Kirjoittaja Aihe: Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???  (Luettu 3913 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« : 01.02.04 - klo: 09.50 »
Moi! niin tosiaan minkälaista mömmöä sinne kannattaa laittaa, käykö esim vaseliini? (auto on takaveto krossari)

Kiitos vastauksista.  :D
Team crushermania

Poissa Clod+T2

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tuvasa
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #1 : 01.02.04 - klo: 11.36 »
No en tiedä, mitä sinne virallisesti pitäs laittaa, mut ainaki clodii oon tuupannu muovirattaille ihan kylmästi rässistä vaseliinia ja hyvin o pelannu. Et tuskin se ihan huono aine sinne on, ehkä noi merkkirasvat voi olla hiukan parempia, Assoon oon laittanu Asson omaa rasvaa. Mut tuskin se sen kummempaa on :?:  :|
T2 harjattomana, Clodi myyty :(

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #2 : 02.02.04 - klo: 14.46 »
Eli vaseliinia voin huoletta laittaa? onko vaseliinissa ja varsinaisessa aineessa mitään muuta eroa kuin hinta? Vaseliini noin 2e vähän päälle kilo, 16e vaihdelaatikon rasva nyrkin kokoinen purkki. Eli hinta ero on ihan valtavan  :shock:
Team crushermania

Poissa client

  • Jäsen
    • Profiili
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #3 : 02.02.04 - klo: 19.10 »
mä kävin ostaa fillariliikkeestä jotai täyssynteettistä vaseliinii... makso 10 e tuubi ja tuntuu olevan aika laadukasta

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #4 : 02.02.04 - klo: 19.17 »
10e hinnalla ostais sitten jo ihan sitä mössöö mitä pienois malli liikkeessä myyvät.

Voiko käydä niin ikävästi että huono rasva pistää rattaat tohjoks???
Team crushermania

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #5 : 02.02.04 - klo: 19.25 »
Itte oon laittanut joskus kahtteenkin autoon vaseliiniä. Ja molemmista meni kesällä rattaat. Koska vaseliiniin tarttu penikin pöly ja sen jälkeen rattaat kuluu aika nopeaa.
                           
Atalassa sanottin ettei kannata laittaa vaseliiniä, Tiiviste liimaa vaidelaatikon saumojen väliin ja sitten  tavallista öljyä puolilleen.

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #6 : 02.02.04 - klo: 19.43 »
Niin mä vähän aattelinkin et tarttuis kaikki roskat.

Mutta eikö se öljy valu ulos laakereiden läpi?

pitäisköhän heittää sittenkin sitä tajuttoman kallista mössöä?
Team crushermania

Poissa Clod+T2

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tuvasa
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #7 : 02.02.04 - klo: 21.18 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Itte oon laittanut joskus kahtteenkin autoon vaseliiniä. Ja molemmista meni kesällä rattaat. Koska vaseliiniin tarttu penikin pöly ja sen jälkeen rattaat kuluu aika nopeaa.
                           
Atalassa sanottin ettei kannata laittaa vaseliiniä, Tiiviste liimaa vaidelaatikon saumojen väliin ja sitten  tavallista öljyä puolilleen.

Kyllä se pienikin pöly tarttuu muuhunkin rasvaan ihan yhtä hyvin, sensijaan tuohon kotelon tiivistämiseen kannattaa panostaa. Mutta jos tota öljyä kippaa täytee ni sitähän saa kipata kerta viikkoo lisää ku se vetarien välistä tai jostakin kumminki tulee ulkoilmaa haistelemaan :mrgreen: . Ja kyllä mulla ainaki Clodissa on 2 talvee yhen kesän rattaat kestäny vaseliinilla.
T2 harjattomana, Clodi myyty :(

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #8 : 16.02.04 - klo: 18.52 »
Mulla hajos omasta ultimastani (RB) rattaat ja hankin uudet ja vaihdoin ne, muta en pannut mitään rasvaa ja sit ne rattaat luultavasti hajos ekalla ajokerralla, sit joku viikko meni siitä kunnes luin ekan kerran tätä topikkia että ainiin mä en pannu rasvaa sinne omaan vaihdelatikkooni lainkaan, vähän ketutti  :cry:
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #9 : 16.02.04 - klo: 20.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Clod+T2"
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Itte oon laittanut joskus kahtteenkin autoon vaseliiniä. Ja molemmista meni kesällä rattaat. Koska vaseliiniin tarttu penikin pöly ja sen jälkeen rattaat kuluu aika nopeaa.
                           
Atalassa sanottin ettei kannata laittaa vaseliiniä, Tiiviste liimaa vaidelaatikon saumojen väliin ja sitten  tavallista öljyä puolilleen.

Kyllä se pienikin pöly tarttuu muuhunkin rasvaan ihan yhtä hyvin, sensijaan tuohon kotelon tiivistämiseen kannattaa panostaa. Mutta jos tota öljyä kippaa täytee ni sitähän saa kipata kerta viikkoo lisää ku se vetarien välistä tai jostakin kumminki tulee ulkoilmaa haistelemaan :mrgreen: . Ja kyllä mulla ainaki Clodissa on 2 talvee yhen kesän rattaat kestäny vaseliinilla.


Millaisella aineella ne kannattaa ne kotelot tiivistää?
Mistä saa ja mitä maksaa?

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #10 : 16.02.04 - klo: 21.44 »
Täytys saada jostain sopivat stefat (akselitiivisteet) et toi askin tiivistäminen ja öljyn käyttäminen voiteluaineena toimisi/kannattaisi,tosin sekään ei toimi kuin metallirattailla.

Poissa Sanyacid

  • Jäsen
    • Profiili
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #11 : 16.02.04 - klo: 21.51 »
Mulla on tällä hetkellä synteettistä vaseliinia ja silikonirasvaa omissa diffeissä...
Ei ehkä kaikkein herkimmät, mutta taatusti paremmin toivimammat, kuin suoraan kyöstin tehtaalta tullessaan. :)
Kyosho ZaBoon - Kestää hypyn, ehkä toisenkin

Poissa Clod+T2

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tuvasa
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #12 : 17.02.04 - klo: 18.46 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"

Millaisella aineella ne kannattaa ne kotelot tiivistää?
Mistä saa ja mitä maksaa?

No Asson rataskoppa kun on mitä on, niin minä mälläsin siihen "tiivistyspintaan" kunnon kiepin vaseliinia, rattais o asson rasvat. Kun se kotelo on niin onnetonta ainetta eikä paljo millää kiinni ni toi o osottautunu toimivaks, kerää kyl hiekkaa mut ei päästä läpi. Mut jos kunnol tekis, ni joku butyylimassakohan se oli mikä ei totaalisesti liimaa mut kumminki sellasta sitkasta. Minusta se oli butyylimassaa, rautakaupasta saa. Ja iihan iihan pieni viiru saumaan ja tiivistää. HUOM: käyttö omalla vastuulla, älä yliannostele, muuten irrotus voi vaatia aika lailla voimaa. Sotkee myös aika tehokkaasti ennen ku kuivuu.

Edit: niin sellaset osat, missä on kunnon tukevat kotelot, ei minusta tarvi tiivistystä jos ei käytä sitä loota öljyä täyteen-taktiikkaa. Tarkotin siis just et jos täyttää öljyllä ni tiivistä. Ei siitä tietysti haittaa ole, mut tuskin on paljoa iloa jos se kotelo pusertuu tiiviisti kiinni.
T2 harjattomana, Clodi myyty :(

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #13 : 19.02.04 - klo: 19.58 »
Tamiya ceraaminen rasva, siinä on markkinoiden paras tuote :wink: . Tuote on myös riittoisa.
Jerzi

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #14 : 19.02.04 - klo: 20.10 »
Ja sitten se tärkein. Hinta?? Ja kuinka suuresta putkilosta what ewer on kysymys?
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Minkälaista rasvaa vaihdelaatikkoon???
« Vastaus #15 : 19.02.04 - klo: 20.13 »
Mikä on sitten kallis tuubihan on semmoinen pieni, en tiedä hintaa mutta luulen tyyliin alle 5e tuubi. Suosittelen
Jerzi