Kirjoittaja Aihe: 2-tahti moottorin virittely  (Luettu 335641 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Basher

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1050 : 02.12.15 - klo: 18.07 »
Käy ja visa versa.
Ihan nätti toi gizmon billet lohko, mitä maksaa?
80$ tais olla normi hinta ja taisi olla vielä vähän alennuksessakin, mutta Gizmon nettisivut ei tänään toimi jostain syystä. Ihan vaan sen takia tuota olen tilaamassa kun RCMK:n oma crankcase meni halki ja mistään nettisivulta ei löydy varastosta :undecided: Mutta osaatko sanoa miksi sitä lohkoa sitten täytyy muokata että RCMKn yläpää käy siihen? Ja olisko siellä sit jotain ''väljää'' jos laittais siihen Zenoahin yläpään?
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1051 : 02.12.15 - klo: 19.56 »
No ei ois paha.
Joo, ei päässy gizmon sivuille, oisko päivitys menossa tai jotain.
Mitäs muuten se OBR vastaava lohko maksaa, oliko jotain 150$?
Ei varmaan kestossa ole eroja, gizmo on ollut ihan korkealaatuinen nuissa koneistuksissa ja muissakin
tuotteissaan mitä tehneet.

Poissa Basher

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1052 : 02.12.15 - klo: 20.11 »
No ei ois paha.
Joo, ei päässy gizmon sivuille, oisko päivitys menossa tai jotain.
Mitäs muuten se OBR vastaava lohko maksaa, oliko jotain 150$?
Ei varmaan kestossa ole eroja, gizmo on ollut ihan korkealaatuinen nuissa koneistuksissa ja muissakin
tuotteissaan mitä tehneet.
Juu OBR:n on melkeen se 2 kertaa kalliimpi :grin: Aika halpa toi on kyllä verrattuna muihin billet lohkoihin, mutta käy mulle :tongue:
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1053 : 03.12.15 - klo: 17.00 »
Basherin lohkojen muokkaus kysymukseen yritän vastata.

Niin jos ostat heiltä valmiin koneen, jossa on toi billetti lohko ja viivalttu ja höylätty yläkerta, he ovat ne lohkotkin avartaneet yläpäälle sopivaksi.

Nyt kun ostat pelkät lohkot, joudut itse sovittamaan sen ylä ja alkerran toisiinsa ettei siellä ole pykäliä missään.

Näin niinku periaatteessa  :roll:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Basher

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1054 : 03.12.15 - klo: 18.22 »
Basherin lohkojen muokkaus kysymukseen yritän vastata.

Niin jos ostat heiltä valmiin koneen, jossa on toi billetti lohko ja viivalttu ja höylätty yläkerta, he ovat ne lohkotkin avartaneet yläpäälle sopivaksi.

Nyt kun ostat pelkät lohkot, joudut itse sovittamaan sen ylä ja alkerran toisiinsa ettei siellä ole pykäliä missään.

Näin niinku periaatteessa  :roll:
Hmm siis he sovittavat sen ilmaiseksi siihen RCMK:n yläpäähän sopivaksi, mutta mitäs sitten jos joskus laitan siihen vaikka portatun Zenoahin yläpään, toimisko kaikki ihan normaalisti?
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1055 : 03.12.15 - klo: 19.18 »
Tuollainen vakio mitoilla tehty alakerta on vakio mille tahansa viilatulle tai viilaamattomalle pytylle, siis sitä ei ole tietenkään avarrettu.
Ei sekään obr:n lohko ole sen kummempi kuin tuo gizmon lohko.
Ne viilaukset tulee itse tehdä, tässä tapauksessa siis jos olisi viilattu pytty joka sitten tulisi alakerran kanssa sovittaa, jos huuhtelukanavat olisi viilattu, kuten ne aina on jos on kunnolla otettu tehoa pytystä irti, niin se lohko auki, laakereihin teipit ja pyttyä apuna käyttäen viilataan se alakerta sille pytylle sopivaksi.
Jos ei osaa itse tehdä, niin toimittaa sellaisella henkilölle joka osaa sen tehdä ja jolla on laitteet.
Like so.

Tarkoitan nyt sitä, että jos ostaisit jonkun, vaikka obr pyttykitin ja tuon gizmon billet lohkon, niin joutuisit tuon sovituksen tekemään sille lohkolle, jotta siitä virityksestä saisit parhaan tehon irti.
Se myös sitten tarkoittaa, että se lohko olisi aikapitkälle sille yhdelle virimodille tehty, kerran kun ne kanavat kairaat auki, niin se on sitten semmoiset.
Jos siihen vedät jonkun toisen virikitin, niin kanavat ei täsmää ja noihin on aika vaikea enää after markettina tavaraa lyödä lohkoon kiinni.
Mutta jos kerran hyvän virimotin löytää, niin mitäpäs sitä enää toiseen vaihtamaan.
Tai jos vaihtaa, niin kerralla koko moottori sitten.
« Viimeksi muokattu: 03.12.15 - klo: 19.21 kirjoittanut Juha-Matti »

Poissa Basher

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1056 : 03.12.15 - klo: 21.39 »
Juu no kiitokset Juha-Matille ja Habakulle, eiköhän tää asia nyt vähän selvinny itelle :grin: Kunhan sais bajan toimimaan niin vois myöhemmin harkita sitä virittämistä..
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

Poissa polyyppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1057 : 26.12.15 - klo: 14.19 »
Kertokaapas tietävämmät että onko haittaa jos bentsiinin sekaan lirauttaa tipan risiiniöljyä? Mopoajoilta muistan että pappatunturin tankkiin laitettiin tippa risikkaa. :grin:
Apteekista kaiketi vielä tänäkin päivänä saa ostaa tuote ummetuslääkettä. :laugh:

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1058 : 26.12.15 - klo: 16.16 »
Juha-matille... onko gizmon porttaama pytty/lohkot vai ite ?
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1059 : 26.12.15 - klo: 18.44 »
Toi yllä olevassa kuvassako oleva?
Mä vaan otin ton kuvan netistä, jotta sai helposti selvitettyy ton sovittamis termin.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1060 : 26.12.15 - klo: 18.58 »
Joo, yllä olevaa tarkotin. Kävin kattelemassa gizmon sivuja niin ei löytynyt enää kuin sylinterisettejä vaan. Koko konetta ei autoihin ollut... siis portattuna. Ja 30.5cc oli kolmen laista. Ei oikein auennut mikä niistä olis se paras. Kaikissa luki full mod,  mutta yhdessä tuli kampurakin mukana ja hinta silti samaa tasoa. En usko että se on kuitentaan aivan full mod portattu. Sitten oli cnc full mod ja joku kolmas  :shocked:

Postit ihan kohtuulliset vs. Obr
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1061 : 27.12.15 - klo: 16.56 »
Noi gizmon sivujen detailien anto on kyllä kuin juosten kustu, vaikea saada selkoa mitä mikin on noiden koneiden suhteen.
Edullisiahan noi viritykset on, postit kanssa jees versus Oneilin poikien lähetyskuluihin verrattuna.

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1062 : 09.01.16 - klo: 13.22 »
Mitä sanoo Jari ja alaa tästä dynosta?
Liekkä luotettavia tehoja mitä tuo piirtää paperille?
! No longer available

Poissa polyyppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1063 : 09.01.16 - klo: 16.55 »
Milläs öljyllä kannattaa talvella ajella? Lueskelin että risiiniöljy pohjainen ei olis hyvää pakkasessa ajettaessa. Joku 2t kelkkaöljy?
Klotz R50 kaiketi kesällä ok? Zenoahin 23cc moottori tuossa autossa on kiinni.

Poissa siffonen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1064 : 10.01.16 - klo: 15.59 »
Castrol power 1 racingia ite käytän kesällä ja talvella, shellin öljyyn verrattuna pysyy  notkeempana kylmässäkin kelissä. Muista ei nyt kokemusta ole.
« Viimeksi muokattu: 11.01.16 - klo: 12.01 kirjoittanut siffonen »
Hpi Baja 5B SS

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1065 : 24.01.16 - klo: 02.34 »
Mitä sanoo Jari ja alaa tästä dynosta?
Liekkä luotettavia tehoja mitä tuo piirtää paperille?


Oliko tuossa nyt sitten nimimerkki "maxit" tekemä dyno kenties? Se heppu on kyllä kartalla näistä jutuista, mutta pelkästään tuon videon perusteella on mahdotonta sanoa tuon dynon tulosten paikkansapitävyydestä. Tämä on ikuinen kiistakapula, mekaanisesti laite näyttää hyvältä, mutta se miten tulokset kerätään on tärkeintä.
Just joo.

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1066 : 24.01.16 - klo: 14.52 »
Joo, sama aussi joka on sillä 50cc bajalla ajanu jotain lähemmäs 2-markkaa.
Ite en tollaseen dynoon luottaisi kun renkaan halkaisija vaikuttaa tehoihin, ALAA nimimerkin dyno on omasta
mielestäni pätevin, koska se mittasi suoraan koneesta sen tehon, ei ollut välissä mitään tehoa vievää tai lisäävää, mutta tuo minun mielipide dynoista.
Tää maxxit on melkein joka foorumilla missä on vain 2-t rc vekottimia, niin mukana, innokas vanhempi heppu kaiketi, "innokas" lienee lievä sana :grin:

Poissa RuSi_

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1067 : 27.01.16 - klo: 06.46 »
Mikäs on suurin "bolt on" moottori näihin vehkeisiin? En nyt tarkoita niitä 70cc virimoottoreita vaan lähinnä noita kiinalaisia halpamoottoreita ym. 35cc oon törmänny mutta onko isompia?
Smartech Beetle 2WD , Fs-Racing KingKong, Hpi Baja 5B

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1068 : 27.01.16 - klo: 18.20 »
Tuli osttettua koe mielessä tuommone reed läppä alakerta losiin zenoahin G320 moottorinn saa nähä onko hyötyä mutta saaha sita kokeilla.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1069 : 28.01.16 - klo: 13.55 »
1,8hp lukeman mukaan toisi lisää tehoa.
http://rcnewz.com/area-rc-zenoah-g320-aluminum-crankcase/

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1070 : 30.01.16 - klo: 08.35 »
Harrastustoiminta ja voimat on sen verran päässyt ehtymään elämäntilanteiden vuoksi että kysytäänpäs...

Mörkö etsii hellää kotia. Nyt olisi tarjolla nannaa suun täydeltä. Periaatteessa tarjolla on koko baja mutta tällä hetkellä se on pilkottuna varastossa. Moottoriin täytyisi vaihtaa sytkä ja kytkin puolta hieman ehostaa mutta muuten auto on vain kasausta vailla.

Auto on nyt seissyt reilun vuoden, joten ehkä olisi viisainta päästää irti. Ottakaa YV:llä yhteyttä jos kiinnostaa. Aivan ilmaisiksi se ei lähde ajatellen että pelkkä kone maksaa noin 2000€ mutta eiköhän sille jonkunlainen hintalappu keksitä.

Edellä mainitusta syystä en ole valmis autoa huoltamaan tai kasaamaan sen enempää joten myydään sellaisena kuin on... Ajelin RC autoilla vuonna 2015 kaksi kertaa joten kaappeja on syytä tyhjennellä.
« Viimeksi muokattu: 30.01.16 - klo: 08.38 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1071 : 30.01.16 - klo: 13.38 »
Ei kai lerpulla mitään terveydellisiä huolia  :sad:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1072 : 31.01.16 - klo: 22.04 »
En lähde asiasta enempää avautumaan mutta kyllä... Olen päättänyt luopua suurimmasta osasta laitteistoa. Kaksi krossi nitroa ja yksi sähkö turisti joutaa ainakin myyntiin ja suurin osa muista varusteista.

Tuon tuoreimman losi kopion jätän toistaiseksi vielä varastoon.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1073 : 02.02.16 - klo: 18.03 »
Voimi hessulle, tiedän henkoht sen kun terveyttä koetellaan :sad:

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1074 : 20.02.16 - klo: 16.29 »
Onko jermut tän uuden OBR koneen jo nähnneet?
Tai kenelle se on uus ja kenelle ei?..
Losiin ainakin saatavilla..
http://www.oneillbrothers.com/6326-12hp-obr-full-mod-46cc-engine-pipe-mounting-kit-combo-for-losi-5ive.html

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1075 : 20.02.16 - klo: 19.30 »
On nähty joo.. olen kyllä harkinnut tuota konetta jos laittais seuraavaksi omaan losiin, siinä tulis putkikin mukana.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1076 : 20.02.16 - klo: 20.54 »
Tuo myrkky lienee jo 4-pulttinen?
Hinta on suht ok, tenkua on kuitenkin jo aika kiitettävästi.

Poissa RuSi_

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1077 : 23.05.16 - klo: 19.43 »
Mites kun mulla ois tarkotus tehdä pieni sekasikiö moottori, eli voinko laittaa g290 zenoon +2mm kampuran suoraan? Varmaan joutuu pari tiivistettä pytyn alle laittaa mutta onko se ihan tuhoontuomittu ajatus? Eli tuleeko jerkkua yhtään enempää vs. normi kampi?

Löyty yhdestä lohkovikaisesta koneesta täytetty 2mm kampi niin aattelin jos sillä sais speedtecin 290:n vähän vääntöä lisää :)
Smartech Beetle 2WD , Fs-Racing KingKong, Hpi Baja 5B

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1078 : 23.05.16 - klo: 20.48 »
No ei ole ihan tuhoon tuomittu ajatus.

Eli paksumpaa tiivaria pytyn alle ja huomioitava myös kanavien ajoituksia jos aivan optimikonetta haluaa rakentaa.

Poissa RuSi_

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #1079 : 23.05.16 - klo: 21.00 »
No ei ole ihan tuhoon tuomittu ajatus.

Eli paksumpaa tiivaria pytyn alle ja huomioitava myös kanavien ajoituksia jos aivan optimikonetta haluaa rakentaa.

Juu niin vähän arvelinkin. Tuo speedtecin pytty on aika miedosti kairattu joten varaa on kyllä vähän viilata.

Tohtiiko kysyä mistä kannattaa ottaa ja mihin suuntaan vai onko tarkoin varjeltuja salaisuuksia? :D
Smartech Beetle 2WD , Fs-Racing KingKong, Hpi Baja 5B