Kirjoittaja Aihe: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA  (Luettu 49883 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 22.12 kirjoittanut Pepess »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Tosiaan, tämä keskustelu kuuluisi toiseen topicciin, mutta vielä HOKE:lle lainaus viime keväällä kirjoitettuna FTT-topicissa:

"Hi Matti,

Our engineers have finished the test on the wheels and have agreed an acceptable tolerance of 0.5mm in both directions.

It is agreed that we will exchange any wheel that is outside of the tolerance.

Our engineering manager has introduced a new quality control process to ensure that we will not sell wheels outside of this tolerance.

I hope that this is of help.

Harvey / Schumacher"

Ja kaikki tämän toleranssin ulkopuolelle menevät vanteet vaihdetaan.

Miksi kyseinen toleranssi olikin kaksikertaa suurempi heti ekassa FTT kilpailussa?????

Ja tulipahan sekin todistettua ihan mittalaitteilla että hexejä on täysin turha syytellä mistään.
Hauska katsella mittarilla miten jokaisessa renkaassa oli pystyheittoa vähintään kolme kertaa kierroksella.
Sitä ei edes väljä hexi saa aikaiseksi vaikka kuinka selittää.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Omassa rengassetissä oli mielestäni kaksi rengasta jotka vispasivat aivan mielettömästi. Silmämääräisesti katsastuksessa ne vaihdettiin uusiin, mutta jälkikäteen analysoivat renkaat siinä mittalaitteessa, ja renkaat olivat alueella 0,5mm...1,0mm, eli kuulemma juuri ja juuri menivät "toleransseihin", eikä niitä olisi kuulunut vaihtaa uusiin.

Miksi toleranssit nyt sitten ovatkin millin FTT 1 -kilpailussa, eikä 0,5mm kuten hoken lainaamassa tekstissä on luvattu?

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Omassa rengassetissä oli mielestäni kaksi rengasta jotka vispasivat aivan mielettömästi. Silmämääräisesti katsastuksessa ne vaihdettiin uusiin, mutta jälkikäteen analysoivat renkaat siinä mittalaitteessa, ja renkaat olivat alueella 0,5mm...1,0mm, eli kuulemma juuri ja juuri menivät "toleransseihin", eikä niitä olisi kuulunut vaihtaa uusiin.

Miksi toleranssit nyt sitten ovatkin millin FTT 1 -kilpailussa, eikä 0,5mm kuten hoken lainaamassa tekstissä on luvattu?

0.5mm kumpaakin suuntaan on 1mm. Mut se ei tarkoita sitä, että jos heittoa on 1mm että se olisi ok. Koska voi olla heittoa 0.3mm yhteen suuntaan ja 0.7mm toiseen jolloin rengas ei ole ok. Eli asiaa pitää tutkia ensiks yhteen suuntaan sitten toiseen.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Yksikään mun renkaista ei olis mennyt tuolla 0,5 millillä läpi...
Tai no itseasiassa saattaa olla että yksi olisi mennyt.

Kivasti näkee renkaasta ihan pintaa katselemalla mikä renkaista on kieroin.
Edelleen on parin sentin mittainen täysin kiiltävä kohta kumissa.
Vaikka tunnetusti minä olen se joka käyttää rengasta hyvinkin rajusti.
Kisoissa käytettävän toleranssin mukaan kyseinenkin rengas oli olevinaan hyväksytty.

Ja mun pointti ei nyt ole se että tarttis hulluna haukkua kyseistä rengasta ja saada joku toinen merkki... Ei...
Tällä mennään, eikä ole renkaasta ihmeemmin valittamista.

Mutta jos selitetään että suoriahan nämä on ja vika löytyy muualta kuin itse renkaasta niin pistää nyppimään.

Ei tartte olla edes täydellinen näkö kun pystyy jo parin metrin päästä näkemään että kierojahan nuo ovat, eikä ongelma todellakaan ole missään hexissä.

Mielummin rehellisesti todeten että joo... onhan noi kieroja... laitetaan palautetta tehtaalle.

Kaukana suorista vanteista.
LRP / Nosram renkaisiin jos vertaa niin ero on todella silmiinpistävä.
Tosin jos LRP renkailla ajettaisiin matoilla joilla FTT kisoja on nyt ajeltu niin vois ruveta pistämään clipping pointteja radan ulkolaitoihin ja ajaa parilähtöinä, tuomareiden jaellessa tyylipisteitä neonvalojen välkkyessä.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
0.5mm kumpaakin suuntaan on 1mm. Mut se ei tarkoita sitä, että jos heittoa on 1mm että se olisi ok. Koska voi olla heittoa 0.3mm yhteen suuntaan ja 0.7mm toiseen jolloin rengas ei ole ok. Eli asiaa pitää tutkia ensiks yhteen suuntaan sitten toiseen.

Juuri näin. Suoruus tai siitä poikkeaminen tulisi mitata samalla tavalla kuin tehdas on sen ilmoittanut eli 0,5 mm poikkeama keskilinjasta on maksimi. Kuusaalla katsastuksessa ei ollut ilmeisesti ohjittu toimimaan näin. Olisi ollut kiinnostavaa nähdä olisiko mittaukseen viemäni ja hyväksytty runsaan 0,7 heittoinen rengas sillä tavalla tarkasteltuna mennyt läpi.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Tuo "nollatasosta" mittaaminen, ei nykyisellä kalustolla onnistu. Sitä varten tarvittaisiin oikeilla mitoilla oleva jostain kovasta materiaalista sorvattu kalibrointivanne.

Kun tuota Matin laittamaa sähköpostiviestiä nyt lukee, niin ymmärtäisin siinä tarkoitettavan molemmilla suunnilla sekä pysty, että sivuttaisheittoa, eikä niinkään heittoa keskilinjasta. Tästä asiasta on käynnissä keskustelut luokkayhteyshenkilön, maahantuojan ja tehtaan välillä, jotta asiaan saadaan selvyys.

Ja palautteet vanteiden ja liimausten suoruudesta ovat menneet ainakin järjestäjältä eteenpäin ja varmasti myös maahantuojalta tehtaan suuntaan.

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Omassa rengassetissä oli mielestäni kaksi rengasta jotka vispasivat aivan mielettömästi. Silmämääräisesti katsastuksessa ne vaihdettiin uusiin, mutta jälkikäteen analysoivat renkaat siinä mittalaitteessa, ja renkaat olivat alueella 0,5mm...1,0mm, eli kuulemma juuri ja juuri menivät "toleransseihin", eikä niitä olisi kuulunut vaihtaa uusiin.

Miksi toleranssit nyt sitten ovatkin millin FTT 1 -kilpailussa, eikä 0,5mm kuten hoken lainaamassa tekstissä on luvattu?

Otan kantaa, vaikka tämä keskustelu aloitettiinkin väärässä paikassa.

Ostin Kuusankoskella kahteen autoon rengassarjan per auto. Oli vipatusta vähän sinne ja vähän tänne, mutta en vaihtanut renkaita. Miksi? No siksi kun en usko, että pienellä heitolla sinne tai tänne on merkitystä. Ja pitihän jättää joku jälkipelin mahdollisuus, jos vaikka ajo ei olisikaan kulkenut. Väitän, että 91 Kuusankosken kisaan ilmoittautuneen kuskin joukosta enintään 5, eiku 3 kuskia pystyy ajotuntuman perusteella sanomaan, onko renkaan vanteessa pystyheittoa 0,5mm vai 1mm. Lähinnä siis akateemista keskustelua, mutta olennaista lieneekin se, kuinka tiukasti pidetään kiinni periaatteesta, jonka mukaan uuden tuotteen on oltava virheetön myyntihetkellä.
« Viimeksi muokattu: 17.01.12 - klo: 19.16 kirjoittanut Bulvaani »
Tiim Lahti

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Mätsäsin ennen kisaa kahdesta sarjasta renkaanpyörityslaitteella tutkien yhden hyvän ja yhden vähemmän hyvän setin. Paremmalla piti ajaa koko kisa läpi, mutta kuitenkin lopulta ajoin sillä huonommalla setillä parhaat tulokseni ja läppiaikani.  :tongue:
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos palaan siihen oikeaaseen aiheeseen niin tässä olis ensiviikon kisaajat tiksin krossi challenge.
Ei voi kehua viellä ainakaan että olis tungosta varikolla.


M2-10
Mikko Laitinen, PKSRCA
Sami Salmela, PKSRCA
Jarno Halonen, PKSRCA
Marko Mikama, PKSRCA

M4-10
Mikko Laitinen, PKSRCA
Karri Salmela, PKSRCA
Reijo Mattila, PKSRCA
Marko Mikama, PKSRCA
Toni Johansson, PKSRCA
Jose Husu, PKSRCA

SC2-10
Mikko Kovanen, PKSRCA

SC4-10
Einar Viira
Anre Tamme
Mikko Pyhältö, TUA
Tom Thusberg, TUA
Jouni Saurila, PKSRCA

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Kuusankosken touringkisoissa viime viikonloppuna oli hyvin porukkaa kaikissa luokissa. Otin touring-sanan topikista pois niin saa Jerzi hämmästellä jatkossakin myös muiden luokkien kisoja kuten edellisessä viestissä teki.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #161 : 18.01.12 - klo: 08.11 »
Nokialla oli ainakin ihan hyvin porukkaa ajamassa. Voi olla että ihmiset ei joka viikonloppu halua viettää aikaa kisaillen. Tai pysty esim perhe-elämän takia. Vaimoa täytyy rapsuttaa nyt ensi viikonloppuna kun just olin Nokialla reissussa :) Ja kohta on Turun kisat joissa menee koko viikonloppu.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #162 : 18.01.12 - klo: 11.20 »
Kait minkä tahansa kisan tai tapahtuman suhteen moni miettii saako rahalle ja vapaa-ajan käytölle vastinetta. Siinä kuitenkin menee koko päivä ja maksaa sen parikymppiä osallistumiseen + matkakulut. Jos on tarpeeks porkkanaa luvassa niin suomalainen mies menee vaikka läpi harmaan kiven... ja jos ei oo niin jengi jää sohvalle vaikka rata olis takapihalla.

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #163 : 27.02.12 - klo: 10.23 »
Oulun FTT-kisan kuva stanun A-finalisteista on omalla tavallaan hauska.

Tuskallisesti kyseinen kuva nostaa kuitenkin pintaan kysymyksen ja huolen siitä, että onko meillä on kasvamassa sellaista nuorten kuskien porukka jonka muutaman vuoden kuluttua pitäisi vahvasti ahdistella nykyistä virin kärkeä.
Onko siellä "kasvuputkessa" porukkaa tarpeeksi vai aivan liian vähän?

Omalla seurallamme ei ole panostettu riittävästi uusien nuorten mukaan saamiseen.
Mikäköhän on tilanne muissa seuroissa? Onko treeneissä paljon nuoria uusia kuskeja? Onko mukana innokkaita nuorten isä-pappoja? Heitäkin laji tarvitsee jatkossa lisää.

Onko tämä pelkästään seuratason asia vai olisiko kansallisakin tasolla syytä käynnistää jotain tämän tavoitteen ajamiseksi? Ainakin voisi kerätä eripuolilta parhaat ideat ja toimivimmat käytännöt jaettavaksi kaikille seuroille heidän oman toiminnan suunnittelun tueksi.

Linkki siihen Oulun kuvaan:
http://rc10.fi/index.php?topic=64675.msg587319#msg587319

Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #164 : 27.02.12 - klo: 11.55 »
Onko siellä "kasvuputkessa" porukkaa tarpeeksi vai aivan liian vähän?

Omalla seurallamme ei ole panostettu riittävästi uusien nuorten mukaan saamiseen.
Mikäköhän on tilanne muissa seuroissa? Onko treeneissä paljon nuoria uusia kuskeja? Onko mukana innokkaita nuorten isä-pappoja?

Oma tietämykseni/veikkaukseni on, että hyvin harvassa (jos missään) RC-kerhossa tehdään suunnitelmallista ja pitkäjänteistä työtä, joka kohdistuisi erityisesti uusien nuorien kilpakuljettajien rekrytoimiseen.

Toinen asia on sitten se, mitä seuralla on tarjottavana, jos/kun näitä nuoria lupauksia rinkiin tuleekin? Onko oikeita "treenejä", joissa on valmentaja tai muu henkilö opastamssa nuoria, onko teknistä tukea, kerhoiltoja, yhteisiä kisamatkoja ja muita seuran tapahtumia?

Jos nuori menee mukaan jääkiekko- tai jalkapallojoukkueeseen, ensimmäisenä (heti lisenssimaksun jälkeen) annetaan pelipaita ja oikeanväriset sukat. Seuraava vaihe on treenaaminen kalenterin mukaan ja (ammattitaitoisen) valmentajan johdolla. RC-piireissä tällaista "sitouttamista" ei ole, vaan kaikki tapahtuu omalla painollaan ja mielivaltaiseen suuntaan.

Kyse on loppupelissä siitä, löytyykö niitä isäpappoja pitämään niitä treenejä ja olemaan siellä radalla illasta toiseen vapaaehtoisesti ja ilman korvausta. Monessa muussakin lajissa perinteinen talkoohenki on hiipumassa ja ollaan siirtymässä ostopalveluiden maailmaan. Valitettavasti RC-skenessä, kun volyymit ja resurssit on pienet, pitää talkoointoa löytyä ja sitä pitää osata kohdentaa oikeaan suuntaan ja myös tulevaisuuden kasvattamiseksi.

Kokonaan toinen asia, mutta tähän aiheeseen liittyen on se, että mielestäni tourinkia pitäisi jatkossa ajaa SM-/Kansallisella tasolla vain kahdessa luokassa. Se, että sarjalla on kovempi taso ja sinne ei pääse ilmoittautumalla, luo myöskin mielikuvaa jostain saavuttamisen arvoisesta. Itse näkisin aivan aloittelijat mielummin osana aktiivista ja systemaattista kerhokisatoimintaa, josta sitten ajotaitojen karttuessa noustaan Kansalliseen Stock-luokkaan ja siitä edelleen nousupisteiden kautta SM-sarjaan. Tästä asiasta keskusteltiin jossain toisaalla tässä taannoin ja mielipiteitä oli tietysti suuntaan ja toiseen. Mutta näin minun mielestäni olisi mahdollisuus saavuttaa arvostusta ja aktiivisuutta tähän toimintaan.
« Viimeksi muokattu: 27.02.12 - klo: 11.59 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa IIVONEN

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #165 : 05.03.12 - klo: 09.44 »
Katsokaa KyPak:in ja EPUa http://rc10.fi/index.php?topic=64399.0  kilpailukutsua ja miettikkää  olisiko tässä kilpailuformaatissa ja harrastajalajissa
kasvavan kerhon toiminnaksi. KyPak:lla opn viimisen kahdenvuoden aikana tullut uusia kuskia mini luokkaan
noin kaksikymmentä jäsentä.  Mikä hienoita isä-poika harrastajia. Nyt kun on toimittu noin 3 vuotta ko. harraste luokkien kanssa niin osanottaja on cup kisaan yli 50  tosin jotkut ajava eri luokkia samana päivänä.

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #166 : 05.03.12 - klo: 15.49 »
Mini luokkaa kai ajetaan aika monessa kerhossa (luulisin) koska harrastuksen/luokan kustannukset ovat kohtalaisen pienet. Ei tarvitse myöskään miettiä sääntökoukeroita ym. kun auton voi heittää suoraan paketista radalle. Suht halpa ja helppo luokka aloittaa harrastus, kuten sen pitäisikin olla.

Jos vielä crossi puolelle saataisiin samanlainen ns. budjettiluokka, harrastajia saattaisi tulla kerhoihin lisää, tai sitten ei, mistä tietää...     ..."Mad Rat challence"  :laugh:

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #167 : 05.03.12 - klo: 23.24 »
Mini luokkaa kai ajetaan aika monessa kerhossa (luulisin) koska harrastuksen/luokan kustannukset ovat kohtalaisen pienet. Ei tarvitse myöskään miettiä sääntökoukeroita ym. kun auton voi heittää suoraan paketista radalle. Suht halpa ja helppo luokka aloittaa harrastus, kuten sen pitäisikin olla.

Jos vielä crossi puolelle saataisiin samanlainen ns. budjettiluokka, harrastajia saattaisi tulla kerhoihin lisää, tai sitten ei, mistä tietää...     ..."Mad Rat challence"  :laugh:

Minit on ehkä hienoin keksintö mitä RC-juttuihin on 2000-luvulla keksitty. Kun ekan talven tikkarinpopsijat kyllästyivät siihen ja siirtyivät takaisin nopeisiin kilpaluokkiin, jäi Minit kokonaan oikealle kohderyhmälle ajettavaksi. Loistavaa että niille jaksetaan järjestää toimintaa ja ylläpitää kisoja yms.

-A-

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #168 : 23.03.12 - klo: 14.07 »
En tiedä kuuluuko tämä tänne mutta sivuaa aihetta.

Viime sunnuntain (18.3.) Kouvolan sanomissa oli juttu rc-autoilusta. En muista sana tarkasti miten juttu meni (jos joku tietää paremmin niin korjatkaa) mutta kiinnitin huomiota siihen että Isä oli ostanut pojalleen/pojilleen 2kpl käytettyjä minejä hintaan noin 1000€. Joku isä joka lukee jutun, jonka jälkikasvu vonkaa rc-autoa, voi miettiä kaksi kertaa kapistuksen ostoa jos oma taloustilanne on vähänkään mietinnässä.

Juttu itsessään oli hyvä ja toi taas pienoisautoilua esille mutta olisi varmaankin ollut hyvä mainita että harrastukseen ei heti aluksi tarvitse välttämättä laittaa kauheasti rahaa kun joitain käytettyjä ja uusiakin vempeleitä saa kohtuu hintaan.

Eli vinkkinä niille joita haastatellaan lehtiin, televisioon ymv. voisi mainita että harrastus ei välttämättä tarvitse olla sieltä kalleimmasta päästä kun toimittaja kyselee harrastuskustannuksia.
 
« Viimeksi muokattu: 23.03.12 - klo: 14.14 kirjoittanut jucca »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #169 : 23.03.12 - klo: 17.34 »
olinko minä siellä mukana.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #170 : 24.03.12 - klo: 02.52 »
Mini luokkaa kai ajetaan aika monessa kerhossa (luulisin) koska harrastuksen/luokan kustannukset ovat kohtalaisen pienet. Ei tarvitse myöskään miettiä sääntökoukeroita ym. kun auton voi heittää suoraan paketista radalle. Suht halpa ja helppo luokka aloittaa harrastus, kuten sen pitäisikin olla.

Jos vielä crossi puolelle saataisiin samanlainen ns. budjettiluokka, harrastajia saattaisi tulla kerhoihin lisää, tai sitten ei, mistä tietää...     ..."Mad Rat challence"  :laugh:

Minit on ehkä hienoin keksintö mitä RC-juttuihin on 2000-luvulla keksitty. Kun ekan talven tikkarinpopsijat kyllästyivät siihen ja siirtyivät takaisin nopeisiin kilpaluokkiin, jäi Minit kokonaan oikealle kohderyhmälle ajettavaksi. Loistavaa että niille jaksetaan järjestää toimintaa ja ylläpitää kisoja yms.

-A-

Juuri näin Antti ja jukka!

Monesti duunikaverit ovat ihmetelleet autojani sen 1/1 kehon/tavarankuljetusvälineen perässä.
Ihastelevat ja olen antanut kokeilla (välillä myös vahingossa rikkoen), mutta se siitä!
Kaikki olisivat valmiita harrastamaan, mutta kun se turisti maksaa n.500€
Mini on hieno värkki kulut pysyy suht. pienenä ja alku panos on pieni +100€
Tätä olen suositellut kaikille kiinnostuneille tuttavilleni ja jos kiinnostus riittää niin nopeampiin luokkiin.

Minit ja VTR yms. ovat oivia aloitus luokkia, kun vehkeitten ei tarvitse olla niin "justiinsa" kisa pelejä.

KUULUTAN! nyt kaikki pikku ja miksei isommatkin seurat pistämään pystyyn kerhokisoja, ettei kaikki jää pelkäksi auton säätämiseksi.

Esim. Järvenpäässä on hyvin toimiva runsas mini+VTR+Driftaus porukka niin mikä estää järjestämästä kisoja?

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #171 : 24.03.12 - klo: 13.39 »

KUULUTAN! nyt kaikki pikku ja miksei isommatkin seurat pistämään pystyyn kerhokisoja, ettei kaikki jää pelkäksi auton säätämiseksi.

Esim. Järvenpäässä on hyvin toimiva runsas mini+VTR+Driftaus porukka niin mikä estää järjestämästä kisoja?

PKSRCA järjesti tämän talven aikana 4 kerhokisaa, joihin kaikkiin kutsuttiin VTR-kuskeja osallistumaan. Nämä järjestettiin Alue-8 sarjan osakilpailuina eli vaatimukset osallistujille ovat erityisen matalalla.  Suurin määrä ilmoittautuneita oli 2.

Kilpailujen tarjoaminen ei ole ratkaisu, vaan ennen kisatarjontaa mikä tahansa luokka tarvitsee
-ainakin yhden, mutta mielellään 2-3 aktiivista ko. luokan harrastajaa ylläpitämään perusnäkyvyyttä luokalle ko. harrastuspaikassa
-ko. luokassa kokeneempien tukea uusille harrastajille (=ne aktiivit)
-rata-aikaa yhdessä ajamiseen ja sitä yhdessä ajamista
-kulutus- ja varaosien saatavuutta
-markkinointia ja uusien harrastajien houkuttelua mukaan
-ja sitten jossain vaiheessa niitä mahdollisuuksia kilpailemiseenkin
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #172 : 24.03.12 - klo: 14.21 »
Mun mielestä kannattaa ainakin tarkaan harkita mitä päästää tällä pulinafoorumilla suustaan jos haluaa uusia kisailijoita mukaan. Nyt puidaan yhdessä ketjussa http://rc10.fi/index.php?topic=65356.0 oikein dokumenttien kera jonkun törmäilyjä menneissä karkeloissa ja palan painikkeeksi joku kehoittaa puntaroimaan omat taidot ennenkun lähtee kisoihin mukaan.

Toisessa aiheessa http://rc10.fi/index.php?topic=64922.0 muutamat älypäät järkeilevät nostajista tyyliin: "Ei tarvi nostajia ollenkaan kun autot täytyy pysyä radalla ja pyörillään"
Ei nyt sanatarkasti mutta tuota tarkoittaen.

Nämä molemmat (VTR ja GT8) sellaisia luokkia jotka vois hyvinkin olla se aloitusluokka.
Täydellinen pitäis kuitenkin olla jo ekoissa kisoissa.

Yks jo kovaksi RC kuskiksi luokiteltava sanoi mulle kerran että tää leikkiautoilu on totista hommaa joidenkin kohdalla, jopa totisempaa kun 1/1 autoilla kisailu.  Neppisautoilussa sitte varmaan vedellään jo nyrkillä tauluun virheistä.

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #173 : 24.03.12 - klo: 17.48 »
Mini luokkaa kai ajetaan aika monessa kerhossa (luulisin) koska harrastuksen/luokan kustannukset ovat kohtalaisen pienet. Ei tarvitse myöskään miettiä sääntökoukeroita ym. kun auton voi heittää suoraan paketista radalle. Suht halpa ja helppo luokka aloittaa harrastus, kuten sen pitäisikin olla.

Jos vielä crossi puolelle saataisiin samanlainen ns. budjettiluokka, harrastajia saattaisi tulla kerhoihin lisää, tai sitten ei, mistä tietää...     ..."Mad Rat challence"  :laugh:

Minit on ehkä hienoin keksintö mitä RC-juttuihin on 2000-luvulla keksitty. Kun ekan talven tikkarinpopsijat kyllästyivät siihen ja siirtyivät takaisin nopeisiin kilpaluokkiin, jäi Minit kokonaan oikealle kohderyhmälle ajettavaksi. Loistavaa että niille jaksetaan järjestää toimintaa ja ylläpitää kisoja yms.

-A-

Juuri näin Antti ja jukka!

Monesti duunikaverit ovat ihmetelleet autojani sen 1/1 kehon/tavarankuljetusvälineen perässä.
Ihastelevat ja olen antanut kokeilla (välillä myös vahingossa rikkoen), mutta se siitä!
Kaikki olisivat valmiita harrastamaan, mutta kun se turisti maksaa n.500€
Mini on hieno värkki kulut pysyy suht. pienenä ja alku panos on pieni +100€
Tätä olen suositellut kaikille kiinnostuneille tuttavilleni ja jos kiinnostus riittää niin nopeampiin luokkiin.

Minit ja VTR yms. ovat oivia aloitus luokkia, kun vehkeitten ei tarvitse olla niin "justiinsa" kisa pelejä.

KUULUTAN! nyt kaikki pikku ja miksei isommatkin seurat pistämään pystyyn kerhokisoja, ettei kaikki jää pelkäksi auton säätämiseksi.

Esim. Järvenpäässä on hyvin toimiva runsas mini+VTR+Driftaus porukka niin mikä estää järjestämästä kisoja?

Järvenpäässä on mahdollista järjestää kisoja. Aikoinaan myös Järvenpäässä ajettiin ALUE8-kilpailut joka vuosi. Ongelma tässä on sama kuin muuallakin, ei ole enää niitä puuhamiehiä kisoja tekemään. 80- ja 90-luvun harrastajilla (niillä jotka ovat vielä mukana) on omassa elämässä nyt ruuhkavuodet menossa (itselläni 3 ja 5 vuotiaat) ja uusia vetäjiä tarvittaisiin.

Löytyykö Järvenpään 2000-luvun harrastajista ja iseistä uutta talkooenergiaa jatkamaan perinteitä?? Jos löytyy, niin ensitalvelle saadaan varmasti vaikka kahdet kisat järjestettyä. Oppia, neuvoa, osallistumista ja apuja antavat myös varmasti vanhan polven kaverit. Kokonaisvastuuta kisoista ei vaan enää (ainakaan viiteen vuoteen) pysty ottamaan. Kättä pystyyn vaan, joko YV:llä tai kerholla!!!!

-A-
 

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #174 : 24.03.12 - klo: 19.59 »
Mun mielestä kannattaa ainakin tarkaan harkita mitä päästää tällä pulinafoorumilla suustaan jos haluaa uusia kisailijoita mukaan. Nyt puidaan yhdessä ketjussa http://rc10.fi/index.php?topic=65356.0 oikein dokumenttien kera jonkun törmäilyjä menneissä karkeloissa ja palan painikkeeksi joku kehoittaa puntaroimaan omat taidot ennenkun lähtee kisoihin mukaan.

Toisessa aiheessa http://rc10.fi/index.php?topic=64922.0 muutamat älypäät järkeilevät nostajista tyyliin: "Ei tarvi nostajia ollenkaan kun autot täytyy pysyä radalla ja pyörillään"
Ei nyt sanatarkasti mutta tuota tarkoittaen.

Nämä molemmat (VTR ja GT8) sellaisia luokkia jotka vois hyvinkin olla se aloitusluokka.
Täydellinen pitäis kuitenkin olla jo ekoissa kisoissa.

Yks jo kovaksi RC kuskiksi luokiteltava sanoi mulle kerran että tää leikkiautoilu on totista hommaa joidenkin kohdalla, jopa totisempaa kun 1/1 autoilla kisailu.  Neppisautoilussa sitte varmaan vedellään jo nyrkillä tauluun virheistä.

Ja tämä viesti edisti harrastusta miten?
---

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Nyt on KUSKEJA KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #175 : 11.12.12 - klo: 17.18 »
Nostetaan tämä vuoden takainen keskustelu esiin, kun tilanne on kehittynyt ja saanut uutta suuntaa (ehkä).

2012-2013 kauden ensimmäisessä osakilpailussa (FTT I ) viime viikonloppuna oli 110 osallistujaa, joka on oman seurantani mukaan suurin määrä osallistujia sähkötouringiin keskittyvissä FTT kisoissa.

Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #176 : 11.12.12 - klo: 17.26 »
Hyvää dataa. Jos joku viitsisi vielä etsiä nuo kisapaikkakunnat, niin silläkin tiedolla voisi olla merkitystä dataa tulkattaessa.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: MISTÄ JOHTUU SE ETTÄ KUSKEJA EI OLE KISOISSA AJELEMASSA
« Vastaus #177 : 11.12.12 - klo: 18.12 »
Hyvää dataa. Jos joku viitsisi vielä etsiä nuo kisapaikkakunnat, niin silläkin tiedolla voisi olla merkitystä dataa tulkattaessa.

Poikkeuksetta vuoden suurin osallistujamäärä on ollut kauden 1. kilpailussa ja nehän on perinteisesti järjestänyt viime vuoteen asti KyPAK Kuusankoskella.
Osaltaan syynä suosioon on varmaan ollut uuden kauden aloitus, mutta myös KyPAKin tunnetusti erinomaiset puitteet ja järjestelyt.
Maantiedettä ja ajomatkoja ajatellen Laukaan pitaisi vetää porukkaa parhaiten eri puolilta maata, mutta Kuusankoski on kuitenkin ollut vuosittain se suurin osakilpailu. Vuonna 2011 PKSRCA järjesti pitkän tauon jälkeen talvikaudella FTT-kisat Helsingin seudulla ja osallistujamäärä 128 (C-12 ja CS-12 mukana luvuissa) oli melkein yhtä suuri kuin kuukausi aikaisemmin kauden ekassa kisassa Kuusankoskella (132).

Katsotaan pysyykö 1. kisan taika voimassa tänäkin vuonna vai onko tammikussa Kuusankoskella porukkaa enemmän kuin pääkaupunkiseudun 110 osallistujaa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi