Kirjoittaja Aihe: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu  (Luettu 38763 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #30 : 26.01.11 - klo: 16.49 »
rahapalkintojen jako kisoissa on kielletty.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #31 : 26.01.11 - klo: 17.57 »
.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 21.02 kirjoittanut Pepess »

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #32 : 26.01.11 - klo: 18.05 »
.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 21.02 kirjoittanut Pepess »

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #33 : 26.01.11 - klo: 18.23 »
Stanun A-finaalit voisi ajattaa 10-kuskilla - Top20 on stanussa varsin tasainen joukko. Samalla saataisiin lisää tilaa ajaa niihin alempiin finaaleihin kun radalla olisi vähemmän autoja & ajaminen olisi helpompaa.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #34 : 26.01.11 - klo: 18.44 »
Kokeneemmat kaverit tuntuvat täällä kertovan enemmän mielipiteitään yhtään niitä väheksymättä (päinvastoin arvokkaita mielipiteitä) kuin sitten harrastuksensa alkumetreillä olevat. TSS-luokkaan liittyvässä keskustelussa on joskus hieman havaittavissa, että kun on ajettu pidempään ja ikää on karttunut riittävästi, niin tuppaa unohtumaan helposti ne omat alkumetrit kisailussa ja siksi olisi tärkeä nimenomaan TSS-10 luokan osalta kerätä enemmän ajatuksia niiltä harrastuksensa alkutaipaleelta olevilta, jotka eivät ehkä täällä foorumilla ääntänsä tuo esiin.

Niin, itsehän halusin mennä kisaamaan ja otin selvää millä kamoilla siellä saa ja voi ajaa. Sitten ostin ne. Ei tullut mieleenkään kitistä, että miksei jo pakista löytyneillä voikaan välttämättä ajaa.

Ajat ja asenteet nähtävästi muuttuvat, mutta muistan kyllä omat parit ekat kisat. Mielessä oli lähinnä, että mitä mä täällä teen, kun en pysy edes radalla ja varmaan nauretaan vielä lopuksi pihalle kisoista.

Olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla mitä mietteitä nykyisillä aloittaneilla ja aloittamista harkitsevilta kuskeilta löytyy kisailusta...
---

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #35 : 26.01.11 - klo: 22.20 »
rahapalkintojen jako kisoissa on kielletty.
Saako jakaa lentolippuja tai lahjakortteja? :) Puhdasta rahaa ei toki kannata antaa vaan kuitteja vastaan saa rahat sitten esim lentolipuista.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #36 : 26.01.11 - klo: 22.43 »
niitä saa toki jos haluaa, en usko sille olevan estettä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #37 : 27.01.11 - klo: 09.27 »
Kisailun aloittamista harkinneena ihmettelin kuinka vähän mahdollisuuksia on kisata jos ei ole seuran jäsen ja omista lisenssiä. Siirtyminen kerhokisailusta / aluekisoista FTT kisoihin jää varmaan monilta taloudellisen panostuksen vaatimisen vuoksi tekemättä. Vaikka onhan toki lisenssin vakuutukset yms. ehdoton juttu, mutta kuitenkin...mielestäni FTT sarjan aloittamisen kynnystä olisi saatava matalammaksi vaikkakin sitten ainoastaan TSS luokkaan.

Toisista harrastuskuvioista tuli tutuksi järjestely jossa voi olla lajiliiton jäsen ns. henkilöjäsenenä, kuulumatta seuraan.

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #38 : 27.01.11 - klo: 09.33 »
Kaikella kunnioituksella, mä en kyllä oikein ymmärrä tätä taloudellista argumenttia, FTT vs kerhokisat. Se on n.50 euroa se jäsenmaksu+lisenssi(vakuutus), plus kilpailumaksut (renkaat joilla voi sitten ajaa treeneissä) tekee n.50 euroa/kilpailu ja tietenkin matkakulut. Tällaisten pikkusummien muodostuessa ratkaisevaksi kynnykseksi on harkittava muita lajeja. TSS-10-luokassa ei sitten noiden maksujen jälkeen juurikaan panostettavaa ole. Yhdella kisalaillisella akulla pystyy hyvin ajamaan koko kisan, 0-ennakkosäätimen saa halvimmillaan n.45 eurolla jne....
« Viimeksi muokattu: 27.01.11 - klo: 09.37 kirjoittanut Grasshopper »
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #39 : 27.01.11 - klo: 09.38 »
Kaikella kunnioituksella, mä en kyllä oikein ymmärrä tätä taloudellista argumenttia, FTT vs kerhokisat. Se on n.50 euroa se jäsenmaksu+lisenssi(vakuutus), plus kilpailumaksut (renkaat joilla voi sitten ajaa treeneissä) tekee n.50 euroa/kilpailu ja tietenkin matkakulut Tällaisten pikkusummien muodostuessa ratkaisevaksi kynnykseksi on harkittava muita lajeja. TSS-10-luokassa ei sitten noiden maksujen jälkeen juurikaan panostettavaa ole. Yhdella kisalaillisella akulla pystyy hyvin ajamaan koko kisan, 0-ennakkosäätimen saa halvimmillaan n.45 taalalla jne....

+1

Kyllä tässä lajissa 50euroa on niin pieni ja olematon osa, että jos se on kynnyskysymys, valitettavasti on väärä laji kyseessä jos haluaa ajaa kilpaa. AIka harvaa lajia voi harrastaa kansallisesti näin laajasti levinneessä lajissa niin pienin kustannuksin kuin tässä.

Enemmänkin näen ongelmana sen, että jos uusi harrastaja haluaa osallistua kisoihin syksyllä, lisenssin voimassaoloaika ei ole välttämättä kuin 1-2kk joten siinä mielessä maksu vs hyöty on aika pieni. Siksi itse olen kertalisenssikäytännön kannalla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #40 : 27.01.11 - klo: 10.12 »
Myönnetään että itse en ole täysin perillä paljonko jäsenmaksut ja lisenssi kustantavat. Vaikka se 50 € onkin pikkuraha, on se mielestäni kuitenkin liikaa jos haluaisi ottaa osaa yhteen lähialueelle osuvaan ftt kisaan. Kertakäyttölisenssi kuulostaisikin siinämielessä järkevältä.
Toinen asia mitä ihmettelen on tämä kokeneempien kommentointi tällä palstalla. Aloittelijoiden/aloittamista harkitsevien kommentteja asiaan kaipailtiin ja semmoisen kun esitin niin suurin epäkohta olikin minun lajivalinta. Toivoin hieman rakentavampaa keskustelua.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #41 : 27.01.11 - klo: 10.22 »
Myönnetään että itse en ole täysin perillä paljonko jäsenmaksut ja lisenssi kustantavat. Vaikka se 50 € onkin pikkuraha, on se mielestäni kuitenkin liikaa jos haluaisi ottaa osaa yhteen lähialueelle osuvaan ftt kisaan. Kertakäyttölisenssi kuulostaisikin siinämielessä järkevältä.
Toinen asia mitä ihmettelen on tämä kokeneempien kommentointi tällä palstalla. Aloittelijoiden/aloittamista harkitsevien kommentteja asiaan kaipailtiin ja semmoisen kun esitin niin suurin epäkohta olikin minun lajivalinta. Toivoin hieman rakentavampaa keskustelua.

Tämä mun mielestä kiteyttää aika hyvin mitä ongelmia aloittelevilla on.
1) He eivät saa tarpeeksi tietoa, tämän voisi korjata tuomalla heille paremmin sitä tietoa. Se että jokin ohje on nettiin tuupattu ei tarkoita sitä että kaikki sitä lukisivat tai sen löytäisivät.
2) Monessa muussa yhteisössä on ns "kysy tyhmiä" paikka, rc-puolella se voisi toimia näin: Kysy mitä tahansa kilpailuihin liittyen ja saat ohjaavia ja rakentavia palautteita. Tarkoituksena on siis ohjata kävijää sinne minne hän pyrkii ei lyttäämään häntä maahan. Jos joku kysyy 1000x että tarviiko lisenssin niin siihen vatstataan kyllä tarvii ja tässä linkki miten se hankitaan. Yleensä tämmönen vaan vaatii jonkun joka seuraa aktiivisesti ja katsoo että järjestys säilyy. Ekalle sivulle voisi kerätä infopaketin kisailuun liittyen. Ottaako joku kopin?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #42 : 27.01.11 - klo: 10.26 »
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #43 : 27.01.11 - klo: 10.30 »
Kommentti lisenssikustannuksista:

AKK:n jäsenkortilla, jonka siis saa kun maksaa lisenssin, saa 10% alennuksen S-ryhmän ravintoloista, alennus koskee maks. 6 hengen seuruetta.

Eli kun viet perheen (tai vaikka naapurit) syömään vaikkapa Amarilloon, olet saanut tuon 26€ panostuksen jo takaisin, loppu onkin jo pelkkää säästöä.. :cool:
« Viimeksi muokattu: 27.01.11 - klo: 11.12 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa valanhar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #44 : 27.01.11 - klo: 10.33 »
Tuo kisaopashan on jo kilpailijoiden kanavan etusivulla.

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #45 : 27.01.11 - klo: 10.33 »
Myönnetään että itse en ole täysin perillä paljonko jäsenmaksut ja lisenssi kustantavat. Vaikka se 50 € onkin pikkuraha, on se mielestäni kuitenkin liikaa jos haluaisi ottaa osaa yhteen lähialueelle osuvaan ftt kisaan. Kertakäyttölisenssi kuulostaisikin siinämielessä järkevältä.
Toinen asia mitä ihmettelen on tämä kokeneempien kommentointi tällä palstalla. Aloittelijoiden/aloittamista harkitsevien kommentteja asiaan kaipailtiin ja semmoisen kun esitin niin suurin epäkohta olikin minun lajivalinta. Toivoin hieman rakentavampaa keskustelua.

Ei nähdäkseni ole lainkaan kysymys siitä, että lajivalintaasi pidettäisiin epäkohtana. Sitä voi pitää jonkinlaisena kauneusvirheenä, että kilpailemisesta aiheutuvista kustannuksista tietämättömänä pitää niitä (kustannuksia) liian korkeina.
Rakentavaa keskustelua syntyy paremmin siten, että tietämättömänä kysyy ennen kuin kommentoi. Asialliseen kysymykseen täällä saa käytännössä aina asiallisen vastauksen. :wink:

Vaikka tässä itsekin on jo jonkun vuoden harrastanut, tulee edelleenkin eteen uusia asioita, joita sitten huuli pyöreänä ihmettelee. Monta fantasiaa on mielestä oiennut pelkästään sillä, että on ottanut asian puheeksi kokeneempien kanssa tai kysynyt suoraan.
« Viimeksi muokattu: 27.01.11 - klo: 10.45 kirjoittanut Bulvaani »
Tiim Lahti

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #46 : 27.01.11 - klo: 11.03 »
Olisiko tästä apua: http://rc10.fi/index.php?topic=40921.0
1) He eivät saa tarpeeksi tietoa, tämän voisi korjata tuomalla heille paremmin sitä tietoa. Se että jokin ohje on nettiin tuupattu ei tarkoita sitä että kaikki sitä lukisivat tai sen löytäisivät.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #47 : 27.01.11 - klo: 11.10 »
Myönnetään että itse en ole täysin perillä paljonko jäsenmaksut ja lisenssi kustantavat. Vaikka se 50 € onkin pikkuraha, on se mielestäni kuitenkin liikaa jos haluaisi ottaa osaa yhteen lähialueelle osuvaan ftt kisaan. Kertakäyttölisenssi kuulostaisikin siinämielessä järkevältä.
Toinen asia mitä ihmettelen on tämä kokeneempien kommentointi tällä palstalla. Aloittelijoiden/aloittamista harkitsevien kommentteja asiaan kaipailtiin ja semmoisen kun esitin niin suurin epäkohta olikin minun lajivalinta. Toivoin hieman rakentavampaa keskustelua.

En minä sinun lajivalintaasi moittinut, toin vain esille sen tosiseikan että kustannukset eivät ole kummoisia - varsinkin kun verrataan muihin lajeihin ja pieni panostus on joka tapauksessa välttämätön. Mä olen aloittelija, olen nyt vuoden harrastanut (15 vuoden tauon jälkeen) joten siinäkin mielessä tiedän kyllä mitä se maksaa kun lähtee tyhjästä eivätkä siinä ne kilpailumaksut ole kuin pisara meressä verrattuna muihin kustannuksiin joten tuskin se siitä kiinni jää.
« Viimeksi muokattu: 27.01.11 - klo: 11.15 kirjoittanut Grasshopper »
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #48 : 27.01.11 - klo: 11.11 »
Olisiko tästä apua: http://rc10.fi/index.php?topic=40921.0
1) He eivät saa tarpeeksi tietoa, tämän voisi korjata tuomalla heille paremmin sitä tietoa. Se että jokin ohje on nettiin tuupattu ei tarkoita sitä että kaikki sitä lukisivat tai sen löytäisivät.

Mihin se sitten laitetaan? Kaikelle kansalle, perinteisellä postillako?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa samae

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #49 : 27.01.11 - klo: 11.15 »
Sallittuja malleja ovat CS Super Sport Brushless Motor 17,5T ja Speed Passion Ultra Sportsman Stock 17,5T -moottorit.

Tämähän ei pidä enää paikkaansa; muuten erittäin hyvää infoa.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #50 : 27.01.11 - klo: 11.18 »
Ehkä tässä nyky-yhteiskunnassa on jokin mennyt pieleen internet-sukupolvilla yleissivistyksen ja selkärangan kasvatuksen suhteen, kun se ns. maalaisjärki ja omatoimisuus tuntuu usein uupuvan kokonaan. Ennen se oli iha default-asetus.

Ei 90-luvun lopullakaan vielä esim. ollut tietoa erälistoista ennen kisoja, aikataulusta tms infottiin vasta kisapaikalla, kun ei ollut nettiä. Ja kyllä kuskeja oli pelkästään stanukisoissakin ollut 80-90 luvun vaihteessa 50-100+ per kisa (en ollut itse vielä tosin kuvioissa sillon).

Nykyään jengi tuntuu laskevan jo alle siitä, ettei tiedä moneltako on eka hiitti aamulla, ei näin.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #51 : 27.01.11 - klo: 11.22 »
Sallittuja malleja ovat CS Super Sport Brushless Motor 17,5T ja Speed Passion Ultra Sportsman Stock 17,5T -moottorit.

Tämähän ei pidä enää paikkaansa; muuten erittäin hyvää infoa.

Tässä tullaankin siihen, että tieto pitäisi olla netissä yhdessä, keskitetyssä paikassa ja sit siihen vaan linkitettäisiin miljoonasta paikasta.

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #52 : 27.01.11 - klo: 11.32 »
.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 21.00 kirjoittanut Pepess »

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #53 : 27.01.11 - klo: 11.43 »
.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 20.59 kirjoittanut Pepess »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #54 : 27.01.11 - klo: 11.56 »
Maailma kehittyy jatkuvasti parempaan suuntaan mitä tulee informaation kulkemiseen.
Kaikenlaiset säännöt yms... ilmoitetaan netissä... kisoihin ilmoittaudutaan kitissä josta tulee jopa sähköpostivahvistus/muistutus...
Entiseen verrattuna kaikki on niin helppoa että senkus kävelee jonossa perässä.
Mitään ei tarvitse nykyään oikeasti paksusta sääntökirjasta lukea eikä mitään muutakaan tarvitse enää itse testata, kokeilla, testata, kokeilla ja yhä testata ja kokeilla.
Joo joo... tarvii toki nykyäänkin, mutta sentään perus asiat saa jokaiselta vähänkään kokeneemmalta kuskilta ihan ilmaisiksi... ne jopa ruuvataan aloittelevan autoon jne.

Kyllä niin narettavan helpoks on hommat menny kännyköiden ja netin yleistyttyä että aivan käsittämätöntä miten vaikeaks moni asia saadaan.

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #55 : 27.01.11 - klo: 12.02 »
.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 20.58 kirjoittanut Pepess »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #56 : 27.01.11 - klo: 12.03 »
Pepeltä hyvää asiaa.

On varamsti totta, että kun ajettiin peltikennoilla ja hiilikoneilla, puuhaa ja tuskaa oli astetta enemmän. Silloin tod. näk. mekkauskin suoritettiin kylmällä betonilattialla lotus-asennossa istuen. :tongue:

Sama juttu, tiedotuksen, internetin ja kustannusten osalta. On varmaan ollut aikoja, jolloin asiat ovat olleet huonommin tai niiden suorittaminen on vaatinut hieman enemmän eforttia. Tuskin parikymmentävuotta sitten kukaan olisi edes uskaltanut toivoa, että tulee joku ihme-internetti, josta voi lukea tulokset, saati se, että ne on luettavissa reaaliaikaisesti. Nykyään se on tätä päivää.

Tätä päivää on myös se, että pitää osata katsoa tulevaisuuteen, kuinka asiat voidaan tehdä vieläkin paremmin. Staattinen tila johtaa väistämättä rappioon, sanoi joku viisas aikanaan. Kyllä tässä pitää kääntää kaikki kivet ja kannot, jotta "nenä pysyy pinnan päällä", saati sitten että asiat paranisivat. Olen erittäin samaa mieltä myös tuosta tavoiteasetanta-asiasta. Jos ei ole maaliviivaa tiedossa, juokseminen tuntuu jokseenkin turhalta. Ei bisnessmaailmassakaan voi onnistumista mitata, jos tavoitteita ei ole asetettu. Tavoitteet - Mittarit - Keinot - Tekijät - Toteutus, ja siinä nimenomaisessa järjestyksessä.
Flying Calacucco

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #57 : 27.01.11 - klo: 12.20 »
...
Tavoitteet - Mittarit - Keinot - Tekijät - Toteutus, ja siinä nimenomaisessa järjestyksessä.

Tuo kokonaisuus on oleellisen tärkeä.

Jos (ja toivottavasti kun) tavoitteeksi otetaan osallistujamäärän kasvattaminen FTT-kisoissa, niin keinot+tekijät+toteutus tulee huomioida sarjan mallia ja sääntöjä mietittäessä.

Kuusankosken kisassa lauantain osalta YKSI lisäkuski TSS-10 luokkaan olisi tarkoittanut sitä että koko porukka (myös C-12) olisi ajanut 3 AE-kierrosta eikä 4. Aika iso sääntöjen edellyttämä muutos yhden lisäkuskin ilmoittautumisen seurauksena.

Siis tavoitteet edellä ja kokonaisuus mielessä, kun kehitetään 2012 versiota FTT:stä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #58 : 27.01.11 - klo: 12.38 »
Olisiko tästä apua: http://rc10.fi/index.php?topic=40921.0
1) He eivät saa tarpeeksi tietoa, tämän voisi korjata tuomalla heille paremmin sitä tietoa. Se että jokin ohje on nettiin tuupattu ei tarkoita sitä että kaikki sitä lukisivat tai sen löytäisivät.

Mihin se sitten laitetaan? Kaikelle kansalle, perinteisellä postillako?

Miten olisi näin simpeli ajatus kun että seurataan lukeko joku tietoa? Jos ei lue tuodaan sitä enemmän esille, tämän jälkeen voidaan vaikka selvittää onko tiedosta hyötyä niille jotka sitä lukevat.

Lyhyeesti:

1) Määritellään ohjeelle tavoite, tässä se voisi olla että mahdollisiman moni lukee sen joka kokee sen hyödylliseksi.
2) luodaa mittarit millä todennetaan että näin tapahtuu mittareita voisi olla, lukijamäärä, saadut palautteet, sekä peukkujen määrä
3) seurataan täyttyykö tavoitteet, jos eivät täyty tai palaute on negatiivista tai peukkuja tulee vähän tehdään muutoksia.
4) iteroidaan uudestaan tuliko parannuksia
5) jossan vaiheessa kannattaa myös katos takaisin paikkaan 1) ja 2) ettei päämäärä unohdu ja todetaan että mittarit ovat vielä hyviä.
6) jatketaan iterointia

Netissä tämmöinen onnistuu todella helposti ja saadaan suoraa feedbackia siitä että tehdäänkö oikeuita asioita. Voin tässä auttaa jos/kun joku näkee sen aiheelliseksi.
« Viimeksi muokattu: 27.01.11 - klo: 21.16 kirjoittanut goos »
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa valanhar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2012 -sääntö- ja muutoskeskustelu
« Vastaus #59 : 27.01.11 - klo: 13.05 »
Lainaus
Voisikos AKK tehdä jonkun flyerin tai pienen esitteen, johon on koottu perustiedot ja linkit mistä löytyy lisätietoja, joita kerhojen ja seurojen yhteyshenkilöt voisivat jakaa uusille harrastajille tai harrastusta katsomaan tuleville kiinnostuneille ihmisille?
AKK:lla on pienoisautoilusta oma esite, jota saa tilaamalla AKK:sta.Olemme jakaneet näitä esitteitä Riihimäellä järjestetyissä tapahtumissa ja myös kerhossa.