Kirjoittaja Aihe: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä  (Luettu 19507 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #30 : 20.06.11 - klo: 20.08 »
Jollain on kyllä hyvät suhteet yläkerran kannssa - oli taas loistava sää.

Eka tuttavuus meillä tuohon rataan ja olihan se tosi hieno ajaa.  Uskomattoman hienoa hypätä pitkään ja turvallisesti. Haastetta riitti silti hypyissä ja monessa muussakin paikassa. Oli vauhdikasta, oli hidasta ja liukasta, oli röykkyä ja pomppua... Erinomaisen vaihteleva rata.  Varikon ja ympäristön puutteista olen samaa mieltä kuin muutkin.

Täysin rataa ei päivässä opittu, sillä aika paljon jäi vielä sekuntteja eroa Jarnon häikesevään vauhtiin verrattuna. Onnea voittajalle.

Päivä oli pitkä, mutta koska heti tekis mieli ottaa uusiksi, niin oli se onnistunut.

Kiitos järjestäjille!

J.K. Esitin kissassa vastalauseen kilpailun johtajalle siitä, että teknisen kympin aikana ajettiin radalla (muu kuin teknisen kympin ottanut). Sitä ei käsitelty ilmeisesti mitenkään. Mielestäni se tastaus oli laitonta. Perustelen näkemystäni M8 (sarja)sääntöjen kohdalla 4.5.  En jättänyt asiasta protestia. Case closed.

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #31 : 20.06.11 - klo: 22.34 »


J.K. Esitin kissassa vastalauseen kilpailun johtajalle siitä, että teknisen kympin aikana ajettiin radalla (muu kuin teknisen kympin ottanut). Sitä ei käsitelty ilmeisesti mitenkään. Mielestäni se tastaus oli laitonta. Perustelen näkemystäni M8 (sarja)sääntöjen kohdalla 4.5.  En jättänyt asiasta protestia. Case closed.

AKK sääntökirja, Pienoiautoilun kilpailusäännöt 3.6.3. EFRA polttomoottorimaasto kertoo taas että rata on suljettu kaikilta kun 10 min korjaustauko on otettu teknisen syyn takia. Miksi sarjasäänöissä eritavalla?
Niin, eikä päätös ollut puhtaasti minun vaan tpj oli myös avoimen radan takana.

Sääntökohta korjattu, tuli pienellä präntätty teksti luettua väärästä kohtaa .
« Viimeksi muokattu: 21.06.11 - klo: 09.05 kirjoittanut PMi »
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #32 : 20.06.11 - klo: 22.41 »
Toinen asia joka sarjasäännöissä mainitaan on numeroidut nostopaikat (4.6. Rata) joita ei ollut. Numeroitujen nostopaikkojen lisäksi olisi hyvä jos ilmoittautumisen yhteydessä jaettavan aikataulun kääntöpuolella olisi ratakartta johon on merkattu nostopaikkojen nostosektorit.

Nostopaikkoja voisi ehkä myös miettiä tulevia kisoja varten vähän uusiksi, liitteenä havainnollistava kuva :)
Toi sinisellä merkattu radankohta oli sellainen jolle ei ollut dedikoitua nostajaa ja siihen kaatui aika usein autoja. Sitä hoiti vaihtelevasti joko takasuoran triplan takana ollut nostaja, tai kuvan punaisella merkattu nostaja jonka pääasiallinen nostosektori on merkattu kuvaan. Muutaman kerran näin varikolta mekkarin nostamassa 7-suoran päähän kaatunutta autoa kun punainen nostaja oli nostamassa siniselle alueelle kaatunutta autoa.

Oma kisa alkuerien 18 ja lopputuloksissa 1/4B:n ensimmäinen putoaja eli varmaankin 25. Tulokseen voi olla ihan tyytyväinen ottaen huomioon lähtökohdat:
-auto kaksi kautta ajettu ja väljä kun mikä
-iskarit tehty viimeksi viimesyksyn PM:iin
-treeniä koko keväänä 1½ tankillista lavangossa
-renkaat vuonna 2009 hankitut AKA CityBlock HARD:it (oli toki käyttämättömät  :afro: )
-kaasuservo alkoi pätkiä 1/4 finaalin aikana

Jos olisi edes vähän kerennyt treenata niin suoraan semipaikkaan olisi kyllä ollut mahdollisuus, nyt puuttui ajotuntuma ihan täysin. Toisen eräkierroksen tulos 11 oli ainoa puhdas ajo kun malttoi ajaa riittävän hiljaa ja tarkasti omaan tasoon nähden, eka ja kolmas eräkierros meni oman hölmöilyn ja yliyrittämisen takia kaateluksi. 1/4 finaalissa alkoi mystiset ongelmat, välillä tuntui ettei auto reagoi mitenkään vaikka kuinka kaasutti/jarrutti/käänsi. Kotona sitten totesin että kaasuservo on done.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #33 : 20.06.11 - klo: 22.54 »
Onko tulossa vielä lista kilpailijoiden loppusijoituksista ?
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa sahu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #34 : 20.06.11 - klo: 23.49 »
Omat kisat meni miten meni...alkuerät suht p**seelleen(kahdessa erässä auto stumppas kun meni paineletku vauhtipyörän ja pohjan väliin, ei sit oppinu ekakerrasta mitään), mut kuitenkin 1/8:sta nousu 1/4:een mutta sit 1/4:ssa ekan tankkauksen jälkeen sitten jossain vaiheessa taistelun tuoksinnassa hukkasin toisen etuiskarin ja kulkihan se TheCar vielä mutta ei ollu ihan kymppi ajettava.

Linkistä pitäs löytyä muutamia kuvia finaalista...
https://picasaweb.google.com/110833073760469557685/M8SMJyvaskyla?authkey=Gv1sRgCOvayJLXwoTbvgE&feat=directlink
JQ The Car, ALPHA Plus, Xray T3, Durango DEX410v3, DEX210 & DESC210.
NOSRAM, Orion ja Savöx. Spektrum DX3R & Sanwa M11X.

Poissa -Tony-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #35 : 21.06.11 - klo: 07.52 »
J.K. Esitin kissassa vastalauseen kilpailun johtajalle siitä, että teknisen kympin aikana ajettiin radalla (muu kuin teknisen kympin ottanut). Sitä ei käsitelty ilmeisesti mitenkään. Mielestäni se tastaus oli laitonta. Perustelen näkemystäni M8 (sarja)sääntöjen kohdalla 4.5.  En jättänyt asiasta protestia. Case closed.

On se hyvä että joku tietää säännöt, sehän tarkoittaa että kaikki eivät jätä niitä lukematta.

Olin tässä kilpailussa tuomariston puheenjohtajana ja annoin luvan ajaa teknisen kympin aikana kun luulin muistavani kyseisen säännön niin menevän.  Kuulin asiasi kun siitä huomautit, tähän mennessä oli ajettu noin 5 min teknistä kymppiä.  Kilpailunjohtajan kanssa katsoimme asian sitten sarjasäännöistä ja totesimme että olin tehnyt väärän päätöksen. Tässä vaiheessa teknistä kymppiä oli jäljellä enään 2 minuuttia joten en nähnyt enää syytä keskeyttää ajoa. Eli tämän virhepäätöksen voi laittaa kokonaan minun piikkiin.

Nyt kun asiaa on käsitelty tälleen julkisesti, niin luulen että monet muistavat tämän sääntökohdan paremmin. Sarjasäännöissä annetaan lupa ajaa vain teknisen kympin ottajalle ja sääntökirjassa ajaminen kielletään kokonaan. Toivottavasti luokkayhteyshenkilö ja lajiryhmä yhtenäistävät näiden kahden opuksen säännöt.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #36 : 21.06.11 - klo: 09.29 »
Efran M8-säännöissä on totaalikielto kaikille autoille teknisen kympin osalta. Aiemmin M8- säännöissämme ei saanut kuin kympin ottanut korjata autoa. Nyt meidän sääntö on, että kaikki saa roplata, mutta vain kympin ottanut ajaa. Mielestäni se on ihan ok, mutta olkaa toki eri mieltä. Suomen sääntökirja taitaa olla suuremmankin remontin tarpeessa. Sitä ei ole taittu uudelleen kirjoittaa vuosiin.

Jatketaan tätä kymppikeskustelua siellä sääntöosiossa, jos asiaa lisää tulee.



Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #38 : 21.06.11 - klo: 10.18 »
Idyllinen tausta maisema.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #39 : 21.06.11 - klo: 10.34 »
Mad Max kulissit? Ja eikös siellä kuvassa yksi Max olekin?

Poissa Bridge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #40 : 21.06.11 - klo: 11.59 »
Onko tulossa vielä lista kilpailijoiden loppusijoituksista ?

Lisäsin lopputulokset aikasempaan finaalitulos viestiin...
Lentäen olisit jo perillä -- WinterJump

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #41 : 21.06.11 - klo: 12.09 »
Onko tulossa vielä lista kilpailijoiden loppusijoituksista ?

Lisäsin lopputulokset aikasempaan finaalitulos viestiin...

Heinoset väärinpäin tuloksissa..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #42 : 21.06.11 - klo: 13.04 »
Ei ainakaan tällähetkellä näytä olevan.

Eli Arto oli sijoituksissa ennen Aria

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #43 : 21.06.11 - klo: 13.25 »
Ainakin semiin jääneiden sijoituksissa on virhettä. Katsokaapas rauhassa ne tulokset vielä läpi.

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #44 : 21.06.11 - klo: 13.26 »
Finaalin tuloksessa oikein, lopputuloksissa väärinpäin.

Kummones tuomarilinja kisoissa oli, kun ei siitä ole kommenteissa mitään vielä kuulunut?
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #45 : 21.06.11 - klo: 17.04 »
Tehdäämpä finaalin kalustokartoitus, eli:

Sijoitus/Kilpailija/Auto/Kone/Renkaat/Fuili
01. Jarno Siltanen/Mugen/Ninja/AKA Impact SS/Tornado
02. Teemu Leino/Xray/LRP/AKA/Tornado
03. Simo Ahoniemi/Mugen/Ninja/AKA CityBlock SS/Tornado
04. Matias Kuusinen/Mugen/Ninja/AKA Impact SS/Tornado
05. Petri Mylläri/Team Losi/O.S./AKA/O'donnel
06. Tomi Salonen/Mugen/Ninja/AKA CityBlock SS/Tornado
07. Arto Heinonen/JQ/Hudy/AKA/Team Saxo
08. Jussi Rinne/Mugen/Alpha/AKA CityBlock SS/Tornado
09. Joseph Quagraine/JQ/JQ/ProLine/Sidewinder
10. August Poutiainen/Xray/Ninja/AKA CityBlock SS/Byron
11. Ari Heinonen/JQ/JQ/AKA/Team Saxo
12. Henry Salmen/Team C/Precirotate Racing/AKA CityBlock SS/Team Saxo

Täydentäkää, ken tietää.

Edit: lista valmis. Teen tästä graafisen mallin huomenna.
« Viimeksi muokattu: 21.06.11 - klo: 21.12 kirjoittanut Janne A »

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #46 : 21.06.11 - klo: 17.40 »
Lopputuloksissa näyttäis tosiaan olevan hieman tarkistamista, oma sijoitukseni näyttäis heittävän yhellä pykälällä.
Samaten kattelin, että M. Eklund joka ajoi semeissä on jäänyt 1/4 finaalissa tippuneen taakse tuloksissa.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #47 : 22.06.11 - klo: 08.34 »
Kuka tietää, mikä on ollut aikaisemmin käytäntö loppusijoituksia laadittaessa: laitetaanko nousufinaalissa pudonneet paremmuusjärjestykseen ajan vai sijoituksen mukaisesti?
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #48 : 22.06.11 - klo: 08.39 »
Aina tuloksen mukaan

Eli aivan sama vaikka olisi esim omassa semissään 7. tuloksella 30 läppiä jne jos toisessa semissä on oltu 10. tuloksella 31 läppiä.... Se kovemman tuloksen ajanut on lopputuloksissa korkeammalla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #49 : 22.06.11 - klo: 09.35 »
Jahas... tuli vilkaistua tuloksia kun remppa kyseli.

Tulokset ovat virheelliset.
Mattila kun kuuluisi olla halosen edellä jne.

Nyt äijät tuloksia korjailemaan ennenkuin niitä on eteenpäin toimitettu.


Tässä tulokset oikein:


1.  Jarno Siltanen   63/45:11.368
2.  Teemu Leino      62/45:20.386
3.  Simo Ahoniemi   60/45:00.526
4.  Matias Kuusinen   60/45:18.052
5.  Petri Mylläri   60/45:18.533
6.  Tomi Salonen   58/45:36.398
7.  Arto Heinonen   55/45:02.798
8.  Jussi Rinne      52/45:00.348
9.  Joseph Quagraine   52/45:37.595
10. August Poutiainen   51/45:30.816
11. Ari Heinonen   43/31:41.096
12. Henry Salmen   32/25:41.369
13. Tommi Alho      26/20:09,739
14. Turo Holm      26/20:14,339
15. Tuomas Lintula   26/20:19,107
16. Miikka Kauttu   26/20:50,313
17. Heikki Valtonen   25/20:12,928
18. Harri Peltomaa   25/20:14,833
19. Reijo Mattila   25/20:33,857
20. Jarno Halonen   25/20:38,603
21. Marko Eklund   24/20:27,621
22. Sakari Penttinen    23/20:23,023
23. Tuomas Thusberg   12/9:43,509
24. Markku Honkanen   11/9:18,834
25. Jari Valkola   25/20:48,590
26. Jari Eklund      24/20:04,074
27. Max Mört      24/20:12,904
28. Henry Kanerva   24/20:19,800
29. Harri Valli      24/20:31,793
30. Juho Hattunen   23/20:10,549
31. Antti Nurmikumpu   23/20:28,972
32. Jari Itävuori   22/20:02,537
33. Jani Hovi      22/20:13,996
34. Matti Jokelainen   22/20:14,032
35. Sami Huhta      22/20:18,053
36. Sami Lehvonen   22/20:38,176
37. Teemu Vesterinen   18/18:08,604
38. Juha Sartesuo   13/11:21,460
39. Lasse Ilvessalo   8/6:38,374
40. Tomi Björkman   1/51,318
41. Jani Lindqvist   23/20:01,683
42. Mikko Heikkilä   23/20:13,134
43. Tomi Hakone      23/20:46,335
44. Kari Kanervala   22/20:05,465
45. David Bendecon   22/20:12,206
46. Timo Nurmi      22/20:41,979
47. Janne Simola   22/20:52,436
48. Heikki Suontausta   22/20:55,283
49. Jukka Ruuskanen   21/20:18,136
50. Tomi Kiuru      21/20:24,027
51. Mika Uutela      20/20:16,648
52. Janne Löfgren   14/20:43,094
53. Joonas Hyvärinen   12/14:30,792
54. Petteri Jäntti   0
55. Jose Husu      0
56. Joona Haatanen   0
57. Joni Hietala   21/20:39,328
58. Aki Savolainen   17/20:22,011
59. Ari Nevalainen   12/11:12,419


Toivottavasti ei jäänyt ketään välistä.
Kertokaa jos joku puuttuu... muuten tarkistan illalla.

Eniveis... tuossa kaverit oikeassa järjestyksessä.
Eli viralliset tulokset ovat vähemmän viralliset kuin nämä  :police:
« Viimeksi muokattu: 22.06.11 - klo: 12.56 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #50 : 22.06.11 - klo: 21.39 »
Oli ihan kiva käydä taasen kokeilemassa huutogrossiakin. Valmistautuminen oli kohdillaan, pari tankillista lavangossa jonka aikana oli lähinnä ongelmia... Kalustoon oli siis luotto ihan täysin kohallaan kisapäivää varten. Kisapäivä tuli vielä aloitettua hienosti toteamalla, että STS halpiskoneessa jolla piti kokeilla ajaa kisat, oli reikä männässä. Noh huutihan se tietty testisession päätteeksi minuutin verran täysillä, mutta tottakai puristukset kannatti testata vasta kisapaikalla.

Kätevästi heti aamulla sitten uuden koneen sisäänajo ja eka treeni väliin (eikös ne ollut lahjattomille). Tähän vielä lisäksi jumittunut takadiffi, palanut starttiboxi ja hajonnut ponderi. Mutta onneksi kaksi kohtuullista alkuerää joilla suureksi ihmetykseksi suoraan semiin. Semistä vika nousupaikka finaaliin ja finaalissa sitten kuskin totaalista räpellystä kunnes ilmeisesti vajaaksi jäänyt vastarin akku loppui kesken.

++++ kelit suosi vaikka etukäteen näytti iha kauhealle
++ TeamC T8/Precirotate D5 kalusto oli suuri positiivinen yllätys, auto kesti finaalin useat triplan kouraamiset ja vauhtikin varsin hyvä testaamisen määrään nähden, koneessakin oli tarpeeksi potkua ainakin meikäläisen taidoille, isot kiitokset euroRC:n jampoille kalustolainasta!
++ mekkari jota ilman kisoista ei olisi tullut mitään, isot kiitokset Pylvikselle!
+ kuulutukset, jos jotain puuttui, niin finaalin aikana olisi voinut käydä koko tuloslistaa läpi vähän useammin
+ Jo syksyllä PM:t läpiajetut supersofti Cityblockit oli vielä finaalin jälkeenkin saman näköiset kuin päivän alussa, voi ajaa vielä seuraavatkin kilpailut
+ ajokulttuuri ei ollut ihan niin kauheaa kuin aikaisemmissa kisoissa joissa tullut ajettua, tai sitten sattui hyvä erä

- finaalilistat oli välillä arvoitus, ei kylläkään onneks omalla kohdalla haitannut
- nostopaikalle tuleminen tuntui joillain välillä olevan hakusessa
- finaalilähtöjen ensimmäinen mutka sokkona kun mekkarit seisoi edessä

Kiitokset vielä Vallille ja Clubbahille starttiboxien lainasta!

Jäi sen verran hyvät fiilikset että voisi suunnitella ajavansa useammankin kisan tänäkesänä.
« Viimeksi muokattu: 22.06.11 - klo: 22.08 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #51 : 22.06.11 - klo: 21.43 »
Ensimmäisessä viestissä nyt kalustotaulukko. Onhan muuten yllättävän hanurista koota noi grafiikat. :D

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #52 : 23.06.11 - klo: 00.18 »
Meinataanko tulokset korjata ennen AKK:lle lähettämistä, vai joko ne ovat sinne menneet???


Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #53 : 23.06.11 - klo: 07.46 »
Meinataanko tulokset korjata ennen AKK:lle lähettämistä, vai joko ne ovat sinne menneet???

Asia on Siltasella hoidossa ja korjaukset on huomioitu, kiitokset Hokelle vaivannäöstä.. :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #54 : 23.06.11 - klo: 12.02 »
Hyvä homma... pelkäsin vain etteivät ehdi mennä eteenpäin jonka jälkeen vois olla vaikeempi taas korjailla.

Mielenkiintoinen virhe tuolla 1/8 finaalissa myös noiden starttaamattomien osalta.
Ovat tuloksissa vaihdelleet paikkaa, vaikka eivät ole startanneet ollenkaan.
Eli tosiaan järjestys on niissäkin kuten ne laitoin, eli ensin Jäntti ja perässä Husu ja haatanen

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #55 : 23.06.11 - klo: 14.13 »
Hyvä homma... pelkäsin vain etteivät ehdi mennä eteenpäin jonka jälkeen vois olla vaikeempi taas korjailla.

Ei niitä ole yhtään vaikea korjata. Kilpailusihteeri (ts. järjestävän seuran joku henkilö jolla on KITI hallussa) ihan itse ne tulokset näpyttelee sinne kitiin ja sieltä toki löytyy se "muokkaa" painikekkin.
 
Toki ethän tätä voinut tietää...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #56 : 23.06.11 - klo: 15.32 »
Kuskit ovat shown sankarit, mutta kyllä muillakin on hauskaa. Tässä tämän mekkarin kymmenen minuuttia kisoista.

Finaali oli alkamassa. Lämmittelin konetta, kuski oli lauteilla. Kävin läpi mielessäni asioita joita voi mennä pieleen. Uuden life-akun lataus ei ehkä ollut oikein näyttänyt normaalilta. Akku oli uusi ja ajettu vain yksi alkuerä ja semit; hyvin se oli ne palvellut. Ja latasinhan minä sen kuitenkin. Äh turhaa hermoilua. Lämmittelyn kolme minuuttia alkoivat, autot radalle.

Teknininen kymppi huudettu. Hyvä, mikä siunattu sattumus. Nyt kannattaa käyttää koko aika vastarin akun lataukseen tai tarvittaessa vaihtamiseen. Juoksin mekkauspöydälle. Autosta akku esille ja johdot kiinni. Latausnappula. Latausnappula ... Laturi ei toimi! Mitä, eikö laturin virtalähde toimi? Mitä? Ja joku kuuluttaa, että rata on auki, hä? Jatkojohtoa 40 metrin kela, onko sen läpösuoja poksahtanut, ei kai. Juoksin jatkojohdon toiseen päähän jossa odotti yllätys, töpseli oli irrotettu pistorasiasta. Kiitos! Laitoin takaisin ja juoksin katsomaan toiseen päähän joko virtaa tuli - ei tullut. Taas toiseen päähän ja nopea etsintä mistä virtaa saisi. Täytyi arvata joku. Sitten katsomaan toiseen päähän ja laturi toimii. Huh. Kello oli kuitenkin jo niin paljon, että ei enää kanattanut latailla.

Laitoin auton kasaan ja juoksin takaisin varikolle. Yritin vielä nopeasti kysellä syytä sääntörikkomukseen. Aloitin pulssin tasoittelun samalla kun muilla alkoi pulssi nousta, uusi lämmittely alkoi - alea iacta est.

Arvatkaa uuvahtiko akku finaalissa ja pitikö se käydä vaihtamassa kesken kisan?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #57 : 23.06.11 - klo: 16.55 »
Hyvä homma... pelkäsin vain etteivät ehdi mennä eteenpäin jonka jälkeen vois olla vaikeempi taas korjailla.

Ei niitä ole yhtään vaikea korjata. Kilpailusihteeri (ts. järjestävän seuran joku henkilö jolla on KITI hallussa) ihan itse ne tulokset näpyttelee sinne kitiin ja sieltä toki löytyy se "muokkaa" painikekkin.
 
Toki ethän tätä voinut tietää...

Noh... lähinnä tarkoitin että kun ne kerran on laitettu niin sitten on kädet pyyhitty ja ne ovat siellä.
Oliko tuo toissakesänä vai viimekesänä kun jokin virhe oli tuloksissa muistaakseni koko kauden loppuun asti... joka toki korjailtiin ennenkuin SM lopputuloksia julisteltiin.

Mut eniveis. Helpointa korjata juuri silloin kun koko asiaa on tekemässä... kun eipähän ainakaan unohdu.

Tarkennuksena että tarkoitin sitä AKK sivuilla olevaa pdf listaa missä pisteet tulevat olemaan... Sitä ei ihan noinvain näpsäkästi kitin kautta muokkailla...
Tuskin listaa ylläpitävä taho käy kitistä sillointällöin tarkistamassa onko tuloksia muokkailtu.


Ps: mielenkiintoista miten tiedät mitä tiedän ja mitä en :laugh:
« Viimeksi muokattu: 23.06.11 - klo: 22.01 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Bridge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #58 : 23.06.11 - klo: 18.02 »
Lopputulokset korjattu ja lopputulosten laskenta tapaa muutettu. Nyt nousuissa tippuneiden sijoitus määräytyy ajan perusteella. Pahoittelen aiheutunutta viivettä, mutta en voi tehdä päätöksiä kadunkulmassa huutelevien eläkeläismummojen juorujen perusteella vaan sääntökirjan mukaan. Lopputulosten laskentaan ei löydy suomen sääntökirjasta mitään mainintaa, joten jouduin pyytämään luokkayhteyshenkilöltä vahvistuksen laskenta tavasta.  Sääntö lopputulostenlaskentaan löytyy Efra'n sivuilta: http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2011/03/Handb11General.pdf  kohta 8.12.7.

*J*
Lentäen olisit jo perillä -- WinterJump

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TULOKSET JA JÄLKILÖPINÄT - M-8 SM 2011 #1 - Jyväskylä
« Vastaus #59 : 23.06.11 - klo: 21.18 »
Mä luulin että kyseinen asia oli sinulle päivänselvä asia ja lähinnä tapahtunut vain kaiken keskellä pieni erhe...
Eihän kaikki asiat ole suomen säännöissä, vaan suomessahan mennään EFRA sääntöjen mukaan lukuunottamatta joitain pieniä eroja jotka erikseen suomen säännöissä. Tosin tais olla niin että tällähetkellä suomen säännöissä ei ole eroavaisuuksia missään kohdassa.

Ps: en mä ny ihan kadunkulmassa seisoskeleva juoruja huuteleva mummo ole  :wink: