Kirjoittaja Aihe: Gran Turismo 5  (Luettu 92267 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #300 : 23.03.11 - klo: 16.14 »
No se on kyllä ainoa viisas keino hoitaa tuo b-spekt.

Jaa. Mikä siitä tekee ainoan viisaan keinon? Nyt ei uppoa   :shocked:

Kyllä sinäänsä huono ilmaus minulta tuo ainoa viisas keino meinasin vaan kun, en itse ainakaan jaksa katsoa kun se tekoäly ajaa joten minusta tuo olla kattomatta on paljon viisaampaa.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa bastor

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #301 : 23.03.11 - klo: 16.54 »
No se on kyllä ainoa viisas keino hoitaa tuo b-spekt.

Jaa. Mikä siitä tekee ainoan viisaan keinon? Nyt ei uppoa   :shocked:

Kyllä sinäänsä huono ilmaus minulta tuo ainoa viisas keino meinasin vaan kun, en itse ainakaan jaksa katsoa kun se tekoäly ajaa joten minusta tuo olla kattomatta on paljon viisaampaa.

No nyt minäkin tajusin  :laugh: Näin se kannattaa tehdä  :azn:
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #302 : 23.03.11 - klo: 17.19 »
kaverien kesken remote racella ajattaa b-spekkiä, niin tulee joutuin leveliä

Poissa vilzu555

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #303 : 30.03.11 - klo: 16.48 »
Pistäkääs kaikki kaveripyyntöä tulemaan  :azn:
PSN: vilzu95

Kaikki lisenssit kultaa ja special eventit kans.
Muutama endurance ajamatta.
Ei ole häpeä olla nopea.
X-RAY T1; KYOSHO TR-15

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #304 : 30.03.11 - klo: 16.52 »
Minullekkin saa laittaa pyyntöä tulemaan. Tunnus on hongnorx1xcrrtr :cheesy:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa SamiHi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #305 : 11.04.11 - klo: 09.11 »
Yksin ajelu alkaa tympiä... mun tunnus SamiHi, ottakaa mut leikkiin mukaan :grin:
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #306 : 29.04.11 - klo: 01.19 »
Noniin...
Pitkästä aikaa GT5 kaivettu kaapinpohjalta 4 kuukauden tauon jälkeen.

Repäisin pienen session ajamalla ensin Laguna seca 200 mailia.
Perään Indy 500
Ja siihen päälle sitten Suzuka 1000km

Nyt on istumalihakset senverran puhki että tarttee varmaan pitää viikonlopun verran taukoa.

Perhanan PS nettikin sulki niin ei voi netissä ajella.
Joskus vois edes yrittää kaivella foorumilaisia ajamaan kilpaa keskenään.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #307 : 23.09.11 - klo: 10.48 »
Hiljasta on täällä ollut...

Tänään olis tarkotus parin kaverin kera ajella 4h Nürre.

Nettipelaamista kaveriporukassa kokeiltu... Selkeäksi ongelmaksi osoittautui kuulokkeiden/mikin puuttuminen.
Eli näköjään pitää sellaiset käydä hommaamassa jotta vois useammin ja useamman kaverin kanssa ottaa nettipelejä.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #308 : 23.09.11 - klo: 17.01 »
Tuo 4 tunnin Nürren kisa on yksi pelin parhaista varsinkin kun ei valitse mitään liian tehokasta autoa. Parin hengen tiimillä kisa meni alussa kakkossijalla ja lopulti sai puristettua ykkösen ohi ja maalissa oli sitten eroa puolisen minuuttia - huomattavasti hauskempaa vääntää tiukkaa kisaa kuin kierrosten erolla seuraavaan.

35 levelille on vielä jonkin verran matkaa, mutta silloin aukeaa Le Mansin 24 tunnin kisa. Siihen tarvitaankin sitten jo kolme kuskia että pystyy ajamaan yhdeltä istumalta  :grin:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #309 : 24.09.11 - klo: 15.19 »
Kyllä... tiukka kisa on parasta hommassa.

Ainut vaan että sen auton valkkaamisen kanssa meinaa olla välillä vähän vaikeaa...
Eli jos haluaa varmasti saada auton joka on hyvin tasaväkinen kompuutteria vastaan niin pitää valkata auto ja mennä kisaan toteamaan se nopeus.

Ei auta että ottaa saman auton mitä siellä on vastassa, koska kuitenkin on itse nopeampi kuin tietokone.
Eli aika arpapelillä monesti joutuu lähtemään ja joko toteaa että ei tällä ruoskalla pysy mitenkään kärjen perässä, tai sitten huomaa että vain pienellä puserruksella tulee vetästyä selkeää eroa per kierros.

Ps: millä autolla, renkailla ja kenties viripalikoilla ajoitte 4h nyrskän läpi?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #310 : 24.09.11 - klo: 15.47 »
Jos en väärin muista niin autona oli Subaru Impreza Super Touring Car. Useampaa autoa tuli kokeiltua ennen koko kisan ajamista että sai sopivan, tuolla Subarulla pystyi ajamaan hieman muita nopeammin mutta varikkokäyntejä tuli tietokoneen kuskeja enemmän. Level 40 pääseminen ja Nürren 24 tunnin kisan avaamiseen tarvitaan niin järkyttävä määrä pisteitä että taitaa GT6 ilmestyä sitä aikaisemmin...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #311 : 01.10.11 - klo: 23.05 »
Ennenkuin ajoin nyrren 4 tunnin kisan läpi, olin level 32.
Kisan jälkeen 33.
Nyt vetästy toisen kerran sama kisa läpi ja olen levelin 34 puolivälissä.


Eli joko levelille 40 tarvitaan ihan poskettomat pisteet, tai sitten GT 6 on tulossa kohtalaisen piakisesti.
Muuten kyllä aukee 24h nürburgring helposti enen uutta peliä.

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #312 : 05.10.11 - klo: 19.33 »
Jaha, Gran Turismoon tulossa uusi päivitys, kuulemma isoin tähän mennessä. Storesta ladattavaa tavaraa tulossa myös..  :azn:

http://blog.us.playstation.com/2011/10/05/gran-turismo-5-new-free-updates-dlc-and-price-drop/

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #313 : 07.10.11 - klo: 15.42 »
Loistavaa...
Peli tukee G25 rattia virallisesti...
Pitkät kisat voi tallentaa kesken kisan ja jatkaa siitä mihin oli jäänyt.
Omalla kohdalla tärkeimmät päivitykset.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #314 : 07.10.11 - klo: 16.40 »
Minä tahtoisin ratin pelien kaveriksi, mutta isä toteaa meillä on muutenkin liikaakamaa. Niin kysyisin mikä olisi hyvä ratti ps3 aikaslailla kaikkia auto pelejä ajatellen? Ja tuossa missä pleikka on ei ole oiken mitään pöytää niin mikä olisi hyvä ja vähiten tilaa vievä ratti tuki? Siis joku teline mihin saa polkimet ja ratin. Mieluusti sen telineen saisi myös purettua kätevästi säilytykseen.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #316 : 07.10.11 - klo: 20.11 »
Minä kiitän katsellaan jos lompakosta tulee liian pullea ja tyhjää tilaa varastossa.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #317 : 07.10.11 - klo: 22.21 »
Peli tukee G25 rattia virallisesti...

Juuri tämä on loistava parannus, ja tuki tulee myös G27:lle. Saapa vihdoin nuo kaikki napit käyttöön, ratissa/vaihdekepissä 14 nappia (+nuolinäppäimet), joista on ollut tähän mennessä käytettävissä vain 5..

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #318 : 07.10.11 - klo: 22.30 »
Ratiksi: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/18686/cbfgj/Logitech-Driving-Force-GT-PS2-PS3-PC-rattiohjain
Telineeksi: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/11940/cbcsc/Wheel-Stand-Pro-rattiteline-Logitech-Driving-Force-Pro-GT

Tuollaiset ollut käytössä kohta pari vuotta, hintansa arvoiset ehdottomasti.

Miten tuo teline muka kestää pystyssä? Kun omassa ajossa ei meinaa sohvapöytäkään kestää paikallaan...
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #319 : 08.10.11 - klo: 10.06 »
Riippuu tietty pöydästä mutta kyl tuo Ikean pahvipöydät ainakin voittaa  :tongue:

Omassa käytössä ollut ihan riittävän tukeva, pituussuunnassa tuo antaa jonkin verran periksi mutta sivusuunnassa yllättävän tukeva.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #320 : 08.10.11 - klo: 12.48 »
Luulin että juurikin toisinpäin, kieltämättä pöytä ei ole mitään massiivipuuta.
On kyllä sen verran kallis tuo että en taida uskaltaa kokeilla.

Millä asetuksella esim sulla heuli on feedbackit?
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #321 : 08.10.11 - klo: 12.56 »
Jos repii rattia edestakaisin niin siinä tuo joustaa kun ei ole vinotukea. Täysillä forceillakin on tullut kokeiltua ja esim. GT5:n rallissa saa sivusuunnassa tuen heilumaan jos oikein yrittää.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #322 : 08.10.11 - klo: 13.08 »
Kovemmassa veivauksessa kaikki forcet päällä, olen kerran tai kaksi saanut oman pöytäni liikahtamaan silloin kun siinä oli vielä telkkari päällä.
Eli massaa pöydällä niin että se ei hievahdakaan hieman rajummasta veivauksesta mihinkään suuntaan, mutta ääritilanteessa on sattunut liikahtamaan.

Olisinkohan vetänyt nyrreä jollain mannertenvälisen ohjuksen nopeuden omaavalla laitteella... Pikkunen hipasu nurmikolle jossain parinsadan vauhdissa mutkasta ulos tullessa... 90 astetta vasempaan... ja siitä 180 oikeelle, yhdellä kädellä ja niin nopeesti kuin pystyi riuhtaisemaan.
Auto pysyi lapasessa, mutta pöytä liikahti 5 senttiä oikeelle.

Itse en pidä ollenkaan jos ratti edes hieman liikkuu mihinkään suuntaan.
Eli ratin teline ei ole täysin jämptisti paikoillaan vaikka vähän voimaakin käyttäis.
Tosin olenkin tuon asian suhteen aika prinsessamaisen herkkä ja täydellisyyttä haluava  :cheesy:
Monihan noilla veivaa ja toteaa että on oikein hyvä... ei heilu mihinkään jne.
Itse olen kokeillut, enkä pitänyt, koska heti tunsin että tää ratti ei oo nyt yhtä tukevasti paikallaan kuin -92 vuoden Toyotassa.
Hyvä ja riittävä silti ilmeisestikin useimmille.
Kätevä näyttäis ainakin olevan kun saa pienempään kasaan.
Oma penkki, ratti hässäkkä kun vie tilaa sen 3 neliötä, eikä sitä pistetä pienempään kasaan kuin työkaluilla ja kirveellä.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #323 : 08.10.11 - klo: 13.53 »
Aika jännästi eriää mielipiteet kyllä, gt5 ralli on kyllä sellainen vitsi. Eihän siinä juurikan tarvi edes rattia kääntää.

Kun taas asfalttikisoissa joutuu yleensä tekemään nopeita korjausliikkeitä jos on vähänkään levottomampi auto alla ja silloin tuo pöytä tuppaa heilumaan.

Kaipa se pitää ruveta metsästämään jostain vanhaa kuppijakkaraa ja alkaa liimaamaan putkea toiseen ;)
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #324 : 08.10.11 - klo: 14.24 »
Onkos kellään tietoa mitä toi virallinen G25 tuki tarkoittaa? Rupeisko vihdoin huomaamaan ratissa, jos ajaa kanttarin yli?

*HOKE*, mitä haet tolla 'forcet täysillä'-jutulla? Ootko ajanut koskaan millään oikealla kilpa-autolla? Itse olen, ei niissä ole mitenkään raskas ohjaus. Tosin aikoinaan Häkkisellä ei ollut ohjaustehostinta formulassaan ja heppu meinas kisan jälkeen tuupertua podiumille Aasiassa. Mutta mielestäni liika force G25:ssä tappaa ohjaustuntuman, eikä edes ole realistinen.
---

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #325 : 08.10.11 - klo: 14.54 »
Olen kyllä kilpa-autoa ajanut.

Nyt en ihan tarkkaan muista onko se täysillä vai ei.
En myöskään muista onko valikosta valittu ohjaustehostin päälle vai ei.
Sitä en myöskään tiedä miten väsynyt tuo rattini on kun sillä on kuitenkin aikamoiset kilometrit takana.
Minä kun en ole edes ensimmäinen omistaja.

Jäykällä asetuksella se kyllä tällähetkellä on, siitä olen varma.
Haen nimenomaan mahdollisimman realistisen ja välittömän fiiliksen autoon.


Yksi mielenkiintoinen piirre minkä huomasin rattipöytää tehdessä, oli aivan selvä ratin jäykkyyden tunteen muuttuminen siihen nähden miten tukeva alusta oli.
Heppoinen kuppipenkkirattiteline härvelin oma teline ja säädöt piti olla minimissä.
Vakio teline nevadaan.
Tukevahko pöytä tilalle.
Käytännössä ratti ei heilunut kuin vierestä katsoen kovissa väännöissä sentin puoleensa... jos sitäkään.
No tuntuma ei ollut vieläkään ihan täydellinen, joten virittelin pöydän täysin tukevaksi.
Pieni testi... hetkinen.. nyt on aika hyvä...
Telkkari vielä samalle pöydälle ja pari punttia... Levy ratin alle että saa vielä kaks senttiä korkeemmalle.
Avot... Mut hetkinen... nyt kun alusta on kuin paasikivi paikoillaan eikä ratti edes jousta mihinkään vaikka vääntäis... Nythän nää forcet on aivan löysän tuntuset.

Tuntuma ei siis missään nimessä ole sellainen etteikö sitä jaksaisi ruipelompikin käännellä.
Mutta se on lähellä realismia ja ratin kautta välittyy tuntuma "tiehen" parhaalla mahdollisella tavalla.


Enkä tuossa aikaisemmin sanonut että ajaisin aina forcet täysillä.
Säädän ja kokeilen... Haen sen hyvän tuntuman.
Tuo missä sain pöydän hievahtamaan, oli ääritilanne kun hain ratin säätöjä ja muutenkin äärimmäinen tilanne ajossa ja päätin riuhtasta sen minkä pysty, toivotaan toivotaan tyylillä.

Sittemmin säädöt ovat olleet jotain muuta.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #326 : 08.10.11 - klo: 16.55 »
En tarkoita pelissä.  :azn: :grin: :laugh:
---

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #327 : 08.10.11 - klo: 22.11 »
Niin...
Olen ajanut OIKEAA kilpa-autoa.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #328 : 16.10.11 - klo: 15.20 »
Minkäslaisia asetuksia kannattais laitella ferrari 512bb autoon kun tuntuu auton perä TODELLA kevyeltä, vähän kun käyttää jarrua niin heti irtoaa perä ratana on Nordsleife.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa bastor

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gran Turismo 5
« Vastaus #329 : 16.10.11 - klo: 15.33 »
Itse olen laittanut melkein joka autossa jarrubalanssin 5-5 --> 6-4 tai 7-3 niin alkoi perä pysymään perässä.
Muistaakseni juuri 512BB:llä oli tuo juttu; alta lähti.
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria