Kirjoittaja Aihe: 2-tahti moottorin virittely  (Luettu 329574 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #690 : 01.05.13 - klo: 16.03 »
Holy shit!!!Nyt kyllä alkaa jo kone tuottamaan aika iloista sanomaa :tongue:
Onko vielä etes kaikkia otettu irti koneesta?
Millasella seoksella testaat muuten moottoriasi, ja oletko lämpöjä mittaillut?
Tosin eipä dynotessa kone viilene samalla tavalla kuin ajettasessa, joten se ei ihan paikkaansa pidä vaikka lämpöjä seuraisi..

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #691 : 01.05.13 - klo: 18.27 »
Näytti et tuli hyvin henkeä lisää tol ns. velositystac:llä... hienoa työtä täytyy vaa todeta!
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #692 : 01.05.13 - klo: 20.18 »
Kyllä useampikin idea on vielä moottorin suhteen. Huipputehoa ei niinkään ole tarkoitus hakea hirveästi lisää vaan katsoa josko saisi tehoaluetta kuinka paljon levitettyä. Tehoa varmasti saisi enemmänkin mutta siinä häviää aina sitten muualta pois.

Pienkonepensaa ja Motorexin Cross poweria 6% on ollut tankissa. Ei ole voitelun suhteen ollut minkäänlaisia ongelmia kuten ei muissakaan vehkeissä tuon öljyn kanssa. Lämmöt pyörii siinä 100 asteen paikkeilla, tulpan alta mitattuna, penkissä kun ei kovin montaa peräkkäistä vetoa kerralla tehdä. Lämmöt jos nousee liikaa niin teho myös putoo. Tuo tehon putoaminen kuumetessa on osittain pienkonebensan tekemä juttu mutta se on muuten niin paljon mukavampaa ja terveellisempää tavaraa puljata. Kunnon löpöllä löytyisi myös lisää eloa.

Tuossa kaasarissa tuo imupuolen muotoilu toimii hyvin kun se on ihan syvältä alunperin (ryypyllinen malli).

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #693 : 01.05.13 - klo: 21.48 »
Mun olis tarkotus HDA:n kaasari pistää tohon mun 30.5cc koneeseen ni olisko mahd. tehdä mulle vastaavaa?
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #694 : 02.05.13 - klo: 17.51 »
TRKMANS racing

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #695 : 02.05.13 - klo: 18.10 »
Tosimiehet ottaa tehoja vaparista.  :grin:

Mä en nyt oikein honannut tuon toimintaperiaatetta ja hyötyä, ei ne bajat siinä vilmissä ainakaan minun silmissä näyttäneet kauhean kiukkuisilta. Kummallisia nuo jenkit.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #696 : 02.05.13 - klo: 18.43 »
No siinä on oikea hilavitkutin !!    :grin:
Baja 5sc

Poissa taistot

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #697 : 02.05.13 - klo: 18.54 »
Heti tilaukseen ja  2 kappaletta että saa twin superchargerin :grin:

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #698 : 02.05.13 - klo: 20.23 »
no, onko juhamatilla jo tämmönen :grin:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CPyeqZFORTk

Kui niin mulla, olenko dr hilavitkutin tällä foorumilla  :laugh:
Vitkutin on ja se on tuolla haarojen välissä tosin :roll:
En mä tiedä kyllä toimiiko tuo niinkuin oikea supercharger toimii, ainut oli toki tossa että tuo palikka oli sentään oikeasti moottorin ja kaasuttimen välissä, mutta en tiedä tuoko tuo oikeasti 25-30% lisää tehoa moottoriin..
Jari tai alaa mm voisi tietää asiasta enempi, Jari ainakin on oikeiden autojen kanssa turboilla leikkinyt..

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #699 : 02.05.13 - klo: 20.38 »
Ei oikein voimansiirto ahtimelle vakuuta. Turboista en tiedä juuri mitään mutta jotenkin on semmonen tuntuma ettei ne oo oikein pienten kakstahtisten juttu.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #700 : 02.05.13 - klo: 21.05 »
Jännältä vehkeeltä vaikuttaa, mutta kyllä mun sportti escossa turbo oli pakopuolella no juu
siisti laite silti.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #701 : 02.05.13 - klo: 21.17 »
« Viimeksi muokattu: 02.05.13 - klo: 21.26 kirjoittanut kesseli »
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #702 : 02.05.13 - klo: 22.24 »
Jännältä vehkeeltä vaikuttaa, mutta kyllä mun sportti escossa turbo oli pakopuolella no juu
siisti laite silti.

Jep. Ainakin näihin jenkki baja tuunaajiin varmasti uppoaa  :tongue:

Mitä oikeeseen autoon tulee niin normaali urpohan on pakokaasu ahdin joka ottaa energiansa pakosarjasta/ sylinterin pakopaikeesta. Esim ylimitoitettu ahdin ei toimi tässä tapauksessa kunnolla, koska turbo herää vasta korkeilla kierroksilla.

Mekaaninen eli puhekielen remmiahdinhan ottaa taas voimansa kampiakselilta jolloin turbon vastaavuus (turbo lagi) on huomattavasti pienempi kuin pakokaasu ahtimessa.

Kaksi tahdissa turbo ei oikeastaan voi toimia optimaalisesti ilman suuria teknisiä muutoksia. Toisin kuin diesel, bensa on tarkka ilman ja polttoaineen seos suhteesta. Koskee niin neli- kuin kaksitahtisiakin bensa moottoreita. Kaksitahtisen ruiskumoottorin ecun ohjelmoiminen jokatapauksessa on huomattavasti helpompaa kuin tällaisen puutarhajyrsimen kanssa puljaaminen.

Rb:n ratkaisu on lähinnä remmiahdinta. Kuten alaa jo tuossa totesikin niin tuo voimansiirto tapa ei tule toimimaan. Tuollainen kuminauha vain luistaa. Jos tekniikka voitaisiin toteuttaa edes ketjulla niin tekele voisi kiinnostaa enemmän. Käytännössä tuo ei "ahda" yhtään mitään. Tehoa on varmasti enemmän jos ajaa ilman ilmanputsaria. :laugh:

30% tehonlisäys esim obr:n läppäkoneeseen tarkoittaisi että siinä olisi melkein ~11hv. Ei muuten ollu olemassa....
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #703 : 03.05.13 - klo: 13.08 »
Tolleen se menee ku Lerppu kirjotti. Kyllä kakstahdin saa ahdettua mutta kuten jo kirjoitettu niin ilman suuria muutoksia siitä ei tuu ku sanomista.

Toi RB Innovationin vehje on ihan skeidaa kuten niitten kaikki muutkin tuotteet suoraan sanottuna. Ne on tehny nitromotteihin tota samaa.

Eipä ollu suorituskykyvertailua tossa vakioon nähden missään, kas kummaa  :grin:
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #704 : 13.05.13 - klo: 11.05 »
Kyllä huomas tossa eilen kun kävin bajalla ajamassa tolla uudella zenoahin alakerralla, ettei kone toimi niin hyvin kuin se toimi sillä rcmk:n alakerralla, puuttuu se räväkkä alavääntö...
Tosin tonkin vaivan saisi korjattua kun huuhtelukanavat ottaisi lohkosta samoille linjoille sylinterin kanssa..
Ehkä kesällä voisi tehä kun saa uuden proxxonin miniporan, pitäs olla "hiukan" parempi kuin dremeli..

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #705 : 13.05.13 - klo: 17.09 »
Jaahas, olin väärässä tuon zenoahin alakerran suhteen, kaasarin säädöt oli hiukan pielessä..
Kävin tossa hetki sit testaa samalla montulla peliä ja käänsin L ruuvia hiukan rikkaammalle, ja permudan karvainen kolmio soikoon, kyllä muuten ampui bajan kuin raketin lentoon :laugh:
Huomenna taitanee sataa vettä, niin ei pääse ajamaan, mutta keskiviikkona pitää kokeilla ottaa kamera mukaan ja hiukan filmiä tehä miten tuo nyt ampuu..
Tein samalla tuolla montulla hiukan yhden miehen talkoita, lapioin pienet taimet pois ajolinjoilta ja kiviä heittelin pusikkoon tieltä, ja toki kysyin luvan montun omistajaltakin ennen toimenpiteitä:azn:

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #706 : 29.05.13 - klo: 17.21 »
Moi ostin edullisesti Cy 23cc 2 bolt koneen ja olis pari kysymystä  koneremppaa ja virittämistä varten.

Minkä välys luokan laakereita olette käyttäneet näissä Rc auton moottoreissa C3 vai C4

Mitä pyttysarjaa suosittelette tohon koneeseen pitäs olla mielellään sellanen
ettei iskunpituutta tarvitse kasvattaa en viitsi tuhlata liikaa rahaa tohon kaks pulttiseen,
koska hankin myöhemmin nelipulttisen tää on harjoitus kappale.

Niin ja en ajele kilpaa vaan fiilistelen itekseen.  :wink:
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #707 : 29.05.13 - klo: 19.44 »
Saksalaisia c4 luokan laakereita olen käyttänyt.
Tuohon 2-pulttiseen jos etsis viripyttyä,niin en kyllä kauheesti massia uhraisi.
Esim obr.n kitti maksaa +100€ + verot siihen.
Osta joku 26-29cc kitti ja viilauta se ja kun ajot loppuu, osta uusi 4-pulttinen zenoah tai rcmk.n kone.
Tuossa sinun koneessa on vakio 28mm iskunpituinen kampiakseli, ja siihen voisi olla passeli vaikka tällänen kitti.
http://www.ebay.com/itm/Rovan-26cc-Cylinder-head-piston-ring-kit-fits-HPI-Baja-5b-5t-King-motor-cy-/330853165457?pt=US_Radio_Control_Control_Line&hash=item4d0862a991

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #708 : 29.05.13 - klo: 20.35 »
Osta vakio 34 - 36mm pyttymäntäsatsi. Mä voin pientä korvausta vastaan viilata sen käsipelillä tuottamaan iloa itselle ja murhetta naapureille jos tarvetta on.

Itse suosittelen tuota 34mm pyttyä (26cc), koska viilattuna tuostakin saa hauskan koneen missä kohtuu rahalla hauskuuskerroin on kohdillaan.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #709 : 29.05.13 - klo: 20.53 »
Osta vakio 34 - 36mm pyttymäntäsatsi. Mä voin pientä korvausta vastaan viilata sen käsipelillä tuottamaan iloa itselle ja murhetta naapureille jos tarvetta on.

Itse suosittelen tuota 34mm pyttyä (26cc), koska viilattuna tuostakin saa hauskan koneen missä kohtuu rahalla hauskuuskerroin on kohdillaan.

Mulle tarjottiin jo 36mm CY:n pyttyä mäntä uupuu, mutta katotaan.
Valmiiksi viilattu pytty kiinnostaa pelkästään mallin vuoksi ja jos sellanen löytyy ostan uuden ja otan mallia,
joka velho keksii omansa  :wink:

Tuun pyytää apuja viimeistään sitten kun alavääntö on kadonnut.  :grin:
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #710 : 29.05.13 - klo: 20.54 »
Ja herra lehtinen osaa viilata aika kivoja patoja, joten suosittelen tätä herraa  :azn:

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #711 : 29.05.13 - klo: 20.55 »
Osta vakio 34 - 36mm pyttymäntäsatsi. Mä voin pientä korvausta vastaan viilata sen käsipelillä tuottamaan iloa itselle ja murhetta naapureille jos tarvetta on.

Itse suosittelen tuota 34mm pyttyä (26cc), koska viilattuna tuostakin saa hauskan koneen missä kohtuu rahalla hauskuuskerroin on kohdillaan.

Mulle tarjottiin jo 36mm CY:n pyttyä mäntä uupuu, mutta katotaan.
Valmiiksi viilattu pytty kiinnostaa pelkästään mallin vuoksi ja jos sellanen löytyy ostan uuden ja otan mallia,
joka velho keksii omansa  :wink:

Tuun pyytää apuja viimeistään sitten kun alavääntö on kadonnut.  :grin:

Mulla ois myynissä avaamattomassa paketissa 36mm cy:n mäntä kitti, joka on täydellinen  :azn:

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #712 : 29.05.13 - klo: 20.56 »
Osta vakio 34 - 36mm pyttymäntäsatsi. Mä voin pientä korvausta vastaan viilata sen käsipelillä tuottamaan iloa itselle ja murhetta naapureille jos tarvetta on.

Itse suosittelen tuota 34mm pyttyä (26cc), koska viilattuna tuostakin saa hauskan koneen missä kohtuu rahalla hauskuuskerroin on kohdillaan.

Mulle tarjottiin jo 36mm CY:n pyttyä mäntä uupuu, mutta katotaan.
Valmiiksi viilattu pytty kiinnostaa pelkästään mallin vuoksi ja jos sellanen löytyy ostan uuden ja otan mallia,
joka velho keksii omansa  :wink:

Tuun pyytää apuja viimeistään sitten kun alavääntö on kadonnut.  :grin:

Mulla ois myynissä avaamattomassa paketissa 36mm cy:n mäntä kitti, joka on täydellinen  :azn:

Huomasin voiko hintaa yhtään viilata
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #713 : 29.05.13 - klo: 21.06 »
Laitoin yv:tä  :wink:

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #714 : 29.05.13 - klo: 21.08 »
Mulla saattaa olla 36mm mäntä jossain hyllyllä maleksimassa. Pytty meni halki jo vuosia sitten, mutta mäntä pitäisi olla jossain jemmassa. Saat sen postikulujen hinnalla koska mulle tuo on täysin tarpeeton.

Laita mulle yv:llä osoitteesi niin laitan tuon postiin jos löydän.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #715 : 30.05.13 - klo: 09.04 »
Kävi "pieni" hupsis.

Jyrsäsin 36mm pyttyä hieman liian syvältä ja huuhtelukanavan kohdalta tuli päivänvalo kurkkaamaan pytyn sisälle.

Kuinkas olette korjailleet pyttyjä, vai onko tuo pytty sitten roskiskamaa? Kemiallinen metalli ei taida tarttua tuohon alumiiniin tarpeeksi hyvin, että joku juotostyyppinen paikkausmenetelmä pitäisi keksiä.

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #716 : 30.05.13 - klo: 16.40 »
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #717 : 30.05.13 - klo: 16.47 »
Juuri olin laittamassa samaa ehdotusta :)  toinen vaihtoehto tigillä hitsaus,tosin en ihan varma tuosta paikasta onnistuuko.Tuota tecnoweldiä kokeillut peltiin ja se kyllä toimii ainakin siihen,en sit tiedä jos isompi murikka.
Baja 5sc

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #718 : 30.05.13 - klo: 16.56 »
Hieman hankalaa tuo technoweldin käyttö tosin on, kalikan pitää olla todella puhdas että ottaa kiinni. Mutta on sillä yksi motskarin syylärikin onnistuneesti paikattu.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #719 : 30.05.13 - klo: 20.57 »
Erikoista ainetta, pitänee ostaa jemmaan tota tököttiä.