Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 644842 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa cevipu

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #720 : 06.01.05 - klo: 19.33 »
Kiitoksia vastauksista, eikös se ole vielä niin että kun tuossa rtr:ssä on kaksipalainen kytkin, pitää hankkia vielä vauhtipyöräkin jos vaihtaa kolmipalaiseen kytkimeen.

Ei kai kytkinkelloja ja muita tarvitse vaihtaa?

Pitää ottaa  vielä selvää sopiiko hobaon pääratas ja diffien rattaat infernoon....

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #721 : 06.01.05 - klo: 19.58 »
Lainaus käyttäjältä: "cevipu"
Kiitoksia vastauksista, eikös se ole vielä niin että kun tuossa rtr:ssä on kaksipalainen kytkin, pitää hankkia vielä vauhtipyöräkin jos vaihtaa kolmipalaiseen kytkimeen.

Ei kai kytkinkelloja ja muita tarvitse vaihtaa?

Pitää ottaa  vielä selvää sopiiko hobaon pääratas ja diffien rattaat infernoon....


suosittelen harkitsemaan Fioronin MP turbo slide kytkintä; itse en ole päässyt vielä testaamaan mutta arvosteluissa hakannut 3-pala alukytkimet (esim. kanai III)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #722 : 06.01.05 - klo: 20.15 »
Pari uutta kuvaa MPstä, nokan lippa vaatii vielä pientä säätöä ym.



http://www.snrt.net/MP75_RE_1.jpg
http://www.snrt.net/MP75_RE_2.jpg
http://www.snrt.net/MP75_RE_4.jpg

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #723 : 06.01.05 - klo: 20.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
suosittelen harkitsemaan Fioronin MP turbo slide kytkintä; itse en ole päässyt vielä testaamaan mutta arvosteluissa hakannut 3-pala alukytkimet (esim. kanai III)


Itse ajelin viimekaudella Fioronin Turbo Slide kytkimellä ja en voi muuta sanoa kuin että hienosti pelittää, ajon noin 12L kertaakaan avaamatta koko kytkintä, kerran taisin vaihtaa kytkikellon laakerit. Sanoisin silti että tuo 12L on aika maksimi ko. kytkimelle, tämän jälkeen kannattaa vaihtaa palat, jouset ja se iso messinkiprikka. Niin jota tottakai sitä saa erikseen sarjana :wink:

MIKA joko muuten on kovat kevään odotukset? Arvaa ihkuuko tuo XB8 baanalle 8)...  ...tulis jo kevät :mrgreen:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #724 : 06.01.05 - klo: 21.22 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
suosittelen harkitsemaan Fioronin MP turbo slide kytkintä; itse en ole päässyt vielä testaamaan mutta arvosteluissa hakannut 3-pala alukytkimet (esim. kanai III)


Itse ajelin viimekaudella Fioronin Turbo Slide kytkimellä ja en voi muuta sanoa kuin että hienosti pelittää, ajon noin 12L kertaakaan avaamatta koko kytkintä, kerran taisin vaihtaa kytkikellon laakerit. Sanoisin silti että tuo 12L on aika maksimi ko. kytkimelle, tämän jälkeen kannattaa vaihtaa palat, jouset ja se iso messinkiprikka. Niin jota tottakai sitä saa erikseen sarjana :wink:


Aivan, tosi hyvä että tuli hommattua itsellekin.
Palojen kesto muuten pitenee kun ottaa kiihdytykset iisisti eikä aina hana pohjaan vaikka se makeeta onkin eikä väkiksin yritä päästä kiinteiden esteiden yli.

Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"

MIKA joko muuten on kovat kevään odotukset? Arvaa ihkuuko tuo XB8 baanalle 8)...  ...tulis jo kevät :mrgreen:


No SANOS MUUTA ! En kai mä muuten laittelis näitä kuvia tänne ja tilailis uusia osia Infeen  :wink: Tosi makeeta päästä sinne Jyrkkälään päristelee sitten teidän kanssa taas! Ja tietty Lavankoon joka on tossa hieman lähempänä muuton jälkeen.

Sportin kytkinkello saattaa muuten olla heppoisempaa kamaa kuin varsinaisen MP:n, ainakin iskareiden männät vääntyvät helpommin.

Tässä joku JConcepts joka vissiin myy koreja, tossa niiden MP Racer's Edgen iskareilla http://www.jconcepts.net/shop/images/Illuzion_KyoshoBody5.jpg

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #725 : 07.01.05 - klo: 11.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

Sportin kytkinkello saattaa muuten olla heppoisempaa kamaa kuin varsinaisen MP:n, ainakin iskareiden männät vääntyvät helpommin.


Kyosho Inferno Sportin kytkinkello on tuikitavallista alumiinia, kuten muutkin vetokaluston rattaat.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #726 : 07.01.05 - klo: 15.20 »
alumiinia? ettei terästä?

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #727 : 07.01.05 - klo: 15.26 »
Alumiinia se on RTR:ssä...
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #728 : 07.01.05 - klo: 15.32 »
Jos näin on niin asiaan on tullut parannus. Meinaan ennen Kyoshon Sportissa oli muovinen pääratas ja muut rattaat alumiinia. Ja nämähän ei kauaa kestä. Jos koneen vaihtaa niin sitten lenteli takuuvarmasti rattaan palaset.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #729 : 07.01.05 - klo: 15.36 »
Joo, kyllä oli sportissakin alumiinen, muistin väärin...
Tai eihän sporttia enään myydäkkään....
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #730 : 07.01.05 - klo: 16.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Jos näin on niin asiaan on tullut parannus. Meinaan ennen Kyoshon Sportissa oli muovinen pääratas ja muut rattaat alumiinia. Ja nämähän ei kauaa kestä. Jos koneen vaihtaa niin sitten lenteli takuuvarmasti rattaan palaset.


No sitähän minäkin, että Sportin kello on surkeampaa kamaa kuin Kitin teräksinen kello. Ymmärsin ehkä vähän väärin Niko sun aikasemman viestin; siis että olis samaa kamaa kuin Kitissä. No näin ei siis mitä ilmeisimmin ole ja kannattaa laittaa vaihtoon sekin osasto. Mutta diffien rattaat on alumiinia Kitissäkin; jotkut väittävät että diffi spoolaa nopeemmin silloin kuin painavemmilla teräksisillä diffirattailla.

Itse tarkoitin Sportilla tuota RTR:ää

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #731 : 07.01.05 - klo: 16.37 »
Diffin sisärattaat on lähes kaikilla automerkeillä kaikissa malleissa alumiinia, koska ne on kevyet eikä niihin kohdistu niin kovaa rasitusta kuin vetorattaisiin.

Eli sinä puhut siis Inferno Mp-7,5:stä. Eli perus MP-7,5, josta sitten eri variaatioita kuten RTR, Sports, Kanai, Kanai 2 ja Kanai 3.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #732 : 07.01.05 - klo: 16.48 »
Joo tiedetään ;-) Puhuin tuossa aikasemmin tosta Inferno Sport RTR :stä (kun perus Sporttia ei enää myydäkään)  ja sen kytkinkellosta. En tiennytkään että se on alua, luulin että olis terästä mutta epäilin olevan heikompaa kamaa.

Poissa nasupetteri

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #733 : 15.01.05 - klo: 00.20 »
Moro.
Olen uusi näissä jutuissa ja ajattelin kysellä vähän neuvoja.
Ekaksi autoksi ajattelin ostaa Infernon redi setin...
Mitä tulee ottaa huomioon nyt kun tässä joskus pääsen sillä ajelemaan, auto tulee piha kruisailuun.
Siis kannattaako esim diffien ja iskareitten öljyt vaihtaa ja vai onko ne tehdas sopat hyvät.
Ja muutenkin jos saisin jotain pikku vinkkejä niin olisin kiitollinen.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #734 : 15.01.05 - klo: 00.47 »
Lainaus käyttäjältä: "nasupetteri"
Moro.
Olen uusi näissä jutuissa ja ajattelin kysellä vähän neuvoja.
Ekaksi autoksi ajattelin ostaa Infernon redi setin...
Mitä tulee ottaa huomioon nyt kun tässä joskus pääsen sillä ajelemaan, auto tulee piha kruisailuun.
Siis kannattaako esim diffien ja iskareitten öljyt vaihtaa ja vai onko ne tehdas sopat hyvät.
Ja muutenkin jos saisin jotain pikku vinkkejä niin olisin kiitollinen.


moi, katso tuosta hieman ylempää ekaks. Diffeissä taitaa olla vaan rasvat joten laita tilalle öljyt jonkin ajan kuluessa.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #735 : 15.01.05 - klo: 00.49 »
Pihasedittelussa vakiolitkuilla varmaan pääsee aika pitkälle. Ekaan huoltokertaan asti ainakin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #736 : 15.01.05 - klo: 16.40 »
Ja se ensimmäinen huoltokerta saattaa tulla hyvinkin nopsaan. Eli suositeltavaa on laittaa ihan kunnon tavarat sisälle niin kestää rattaatkin ihan kunnolla ja ajo-ominaisuudet ovat paremmat kuin täysin löysillä litkuilla.
Jos ei ole valmis investointeihin niin ei ole myöskään valmis harrastamaan tätä harrastusta, se on se totuus.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa nasupetteri

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #737 : 16.01.05 - klo: 19.41 »
no minkäs jäykkystä öljyy kannattaa pistää ja mihin (siis etu, keski ja taka)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #738 : 17.01.05 - klo: 14.16 »
Lainaus käyttäjältä: "nasupetteri"
no minkäs jäykkystä öljyy kannattaa pistää ja mihin (siis etu, keski ja taka)


mitähän mulla on, 800-1000-200 tai jotain sellasta. riippuen radasta 500kin edessä voi olla hyvä

siis jenkkimitoituksella, ei Kyosho

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #739 : 17.01.05 - klo: 14.51 »
En tiedä mitä mitoistusta käytät, mutta kaikki muut puhuu kyllä esim (etu-keski-taka) 5000-7000-3000 öljyistä.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #740 : 17.01.05 - klo: 15.06 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
En tiedä mitä mitoistusta käytät, mutta kaikki muut puhuu kyllä esim (etu-keski-taka) 5000-7000-3000 öljyistä.


Katos vaan, kiitti JQ, yhdet nollat jääny multa pois. Vaikkakin 10 000 keskellä taitaa olla vähän liikaa. Takana 2000 tai 3000, ei juuri eroa.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #741 : 17.01.05 - klo: 20.36 »
Ei kellään sattus olemaan kunnollista kuvaa Medial Pro MP-7.5 korista?

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #742 : 17.01.05 - klo: 20.40 »
Tänään ekat ja todella lyhyet tyypit MP777 SP1:sellä!
Kääntyy TODELLA hyvin ja on vakaa ajettava...
Eikä puhunyt kyosho kakkaa, kun väitti että tämän auton kuljettaminen samaa vauhti kun edeltäjänsä vaatii 0,3 pollea vähemmän. Kulki kun unelma...  :P
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #743 : 18.01.05 - klo: 10.05 »
0,3 pollea vähemmän?? Ei hitto mitä kakkaa
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #744 : 18.01.05 - klo: 12.21 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Tänään ekat ja todella lyhyet tyypit MP777 SP1:sellä!
Kääntyy TODELLA hyvin ja on vakaa ajettava...
Eikä puhunyt kyosho kakkaa, kun väitti että tämän auton kuljettaminen samaa vauhti kun edeltäjänsä vaatii 0,3 pollea vähemmän. Kulki kun unelma...  :P


Eiks sen auton pitänyt olla todella kevyt? ;) Myllärillä tais painaa joku 3550 auto puhtaana ajokunnossa tankki tyhjänä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #745 : 18.01.05 - klo: 14.50 »
Kyllä minä melkein luulen että krossissa tuo paino tasoittuu kisan edetessä melko tasoihin, oli se Hobao, Kyosho tai X-Ray. Kaikkiin autoihin tarttuu muta ja lika (ei, en usko että Hobaoon ei tartu). Toisaalta, mitä enemmän alkupainoa niin sitä enemmän se painaa mudan tarttuessa siihen. Ja tuo painohan riippuu myös voimalaitteen painosta, niitähän on eripainoisia eikö vain?
Myllärillä on voinut olla joku muu painavampi voimanlähde. Tai sitten se todella on niin painava. Ja jos alumiinia on julmetusti autossa niin totta kai se painaa enemmän kuin vastaavilla muoviosilla. Että näin.
Uskon vakaasti, että MP-777 SP1 on kilpailukykyinen ja ehdottoman voittokykyinen auto. Itsekin pitää harkita moisen ostamista kun vaan rahaa saa. Ja alumiinisilla tukivarsilla totta kai.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #746 : 18.01.05 - klo: 14.53 »
No Myllärillä on ihan WS7...
Kyllä se auto painaan enemmän kun MP 7.5 Kanai3....  :mrgreen:
Mutta kyllä se kulkeekin enemmän... :D
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #747 : 18.01.05 - klo: 16.29 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Kyllä minä melkein luulen että krossissa tuo paino tasoittuu kisan edetessä melko tasoihin, oli se Hobao, Kyosho tai X-Ray. Kaikkiin autoihin tarttuu muta ja lika (ei, en usko että Hobaoon ei tartu). Toisaalta, mitä enemmän alkupainoa niin sitä enemmän se painaa mudan tarttuessa siihen. Ja tuo painohan riippuu myös voimalaitteen painosta, niitähän on eripainoisia eikö vain?
Myllärillä on voinut olla joku muu painavampi voimanlähde. Tai sitten se todella on niin painava. Ja jos alumiinia on julmetusti autossa niin totta kai se painaa enemmän kuin vastaavilla muoviosilla. Että näin.
Uskon vakaasti, että MP-777 SP1 on kilpailukykyinen ja ehdottoman voittokykyinen auto. Itsekin pitää harkita moisen ostamista kun vaan rahaa saa. Ja alumiinisilla tukivarsilla totta kai.


Nyt ei ollut tarkoistus millään tavalla mollata ko autoa eikä kyseenalaistaa sen kilpailukykyä. Nyt vähän huumoria pojat mukaan  :mrgreen:
Tuota 0,3 hp vähempää tehon tarvetta vaan pisti silmään. Taitaa olla tuulesta temmattu kun auto ei juurikaan eri painoinen tietääkseni edeltäjiin ole. Muistetaan myös että auton paino riippuu myös rakentajastakin, eli Myllärin kärryn paino nyt on vaan suuntaa antava. Rauhallisesti nyt vaan pojat  :wink:  Hei ei tää oo ollenkaan niin vakavaa  :lol: Hyvää kesän odottelua kaikille Infernaalikuskeillekkin  8)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #748 : 18.01.05 - klo: 16.30 »
Hups... Meinas tulla kaks kertaa  :oops:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa nasupetteri

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #749 : 18.01.05 - klo: 17.09 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
En tiedä mitä mitoistusta käytät, mutta kaikki muut puhuu kyllä esim (etu-keski-taka) 5000-7000-3000 öljyistä.


no minkä jäykkyset sitte ostan.