Kirjoittaja Aihe: M8e ?  (Luettu 72861 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #180 : 28.07.12 - klo: 22.15 »
Jänskä artikkeli nopeasti vilkaistuna.

Kyosho on kyllä hyvä mutta ymmärrän ettei se sovi kaikille.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #181 : 28.07.12 - klo: 22.21 »
Jännä ettei kukaan valmistaja ole vielä tehny tuolla minun layoutilla, tuolla painopiste tulee myöskin alemmas kuin single pack -asettelulla.

Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #182 : 28.07.12 - klo: 22.34 »
Tuossa lay-outissa on se ongelma että että painavin yksittäinen komponentti on korkeimmalla. Moottori painaa helposti 350 grammaa. Saman tyyppinen lay-out, mutta kone auton lattialla löytyy mm. Serpentistä, Durangosta ja TeamC:stä.

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #183 : 28.07.12 - klo: 22.47 »


Tuosta Team C:stä on itselläni hyvät kokemukset (auto tosin Ansmanin logoilla...). Kestävä, melko helppo ajaa mutta kärsii samoista ajo-omituisuuksista kuin Losi/Xray 808/laita tähän valitsemasi uusi kapea M8-auto. Varaosia saa peräti kahdesta suomalaisesta kaupasta!


Ihan mielenkiinnosta rupesi kiinnostamaan,että mitä tarkoitat tuolla "kärsii samoista ajo-omituisuuksista kuin Losi/xray/ym.ym"

-sami-

Xray 808:n perää en saanut toimimaan ikinä oikein hyvin. Pumilion hingepin kiinnikkeellä ajettavuus parani hieman mutta perä ei tuntunut olevan ihan mukana koskaan. Losin perä taas toimi paremmin mutta sekin tuntui siltä että autoa ajettiin koko ajan veitsen terällä. Vähänkin jos ote herpaantui, auto oli katollaan. Etenkin kovavauhtisissa mutkissa (esim Lavangon pääsuoralle tulomutka) autot olivat erittäin levottomia. Kannattaa katsoa miten paljon rauhallisemmilta näyttää MP9 kovavauhtisissa mutkissa.

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #184 : 28.07.12 - klo: 23.26 »
Tuossa lay-outissa on se ongelma että että painavin yksittäinen komponentti on korkeimmalla. Moottori painaa helposti 350 grammaa. Saman tyyppinen lay-out, mutta kone auton lattialla löytyy mm. Serpentistä, Durangosta ja TeamC:stä.
Mutta mitä se yksittäisen komponentin paino kuitenkaan haittaa, kun painopiste jää kuitenkin alemmas. Hitausmomentteja tuossa sais vielä pienemmäksi käyttämällä karvan verran pienempiä akkuja ja siirtämällä ne lähemmäs kardaania, kuten noissa linkin kuvissa oli. Lähtökohtanahan mulla oli tuossa suunnittelussa nimenomaan hyvä painopiste, nyt painopiste on sivusuunnassa keskellä, pituussuunnassa 55/45% ja korkeussuunnassa alempana kuin yhden akun asettelulla.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #185 : 02.08.12 - klo: 22.57 »
Luin tuolta infernotopikista hieman spurreista ja tuli mieleen aihe teräs vs muovispurri. Onko muita teoroita kuin äänekkys ja kestävyys vs hiljainen ja heikompi? asson muovinen kestänyt todella hienosti, nyt kokeilin teräksistä ja hiljaisessa vauhdissa ehkä ääntää mutta kovemaassa vauhdissa ei enää huomaa.

Onko jotain tehohävikkispekulointeja tai muuta korkeampaa teoriaa, vai ajaako porukka sellasilla rattailla kun sattuu pakista löytymään?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #186 : 02.08.12 - klo: 23.01 »
Joo, sileeksi meni muovinen kuten äsken inferno topikkiin päivitin.

Onhan se muovinen 20-30g vähemmän pyörivää massaa mutta nyt kun kokeilin niin enpä juuri käytännössä mitään eroa huomannut. Muuta kuin äänen siis. Sisätiloissa varmaan mukava jos kestää.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #187 : 02.08.12 - klo: 23.02 »
Tässä tulee täysin mutu-tietoa muovi- ja terässpurrin eroista....

Muovinen ei paina juuri mitään, verrattuna teräksiseen limppuun. Musta tuntui ainakin auton kiihtyvyys paremmalta muovisen spurrin kanssa. Kuvittelen että ajoaikakin voisi olla hieman pitempi... Ainakin noin tunnin ajon jälkeen muovineen spurri oli kuin uusi.

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #188 : 02.08.12 - klo: 23.07 »
Lisäksi, muovispurrin hiljaisuuden takia kuulee paremmin ne muut rutinat ja mahdollisen muun paikan pettämisen kuullee aikaisemmin. Ehkä jopa ennen totaalista leviämistä. No, onko tuo oikeasti sitten iso juttu...

Mä oon päästellyt nyt parikyt akkua tolla muovispurrilla ja ei mitään ongelmaa. Olisko ollut Mika sulla huono välys, jos toisella akulla jo laukes? Tai sitten maanantaikpl...
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #189 : 02.08.12 - klo: 23.08 »
Niin mäkin haluaisin kuvitella, mutta kun laitoin takas teräksisen muovisen jälkeen ja odotin huomaavani jotain.. niin en kuitenkaan. Voi kyllä johtua vaan musta itsestä..

edit: GPM delrin osa.. ehkä ne on kaikki niitä maanantai kappaleita. Kyosholla ei ole muovispurria ysiin. Välys piti olla kohillaan. Ohuempihan tuo on kuin Kyoshon vastaava eli samanpaksuinen kuin ysin terässpurri.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #190 : 04.08.12 - klo: 22.38 »
Kyllähän sen Delrinin pitäis jotain kestää. Olisko käynyt vaan harvinaisen huono säkä ja kunnon kivi väliin?

Btw, en muistanutkaan tässä ketjussa mainita noista Tampereen kisoista...

http://rc10.fi/index.php?topic=68426.0
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #191 : 04.08.12 - klo: 22.40 »
En tiedä mutta en aio enää kokeilla  :grin:

Tulossa ollaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
M8e ?
« Vastaus #192 : 05.08.12 - klo: 19.06 »
Paljonko sinne Tampereelle on tulossa kuskeja? Viimeinkin 8ight ajokunnossa.

Vastaheitolla voittoon.

Poissa PRCA

  • Kalenterivastaava
    • Profiili
    • www.prc-autoilijat.fi
Vs: M8e ?
« Vastaus #193 : 05.08.12 - klo: 20.41 »
Paljonko sinne Tampereelle on tulossa kuskeja? Viimeinkin 8ight ajokunnossa.


http://rc10.fi/index.php?topic=68426.msg620079#msg620079

Just sen verran tällä hetkellä, että jokainen pääsee A-finaaliin :)

Tervetuloa mukaan tiputtamaan joku yksin B:hen!

(No, eiköhän me jaeta porukka tasaisesti, niin saadaan nostajatkin...)

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #194 : 05.08.12 - klo: 21.15 »
Itselläni on JQ The Car Tekno Rc -kitillä ja olen enemmän kuin tyytyväinen; auto hyppää tasapainoisesti ja on nopea. Suosittelen!

PS. Katsokaa tämä.

Itsekin olen tuota asiaa joskus miettinyt, mut kumman tasapainoiselta tuo oma Ansmann X8e silti on tuntunut. Kyseinen Tekno RC lafka on saanut näemmä oman m8e:n aikaiseksi... Laitankin linkin tähän näin:

http://www.teknorc.com/shop/tkr5000-eb48-electric-18th-4wd-buggy-pre-order/

Voi olla oikeasti aika kova peli, tai sitten "Tamiyan Avanten reinkarnaatio"...  :shocked:

XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3


Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #196 : 08.08.12 - klo: 21.33 »
Luin tuolta infernotopikista hieman spurreista ja tuli mieleen aihe teräs vs muovispurri. Onko muita teoroita kuin äänekkys ja kestävyys vs hiljainen ja heikompi? asson muovinen kestänyt todella hienosti, nyt kokeilin teräksistä ja hiljaisessa vauhdissa ehkä ääntää mutta kovemaassa vauhdissa ei enää huomaa.

Terässpurri edelleen aika uudenveroisen näköinen, mutta pinjoni kuoli... Kait se on siirryttävä takas muovispurriin vai jotain erikois kovia pinioneja vai mitä tohon laittais.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #197 : 08.08.12 - klo: 21.49 »
jep se siinä terässpurrin kanssa on ongelma että ne pinionit kuluu melkoista kyytiä. tosiaan jenkit on ajaneet noilla kyoshon muovispurreilla yli vuoden. ei paha 4.59$ hintaan ole vaikka joutuis kahdestikkin vuoteen vaihtamaan. vs siihen että pinionin joutuu vaihtaan terässpurrin kanssa jonkun 30 akullisen jälkeen
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #198 : 08.08.12 - klo: 22.34 »
Ei mulla ole kulunut eikä kavereillakaan mun mielestä. Kai se riippuu onko kiinankuraa vai kunnon kamaa..

Muovispurri.. Kyoshon muovispurri on nylonia ja kestää kyllä hyvin.. mutta itse en ota riskiä et just siellä skaboissa sitten hajoaa.

No nää on näitä näkemysjuttuja.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #199 : 09.08.12 - klo: 08.40 »
Novakilta 1:8 combo ja mukaan leikkiin..

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1355/utm_source/Facebook/utm_medium/Wallpost/utm_content/Novak%20Activ8_NOV3182/products_id/236133/n/Novak-Activ8-Ballistic-8-1-8th-Scale-Brushless-ESC-Motor-Combo-2D-2650kV

Tuohon rahti ja verot päälle niin LRP:n combon ostajalle jää vielä rahaa pariin rengas settiin :wink:

Mä käytin aikoinaan patterikasissa Robinson Racingin pinjoneita teräs spurrin kanssa ja molemmat kesti hyvin. Teräksisen spurrin ehdoton valtti on äänekkyys, pystyy vähän ajamaan korvakuulolta radalla  :cool:

Kylätason RC-kuski.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #200 : 09.08.12 - klo: 08.45 »
Novakilta 1:8 combo ja mukaan leikkiin..

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_1355/utm_source/Facebook/utm_medium/Wallpost/utm_content/Novak%20Activ8_NOV3182/products_id/236133/n/Novak-Activ8-Ballistic-8-1-8th-Scale-Brushless-ESC-Motor-Combo-2D-2650kV

Tuohon rahti ja verot päälle niin LRP:n combon ostajalle jää vielä rahaa pariin rengas settiin :wink:

Mä käytin aikoinaan patterikasissa Robinson Racingin pinjoneita teräs spurrin kanssa ja molemmat kesti hyvin. Teräksisen spurrin ehdoton valtti on äänekkyys, pystyy vähän ajamaan korvakuulolta radalla  :cool:

Sen takia tämä onkin M8€  :wink:

Miksi ette tuu mukaan takas leikkiin nyt kun tämä on saanut edes hieman nostetta? 2-3 vuotta sitten oli liian aikaisin. Minäkin kokeilin silloin eikä napannut. Nyt on eri meininki.

BTW
Andekin tulee tänään ajaa Lavankoon Tampereelta. Kallen MP9 ei taida ehtiä mukaan tänään kun vasta sen sai mutta Jukka ja minä ollaan mestoilla illalla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #201 : 09.08.12 - klo: 09.20 »
Teräksisen spurrin ehdoton valtti on äänekkyys, pystyy vähän ajamaan korvakuulolta radalla  :cool:

Eilen pysty ajaa korvakuulolta, vaikka oli polttiksia samaan aikaan baanalla... Kevyt rälläköinti ääni lähti pinionista jossa hainevän muotoiset hampaat. Tilasin Tekno RC pinijönnejä, pitäis olla kovia.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #202 : 09.08.12 - klo: 09.36 »
Miksi ette tuu mukaan takas leikkiin nyt kun tämä on saanut edes hieman nostetta?

Me ei kato leikitä vaan ajetaan pipo kireellä kilpaa silloin kun ajetaan, tai sit ei ajeta ollenkaan :evil:

No ei, pojalla on kiinnostus loppu reilu vuosi sitten ja samalla mun motivaatio ajamiseen hiipui kun ei ole enään kisakuskia kenelle pitää olla testikuskina ja "manakerina". Kokonaan en ole lopettanut ja tässä etsitään uutta inspistä ajamiseen, ehkä se löytyy syksymmällä kun kotari laitetaan talveksi talliin seisomaan. Patterikasi kyllä kiinnostaa, varsinkin kun Tiksissä pääsisi talvellakin ajamaan. DEX408:ia on kateltu sillä silmällä mutta auton/sähköjen ostamiseen tarvittava toimintatonni puuttuu lompakosta, ehkä sitten syksymmällä, tai ens kesänä, tai....
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #203 : 09.08.12 - klo: 09.57 »
Ei mulla ole kulunut eikä kavereillakaan mun mielestä. Kai se riippuu onko kiinankuraa vai kunnon kamaa..

Muovispurri.. Kyoshon muovispurri on nylonia ja kestää kyllä hyvin.. mutta itse en ota riskiä et just siellä skaboissa sitten hajoaa.

No nää on näitä näkemysjuttuja.

miksi se muovispurri hajois siel kisoissa 1500W tehoilla radalla jossa ei ole irtohiekkaa tai kiviä kun se kestää ihan hyvin 2500W ja montulla ajoa? oon nähnyt että suht terveen näköinen pinion oikealla välyksellä kulahtaa  täysin loppuun akullisen aikana radalla kun on terässpurri.
noi hardened steel pinionit on kovia vain pinnalta eli kun se pintakerros kuluu pois ne on kuin voita.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #204 : 09.08.12 - klo: 10.47 »
Joskus niin vaan käy. Miks teräspurrikin hajoo?

No ei oo voita näkynyt täällä vielä. OK, ajan vain about viikottain ja pinjoneita on kyllä vaihdeltu.

Koheltaja, ok.. nyt vois olla hyvä aika lämmitellä uudelleen ja ilman poikaa tällä kertaa, no??
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #205 : 09.08.12 - klo: 21.28 »
HIENO ILTA!

3 sähkistä ja yks polttis lavangossa tänään!

Häkämies oli selkeä ykkönen, muut tuli tasaisesti perässä.

Kiitos Andelle vierailusta!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #206 : 09.08.12 - klo: 23.16 »
Hieno rata, hyvä sää ja hyvää ajoa. Oma ajo nyt alkoi iltaa kohti olla mitä oli  :tongue:

LIsää tätä ja lisää m8e-autoja, kiitos.
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
M8e ?
« Vastaus #207 : 09.08.12 - klo: 23.34 »
Mun m8 räjäytti tänään lipon :D kuoli ihan kokonaan...
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #208 : 09.08.12 - klo: 23.36 »
Hoho, tullaan ja ihan uuella kalustolla, kiitos perr:in :)

Koklataan onk siitä Kössistä mihkää vai onk ihan Kössi-miesten juttuja, niinku Merssu-miehillä omat juttunsa :)

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #209 : 10.08.12 - klo: 01.12 »
Rakentuuurakentuu :)

Yöhommix menee :)