Kirjoittaja Aihe: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!  (Luettu 22625 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
« Vastaus #90 : 05.04.11 - klo: 22.09 »
eli siis kannattaa ostaa mieluummi kokonaa uus auto?

Mikä merkki olisi hyvä sitten kummiskin aika alottelijalle hyvä?

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
« Vastaus #91 : 05.04.11 - klo: 22.14 »
Jos olisit lukenu aikasemmat viestit ni olis osunu silmään mun kirjotus, jossa ehdotin auton myymistä ja uuden auton ostamista.  :roll:

Aah, en huomannut, luin tosin ketjun vähän huolimattomasti.


eli siis kannattaa ostaa mieluummi kokonaa uus auto?

Mikä merkki olisi hyvä sitten kummiskin aika alottelijalle hyvä?

Toisen merkkisen tai ainakin kokonaan toisen auton hankkiminen on se mitä minä tekisin tuossa vaiheessa.
Olen käynyt tuon saman rumban läpi ja meinasi harrastus loppua ennen kuin uskalsin laittaa n. tuhat euroa syöneen Kyoshon RTR-auton pilkkahintaan kiertoon ja siitä lähtien olen pitäytynyt poissa muista kuin standardiosia syövistä autoista. Polttiksessa moottori on sellainen asia jonka pitäisi pystyä vaihtamaan merkistä huolimatta. Kyosholla tämä vaatii vähän enemmän kikkailua ja sittenkin joidenkin automallien kohdalla saa olla (koskee tosin montaa muutakin RTR-autoa) varovainen ettei muut paikat voimansiirrosta ala paukkua.

 - Hount

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
« Vastaus #92 : 05.04.11 - klo: 22.21 »
Hount, miten olisi että jos ostan nytten tuohon kyosho dst hen tuon hpi koneen ja myyn sen sitten kun olen sillä ajellut ja sitten myöhemmin ostaisin kokonaan uuden auton. Mitä mieltä oot, kannattaako?

Uuden auton merkkiä murehtisi sitten silloin joskus meinaan kun tuohon dsthen ostettiin pariviikkoasitten 100e varaosia ym.. että olisi nytten kiva ajella esim vielä tää kesä tolla dst llä ja sitten myydä se.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
« Vastaus #93 : 05.04.11 - klo: 23.33 »
Laske tarkkaan paljonko DST:n kunnostaminen tulee maksamaan.
En jaksa etsiä sinulle hintoja tähän mutta nythän on kolme vaihtoehtoa.




1. Uusi samanlainen vakiomotti.
    Etuina:
    • Helppo
    • Vakio-osien sopivuus säilyy
    Haittoina:
    • Tuo moottori

2. Uusi muunmerkkinen parempi moottori +  pukit + kytkin
    Etuina:
    • Parempi varaosien sopivuus tulevaisuudessa
    • Parempi varaosien saatavuus tulevaisuudessa
    • Halvemmat varaosat tulevaisuudessa
    Haittoina:
    • Kallis
    • Auto ympärillä ei vastaa moottoria
    • Säästöt näkyvät vasta pitkällä aikavälillä (jos ollenkaan)
    • Vakio-osat eivät sovi
3. Uusi auto
    Etuina
    • Tulee loppupeleissä halvemmaksi
    • Sopii yleisemmät osat
    • Halvemmat varaosat
    Haittoina
    • Juuri tähän hetkeen kallis
    • Rahansäästö vasta tulevaisuudessa

 - Hount

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
« Vastaus #94 : 06.04.11 - klo: 08.26 »
jees, täytyy miettiä (:

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
« Vastaus #95 : 06.04.11 - klo: 09.23 »
Kyllä tuossa Hount:lla on ihan hyviä pointteja kirjoituksessaan. Kyoshon readysetissä on se ikävä juttu, että
muun merkkiset palikat ei mene heittämällä paikalleen. Jos siis ostat toisen merkkisen koneen, tarvitaan myös moottoripukki, uusi pakoputkisto sekä se kytkin tai dremelöintiä... Ja jos ostat Kyoshon moottoriiin vaikkapa sen viriputken, niin sepä ei mitoitukseltaan sovikaan muun merkkisen moottorin pakokäyrään.  :angry:

Eli tosiaan pidemmässä juoksusa auto, johon käy standardiosat, on kyllä helpompi ratkaisu. Tietysti, jos
ostat tuohon muun merkkisen moottorin, niin sittenhän se on jo aika "standardi". Mutta kustannuksiahan tuosta sitten kertyy.

Jos vielä hämmentää soppaa lisää, niin: Jos päädyt siihen muun merkkiseen moottoriin, .21 -kokoluokka
olisi siinä mielessä harkinnan arvoinen, että se sopisi suoraan 1/8-kokoluokan buggyyn. Eli jos vaikka innostut ostamaan vähän käytetyn kisapirssin rullaavana, niin moottori ja pakoputkisto olisikin jo valmiina.

Mutta mikä noista kolmesta vaihtoehdosta nyt olisi viisain, sitä en minä osaa sanoa!
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kiertokanki lohkosta läpi?!?!?!?!
« Vastaus #96 : 06.04.11 - klo: 16.03 »
jep :S kyllä tuo hpi g3.0 kone saattaa itseni mielestä olla sopiva....

Ajelen sillä sitten hetken ja myyn sitten koko auton pois ja ostan paremman auton. (=