Jesh,
pelättyä paremmat kisat ja hienosti järjestetty kuten Turussa on tapana.
Kokenut kisan järjestäjä ja kierroslaskenta selvisi hienosti myös laitteisto ongelmasta, tosin loppupäivälle muutama lisäkuulutus aikataulusta olisi helpottanut missä milloinkin mennään.
Aurinkoinen mekkaustila luo sopivaa kevät fiilistä ja muutenkin tilat ovat erittäin sopivat kisailuun.
Ratahan oli hieman liukas, mutta kärjen taitaville kuskeille ihan riittävä pitoinen huolimatta liukkaista CS27 renkaista.
Tilanne kuulutukset toimivat aamupäivän, mutta iltapäivällä niitä olisi kaivannut vielä enemmän varsinkin tasaisissa alkuerissä. Kauden parhaat kuulutukset, muttei tuota tilanne tietoa ikinä ole liiaksi. Tuomarointi oli perinteistä.. eli harvaa ja satunnaista otosta radan tapahtumista, kuulemani mukaan myös aikamoista kolarointia esiintyi ilman huomautuksia tai stoppareita.
Fiksu veto Krisulta ja Joukolta viimeiselle alkuerälle laittaa uudet renkaat ja nostaa sijoitukset joukon keskivaiheilta kärkeen ennen finaaleja. Näin liukkaalla radalla on lähes mahdotonta toivoa puhdasta lähtöä, jos startti paikka on tuossa keskijoukossa, ensimmäiset ajavat varovasti ja takana tulevat puskevat täysillä päälle..
Hieno nousu myös Pekalta epäonnisen Kuusankosken jälkeen.
Kehitettävää jatkossa...
Kisapäivän pituus on venynyt turhan pitkäksi.
Tästä on jo monasti juteltukin täällä foorumissa, nyt tuntui että kisapaikallakin alkoi olla selkeä tilaus lyhentää päivää.
Selkeiten oli esillä,
yksinkertaiset alemmat finaalit ja näin tiiviimpi finaali putki. (ns. vanha malli)
jättää ylimääräinen 4 alkueräkierros pois.
SM sarjan tärkeys on tietysti tärkeää, mutta 4 alkueräkierrosta on silti ehkä hieman liioiteltua samoin moninkertaiset finaalit?
7.00-22.00 on ehkä pikkaisen liian pitkä, 7-20 olisi ehkä riittävä ikkuna.
Toinen ehkä mietittävä juttu on tosiaan tuo rengassääntö.
Aivan turhaa touhua liukastella renkaalla, jossa ei ole pitoa kuin kuusankoskella. Jos perusteena on "säästö" niin joku voisi kertoa miksi sallitaan 2 autollista renkaita per kilpailu ja silti valinta on CS27.. jokainen kilpailija ymmärtää sen, että uusi rengas on varsinkin liukkaalla radalla vähintään puolisen kierrosta nopeampi kuin käytetty, joten kaikki voitosta ajavat satsaavat 2 autollista renkaita per kilpailu. Tässä tilanteessa voisi olettaa että renkaat voisivat olla edes sen verran pehmeät, että tarjoaisivat kunnollisen pidon myös Turun kaltaisilla aavistuksen liukkaammilla matoilla.
Noh tähän ymmärtääkseni lajiryhmä koittaa saada jotain järkevää keksittyä tuleville vuosille..
Niille jotka ei paikka olleet tässä lyhyt video radasta.
http://koti.welho.com/tkauppin/video1.htm