Niin.
Ajatus tuosta C-12 sarjan sivussa sunnuntaisin pyöritetystä mini/vtr-sarjasta on hyvä ja toivottavasti saa kannatusta, ainaki EPUA olisi halukas venyttämään kisaansa sunnuntaille. LAuantaille minejä ja VTR-autoja ei siis missään nimessä oteta kisaan mukaan, että ajatus minkä takia C-12 on erillään touringluokista toteutuisi eikä mentäisi ojasta allikkoon. Kun ajetaan kumirenkailla samana päivänä foamien kanssa, pito ei kasva kuten lajin luonteelle on tapana. Oulun kisa kuitenkin on ensi kaudella kompromissi tässä suhteessa, jatkossa eri tavalla. Syynä mm. se ettei hakijoita yksinkertaisesti kisoihin OLE.
Mulle on esitetty seuraavia kysymyksiä, alla vastauksia kootusti:
-Miksi on vain 3 talvi FTT-kisaa: syy, hakijoita ei ollut enempää, ja hakuaika loppui jo helmikuussa virallisesti, joten kalenteri tulee jossain vaiheessa lyödä lukkoon. Turku haki FTT kisaa, ajankohtana sama kuin Laukaan FTT huhtikuussa, vaihtoehtona heillä järjestää joko talvi tai kesäkisa. Nyt saivat kesäkisan siis.
-Miksi vain 3 kesä FTT-kisaa? syy: kuten yllä, lisäksi hyvinkää haki kisaa jossa olisi ajettu kaikki rataluokat, mutta se ei ole mahdollista ellei ajeta 3pv kisoja. Muita hakijoita ei ollut.
-Uusikaupunki kesäkalenterissa? Syy: rata on mielestäni soveltuvampi kisaamiseen kuin raision rata. Lisäksi Raision ja UKIN järjestäjäporukka toimii hyvin yhdessä.
-miksi ei LS-5 kisaa tattarisuolla? koska PKSRCA ei ole sellaista anonut.
-Mitä jos tattarisuolla sitten kuitenkin yksi kisa LS-5 luokalle? EPUA järjestää vain tuplakisan, eli jos tattarilla olisi kisa, olisi vain 3 kisan sarja.
Syitä ja seurauksia, tekoja ja tekemättömyyttä.