Päävalikko

HPI Nitro Rush Evo

Aloittaja mike_87, 31.03.04 - klo: 16.37

mike_87

Tuollainen auto on alkanu kiinnostamaan, kun muutenkin on hyviä kokemuksia Hpi- merkistä(Savage). Autohan on takaveto niin siinä mielessä vähän arveluttaa, että voiko sillä paljon muuta tehdä kun pyörittää juuri sitä p****rinkiä.

Muuten kyllä näyttäisi olevan hyvin suojattu mm. sähkölaitteet, ja hyvä jousitus.
Onko jollakulla omakohtaista käytännön kokemusta, tai ootteko kuullu mikä siinä ois erityisen hyvää/huonoa?
Onko kone erityisen vaikeasäätöinen, luulisi että se onnistuu kohtuudella vai? Lienee Nitro MT2:n omistajillakin löytyy sanottavaa koska autoissa sama kone.

Pari linkkiä;

http://www.radiocontrolzone.com/forums/showthread.php?s=&threadid=143626
http://www.hpieurope.com/kits/main.php?lang=en&partNo=562

fiesta6

Kait se on hyvä. Ainakin tuolla duratraxilla onnistuu hyvin tuo ajo vaikka on 2wd. Osta multa pois tuo. On melekee parempi ku tuo ja halvempi  :wink:
Taas kehissä.. ;)

Mika R

Varmaan ihan mukava peli, vaikuttaa hyvin suojatulta ja hajoavia osia takavetoisena vähän. Nopeuskin ihan mukava tuolla koneella. Nelivetoinen MT2 on ehkä hieman ajettavampi joten sitä kandee miettiä kans. Hinta/laatu suhde aika mukava ja varaosat eivät maksa järjettömiä.

mike_87

HPI Ball Differential Set Nitro Rush



Miten tuo kuuladiffi toimii? Tuo on saatavana viritysosana tähän Evoon. Vaikuttaako paljon ajoon. Ja säädetäänkö diffin ominaisuuksia voiteluöljyn jäykkyydellä?

Judenza

Kaivoin tämän vanhan topicin esille koska on ongelmia oman rushini kanssa. Autohan on siis alkukesästä ostettu 2004 ja pikkubroidin leluna oli, ongelmana onkin että auto ei ole KOSKAAN toiminut niinkuin sen olisi pitänyt, tehdassäädöilläkään se ei käyntiin ole koskaan lähtenyt. Ajattelin silloin kesällä säästää mikon turhalta takuutyöltä koska ajattelin että saan tuon itsekin kuntoon vaan toisin kävi. Olen nyt tullut siihen tulokseen että kaasarissa on ainakin jotain vikaa koska luisti toimii miten haluaa, ja auto ei ole lähtenyt kun 3 kertaa elämänsä aikana käyntiin, jokaisella kerralla ajettu tankillinen sisäänajoa ja siihen jäänyt, ekalla startilla oli ongelmana että kaara tempasi jengat tappiin heti kun starttasi...  Säätää olen yrittänyt vaikka kuinka ja tuossa pari kolme kuukautta sitten broidi sitten kyllästy ja päätin ostaa auton häneltä pois,  nyt himottaa laittaa se kuntoon ja ottaa siitä itselleni toinen kunnon auto. Konetta/kaasaria en ole ruvennut purkamaan takuun menettämisen pelossa, mikolle täytynee laittaa mailia takuuasioista lähiaikoina...  Lisätään tähän vielä että autoa on siis nykyään enää mahdotonta saada käymään.

Ja nyt vihdoinkin siihen ASIAAN elikkäs mitäs koneita tähän autoon menisi heittämällä? Vetostartti pitäs olla, helpposäätönen ja huoleton käyttää koska autosta tulisi pelkästään mökki/hiekkakenttä lelu, tehoa koneessa ei niin hirveästi tarvitse olla, kuhan sutii ja liikahtaa ripeesti  8)  Hobaon hyper .12 konetta olen katellut mutta onko siitä mihinkään? Jos en nimittäin takuun kautta tota saa kuntoon niin sitten vaihtoehdoksi jää uuden koneen osto, tuon kanssa en enää tappele.  :|
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

tepsu7

menisiköhän asson .15 moottori tohon :?: mulla on kyseinen moottori,mun rc10gt plussassa.tehojakin,löytyy ihan kivasti :) siinä,on naru startti.

Sakkeri91

No sopivuudes je helppo säätöisyydestä en tiedä mutta HPI Nitro Star 18SS
olisi ainakin tehokkaampi kuin vakio t-15. Voithan sinä laittaa uuden t-15 siihen.
Päätös on sinun.

waltt

Takavetoinen+ 18ss kone= Ajettavuus 0...  
Mt kakkoseenkin riittää 15 kone mainiosti...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

tepsu7

joo..moottorilla on siis,hintaa 160e siis,tuolla asson .15 moottorilla rc pisteessä.itellä moottori on,toiminut erinomaisesti :mrgreen:

Judenza

Sen tiedän että toi t-15 kone riittää tohon todella hyvin, tehokkaampaa en ole siihen laittamassakaan.
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Toni N

Voin kurkata jos on nykyisessä motissa jotain tehtävissä(ja osaaminen riittää) kunhan saan aikaiseksi tuoda niitä nippeleitä sulle.
Omassa Superissa oli T-15 ja oli aika helppokäyttöinen, tosin aika kranttu laihalle säädettynä. Koita rikastaa REILUSTI tehdassäädoistä.
Tyhjä

Judenza

No tällä hetkellä on pieniä ongelmia tohon käynnistykseen liittyen, talon viimenen toimiva roto lähti savagen mukana sinulle, broidi rikko sen rushin mukana tulleen  :)  Pitää ostaa roto lähiaikoina ni pääsee kokeilemaan, ja olisi Toni todella hyvä jos pystyisit edes katsomaan sitä, itselläni ei oikeen taito vielä ole kunnossa näiden kanssa  :roll:
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Toni N

Jep, katsellaan kunhan pakkaset lauhtuu.
Voipi olla, että löytyy T15:n sopiva vetostartti vielä jostain pakin perukoilta. Voin edullisesti luopua jos saadaan motti pelaamaan.
Ilmoittelen meilillä ajankohdasta ja löytyykö vetostarttia vielä.
Tyhjä

MarkusH

Kävi vähän hullusti kun kaasu hirtti kiinni (vika radioissa) ja auto lensi katolleen painoin sormen pakoputkenpäähän jotta kone sammuisi....
Kun pakopuken pää oli tukossa niin tankkiin tuli niin suuret paineet että korkki aukesi. Ja koska auto oli katollaan meni tankki tyhjäksi.

(Oli vähän epäselvä)

Miten tankista voi irroittaa ryypyn? Ja saako tähän autoon tankkia missä ei olisi "ryyppy-nappulaa"?

Ps.Ensi kokemukset todella hyviä. Auto pysyy hyvin hanskassa ja moottorikin käy jä kukkuu ihan kivasti. :wink:


MarkusH

Ei mitään (linkkiä ei saanutkaan toimimaan)

lerssinen

Oisko tuo nitro rush evo hyvä ensimmäiseksi polttis autoksi?

JuusoP

Kyllä se ekana autona on hyvä.
Jo on kerpele jos tuosta ei pääse!
Kotisivut valmistuu...

Juuzmo

Tuohon en kyllä mitään .18 tai isompia koneita pistäisi  :roll:  soralla saat veivata sitä rattia kunnolla että saat menemään suoraan hitusen ripeämmin ja talvella sillä autolla ei tee mitään jos kesälläkään ei tee muuta kuin suttaa  :?
RB,the power of champions.

nyki

Mitens tuo diffi kannattaa säätää? Olen nyt truuttannu sinne suht paksua vaseliinia ja ajossa tahtoo auto mennä peräpää edellä joten minun ymmärtääkseni diffi on nytten sitten liian jäykkä? Eikö? Eli jos haluaa paremman suuntavakauden niin diffin tulee olla löysä vai?
HPI Nitro Rush Evo

Divi

no itellä ainakin ultimassa ei auttanut diffiöljyn laihuttaminen, sitten alkoi sutimaan vain toinen puoli, eli aika vaikeeta on saada takavetonen meneen kunnolla suoraan... ehkä paras tapa on ostaa kunnon kumit.

Divi

minkä kokoset hexit rush evossa on ja paljonko on eturenkaan laakerien sisähalkaisija??

Pahalainen

Eturenkaitten laakerien sisähalkaisija on 5mm ja hexin koko on 12mm.
Savolaeset jyrree!

Divi

tattista  :mrgreen: