Kirjoittaja Aihe: 2-tahti moottorin virittely  (Luettu 329592 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #780 : 28.08.13 - klo: 21.01 »
Eihän nuo vauriot tarvi kuin pienen palan männän reunasta tahi jostain imukanavan reunasta/kulmasta.
Se riittää tuohon ,

 nim.merk. kokemusta on

Männän lukkorenkaan vierestä pieni muru, ja vauriot melko samanlaisias, lisäten KAUHEA jurmu syliterissä
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #781 : 28.08.13 - klo: 21.28 »
Ei kietarin alapäässä saisi olla pystysuunnassa yhtään väljyyttä. Sivusuunnassa saa olla hieman. Siä saattaa olla laakerin kehä räjähtänyt.

Olen täysin samaa mieltä ettei pysty suuntaista väljyyttä saisi olla. Saako kiertokankea mitenkään irti kotikonstein.
Jos viilapenkin omistaa niin saattaa saadakin, en tosin ole varma onko noi tarkoitettu purettavaksi. Sopiva hylsy tms. tapin kohtaan ja toiselle puolelle vaikka joku pultti, jolla painaa auki. Kannattaa mitata limppujen väli ennen purkua, jos saman kampuran meinaa kasata. Kasaus ja kellotus onkin sitten oma operaationsa.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #782 : 29.08.13 - klo: 06.35 »
Eihän tuo kampura nyt paljoa maksa, suurempi vaiva on tilata uusi ja asentaa se paikalleen. Kone vauriota edeltävänä päivänä tilasin renkaita. On niin minun tuuria että heti kun saa tilauksen lähtemään niin jotain muuta ilmenee.

En tiedä vaihtaisiko tosiaan zenoahin yläkerran tuohon rcmk:n lohkoon. Jos sen viitoittama tie olisi vähän onnellisempi. Nyt on jo ainakin kolmelle foorumilaiselle käynyt rcmk:n kanssa näin. Ihmettelen vain kun itse en toistaiseksi ole nähnyt mitään mikä olisi selvästi rikkoutunut.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #783 : 29.08.13 - klo: 07.32 »
Prässillä saa kampuran purettua. Kasaus sit tarvii prässin ja vähän lämpöä.

Kampuran suoruuden tarkastamiseen kasauksen jälkeen tarvii hyvän heittokellon, sopivan jigin ja paljon tupakkia sekä piiiittttkääät hermot.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #784 : 29.08.13 - klo: 08.01 »
Eli jää tekemättä meikäläiseltä. Noita pitkiä hermoja ei ole ja siihen ei tupakkikaan auta  :laugh:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #785 : 29.08.13 - klo: 13.48 »
Mietin tuossa katsellessani noita kuvia niin tuo kiertokangen pää on vaalentunut. Ajattelin että onko se hakannut mäntään josta tuo kirkas puru olisi lähtöisin. Mutta tuo kiertokangen ylempi laakeri on kyllä tiukka vielä tuohon pinniin. Kiertokangen alapään laakerissa on hieman pysty heittoa mutta ylempi on kunnossa.

Tilasin gizmolta nyt kuitenkin zenoahin 30,5cc full mod kitin. En millään jaksais arpoa kestääkö tuo rcmk jatkossa. Jäähän siitä pytty minkä voi halutessaan ottaa käyttöön. Vaihdelaatikkokin pitäs varmaan huoltaa alkaa kuullostamaan melko karkealta.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #786 : 29.08.13 - klo: 16.56 »
Tässä samalla kun ihmetellään Lerpun koneen outoa mujua,niin heitän kyssärin. . . Zenoahin 27cc vaihdettu 29cc pytty sarja,kaasarina wt-668 vakio asetuksilla H 1.5 auki ja L 1.25 auki,mitä lähdetään säätämään että saadaan toimimaan tuo paketti ? tuntuu aikas lussulta nyt ja mielestäni on kaasarin säätöä vailla. olen säädöistä lukenut,mutta nyt ei löytynyt oikeaa kirjoitusta,
Baja 5sc

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #787 : 29.08.13 - klo: 20.31 »
Yläpään neulaa kireemmälle vähän kerrallaan ja tulpan väriä katsomaan.

Toinen keino ajaa kone lämpimäksi. Lämä tiskiin ja yläpään neulaa auki niin kauan et kone prötää. Sit sama homma toiseen suuntaan eli neulaa kiinni.

Näitten kahden asennon puoliväli + joku 5-10min lisää rikkaalle alkaa oleen jo kohillaan.

Kaikki tavallaan.

Onko viilattu pytty ja mikä putki käytössä?


Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #788 : 30.08.13 - klo: 05.26 »
Ei viilattu ja putkena on joku vanha dominaattori . . .  lähdetään näillä neuvolla kokeilemaan viikonloppuna, saako eloon  :azn:
Baja 5sc

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #789 : 30.08.13 - klo: 08.34 »
668 säädöt on ihan toiset kuin esim 990.
Kokeile avata vaikka L ruuvia 1,30..
Ruuvin kiristäminen vain huonontaa koneen tehoja, näin ainakin omista kokemuksista sanon.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #790 : 30.08.13 - klo: 16.23 »
Lisää kuvia. Palapelin puuttuva pala puuttuu edelleen. Sen täytyy olla kiertokangen alapään neulalaakeri joka on failannut...







« Viimeksi muokattu: 30.08.13 - klo: 17.04 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #791 : 31.08.13 - klo: 12.19 »
Otas kampurasta kuvia  :wink:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #792 : 31.08.13 - klo: 14.04 »
Se lepää jossain tuolla heinikossa... Voin ottaa maisemakuvan?  :laugh: :laugh:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #793 : 31.08.13 - klo: 14.42 »

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #794 : 31.08.13 - klo: 14.46 »
Ja että tällästä ois tulossa.  :tongue:
Rc 40cc Evolution engine from Scott Finlay
Rc 40cc Evolution engine from Scott Finlay.
The prototype RC40 Evolution engines from Scott Finlay Performance made it to Bashfest 3 for their first outing.
Technical specification:
39.90cc
bore: 36.00mm
stroke:39.20mm
case reed induction
aircooled cylinder with 6 transfer ports & boosted exhaust
The ignition & flywheel are the same as your regular cy/zen set-up & the cooling fan blows over the cylinder & through the head in a similar manner.
The concept of the engine is to bridge the gap between the 30.5cc engines & the 50cc + engines.
It's running on a small carb (wt257) & a small exhaust , with a header to suit the cylinder. This way the power delivery is very smooth & the exhaust note is not too loud.
It should be in production very soon.





£995 inc vat is on the cards at the moment, exhaust isn't included but it will be supplied with a header pipe to fit the BZM micro exhausts.
As for power lets just say that it's way faster than any of the smaller engines but is still every day drive able - this engine was not designed to be the most powerful but to bridge the gap between the small engines and the mega power 50+ engines.
Baja test gearing was 24:50 and it could still pull wheelies, and was faster than all the small engined bajas there.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #795 : 01.09.13 - klo: 09.19 »
Makiata!  :cool:

Koskahan alkaa ilmestymään kauppoihin? Alkoi kummasti kiinnostamaan. Tämä olisi vielä ostettavissa vaikka ei edullinen olekkaan :tongue:

Riittävästi tehoa että nokkaa repii mutta vielä ajettavissa ja hallittavissa.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #796 : 01.09.13 - klo: 09.48 »
Veikkaisin että mmr myy noita, koska toi Scott tekee mm niidenkin koneisiin porttaukset ja viritykset.
Toi lohko ja pytty muistuttaa BZM:ää todella paljon...
http://www.mmrlargescale.co.uk/acatalog/BZM_Micro_spare_parts.html
Tosin tässä Scotin koneessa tuo alakerta on jyrsitty, eikä valettu kuten se on bzm:ssä.
Tuolta voisi kokeilla että mikä on tilanne ja milloin tulee myyntiin.
http://www.mmrlargescale.co.uk/acatalog/Contact_Us.html

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #797 : 01.09.13 - klo: 09.54 »
Tätä kuvaa kun katoin, niin joko tuo kampura on pantu tähän kuvaan vahingossa väärin päin, tais sit tää kone vaatii erillaisen kytkimen kuin zenoah, cy, rcmk.
Kattokaas itte.

Toi ei taas vauhtipyörän kiinnitykseltäkään vaikuta, koska toi akseli ei ole kiilamainen, eli miten se vauhtipyörä tossa pysys kiinni ja ois balanssissa, ja ei ole kiilauraa tossa..
Omituista.. :roll:

Missään muualla foorumeilla ei tästä koneesta ole vielä juttua löytyny ku eräältä Saksalaiselta.
http://www.bajacowboyz.de/index.php?page=Thread&threadID=1974

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #798 : 01.09.13 - klo: 10.02 »
No niinpäs on. Toisaalta tuossa yhdessä kuvassa on normi kytkin asennettuna paikalleen ja kuppikin näyttäs tavalliselta TR:n kupilta..
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #799 : 01.09.13 - klo: 10.03 »
Joo, niin mäki katoin..
Omituisia nää protot :laugh:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #800 : 01.09.13 - klo: 11.46 »
Tällaista tuli tietoon

The only engine BZM make for RC is the Micro Engine. MMR with Dawsons 2 strokes built the ProMX 50 using many custom parts and a BZM 50cc minimoto cylinder and crank, the super version has a high spec crank and Scotty porting which is the engine Maxit still holds the world fastest Baja record with.
The RC40 engine is Scottys own brainchild to bring to the people enough power whilst still keeping reliable and simple and most importantly USEABLE.
Testing has not yet finished and we are not disclosing any HP or Torque numbers but will say they are way way above any 30.5 engines and lower than the ProMX 50.
The RC40 cylinder will be completely standard which allows for any future porting work to be carried out by your own choice of engine tuner, the engine isn't supplied with an exhaust - so you can choose what pipe you want to run with it (all pipes will need slight alteration to fit - new exhaust flange supplied) - the engine will drop straight into the Losi or Baja with larger cage with nothing else required to fit.

Here's why we built this engine
MMR are the UKs leading minimoto spe#*#*#*#*#*#*t for competition minimotos.
In the UK we have 3 classes of minimoto -
Junior 4.2 - restricted bikes very reliable (RC equivalent Zen G290)
Open Mod - only the most experienced riders with tech knowledge (RC equivalent 50/70/twin)
40 production - fast but standard, little maintenance or setup required (RC40 evolution)
At most race meetings the production bikes are hardly any slower lap times as they smoother to ride and only the very best riders can tame a modified class bike.

So rather than make another daft fast engine Scott decided go down a simpler route and make big block engines more accessible to everyone by being easy to fit, simple to operate and easy to drive.
The UK target price is £995 inc vat (£830 outside eu)
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #801 : 01.09.13 - klo: 12.35 »
Hoi sie kaverii..
Mist sie tuollasii tietoja oot päässy onkimmaan :afro:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #802 : 01.09.13 - klo: 12.41 »
Kysyin että milloin voimme odottaa tämän saapuvan kauppoihin, vastaus oli

He buddy'

Testing is still in progress as we speak & will continue until its ready I'm sure it will be as soon as possible.. Yes its got some power more than enough like said tuning can be done if you really require it. and will be some other options available as well.

Be patient..

 :shocked: I, just, cant, need, more, powaaah! Ei ole vahvimpia alueita...  :laugh: :laugh:

Tuolta bajafoorumilta käyttäjät MMR Modeltech ja Maxit vastasivat
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #803 : 02.09.13 - klo: 08.36 »
Lisää infoa rc40 evo koneesta.

Had a little chat with Scotty today and I was blown away this motor is truly ground breaking , he told me how many hours of testing this motor has gone threw and still to come this week alone which really makes me happy and tells me how dedicated he is to release a perfect motor good for them and lucky for us . After all the testing and trying to put it to its limits not one problem and that's great news . The other thing that makes this motor a bench mark is how many options and hop up parts you can get with it things like the 70mm clutch , different combustion chambers to make it as much as a 50 , carbs , different exhaust flanges so you can use your own pipe or modify one and 7 different reed petal options I was blown away never heard of such a thing with a motor all great news and very exciting to the Rc world .

There has been more testing completed today vids & pic to follow I here they had tried a new carburettor as well & all I can say is Wow...effortlessly not even a full pull & pop she goes. I hope to get some vids for u in the next few days..

Sitten vähän ajelua losilla samalla moottorilla
Losi moving along 23/54 gearing
« Viimeksi muokattu: 02.09.13 - klo: 13.13 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #804 : 02.09.13 - klo: 18.59 »
E85 kiinnostaa itseänikin. Tarkoitus on sitä testata kunhan saa taas penkin kaivettua nurkasta. Karkeesti näin pitäisi mennä: sopiva öljy, seosta rikkaammalle, puristusta lisää ja ennakkoa lisää. Esim. Red Linelta löytyy passelia öljyä:
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=91&pcid=16

Esim. Graham Bellin kirjassa "two stroke perfomance tuning" käsitellään myös alkoholin käyttöä. Googlella löytyy peedeeäffänä.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #805 : 02.09.13 - klo: 20.17 »
Itse tuossa päivällä lueskelin tätä ketjua läpi.

http://www.hpibajaforum.com/forum/showthread.php?t=141103

tuolla mainittiin joitakin öljyjä jotka sekoittuvat

Yea but to some a 10% gain in power, and a cooler running engine is deffinatly worth the extra work.

Klotz Benol, Klotz Supertechniplate, Maxima Caster 927, and Redline Premix oils all blend with Methanol. Petrolium based oils do not.

Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #806 : 03.09.13 - klo: 09.56 »
Kaasarin vaihto sit jos kokeilette E85:sta.

http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.4131/.f

Tällä öljyllä pitäs toimi jos ajaa tolla E85:sella.

http://www.davesmotors.com/tt118_2
« Viimeksi muokattu: 03.09.13 - klo: 10.00 kirjoittanut juhamatti »

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #807 : 04.09.13 - klo: 17.26 »
Kaasarin vaihto sit jos kokeilette E85:sta.

http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.4131/.f

Tällä öljyllä pitäs toimi jos ajaa tolla E85:sella.

http://www.davesmotors.com/tt118_2

Jaahas pitää varmaan kaivaa vanhat ponuvehkeet esiin menee edukkaaks ajaminen.  :azn:
Ei hemmetti sitten tähän harrastukseen menee jo ihan liikaa aikaa.  :grin:
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #808 : 04.09.13 - klo: 20.24 »
Ja miten siinä käy? Juodaan pöntöt tyhjiksi ja sitten raavitaan mahaa että milläs pirulla tässä nyt ajetaan  :laugh:

Kyllä siinä kylän marjastajat katsoo silmät lautasen kokosena kun kaveri vetää pitkää siivua jerrykannusta  :cool:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #809 : 04.09.13 - klo: 21.18 »
hah hah, mie voin tulla testaa onko hyvää ponua sit, vaikkei ole mun lemppari ainetta :laugh: