Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 640092 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3330 : 12.10.06 - klo: 19.43 »
Moi, tänks!!
Kuvan on pakko hämätä koska auto toimi... kohta kuvia lisää!  :shock:  :shock:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3331 : 12.10.06 - klo: 19.57 »
Pari lyhyttä videoo Espoon Ison-Omenan "kuopalta"

http://www.snrt.net/STUS/STUS1.mov
http://www.snrt.net/STUS/STUS2.mov




Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3332 : 13.10.06 - klo: 10.08 »
Tomsson oli tarkkanäköinen!

Illalla mekkasin autoa ja huomasin että moottorin aluslevy kannittaa vastaan takajäykkärin pallonivelen kanssa, oli aluslevy miten päin tahansa. Siinä oli tuollanen 1mm overlappi ja moottori oli jäänyt aavistuksen tuon pallonivelen päälle ja siitä vinous. Ihmettelinkin laittaessa sovituksen tiukkuutta mutta enpä kiireessä huomannut. Koeajoonhan tuo ei vaikuttanut.

Dremelöin aluslevystä pienen siivun tosta kohtaa pois ja problem solved.
Pieni kämmi Kyoshon pojilta tossa kohtaa. Onneksi hyvin pieni.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3333 : 18.10.06 - klo: 00.47 »
Autoprojekteja näyttää olevan liikkeellä...

Itse sain nuo Inferno 7.5 FS (nelari) engine mountit tänään ja tuo lähes 7cc 4T pata on nyt kiinni ja asennukset tehty. Huomenna olis tarkoitus ottaa tyypit tuolla vehkeellä, katotaan miten ST liikahtaa.

Laatikkoahan tuossa ei ole. Sellanenkin olis kyllä saatavilla mutta ei sitä krossipeliin oiekin viitti laittaa, teräksinen pääratas on parempi.

150ml tankki myös tulossa, jo sais tuota ajoaikaa about 15-20 min per tankki :D :D

Paremmat iskaritkin on työn alla triplaseiskan jäljiltä, radalle.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3334 : 18.10.06 - klo: 13.34 »





Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3335 : 18.10.06 - klo: 15.04 »
Tuli testattua ja mukavastihan se toimi! Tekniikka kunnossa. Nopeuden näkee sitten vasta radalla. .21:llä lähtee pirteemmin mutta täytyy kokeilla 16T kelloa.

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3336 : 18.10.06 - klo: 15.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"

Laatikkoahan tuossa ei ole. Sellanenkin olis kyllä saatavilla mutta ei sitä krossipeliin oiekin viitti laittaa, teräksinen pääratas on parempi.



Tarkoitatko tuolla laatikolla samaista jota Inferno GT:ssä käytetään?
Löytyykö tarkempaa tietoa siitä kuinka helposti vaihteisto uppoaa ST:hen?
Itse viitsisin kyllä laittamaan krossipeliin  :wink:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3337 : 18.10.06 - klo: 16.21 »
Uskoakseni sama laatikkohan se. Tosin tuo FS vaatii isommat pinjonit.

Hobaolla taitaa olla laatikko teräksisenäkin, mutta en tiedä meneekö seiskapuolkkiin, tsäkärillä ehkä.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3338 : 18.10.06 - klo: 21.40 »
Jessus! Kyllä oli makee pommittaa tolla lavangon hyppyreissä! Olis tullu hyvää matskua jos olis ollu joku kuvaamassa. Toi 4T lähti 17T kellolla todella mainiosti, kuitenkin niin että pito ei ollut ongelma

Tankki kesti about 12 min ja päälle joten 150ml tankki hyvinkin menee yli 15 min.

Mutta kaiken hohdon keskellä jotain ikävääkin: Pata nimittäin stumppas kesken ilmalennon "tsuh" ja sen jälkeen ei enää startannut. Sen verran ehdin kattoo että kiertokanki ym oli vielä paikoillaan. Kohta tarkistan keinuvivut ja venttiilit, jos niistä ei löydy niin sitten saa joku viisaampi katsoa... palataan asiaan

RockS!!! 8)

Tylsää ettei näitä enää valmisteta.. no ehkä vielä koittaa uusi tuleminen.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3339 : 18.10.06 - klo: 23.08 »
Jep, venttilin kanta pettänyt sokasta ja sitä kautta sökö. Tais mennä samalla koko kansi, kun oli metallipurua lennellyt. Onneksi sai tilattua uuden kannen ja venttilit. Ehkä ne sitten taas kestää kun ovat uudet  :P Sylinterin sisällä ei näyttänyt olevan purua joten se näytti säästyvän. Vaikka ei sylinterisatsi tuohon mikään älytön hinnaltaan olekaan.

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3340 : 18.10.06 - klo: 23.30 »
Löytyykö ehdotuksia millä saisi edullisia vanteita Inferno ST:hen? Kyseessä siis 19mm hexi, jota voinee myös käyttää ilman muovista välipalikkaa, jolloin hexin kokona olisi 14mm.. Kyoshon pojat kun ovat hinnoitelleet tuotteena aika suolaisesti..

Ja sitten toinen aloittelija kysymys: voiko esim. tuohon Infernon vakio-vanteisiin liimata kiinni myös muiden merkkien kumeja? Tutkassa olisi esim. touring-käyttöön sopivat katu-renkaat..

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3341 : 18.10.06 - klo: 23.57 »
Kyosholta saa (ainakin kohta) GRP:n vastaavia gummeja, oletko kysynyt niitä?

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3342 : 19.10.06 - klo: 00.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"

Kysyä meinasin, josko olis ollu matinkylästä tuo kuva, mutta siinähän se lukikin. :wink: Missä päin tarkalleen? Onko tuo "Iso Omenan kuoppa" se iso hiekkakenttä siinä ompun ulkoparkkiksen vieressä?
| Academy | Axial |

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3343 : 19.10.06 - klo: 10.18 »
Mulla alkaa olla kohta rengaspuoli kunnossa ST-R:n osalta. Olen ajanut noilla Proline Bowtie MTR:llä ja ne ovat kestäneet hyvin. Nyt tuli kaksi Proline Badlands:ja mutta kaksi jäi puuttumaan. Ne pitäisi olla hyvät kurasella ja varmaan pehmeälläkin radalla. Ne laitan Proline Velocity vanteille. Ja nyt ehkä jo tällä viikolla tulee Grp:t niiden omilla vanteilla.

Viime sunnuntaina oltiin kavereitten kanssa hiekkakuopalla ajamassa ja kyllä toi ST-R meni sielläkin hyvin. Hyppii tosi nätisti mutta ihan pehmeään rinteeseen ajettaessa noi Bowtiet ei oikein pure. Kierroksia on ja kummit on soikeina mutta vauhti ei vastaa ääntä. Saa nähdä kuinka noi muut renkaat pitää muotonsa. Noi Bowtiet ainakin menee aika sämpylöiksi kun vauhti nousee. Välitys sitten taas muuttuu isommaksi joka on hyvä asia mutta ajettavus on hieman huojahteleva. Jotkut tekee joitain teippivirityksiäkin tai liimaavat renkaat eri tavalla ton takia muta en ole lähtenyt tolle tielle.
 
Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3344 : 19.10.06 - klo: 13.09 »
Marko, millaset öljyt sulla on?

Meinaan laittaa noi ifw141 krossarin takaiskarit ST:n joka kulmaan, eteen 1.4 ja taakse 1.5 reikä ja kaikkiin 40wt öljy?

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3345 : 19.10.06 - klo: 15.07 »
Nyt kysyitkin vaikeita. Kotona saan illalla tarkistettua mutta olisko voinut olla jotain 600 +-50 eli käytän noita Kyoshon omia kun olen niihin tottunut.

Rajoitatko ulosjoustoja edessä (holkki iskarin sisälle) vai saatko muuten sopimaan? Minkä varisiä jousia käytät?

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3346 : 19.10.06 - klo: 17.22 »
Ei holkkeja, lyhyempi 61mm akseli eli SP1 takaiskari. Pitäs mennä ja meneekin
Ei ole muita sopivia tällä hetkellä kuin sin. eteen ja vihr. taakse, tuossa autossa tuskin niin tarkkaa  :D Näillä mennään
Eiköhän tuo 600 ole aika lähellä, olisko ~50wt

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3347 : 19.10.06 - klo: 20.24 »
Nyt on super smooth! Laitoin noi 777 kisaiskarit 40/30wt setupilla 1.4 holet kumpaankin päähän. Ei ST US orkkis iskarit ole huonot mutta on tää nyt ihan eri meininki kuitenkin

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3348 : 28.10.06 - klo: 11.22 »
Yllätys sinänsä että tuossa ST USAssa oli öljyt diffeissä eikä pelkät rasvat. Keskellä oli varmaan jotain 10K öljyä

Joo ja pääratas 48T vaikka samaa kokoa kuin 46T eli luulin alkuun sellakseks :D

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3349 : 29.10.06 - klo: 10.56 »
Nyt on on-board glow driver eli kiinteä hehku asennettu kärryyn nelitahtia varten. Tuossahan on se säätö mahdollisuus että 3-kanavan kautta voi hehkuttaa kaasun asennosta riippuen 1-100% 4T pataa ajossa eli alakierroksilla moottori käy pirteämmin (1-neulainen kaasari) kun gaso ei keräänny moottorin ja silti ylhäältä riittävän rikkaalla.
 
XS-6 radiosta löysin myös lisää hyödyllisiä toimintoja: 3-kanavan voi myös säätää asentoon 2P eli "2 positions" jolloin 3-kanavalla voi ohjaimen pikakytkimen avulla kytkeä kyseisen hehkuttimen päälle ja pois. Vaihtoehtoisesti se on Linear tai "0" jolloin vaikutus säädetään ohjauksen tai kaasun MIX toiminnon kautta (= sama kuin käyttäisi kaasun Y-johtoa).

Ilonaihe on siinä että nyt voin hehkuttaa pataa starttausvaiheessa laittamalla kytkimen ohjaimesta asentoon "ON" ja kun pata käy niin asentoon "OFF" eli pois päältä. Tämähän siis toimii mainiosti myös 2-tahti koneen kanssa. Enää ei tarvitse irroitella koppaa tai hehkua kun käynnistää tuota truckia .... Aika jees sinänsä. Jos haluaa sitten hehkuttaa myös ajon aikana riippuen kaasun asennosta niin kaikki saa säädettyä ohjaimesta helposti.

XS-6 on hieno ohjain kun tarvitsee toimintoja niissä kyllä löytyy ja homma toimii todella selväjärkisesti.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3350 : 02.11.06 - klo: 19.44 »
Ei kovin hyviä kuvia tuossa pikaisesti otettuna, mutta tuo on-board hehku asennettuna:





Otan ulkona parempia kuvia sitten.

features:
Race shocks, larger 150ml tank, sway bars, 46T spur, Ti hinge pins, 17T bell, fiber discs, FS engine, onboard glow...

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3351 : 02.11.06 - klo: 21.09 »
Upean näköinen laite!  :D

Minkäs merkkinen tuo tankki on? Voisin laittaa omaan ST:hen..

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3352 : 02.11.06 - klo: 22.09 »
:D
Se on Kyosho ST-R 150ml tankki

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3353 : 02.11.06 - klo: 22.21 »
Hmm, ok, kiitos tiedosta. Paikallisessa kössö-kaupassa ei ollut tietoa moisesta, pitänee tiedottaa & tilata itselleen tuollainen.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3354 : 03.11.06 - klo: 09.26 »
Osanumero taitaa olla IS051

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3355 : 03.11.06 - klo: 14.48 »
Yks Norjan poika on tehny vastaavaa konversiota ST-R:n päälle. Kilkkeet on mutta auto vielä paketissa.

Hänellä onboard glow suunnitteilla kytkeä telemetria kierroslukumittariin - aika mainio ajatus sekin.

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3356 : 04.11.06 - klo: 00.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
Osanumero taitaa olla IS051


Kiitoksia, hienoa palvelua ;)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3357 : 06.11.06 - klo: 16.29 »
Sen verran potkaisin tuota käyntiin että venttiilienkin vaihdonkin jälkeen auto funkkas. Ja tuo kiinteä hehku - ihan mainiota napsasta hehku päälle ja pois ohjaimesta...

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3358 : 08.11.06 - klo: 21.55 »
Uutta täyssynteettistä fuilia hommattu, jospa pysyis paremmin nelari pata läjässä ja lämmöt kurissa. Ja näyttäis siltä että saan flektinkin istumaan. Toiveita siis on että tuosta tulee vielä ihan ajettava peli, muutenkin kuin vain show mielessä. Pikkasen duunia vielä... Tänään istuin illan kammiossa funtsimassa ja testaamssa miten helskutissa saan tuo flektin mahtumaan :D No, löytyi se ratkaisu lopulta  8)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3359 : 09.11.06 - klo: 11.32 »
Jos kuvat kiinnostaa, ja ainahan ne kiinnostaa vai mitä ;-) niin tässä pari eilisen virittelystä:

http://www.snrt.net/STUS/fan1.jpg

http://www.snrt.net/STUS/fan3.jpg

http://www.snrt.net/STUS/fan2.jpg

http://www.snrt.net/STUS/fan4.jpg

http://www.snrt.net/STUS/fan5.jpg

Luulen että siitä tulee riittävä. Lähemmäs pataa olisi tietysti eduksi mutta ei meikäläisen työkaluilla oikein onnistu. Sen voisi esimerkiksi pitkällä akselilla viedä lähemmäs konetta. No katotaan ensin. miten toi pelittää.

edit:lisäsin muutaman kuvan linkkeinä