Kirjoittaja Aihe: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA  (Luettu 165949 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #540 : 16.03.13 - klo: 19.22 »
Aika vaikee sanoa näkemättä koko laitetta ollenkaan.

Kenties pätkiminen johtuu radioista... ehkä säädin on kalibroimatta tai becki kyykkää eikä radiot saa kunnolla virtaa.

Paha sanoa kun ei ole pienintäkään hajua minkälainen se pätkiminen on... Kenties liikkeelle lähtiessä nykimistä joka katoa kun vauhtiin pääsee... tai sitten epämääräistä katkomista oli vauhti mikä tahansa.

Vaikea mitään tarkkaa tähän on vastata.
Tarkista että kaikki johdot ovat kunnolla juotettu, liittimet varmasti kunnossa eivätkä ne lämpeä mistään kohdasta selvästi enemmän kuin muualta.
Säädin kalibroitu... Radiot uusiks bindattu...
Pätkiikö ilman servoa jne.

Hieman yritystä tarkempaan viankuvaukseen niin vois jotain neuvojakin saada irti.
En omista kristallipalloa...
Vika selvitetty ja korjattu.
Yksi moottorin johdoista oli poikki. :embarrassed:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #541 : 16.03.13 - klo: 20.42 »

Hieman yritystä tarkempaan viankuvaukseen niin vois jotain neuvojakin saada irti.

Vastauksen saamiseksi kirjoita siis vähintään:

- oma nimi ja osoite, henkilötunnus, äidin tyttönimi ja kengännumero
- auton malli ja merkki, ostopaikka ja aika, kuitti mukaan liitteeksi
- muiden teknisten laitteiden kuvaukset. Selvitykset myös omista modifikaatioista, mm. kolvauksessa käytetystä tinasta ja lämpötilasta
- vian kuvaus ja dataloggeritiedot viimeiseltä kahdelta vuodelta
- oma rc kokemus, kisavuodet ja sijoitukset, sekä ajopaikat ja ajat viimeiseltä kahdelta vuodelta
- laitteiden tekniset tiedot, datasheetit ja käyttökokemukset
- vikojen ilmenemisajankohdat, excel taulukossa
- ajokavereiden nimet ja henkilötunnukset

Kun nämä tiedot on toimitettu, tohtori varaa itselleen kolme viikkoa analyysia varten, jonka jälkeen hän palaa viiltävän diagnoosin kera.

Paha sanoa kun ei ole pienintäkään hajua.
Flying Calacucco

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #542 : 16.03.13 - klo: 20.50 »
Haluuko Peitsa lommoo noin kovin...?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #543 : 16.03.13 - klo: 20.55 »
Ihan miten vaan.

Ilmaisin tässä oman mielipiteeni siitä, että täällä annetaan yhdelle sellainen asema, että siihen uskoo kaikki aloittelijat kyseenalaistamatta asiaa. Tämä ei ole ihan niin mustavalkoista miltä äkkiä näyttää. Hoken kommenteissa on mm. aika paljon piilotettua mainostamista + se, että jos oikeasti neuvontalinjalle lähtee, niin kohteliaisuus ennenkaikkea.

Ja sitten: jos on niin kova ego, että pitää ihan omalla nimellä varustetussa topikissa vittuilla uusille käyttäjille, niin luulis olevan kovuutta ottaa vastaan myös huumoripitoista arvostelua.

Ei mulla muuta.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #544 : 16.03.13 - klo: 21.11 »
Huikeeta.

Onko Pekalla tekemisen puutetta?

Voi anteeksi että olen lopen kyllästynyt vastaamaan kysymyksiin... "Mulla pätkii, missä vika"
Ja ehkä mullakin saattaa olla kiireitä enkä ehdi olla täällä miettimässä missä kenelläkin pätkii, varsinkin kun ei ole edes hajuakaan pätkiikö kenties sähkölelussa vai onko kyseessä polttomoottori.

Kysymyksiin mihin on täysin mahdotonta antaa vastaus, tai sitten kysymyksiin joihin jokainen pystyy löytämään syyn ihan itse kun vaan viitsii edes vilkaista rc härveliään kohden.

Merkki ja malli... Kyllä... se nyt on vähittäisvaatimus.
Sen jälkeen olis kiva saada edes jotain tarkempaa kuvausta siitä miten vika ilmenee eikä pelkästään "pätkii"

Täysin turha mun on ruveta vastaamaan mihinkään jos alkutiedot on sillä tasolla että siihen voi vastata tuhannella eri asialla ja silti mikään ei välttämättä ole siellä päinkään.


Itseasiassa mun puolesta tän koko topikin voi vaikka poistaa.
En jaksa kysellä edes pientä viankuvausta ja vielä vähemmän kuunnella vielä mussutusta siihen päälle.

Auttaminen on kiittämättömin harrastus.

Mun auttamiset on vähentyny tämän talven aikana paljon (kuten varmasti moni kaverikin on huomannut) ja nyt vähenee vielä entisestään.

Tutkikaa itse pikkuvikanne ja kysykää apua jos ei omat neuvot toimi... Mutta kertokaa nyt hyvänenaika edes hieman tarkemmin mistä laitteista on kyse ja millätavoin vika tarkemmin ilmenee.

Sen jälkeen katson huvitaako mua auttaa jotain jonkun ongelman kanssa vai ei.

Mutta yksikin vastaavanlainen nerokas pottuilu viesti niin pyydän ylläpidon poistamaan koko topikin enkä vaivaa enää päätäni täällä sekuntiakaan kenenkään ongelmien eteen.


Ps: näköjään välissä ehti tulemaan lisää narinaa...

BB vois pistää tän topikin vaikkapa lukkoon ja availla joskus kun lumet ovat sulaneet... Katsotaan kiinnostaako mua sit tippaakaan enempää vai hävitetäänkö koko topikki

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #545 : 16.03.13 - klo: 21.25 »
Olis ihan hyvä ratkaisu laittaa lukkoon tai poistaa koko topikki. Ei tuo apua kovinkaan monelle.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #546 : 16.03.13 - klo: 21.30 »
Lukkoa päälle...

Lopetan neuvojen ja vinkkejen jakelun ennalta määräämättömäksi ajaksi.

Mulle riitti tämmönen.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« Vastaus #547 : 16.03.13 - klo: 21.41 »
Laitettu lukkoon asianosaisen pyynnöstä.

Moni kiittänee kuittailevia suunpieksäjiä tästäkin. Toki jos itse osaa neuvoa paremmin vastaavilla llähtötiedoilla, niin eikun aloittamaan vaikka kalakukkotohtorin kristallipallotopiccia.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu