Joo, ei mullakaan tulisi mieleenkään kokonaan noita huuhtelukanavan seiniä vetästä sileeksi.
Imu ja pakoaukon kanavienkin suurennoksessa on oikeat suhteet jos jotain optimia haetaan, sekä kulmat prosentuaalisesti, vähänkin liikaa kulmaa ja tehoa ei tule senkään vertaa kuin sitä oli.
Ihan oikea ja oikeaoppinen virityshän on taitolaji, mutta vakiosta pytystä saa vähänkin asiasta perillä oleva pienillä muokkauksialla teho enempi ulos kuin vakio tuottaa.
Mutta kun haetaan tiettyä tehoa ulos moottorista, niin se on tosiaan tekijämiesten tekoa, esim phr viritys on vuosien taitojen ja tietojen tulosta, siitä hatun nosto Suomalaisille hemmoille, mm Pekalle joka on asian ydin ja juuri...
Muistan ihan ekakerran kun junnuna piti pv-50 suikki saada kulkemaan kovempaa, ja eihän se ilman viilausta oisi onnistunut, eikä silloin rahaa ollut muilla maksaa teosta, niin itse silloisen padan viilasin ja nousi se huippunopeus 45 km/h melkein 60 km/h, joten jotain tein oikein, vaikka ei ollut muuta faktaa kuin parin viripytyn sisään kattonut ja valokuvamuistilla tein siihen suuntaan perässä
.
Miten muuten näissä rc autojen moottoreissa tuo "ns" tehomännän merkitys on?
Suikissa männästä imupuolen helmaa ainakin lyhensin 45% ja männän päälle tein sen "pyhänkolmion" eli imupuolelta ja huuhtelukanavien osalta viilasin tavaraa pois, jotta virtaukset aikaistuivat.
Rc moottoreissa enemmän on tuo männänkevennys, ei niinkään tuo tiettyjen kohtien viilaus.
Vaikuttaako muuten männänkevennys mitenkään moottorinvääntöön.
Mekaaniseen kestoon ei tunnu olevan vaikutusta.