Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 640944 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #930 : 03.04.05 - klo: 20.54 »
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #931 : 03.04.05 - klo: 22.09 »
Suloisen puhtoinen vielä  :D
Hieno on tuo 777 ei voi muuta sanoa. Eturenkaatkin kääntyy ihan eri tavalla kuin vanhassa.

Onkos noi Fioronin jäykistimet?

Näyttää muutenkin niin hoikalta tuo  :D Lentää varmaan komeesti tolla WS72 koneella. Tuohon vielä titaaniset iskarituet Hardcorelta niin ei pelkoa vääntymisestä vaikka menis selälleen. No ei varmaan nuo "vakiotkaan" mihinkään väänny..

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #932 : 03.04.05 - klo: 22.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

Onkos noi Fioronin jäykistimet?


Vaihdoin kun vaan teki mieli tollasii!  :D Mitään muuta tosta en vaihdakkaan.  :wink:
Onhan ne...
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #933 : 04.04.05 - klo: 20.33 »
Tässä eka foto prototyyppi etuiskareiden tornista.
Kuva on aika huono, mutta ehkä sitten parempi, kun on kokonaan valmis.

http://www.saunalahti.fi/aapran/KUVAT/PICT0801.JPG

Titaanista tietenkin, ettei matkanteko lopu pikku selätyksiin. Täytyy vielä poistaa purseet ja luultavasti anodisoida, että saa oikeeseen väriin.
Power-Save-Racing Team

Poissa Howari

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.saunalahti.fi/~fdt
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #934 : 05.04.05 - klo: 08.13 »
Muuten ihan hyvä, mutta titaania itsessään ei voi eloksoida... Se tarttis ensin esim. pinnoittaa alumiinilla, jota voi eloksoida... :roll:

Kanai3 - RB WS7II- Futaba - Proline- Hudy - Serpent

[/quote]

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #935 : 05.04.05 - klo: 08.46 »
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Tässä eka foto prototyyppi etuiskareiden tornista.
Kuva on aika huono, mutta ehkä sitten parempi, kun on kokonaan valmis.

http://www.saunalahti.fi/aapran/KUVAT/PICT0801.JPG

Titaanista tietenkin, ettei matkanteko lopu pikku selätyksiin. Täytyy vielä poistaa purseet ja luultavasti anodisoida, että saa oikeeseen väriin.

Hienon näköiset ovat! Paljonko meni aikaa?

Käsittääkseni sitä titaaniakin voi "anodisoida".

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #936 : 05.04.05 - klo: 11.02 »
Joo, kyllä sitä titaania voi anodisoida. Prosessi on vähän toisenlainen kuin alumiinilla, melkein jopa helpompikin. Vaikka googlella löytyy infoa siitä.

Iltapäivä tohon meni. Tosin itse suunnitteluun meni hetken enempi, muttei kuitenkaan mitään kohtuutonta. Taakse vielä vastaava ja sitten testaamaan anodisointia. Suunnilleen sähkönsininen ois tavoitteena.
Power-Save-Racing Team

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #937 : 05.04.05 - klo: 13.09 »
kyllä, kyllä.. hyvältä näyttää  8)

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #938 : 06.04.05 - klo: 22.49 »
tuli hankittua inferno 7.5 sports-setti. käynnistysnaru on katkennut jo 4 tai 5 kertaa parin päivän aikana. kirjoitan lisää kun pystyn, nyt olen fyysisesti kykenemätön siihen. säätövinkkejä tarvisin. toivottavasti paikallisia(kouvola +20km ympäriltä) harrastajia löytyypi. moni tuttukin on nyt innostunut harrastuksesta. pitää yllyttää niitä lisää.


jeh, ja olen siis 25v. ja eka auto kyseessä.
-Lithium Love Racing-

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #939 : 07.04.05 - klo: 10.42 »
Heh. Löytyipäs kohtalotoveri. Ensimmäisen auton kanssa ei vetostartin kanssa ollut ongelmia ollenkaan, nyt on jo suuttumus ehtinyt vaihtua epätoivoksi. Eikös Sullivanin TigerDrivesta löydy sopiva malli myös GX-21:seen, mulla ainakin on nyt hakusessa sellanen. Kestikös muuten silleenillä hyvin narustartti ennenkuin vaihdoit Ossin myllyyn? Niin ja wictro, neuloihinko tarvit säätövinkkejä?
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #940 : 07.04.05 - klo: 10.47 »
Kannatan vaihtoehtoisten starttien käyttämistä. Se naruhomma on aikalailla lelu ja pikkuisenkaan väärällä kädenliikkeellä sen saa heti rikki. Starttiboksi esmes tai edellämainitun tigerdriven tapaiset systeemit

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #941 : 07.04.05 - klo: 13.24 »
juu neuloihin vähän vinkkiä joo.

olen kyllä lukenut ari pekan sivuilta ohjeet, ja sisäistänytkin ne osittain.
auto käy nyt ihan ok, käyntiin laitettaessa pitää kaasua avata vähän. sammuu herkästi jos "spinnaa käännöksessä" (tahalleen)  ja siitä yrittää heti liikkua. savua tuloo vähäsen putkesta.

olisiko alaneula liian kireällä? tyhjäkäyntiruuvi liian vähän sisällä?

mopoja/moottoripyöriä ja autoja on tullut rassattua nuorempana, joten en ihan uuno ole näissä. pitää vaan räpeltää lisää, niin eiköhän se siitä :P

vetostartti olisi ihan hyvä jos naru ei katkeilisi noin helposti. varmaan sen solmintatapa ja kahvan muoto vaikuttavat sen narun katkeamiseen jonkun verran.

vetostartissa on parasta se että ei ole taas yksiä akkuja lisää loppumassa, eikä tartte kannella roinaa niin paljoa mukana. 1:1 autoa kun enää halua hankkia.
-Lithium Love Racing-

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #942 : 07.04.05 - klo: 13.31 »
Vai olisiko alaneula liian rikkaalla? Painat siis about paikaltaan kaasun pohjaan -> kierrokset takeltelee ja tukehtuu? Jos näin, yritä kiristää alaneulaa 1/8 kierros ja kokeile uudestaan.. Entä onko sisäänajo jo muuten tehty, pääneula n. 3 kierrosta auki?

Joo, olisihan se naru muuten kätevä mutta joku insinööri olisi hiukan pidempään saanut miettiä toteutusta. Kestäähän ne narut perämoottoreissa, moottorisahoissa jne.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #943 : 07.04.05 - klo: 14.21 »
juu aika muovisen ovat tehneet siitä vetosysteemistä.

moottori käy ihan ok jahka vehje on käynnissä. voisi olla jopa laihalla pääsuutin vähäsen. alaneula oli kai ihan/miltei kiinni välissä(epähuomiossa räpeltänyt), jonka jälkeen avasin sen noin kaasarin pinnan tasalle. pääsuutin on noin 3 kierrosta auki.

sisäänajon tein suurinpiirtein niin, että kaks tankillista pörryytin pukkien päällä, sen jälkeen aika rikkaalla (mutta välillä ehkä liikaa huudattaen :) muutama tankki. tämän jälkeen on ollu sammumis/käynnistys vaikeuksia, ja säädöt pielessä. nyt ne on taas sinnepäin, mutta luulisin et jos joku enemmän näitten kanssa räplännyt pääsis sorkkimaan tuota, niin se pelais parmemmin ja saattasin oppiakin jotain siinä samalla.

nyt kun mietin, niin tyhjäkäynti voi liian alhaiseksi säädetty..

pahoittelen,mutta en internetissä käytä isoja kirjaimia kuin korostuskeinona, syynä on v-mäinen shift näppäin ja asennevika :D
-Lithium Love Racing-

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #944 : 08.04.05 - klo: 15.21 »
polttoaineletkussa olikin reikä kaasarin liitoksen kohdalla. se on jätetty se "liitin" niin kovin teräväreunaiseksi, että se viiltää letkuun reiän. pitänee pyöristellä vähän
-Lithium Love Racing-

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #945 : 08.04.05 - klo: 16.59 »
Ota se alkuperäinen polttoaine letku pois ja korvaa se noin 20cm pitkällä letkulla. ( Molemmat letkut ). Sekä jos sulla on rakennuksilla käytettävää punottua linjalankaa, niin kierrä se vetokäynnistimeen vanhan tilalle. Toi alkuperäinen lyhyt polttoaine letku ( tankista kaasariin) aiheuttaa sen, että kaasarin säädöt muuttuvat sen mukaan kun tankki tyhjenee. On kokemusta :mrgreen:

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #946 : 08.04.05 - klo: 19.46 »
kun tänään yöksi töihin menen, niin sieltä metsästän silikoniletkua jostain. lainaan vain vähän ;)

tuo säätöjen samana pysyminen pitemmällä letkulla onkin hyvä niksi/tietää!

meneeköhän noihin servoihin kuinka helposti vettä? lähettimen ja pattereiden kotelot olen pesun jälkeen ottanut auki ja föönillä kuivaillut. ei ole huvittanut vielä irroittaa/purkaa servoja, kun vaikuttavat suhtkoht tiiviiltä.

onkohan tyhmä idea teipata auton pohja umpeen? kun kivet tuntuvat menevän rattaiden väliin kaiken aikaa. samalla mahdollisesti löystyneet irtoavat ruuvit eivät pääsisi tippumaan. ja suojaahan se pohjaa kuitenkin vielä naarmuiltakin :P

jotain muutakin mielessä oli, mutta enpäs muista.

edit:
no nyt muistinkin:
mitäs niveliä ja juttuja kannattaa voidella pesun jälkeen. olen pähkäillyt että voitelu lähinnä tartuttaa kivet ja pölyn niveliin, ja täten on enmmän haitaksi kuin hyödyksi. tietenkin puhtaalla asvaltilla ei tällaista ongelmaa olisi, mutta rossiauto on rossiauto joten mudan ja ryönän pitää roiskua :D
-Lithium Love Racing-

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #947 : 08.04.05 - klo: 20.17 »
Tässä seuraava foto projektista.

http://www.saunalahti.fi/aapran/KUVAT/PICT0804.JPG

Alkaa olee muuten valmiita (pari kauneusvirhettä sallittakkoon protoissa) paitsi anodisointi pitää tehdä uudestaan. On vielä sen verran epätasanen väri noissa.

Takatornin malli on Mad Mickey Mouse. Ymmärrätte varmaan miksi.
Power-Save-Racing Team

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #948 : 08.04.05 - klo: 22.17 »
cnc:lläkös olet jyrsinny?

sarjatuotantoon vaan sitte jos toimivat

homebrew on parasta ! :)
-Lithium Love Racing-

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #949 : 08.04.05 - klo: 22.34 »
Lainaus käyttäjältä: "wictro"

meneeköhän noihin servoihin kuinka helposti vettä? lähettimen ja pattereiden kotelot olen pesun jälkeen ottanut auki ja föönillä kuivaillut. ei ole huvittanut vielä irroittaa/purkaa servoja, kun vaikuttavat suhtkoht tiiviiltä.

onkohan tyhmä idea teipata auton pohja umpeen? kun kivet tuntuvat menevän rattaiden väliin kaiken aikaa. samalla mahdollisesti löystyneet irtoavat ruuvit eivät pääsisi tippumaan. ja suojaahan se pohjaa kuitenkin vielä naarmuiltakin :P

jotain muutakin mielessä oli, mutta enpäs muista.

edit:
no nyt muistinkin:
mitäs niveliä ja juttuja kannattaa voidella pesun jälkeen. olen pähkäillyt että voitelu lähinnä tartuttaa kivet ja pölyn niveliin, ja täten on enmmän haitaksi kuin hyödyksi. tietenkin puhtaalla asvaltilla ei tällaista ongelmaa olisi, mutta rossiauto on rossiauto joten mudan ja ryönän pitää roiskua :D


Neuvo 1: Älä pese vedellä. Rättiä ja hammasharjaa jos ei paineilmaa löydy. Käytä apuna WD40 :tä runsaasti, mutta ei sähköosiin.

Neuvo 2: Älä teippaa. Kivet tulee rei'istä sisään, mutta sieltä ne menee myös ulos. Kiviä tulee kuitenkin sisään, mutta teippaaminen saa ne vaan kulkeutumaan hankaliin paikkoihin ja sitten rikkomaan jotain.

Neuvo 3: Lukitse ruuvit ruuvilukitteella. Käytä kohtuullisesti so. varoen.

Neuvo 4: Putsauksen yhteydessä laitettu WD40 voitelee nivelet. Erillistä vaseliinia tmv. ei tarvita. Paitsi ehkä diffeihin diffikoteloiden sisälle. (Diffien sisälle kuitenkin silikoniöljyä.)

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #950 : 09.04.05 - klo: 16.43 »
eihän täällä töissä ollut letku kelvannutkaan, sisähalkaisija oli liian iso, pitänee sitten odottaa maanantaita että saan ostettua silikoniletkulot.

torstaina pitäis paikallisjärjestön pj:n yrittää räpeltää tuo timmiin. olisihan se ihan mukava että uudella autolla voisi ajaakin edes joskus
-Lithium Love Racing-

Poissa Mekkari

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #951 : 09.04.05 - klo: 18.12 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Kiiressää kuvattuja, mutta kai niistä selvää jotenkin saa...

http://koti.mbnet.fi/tux10/rc/119_1953.JPG

http://koti.mbnet.fi/tux10/rc/119_1961.JPG

Lisää: http://koti.mbnet.fi/tux10/rc/
      Kamerat piiloon ja kavilaan ajamaan ensiviikon lauantaina . Nyt se alkaa............

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #952 : 09.04.05 - klo: 18.14 »
No hitto!!!!
Pakko päästä kyl ajamaan.... :P
Toivottavasti joku muukin tulee täältäpäin, niin pääsis tulemaan. :)
Täytyy vaan sisäänajata mylly... xD
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Mekkari

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #953 : 09.04.05 - klo: 18.16 »
toivotaan .että pääset

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #954 : 09.04.05 - klo: 22.43 »
no nyt käy kone taas.

patentoin kutistesukalla ja letkunpätkillä uuden polttoaineletkun, pelaa ainakin vielä hyvin(ei tartte patentin kestää kuin maanantaihin)

tyhjäkäynti on kateissa osittain vielä, pitää olla niin kovalla, että auto jo liikkuu, jos ei halua nykiä sitä uudestaan käyntiin joka välissä. näyttäisi sille, että polttoaineen mukana tuloo ilmaa välillä, joka tekee säätämisestä yhtä p-tä

pitää paikallistaa se paikka mistä tuo ilma saapuu, mahdollisesti tankki pärisee liian kovaa ja vaahdottaa bensaa.

välillä kuplat letkussa liikkuvat takaisin tankkiin päin, sekä letku tyhjenee itsestään (valuu takaisin tankkiin).

paineletku onpi kiinni  ja tankin ja letkujen/liitosten pitäisi olla ihan kunnossa.

no ainakin liikkuu nyt, jos olis radalla, niin ei se tyhjäkäynti edes haittaisi niin kamalasti.

pakkohan se nyt vaan on säätää jossainvaiheessa kuitenkin, usko on luja vielä !
-Lithium Love Racing-

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #955 : 09.04.05 - klo: 22.56 »
Lainaus käyttäjältä: "wictro"
no nyt käy kone taas.

patentoin kutistesukalla ja letkunpätkillä uuden polttoaineletkun, pelaa ainakin vielä hyvin(ei tartte patentin kestää kuin maanantaihin)

tyhjäkäynti on kateissa osittain vielä, pitää olla niin kovalla, että auto jo liikkuu, jos ei halua nykiä sitä uudestaan käyntiin joka välissä. näyttäisi sille, että polttoaineen mukana tuloo ilmaa välillä, joka tekee säätämisestä yhtä p-tä

pitää paikallistaa se paikka mistä tuo ilma saapuu, mahdollisesti tankki pärisee liian kovaa ja vaahdottaa bensaa.

välillä kuplat letkussa liikkuvat takaisin tankkiin päin, sekä letku tyhjenee itsestään (valuu takaisin tankkiin).

paineletku onpi kiinni  ja tankin ja letkujen/liitosten pitäisi olla ihan kunnossa.

no ainakin liikkuu nyt, jos olis radalla, niin ei se tyhjäkäynti nyt haittaisi niin kamalasti.


Ettei kävis vaan liian kuumana. Kullostas tuo tankkiin takaisin meneminen siltä. Polttoaine kiehuu kaasarissa ja puskee takaisin. Ootko mitannut millään lämpöjä siitä? Lämpötilan avulla kone on paljon helpompi säätää kohilleen kuin mutu tuntumalla.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #956 : 10.04.05 - klo: 01.22 »
no sehän voisi olla syynä! se kiehuminen siis.

mittaria ei ole vielä, rahatilanne ei oikein nyt antanut enää myöten auton ja starttipaketin jälkeen. sylkeä olen laittanut siihen ihan kannen päälle, siitä se  
häviää suhtkoht oikeassa ajassa. mutta taitaapi olla se tulpan vierus olla oikea paikka mittailla. joten sittenhän se varmaan on liian kuuma.

vaikea sanoa kun se oli sisällä hallissa ja huusi tyhjäkäyntiä kun säädin. suoraan ajosta ulkoahan se pitäisi mitata. ulkona rälläsin sen jälkeen ja
oli niin pimeää, että siellä en ilmakuplia olisi nähnyt, oli niitä eli ei.

selvästi enemmän vetää takarenkailla(edit: vai sittenkään, lue eteenpäin(*), aliohjautuu tosi paljon. liukkaammalla alustalla kääntyy kaasulla kuin takaveto(joka puskee kuin mikä)

auraukset taitaa olla pielessä, ja muutenkin alustan säädöt.

ne diffi-silikoniöljyt kai auttaa tähän tehon jakautumiseen etu/takapään kesken? siten myös ohjaukseen, kun eturenkaat vetää kovemmin ?

(*)vai vähemminkö niitten piti vetää, kun veto oli huonoimmmalla pidolla varustetuissa renkuloissa(ko?)? nehän olisi varmaan ne etu sitten, ne sutii ja ei käännä?

mitkä olikaan hyvät öljyt(tiheys/jäykkyys) vakiokoneella varustetun inferno sport readysetin diffeihin?



BTW:
suosittelen muuten muillekin kirjoittamaan räpellyksistään, tässä kirjoittaessa homma kertaantuu ja keksii itsekin syitä vioille. sitä narua vempatessa ei paljo äly kulje :)
-Lithium Love Racing-

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #957 : 10.04.05 - klo: 01.26 »
5000-7000-1000

Tuota setuppia näkee ehkä ensimmäisenä, jos kysyy toimivaa perussetuppia. Joku tykkää taakse hieman jäykempää.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #958 : 10.04.05 - klo: 02.06 »
nyt on vielä varmistettava esitysmalli  :oops:

eli:
eteen-keskelle-taakse vai taakse-keskelle-etteen

missäs muualla käytetään silikoniöljyä, paitsi rc-hommisssa?
samaa tavaraa halavemmalla on kivempi ostaa

esim moottorpyörän keulaöljynä(myydään 250ml pörpöissä â 10-20e) olen käyttänyt hydrauliikkaöljyä(jota myydään tynnyreittäin/litroittain n.1e/litra)
ihan samaa roinaa se on kuitenkin :wink:

kiitoksia kaikille vastanneille muuten !

mukava huomata ettei foorumi ole jäässä!
-Lithium Love Racing-

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #959 : 10.04.05 - klo: 02.16 »
Joo eli tuolla meinattiin juuri tuota eteen-keskelle-taakse.
Muut saa vastata noihin muihin kysymyksiin  :mrgreen: