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #210 : 17.06.11 - klo: 18.55 »
Painelaakeri varsinkin pölyssä on se mikä monesti menee sököksi, sinne kunnolla sitten rasvaa kasatessa. Ite koitan pitää pakissa kans varapainelaakeria kun se vaan saattaa yllättäen mennä, toisinaan kestää vaikka kuinka pitkään. Ja tosiaan ne keraamiset kuulat on kyllä tosi hyvät, ite en aio enää laittaa kyllä teräskuulia yhteenkään nykyiseen tai tulevaan värkkiin. Pakettirasva on kyllä ollu tosi hyvää ja aion käyttää loppuun koko purkin, ainaki parempaa ku hudyn super grease, siitä varmaan tuolla linkissäkin puhuttiin. Mutta lienee se asson rasva perusvarma valinta, jos on rasvat lopussa.
Destiny RX-10S : Tamiya TRF 211XM TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #211 : 17.06.11 - klo: 19.29 »
Joo, itsekin kasasin pakettirasvalla jatoiminut hyvin. en kuitenkaan osaa sanoa näin alottelijana onko se oikeesti hyvä, vertailukohtaa ei paljoa ole.
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #212 : 17.06.11 - klo: 19.41 »
silloin rasva on hyvää kun diffi ei luista ja on herkkä eli toimii sekä pysyy säädössä...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #213 : 18.06.11 - klo: 01.25 »
Kyllä sitä rasvaa voi laittaa sinne kuulille kohtuudella, pitäisi toimia. Itsellä on toiminut mukana tulleet rasvatkin. Keraamiset kuulat ovat tosiaan pop. Vaihda samalla painelaakeri ja painelevyt uusiin. (tai käännä painelevyt)
Itseltäkin ääni mukana tulleille rasvoille, ajelin turistillakin yhden diffin verran ja kelpas siihenkin käyttöön. Harmi ettei sitä tietääkseni saa erikseen ostettua vaan tulee auton mukana purkillisen verran.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #214 : 22.06.11 - klo: 11.56 »
Tänään tuli uusi painelaakeri (http://www.rceet.net/pushbearing-2wd-p-976.html ?) ja keraamiset kuulat. No, katoin kasausohjeista, ja siellä ei käsketty laittaa painelaakeriin yhtään rasvaa. Eli oon vieläkin ihan ulapalla asiasta. painelaakeriin painelaakerirasvaa, mutta mihin sitten kuuladiffirasvaa?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #215 : 22.06.11 - klo: 12.29 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YOMu6Fu3orI[/youtube]

Kiristetään niin, että ei luista. Eli sai vetää suoraan aika tiukkaan.
---

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #216 : 22.06.11 - klo: 13.48 »
kiitos! Nyt ainakin käsituntumalla pelittää, saa nähdä miten sitten radalle päästyä.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa The Stig

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #217 : 07.07.11 - klo: 16.58 »
Hep,
Tuli hankittua tommonen Ansmannin X2C keskimoottori krossi. Hyvin meni nippuun ei tarvittu voimaa eikä kirvestä ja vasaraa kasaukseen :) Tappimallin vetarit vaihdoin taakse, kun vähän ajettuja renkaita sain halvalla. Myös uudempi takatuki tuli mukaan. Koriin tuli ruiskittua mastonit ja moottoriksi päätin laittaa LRP:n 8.5t. Katsotaan miten lähtee kulkemaan kun pääsee testiajolle :azn:
Ansmann Racing X2C

Poissa patez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #218 : 31.07.11 - klo: 20.10 »
Löyty Lübken setuppi vaasasta: http://www.ar-rc.com/wp-content/uploads/X2-Markus-WC.pdf

Aika paljo painoo keulassa, vai tarkottaako tuo, että eessa ja takana on 20gr viriosat (jotka vähän niinku tasapainottaa toisensa  + servossa se 30g? muuten aika pakettisäädöillä. takaiskarit pykälän sisempänä. Ja tietty kaikki maholliset ja mahottomat viriosat.

huom. setupsheetin mainostekstit  :grin:
« Viimeksi muokattu: 31.07.11 - klo: 20.19 kirjoittanut patez »
Destiny RX-10S : Tamiya TRF 211XM TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #219 : 31.07.11 - klo: 20.23 »
Tuosta taisi puuttua maininta että Markus käytti pitkää runkoa.

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #220 : 31.07.11 - klo: 20.30 »
Löyty Lübken setuppi vaasasta: http://www.ar-rc.com/wp-content/uploads/X2-Markus-WC.pdf

Aika paljo painoo keulassa, vai tarkottaako tuo, että eessa ja takana on 20gr viriosat (jotka vähän niinku tasapainottaa toisensa  + servossa se 30g? muuten aika pakettisäädöillä. takaiskarit pykälän sisempänä. Ja tietty kaikki maholliset ja mahottomat viriosat.

huom. setupsheetin mainostekstit  :grin:

Näyttäs siltä että, anssmannin osilla saadaan tc02:sestakin viellä parempi.  :shocked:
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #221 : 31.07.11 - klo: 21.08 »
Näyttäs siltä että, anssmannin osilla saadaan tc02:sestakin viellä parempi.  :shocked:
Tuossa ei kyllä ole yhtään osaa mikä ei tulisi TeamC tehtaalta  :police: (jos sillä nyt on mitään merkitystä)

Perussetup painojen osalta millä Suomessakin ollaan ajettu eli painoo keulaa ja vähän taakse tarpeen mukaan.

Kaikki kuskit MM:ssä ajo pitkällä rungolla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa patez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #222 : 01.08.11 - klo: 09.05 »
Hege: just tota tarkotin, että ansmannin kuskiha se lubke van tc02 setup sheetti.  :wink:
Destiny RX-10S : Tamiya TRF 211XM TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #223 : 04.08.11 - klo: 20.00 »
Ekat akulliset takana TC02C FT autolla ja ei voi toistaiseksi kuin kehua. Hienosti pelaa suoraan pakettisetupilla
ja näkyisi kestävän kädetöntäkin ajamista hyvinkään vaativalla baanalla mainiosti.
EuroRC / TEK

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #224 : 06.08.11 - klo: 11.07 »
Eilen tuli ajettua autolla muutama akullinen lisää ja perehdyttyä kunnolla kiesiin ja säätöihin muutenkin.
Auto on erittäin nopea ja kääntyy mielettömästi. En ole koskaan näin paljon kääntyvällä tuupilla ajanut.
Ehkä aivan aloittelevalle kuskille tuo voi olla jopa liian hätäisesti reagoiva pakettisetupeilla, itse pidin kovasti.
Jos auto tuntuu liian hätäiseltä kääntymään, on autoa on helppo tuosta rauhoittaa esim. siirtämällä etuiskareita
alhaalta ulompiin reikiin.

Alusta toimii hyvinkään hyndissä ja pateissa moitteetta. Omaan autooni olen laittanut noin 25gr painoa akkujen
eteen ja 12gr koneen etupuolelle tasapainottamaan koneen painoa. Auto hyppää nätisti ja tasapainoisesti isotkin hyndät,
eikä etusiivelle tms virityksille ole tarvetta.

Kaikenkaikkiaan on toistaiseksi ollut vaikea keksiä puutteita tästä vermeestä. Kestävyyskin on yllättänyt positiivisesti,
ennakkoasenteista huolimatta. :)

Thumps up!

-N
EuroRC / TEK

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #225 : 07.08.11 - klo: 23.10 »
Rupesi kiinnostamaan oikein urakalla tämmöinen sähköauto. Onko TeamC ja ansmannin välillä eroja? Voiko näillä ajaa 8 rossarin radoilla? Tuleeko pro kittijen mukana servoja? Minkälainen ohjaus servo olisi riittävä tälläiseen? Mikäs moottori kitti olisi osuva? Itse jos joutuisin miettimään niin tilaisin liian ison ja ajettavuus kärsisi.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #226 : 07.08.11 - klo: 23.42 »
Rupesi kiinnostamaan oikein urakalla tämmöinen sähköauto. Onko TeamC ja ansmannin välillä eroja? Voiko näillä ajaa 8 rossarin radoilla? Tuleeko pro kittijen mukana servoja? Minkälainen ohjaus servo olisi riittävä tälläiseen? Mikäs moottori kitti olisi osuva? Itse jos joutuisin miettimään niin tilaisin liian ison ja ajettavuus kärsisi.
6.5t moottori on sopiva, jotkut ajavat kait myös 7.5t:llä. Ei ole prokittiä tullut vastaan missä olisi servo. n 7-10kg vääntävä riittää varmasti ohjaukseen.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #227 : 08.08.11 - klo: 11.20 »
Rupesi kiinnostamaan oikein urakalla tämmöinen sähköauto. Onko TeamC ja ansmannin välillä eroja? Voiko näillä ajaa 8 rossarin radoilla? Tuleeko pro kittijen mukana servoja? Minkälainen ohjaus servo olisi riittävä tälläiseen? Mikäs moottori kitti olisi osuva? Itse jos joutuisin miettimään niin tilaisin liian ison ja ajettavuus kärsisi.
6.5t moottori on sopiva, jotkut ajavat kait myös 7.5t:llä. Ei ole prokittiä tullut vastaan missä olisi servo. n 7-10kg vääntävä riittää varmasti ohjaukseen.

Itse en kyllä takavetoisella ajelisi noin kireillä pannuilla. 8,5-10,5 riittää kyllä joka radalle varmasti. Toki jos moottori on hinnaston halvin, niin mieluummin tuo 8,5 kuin 10,5.
8 krossi radoilla kyllä pystyy ajamaan. Toki siellä kannattaa olla varovainen, tuon kokoisella laitteella jää aina tappiolle osumasta kasiauton kanssa. :)
EuroRC / TEK

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #228 : 08.08.11 - klo: 22.28 »
Itse en kyllä takavetoisella ajelisi noin kireillä pannuilla. 8,5-10,5 riittää kyllä joka radalle varmasti. Toki jos moottori on hinnaston halvin, niin mieluummin tuo 8,5 kuin 10,5.
8 krossi radoilla kyllä pystyy ajamaan. Toki siellä kannattaa olla varovainen, tuon kokoisella laitteella jää aina tappiolle osumasta kasiauton kanssa. :)
Joo tosiaan 8.5 tai 10.5t tuuppiin, katoin että oli tc04 topic kun vastasin, ei vastata siis väsyneenä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #229 : 17.08.11 - klo: 21.36 »
Kävin kisareissun ohella Vaasan MM-baanalla kokeilemassa 6 tunnin ajan keskimoottorista ja takamoottorista pidemmällä truckin rungolla varustettua tuupparia.

Vaikka kuinka haluaisin ja toivoisin ja tykkäisin enemmän keskimoottorisen ratkaisuista, niin ajanotto oli sitä mieltä, että takamoottorinen oli nopeampi. Ei vain best lap:ssa, vaan myös tuloksessa. Uskomatonta kyllä, mutta onnistuin ajamaan monta puhdasta vitosta molemmilla...

Molemmat autot menivät heti hyvin ja suurimmat erot olivat lähinnä hyppäämisessä. Keskimoottorisella pystyi hyppäämään hypyt vähän miten sattui ja keulan sai aina tiputettua tarpeen tullen jarrulla. Hypyt eivät kuitenkaan koituneet takamoottorisen ongelmaksi tulosten perusteellakaan. Molemmat kääntyivät aika lailla samat, eli tarpeeksi. Pitkärunkoinen takamoottorinen oli todella vakaa ajettava kokoajan, eikä keskimoottorisessakaan mitään vikaa ollut. En vain saanut siitä irti samoja aikoja Vaasan tasaisella ja melko hyväpitoisella baanalla.

Setupeista sen verran, että molemmissa oli iskareissa 35/30 öljyt vakiomännillä, takamoottorisessa vakiojouset ja keskimoottorisessa Asson Brown/Black. Mielestäni vakiojousi takana on liian jäykkä keskimoottoriin, eikä mulla ole muita tC jousia, joten AE:lla mentiin. Takalinkki keskimoottorisessa oli agressiivisin ja takamoottorisessa pakettisetupin mitoissa.

Pahoittelut kuvien johdotuksista, mutta toimivan kolvin puuttuessa ei kerennyt mitään Teemurri approved johdotuksia tekemään. Lisäksi Orion (Hakarunjer) ponderi tuo omat johtonsa mukaan...  :grin:  Ja kiitokset Vaasan porukoille radasta ja aukiolosta.
---

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #230 : 30.08.11 - klo: 08.20 »
Mad Rat (x2 budjettiversio) osoittautunut niin hauskaksi ja varsinkin pomminkestäväksi, että kaverinkin hommattua samanlainen tuli tilattua yksi kitti varaosiksi, näin pihakisoissa ei tule pitkiä katkoksia kun auton kaikki osat löytyy pakista takuulla.. Tosin ei ole vielä hajonnut mitään, vaikka 6.5 lankaisella tuupataankin, milloin mihinkäkin esteeseen :)

Suosittelen varauksetta ensiautoksi, eikä RTR:kään ole pahasti hinnoiteltu.

Keraamisilla kuulilla saa diffinkin pitkäikäiseksi, kuulalaakerit kannattaa myöskin päivittää samantien.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #231 : 12.09.11 - klo: 21.16 »
Hohhoo, menee yksinpuheluksi mutta so not...

Olipa hauskat rossit kaverin kanssa paikallisella hiekkabaanalla, kosteeta tosin mutta eipähän pöllynnyt.. Pitänee rotta kylvettää huomenissa :)


Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #232 : 12.09.11 - klo: 22.33 »
Elvytelläänpäs topiccia lisää yhden artikkelin verran, ettei mene bluebeetlellä tosiaan ihan yksinpuheluksi koko homma.. ;)

http://www.rcautoilua.fi/tekniikka/team-c-tc02c-factory-team
EuroRC / TEK

Poissa The Stig

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #233 : 14.09.11 - klo: 16.39 »
Mitä tiimikuskit on mieltä säädöistä? Kerhon gurujen kanssa on hieman autoa viritelty. Omaan näppiin toimii aika hyvin :grin:
Ansmann Racing X2C

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #234 : 14.09.11 - klo: 17.51 »
Iha järkeviltä setupit vaikuttais äkkiseltään.. Onko iskariöljyt asson vai minkä? Jos asson, niin kannattais ehkä kokeilla hitusen löysempiäkin. Painoa kannattaa kokeilla myös lisätä auton keskivaiheille toiset samanverran..
EuroRC / TEK

Poissa patez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #235 : 14.09.11 - klo: 20.34 »
mitenkähän stigin setuppi toimis takamoottorissa... Liukkaalla jotenki äkkiväärältä tuo ohjaus tuntunu pakettisetupilla, erityisesti mutkista ulos kiihyttäessä. Oisko 25 casteripala ja prikkaa linkin alle sitte sopivaa lääkettä. taakse on sidebiteä tuolla linkin siirrolla ilmeisesti lisää saatu... pitänee kokeilla jotain :)

Bump steerin prikkaapa ei oo tullu mieleenkään kokeilla. Voisko joku kertoa, miten se vaikuttaa?
Destiny RX-10S : Tamiya TRF 211XM TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #236 : 15.09.11 - klo: 14.37 »
Bump steeristä: Sillä pitäs ulkokurvin puoleinen rengas saadan harittamaan vähän? Vai kuinka?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #237 : 15.09.11 - klo: 18.27 »
Edit.

Noniin, siinäpä se jarkolla tuli vähän yksinertaisemmin (ja oikein) tuohon alle.
« Viimeksi muokattu: 15.09.11 - klo: 19.40 kirjoittanut Matti Räsänen »

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #238 : 15.09.11 - klo: 19.37 »
• Adding additional spacers gives bumpsteer out. This makes the
car more aggressive and less stable.
• Removing washers gives bumpsteer in. This takes away steering
and adds stability

Tässä tarkoitetaan siis ohjauspalojen pallolinkin alle laitettuja shimmejä. Myös c-palan kulma (25 / 30 astetta) vaikuttaa tuon yhden shimmin verran.
---

Poissa patez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #239 : 15.09.11 - klo: 20.12 »
mielenkiintoista toi bumpsteeri.  tämmöstä tietoa löyty

Some bump out can make the car more stable on corner entry. Bump in is almost always undesirable.

If the design of your car does not allow for such precise bump adjustments then more bump out is better than any bump in.

ja sitte toisella kannalla

Generally speaking for our purposes bump-out is going to be bad and you just need to check for it and shim the tie rod ball studs to minimize it

Ilmeisesti bumpsteeriä ei juuri kannata olla, mutta aavistus bump-outtia vois kokeilla.. Sittenpähän näkee mitä tapahtuu..
Destiny RX-10S : Tamiya TRF 211XM TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo