Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 640259 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville92

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2640 : 22.03.06 - klo: 15.02 »
Mikä olisi hyvä kisa moottori alle 250 euron ?
Inferno mp7.5, Hitec agressor CRX

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2641 : 22.03.06 - klo: 15.24 »
Aika väsynyt aihe kun siitä on puhuttu miljoona kertaa.. eikö haulla löydy mitään?

Novarossi P5 taitaa lähteä tohon, osta se!

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2642 : 22.03.06 - klo: 15.30 »
Näillä näkymin on nyt tulossa Infernoon uusi moottori ja starttiboksi. Tällä viikolla tai ensi viikon alussa, riippuu siitä, millon myyjä saa postiin. Upouudet kamat, eikä ollu kovin kalliit :)
| Academy | Axial |

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2643 : 22.03.06 - klo: 18.06 »
Joo näin on, saat halvalla kun auto on nyt myyty. Mietin vaan että miten saan moottoripukit moottorista irti, ruuveja ei saa pois, kun kuusiokolo ruuvari pyörii tyhjää, eikä uutta kerkeä saamaan ennen alkuviikkoa :evil:
- Tapsa

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2644 : 22.03.06 - klo: 18.17 »
No onko mitenkään mahdollista, että myyt pukit samalla mulle ja hommaat jostain uudet? Munki pitää semmoset kuitenkin hankkia.
| Academy | Axial |

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2645 : 22.03.06 - klo: 18.22 »
Joo, myynhän mä muuten, mutta toi ei ole tavallinen pukki, toi lisää 40e hintaa, koska toi on kyöstin one piece pukki, joka on kaupasta ostettuna 60e hintainen.
- Tapsa

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2646 : 22.03.06 - klo: 18.24 »
Jaano sitten. Kokeile irrottaa papukaija pihdeillä, niillä mäkin oon ruuvit irti saanu. Ettei enempi mee Offtopikiks ni jatketaan yv:llä :)
| Academy | Axial |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2647 : 23.03.06 - klo: 10.07 »
Kyllä 777 kuskeja hellitään, KFactoryltä jälleen aivan sairaan hieno osa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2648 : 23.03.06 - klo: 10.21 »
alkaa muistuttaa Xrayta noilla osilla :D

Poissa driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2649 : 23.03.06 - klo: 12.13 »
tollanen Bling osa ei välttämättä kulu niin paljoa kuin alkuperäinen 777 takatukivarren kiinnike! koska tuossa on hiilikuitua... koska orkkis palaa täytyy olla melkein koko ajan vaihtamassa jollei tykkää piemistä välyksistä :mrgreen:  vaikka hyvä se on jos on vähän välystä että alusta toimii.
CEN | RB | FUTABA |

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2650 : 23.03.06 - klo: 13.01 »
Lainaus käyttäjältä: "driver"
tollanen Bling osa ei välttämättä kulu niin paljoa kuin alkuperäinen 777 takatukivarren kiinnike! koska tuossa on hiilikuitua... koska orkkis palaa täytyy olla melkein koko ajan vaihtamassa jollei tykkää piemistä välyksistä :mrgreen:  vaikka hyvä se on jos on vähän välystä että alusta toimii.

Noo, pidät saranatapit ja tukivarren reiät puhtaina niin ei ne kulu :)

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2651 : 23.03.06 - klo: 13.05 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Kyllä 777 kuskeja hellitään, KFactoryltä jälleen aivan sairaan hieno osa.


...ainankin 3.s kierrosajasta pois  :lol:

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2652 : 23.03.06 - klo: 13.46 »
niin mut kestää vain 30min
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2653 : 23.03.06 - klo: 14.35 »
kyllä ne silti kuluu! ja mun auto on yleensä tosi puhdas ja todistajii löytyy :mrgreen:  ni eipä se siitä kiinni oo... ne kuluu nopeeta tahtii.
CEN | RB | FUTABA |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2654 : 23.03.06 - klo: 14.55 »
joskus puhuttiin noista Giga crusher diffeistä Infernoon... näyttää olevan kyseiset(?) "hi-ratio" diffit tuossa ST-R:ssä
http://www.kyoshoamerica.com/products/31352B-ST-R.asp#

629 eur http://www.cmc-versand.de/index.php?p=artikel_deteil.php&arnr=8-31352

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2655 : 23.03.06 - klo: 18.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville92"
Mikä olisi hyvä kisa moottori alle 250 euron ?


Hey, RB S7 + pilli ja käyrä setti kuulemma 275e Ei huono!


Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2657 : 23.03.06 - klo: 22.35 »
Tällänen yleis kysymys :mrgreen:  Onko noissa m8:ssa  17 mm hexi? :roll:

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2658 : 23.03.06 - klo: 22.46 »
on, ainakin kaikissa uudemmissa

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2659 : 24.03.06 - klo: 11.16 »
*Ilmoittautuu Infernofaniksi!*

Hellou kaikki! Olen lueskellut tätä threadia hiljakseen ja olen nyt sivun 16 kieppeillä... Pikkuhiljaa etenen kohti nykyhetkeä.  :)  Aikaa vaan menee sairaasti, kun seurailee kirjoituksissa olevia linkkejä jne.

Varsinainen asiani on siis se, että harkinnassa on hankkia (kunhan aikaa ja rahaa löytyy kylliksi) RC-auto ja tällä hetkellä olen iskenyt silmäni tuohon Inferno 7.5 Sport 2 ready settiin. Sillä pääsisi varmasti alkuun ja kokeilemaan ajelun hienouksia. Mikäli sitten harrastus kehittyy, auto antaa mahdollisuudet varmasti vaikka mihin. Huomionarvoista lienee kuitenkin se, että SM-kisojen ykköseksi en tähtää, vaan tavoitteena on saada hauska harrastus hyvässä seurassa.

Eniveis, tuosta ready setistä piti sanomani, että mm. tällainen löytyi netistä: http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=35&products_id=6767. Tuo näyttäisi Suomen näkökulmasta melko edukkaalta, mutta tuleeko siihen paljon tullimaksua tms? Olen vain lueskellut, että paljon väki täällä tilailee mm. Atlantin takaa kamaa. Toki tuotakin edullisempi paketti jostain kenties löytyy, kunhan kaipaan kommenttia ja tosiaan ilmoittaudun ainakin tällä hetkellä hengessä mukana eläväksi.  :)

Kawai
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2660 : 24.03.06 - klo: 11.54 »
Yleensä noista RTR-vehkeistä ei ole muutakuin harmia.
 
Parempi vaihtoehto on ostaa auto ns. kittinä eli auto on osina ja se kasataan itse ja samalla tutustuu autoon kun sen itse rakentaa. Tämä on kyllä huomattavasti kalliimpi tapa alkuun, kun joutuu ostaan kaikki tarvittavat erikseen eli moottorin,kytkimen,laturin,akun,hehkun,radiot,servot ja yms. , mut varmasti saat sitten paremman ja tunnet autosi.

Hyvä vaihtoehto on ostaa joltain kilpakuljettajalta käytetty auto, jolloin saat yleensä kaiken tarvittavan ja kasan varaosia ja muuta kamaa mukaan.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2661 : 24.03.06 - klo: 12.06 »
Inferno 777 on kyllä autona aivan toinen ajettavuudeltaan, joten jos vain millään pystyy venyttämään budjettia 777 SP2 :een ja siihen hyvä pata + sähköt (pannun ei tarvitse edes olla kaikkein tehokkaimmasta päästä) niin uskoisin että olet enemmän kuin tyytyväinen! En ole kuullut yhdestäkään kuskista Suomesta tai maailmalta joka olisi ollut autoonsa pettynyt.

Itse ostaisin tämän 777 SP2 auton suomesta koska silloin tämä kauppias + käyttäjä -suhde pääsee oikeuksiinsa (varaosat ym.)  Meillä on muutamia hyviä Kyosho liikkeitä suomessa, jossa palvelun pitäisi olla oikein osaavaa tämän suhteen. Eiköhän tuolta hyvä paketti irtoa esim. RB S7 moottorilla. Laita YV:tä jos mietityttää.

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2662 : 24.03.06 - klo: 12.07 »
Noista kahdesta vaihtoehdosta jälkimmäinen kyllä kuulostaa paremmalta, sillä tarkoituksena olisi todella ensin tutustua hommaan ja vasta innostuksen mahdollisesti varmistuttua panostaa vähän enemmän.

Mikään kiirehän tässä ei ole, joten kuulostellaan rauhassa.  :)

Kawai
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2663 : 24.03.06 - klo: 12.09 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Inferno 777 on kyllä autona aivan toinen ajettavuudeltaan, joten jos vain millään pystyy venyttämään budjettia 777 SP2 :een ja siihen hyvä pata + sähköt (pannun ei tarvitse edes olla kaikkein tehokkaimmasta päästä) niin uskoisin että olet enemmän kuin tyytyväinen!


Selkeästi tässä kohden harrastustoimintaa kallis vaihtoehto. Edullisemmallakin motilla mennee likelle tonnia?

Kawai
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2664 : 24.03.06 - klo: 12.24 »
Tässä on monta puolta. Itse olen yrittänyt säästää matkan varrella, ostin ensin merkin X RTR rimpulan ja sitten niiden Pro version. Kuvittelin pärjääväni, mutta ei tullut mitään, kaverit meni kovaa ohi. Sitten sijoitin 7.5 :een mutta kun kattelin miten kaverit veivaa 777:lla niin hommasin lopulta itsekin. Sen jälkeen ei ole tarvinnut jossitella ja laatu on kohillaan. Homma on vain itsestä kiinni eikä tarvitse tapella auton kanssa.

Muissa merkeissä toki löytyy, mutta se on sitten toinen juttu eikä siihen keskusteluun ole syytä tässä topikissa. Käy katsomassa radalla alkukesästä millä ja miten ajetaan ja vertaile autoja jos ei ole kiire.

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2665 : 24.03.06 - klo: 18.38 »
Joo. Ei tosiaan 7.5 Sport RTR:ää.. Sitä saat sitten hetken päästä olla päivittämssä perästä keulaan, kokemusta on. Tietty se on hauskaa laittaa autoon uutta ja erilaista jälkituotanto palikkaa kiinni, mutta lompakon päälle se käy. Ja tulee loppupeleissä kalliimmaksikin, kuin kerralla ostettu huippumalli.

Jos ei ihan SP2:seen halua sijoittaa, niin miten ois normi 777 kitti?
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2666 : 24.03.06 - klo: 18.41 »
Tai jos ei tarvii olla kyosho niin luultavasti "tuorein" M-8 markkinoilla on Hyper 8.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Pete T

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2667 : 24.03.06 - klo: 19.45 »
Terve,

Pitäisiköhän minunkin ilmottautua eli tässä uusi MP777 SP1-kuski lisää joukkoonne.
Monen vuoden tauon jälkeen ajatus polttiscrossin uudelleen aloittamisesta alkoi luettuani tätä teidän threadia ja valintani merkistä oli helppo. Olen aina ajanut Kyoshon autoilla joten MP777 SP1...ehkä SP2 olisi ollut 'järkevämpi' sijoitus mutta ei lieneen iso homma päivittää SP1 SP2:ksi.

Kisakoneen hankinta olisi edessä jossain vaiheessa ja mielessäni on ollut RB (C5, S7) tai Sirio. Varmaan loppuun kulutettu aihe mutta mitäpä suosittelette?

Pete

Poissa driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2668 : 24.03.06 - klo: 20.05 »
hieno autovalinta :D  RB:N koneet on kaikki todella hyviä ja c5 todella tehokas ja hyvä...mutta siinä voi taas jossain kohti olla liikaa tehoa ja se on huono ja kierros ajat laskee ym. S7 on hyvä kone ja siinäkkän ei teho kesken lopu! kiekuu hyvin ja kerron kokemuksesta :)  kyllähän niitä muitakin huippukoneita on paljon mutta minä en niistä paljoa tiedä..
CEN | RB | FUTABA |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2669 : 24.03.06 - klo: 21.25 »
Moi vaan, hienoa saada uutta Kyosho porukkaa maisemiin!
Näkyy olevan useampikin.

Jos uuttaa hommaa niin SP2 koska se on vakaampi, erityisesti rosoisella radalla. SP1 tykkää "puraisemaan" jos ei ole ihan handuissa, lyhyempi runko tekee siitä ainakin minulle kiikkerän vaikka muuten onkin erinomainen myös. SP2 on sen sijaan aivan sairaan hyvä ja vakaa kaikissa olosuhteissa. Jos on oppinut ajamaan SP1:tä, niin siirtyminen SP2:een on helppoa. Päivityskittiä löytyy.

Perus 777:aa ei saakaan Suomesta.

Moottoreita on tosiaan paljon. RB S7 tai REX SB01 hyviä aloituskoneita. Hiukan järeämpiä ovat WS7II ja Novarossi P5 tai P5X. Miksei myös Sirio, niiltä on uusia mallejakin sekä O.S. Collari voi olla myös ihan OK. RB C5 tuppaa olemaan tehoiltaan ja hinnaltaan hiukan overkilliä aloittelijalle.

t.Mika