Kirjoittaja Aihe: 2-tahti moottorin virittely  (Luettu 329559 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #960 : 22.09.14 - klo: 18.04 »
Niillä on varmaan FIN, FINLAND ja FINNISH suodatin päällä  :grin:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #961 : 22.09.14 - klo: 18.56 »
Niillä on varmaan FIN, FINLAND ja FINNISH suodatin päällä  :grin:
On tainut lerppu avautua siellä liikaa :cool:
Nyt olis muuten outlaw kisat Korpilahdella , kai te sinne olette menossa?

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #962 : 22.09.14 - klo: 19.15 »
Niillä on varmaan FIN, FINLAND ja FINNISH suodatin päällä  :grin:
On tainut lerppu avautua siellä liikaa :cool:


Pois se minusta... Olen kyllä oppinu sivusta seuranneena että tuolla se on yksi poikittainen sana ja heti vihelletään peli poikki. Punasta korttia samantien..
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Pazuu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #963 : 29.09.14 - klo: 09.18 »
Nyt on saatu taas jotain aikaa.  :laugh:

Lähtökohta oli tämä, vaikkei tätä pyttyä käytettykään.







Samalla remontilla käytiin alakertakin läpi ja putsattiin kunnolla.



Ja sitten dremeli laulamaan, aika raakasti otettiin eli melkein maksimit  :azn:









Sitten oli sisäänajo ja sen jälkeinen testi video.

http://youtu.be/D6auJQmtk4E?list=UULbCl54dyyaGHmfEh4ugQvA



1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

Poissa texwiller90

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #964 : 01.10.14 - klo: 08.47 »
Et huuhtelukanavia ottanut ollenkaan?
Ne jopa tärkeämmät kuin imu ja pako aukon isontaminen.

Poissa Pazuu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #965 : 01.10.14 - klo: 15.30 »
ne ovat jo isommat, eikä passaa enään ottaa yhtään kun menee seuraavaksi jo puhki. nuo 3 ekaa kuvaa on toisesta pytystä joka on edelleen muokkaamaton, odottaa vain uutta kampuraa.
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #966 : 27.01.15 - klo: 09.55 »
Ei ehkä ihan liity aiheeseen, ja varmasti löytyy foorumin sivuiltakin, en vaan löydä mistään googlettamallakaan..
Mitkä on tollaisen Zenoac 230-270 koneen kaasuttimen perussäädöt ?

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #967 : 27.01.15 - klo: 10.07 »
Se riippuu enemmänkin kaasarista kuin koneesta.

Mutta lähde liikkeelle seuraavilla

H = 1 1/2 auki
L = 1 1/4 auki

Noista noin 1/4 pois ja ollaan jo aika lähellä optimia. Jos autossa on tehoputki niin sitten vähän vähemmän neuloja kiinni.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #968 : 05.02.15 - klo: 17.56 »
Joku teistä on varmasti kuullut sellaisesta konsernista kuin Red Arrow. Kun itse tämän porukan löysin niin silloin he lähinnä tekivät CNC koneistettuja beadlockeja sun muita bajan tarvikkeita. Nyt tämä porukka alkaa tekemään myös koneita.

Tässä yksi G320RC koneesta modattu 34cc malli. Kieltämättä aika hieno kapistus

http://rcdriver.com/project-time-the-losi-desert-buggy-dbxl/

pari pätkää
https://www.youtube.com/watch?v=dl8dKSEcoRw
https://www.youtube.com/watch?v=YxjZTFhJ-o4

Artikkelin alalaidasta löytyy markin yhteystiedot jos joku on kiinnostunut kyselemään koneista enemmän. Käsitykseni mukaan koneita ei ole vielä toimitettu jälleenmyyjille mutta CNC koneet käyvät jo kuumina... Hintoja odotellessa.
« Viimeksi muokattu: 05.02.15 - klo: 18.05 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #969 : 05.02.15 - klo: 20.05 »
Nyt on kyllä sanottava, että on nätein moottori/sylinteri mitä oon näissä 2T vehkkeissä nähny...




Onko nuille mitää kotisivuja hessu??

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #970 : 05.02.15 - klo: 20.41 »
Eikös tuolla ollut maininta ettei nettisivuja ole .
Nätti kone kyllä, täytyy myöntää.

Mutta ei se ulkonäkö ole tärkein :wink:
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #971 : 05.02.15 - klo: 20.50 »
Juu ei näillä kavereilla ole virallisia nettisivuja. Heidät tavoittaa HpiBajaForumilta ja heidän yhteystiedot löytyy mm. youtube videoiden ja erinäisten uutisartikkeleiden avulla.

Toistaiseksi DDM myy ainoastaan heidän valmistamia beadlockeja mutta ovat aikeissa laajentaa valikoimaansa, mm. kone puolelle.

Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa ihanamakke

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #972 : 06.02.15 - klo: 09.21 »
Moikka
Koitin taannoin ettiä, mutta en löytänyt..
Onko kukaan koskaan missään rakentanut pakoaukonsäädintä näihin laitteisiin? Ei luulis olevan paha rakentaa.
Vai onko niin, että ovat liian pieniä moottoreita saamaan hyötyä moisista?

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #973 : 06.02.15 - klo: 09.34 »
Hyvin kyllä ytyä pytyssä noissa koneissa...

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #974 : 22.02.15 - klo: 13.06 »
Liekkö mistään kotoisin tämä Kiinalainen reed kone.
Ihan kuin olisi bzm microsta otettu mallia.
http://rc-car-online.de/shop/en/products/y1386-y1386-scz-e290-high-performance-reed-valve-engine.html
http://www.dgiracing.com/9hp-29cc-engine-scz-racing-e290/
9hp väittäävät tuossa olevan.

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #975 : 22.02.15 - klo: 13.17 »
Eikös tämä ollut se kopio yks yhteen.

Poissa Welho

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #976 : 22.02.15 - klo: 14.13 »
Mitenkä noi valmistajan/virittäjän ilmottamat tehot pitää paikkaansa?

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #977 : 22.02.15 - klo: 14.40 »
Tohon voi varmaan vastata hyvin :wink:
Huomannut prätkissä et jokaisella tekijällä on oma penkki;)

Poissa Welho

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #978 : 22.02.15 - klo: 21.01 »
Niin vähän arvelinki. Katellu noita motteja nii pistäny silmään et OBR fulmod 38cc 9.7hp ja sit toi mistä juha-matti pisti linki scz 29cc 9hp. 9cc ero koneissa mut tehoissa vain 0.7hp ja monen muunkin tekemä/virittämä kone pienempi mut tehoja ilmotetaan lähes yhtä paljon.

Katellu itelle tohon maverickiin jotain +10hp konetta. Oisko heittää linkkejä mistä löytyis.

Poissa 69sale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #979 : 22.02.15 - klo: 21.49 »
Eikös noita koneita parilla tonnilla jenkeistä saa.. päivitä samalla vetolaitteet, voi meinaan toi maverickin tasauspyörästö ja vetarit vähän paukkua..
RcJokkis #69,Fg Leo 2020 4wd,Fg Challenge line

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #980 : 22.02.15 - klo: 21.54 »
Niinhän siinä voi käydä.. Ajoaika menee ihmettelyyn ja korjaamiseen;)

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #981 : 22.02.15 - klo: 22.07 »
Yhden 26cc koneen olen tehnyt maverickiin. Jatkona siinä tais olla jetpron putki.

Kuulemma ensimmäisellä reissulla monttuajoa antautu vetarit. Sen jälkeen paukku voimansiirrossa lähes kaikki muut paikat. Toi kone oli vielä mun alkupään tekeleitä, eli kaikki kaakit ei vielä olleet laukassa mukana.

Poissa Welho

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #982 : 22.02.15 - klo: 22.28 »
Kyl mä sen tiedän et palikkaa pitää vaihtaa et tulee kestään ja jotain on jo tilattu. No mut antaapa olla...

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #983 : 22.02.15 - klo: 22.33 »
Pistä tuolle lehtibakkalle kone.. En usko että petyt

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #984 : 24.04.15 - klo: 13.47 »
« Viimeksi muokattu: 13.08.15 - klo: 14.57 kirjoittanut alaa »

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #985 : 07.05.15 - klo: 14.03 »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #986 : 07.05.15 - klo: 17.14 »
Jonkun verran on näitä tullut pyöriteltyä, mutta en itse kuitenkaan ole tuollaista muutosta tehnyt. Toinen siis vakio G320, jossa on tuo DDM billet imusarja, toinen sitten OBR G340 reed, jossa sitten tuo +2mm kampura ja reed case alakerta.

Noita huuhtelukanavien levyjä olen katsellut, josko ottaisi kokeeksi toiseen koneeseen ja jos noilla saisi parannusta aikaiseksi, niin miksei hommaisi toiseenkin sitten. Pitää odotella, että tulee taas Davelle DOTD nuo levyt, ollut jokuaika sitten tarjouksessa, mutta ei vielä silloin tullut hankittua.

Jos helpommalla haluaa päästä, niin tuota ESP portattua konetta saa myös valmiina pakettina joko 320 tai 340 versiona. Losiin ja Bajaan omat versionsa. http://www.davesmotors.com/ESP-Ported-Zenoah-G320RC-Engine-Complete-HPI-Baja-Losi-5ive-DBXL.html Tuossa ei vaan tule mukana tuota billet alakertaa.

Ihan hyvin riittää vakiossakin potkua, tosin onhan tuo reed kone sitten eri sarjassa tehojen suhteen.  :azn: Tuo ESP portattu sijoittuu sitten näiden kahden välimaastoon. Hyvä kone jokatapauksessa, oli sitten vakio tai viritetty.  :wink:
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #987 : 07.05.15 - klo: 20.03 »
Vähän ketuttaa kun lopetin bensa pelit silloin pari vuotta takaperin, jäi tää uusi moottori kokematta.
Käsittääkseni vakiona hyvällä tehoputkellakin tehoa on ihan kivasti?
Millanen laakerointi on kytkimen+vauhtipyötän puolella?
Onko jo älytty stefat laittaa päihin eikä tupla laakereita?

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #988 : 07.05.15 - klo: 20.20 »
Itellä on tuo moottori losissa ja kunnon putki niin ei siitä teho lopu ennemmin loppuu kädet. mielessä on ollu viilata tuota mutta ku ei aika riitä ni jää kesemälle.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #989 : 08.05.15 - klo: 12.18 »
Jätä vaan viilaamatta niin kestää pitkään.