Kirjoittaja Aihe: HPI baja projektit  (Luettu 526539 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #240 : 13.05.12 - klo: 10.03 »
Mikä ois muuten hyvä ja siihen tarkoitukseen tehty silikoni, millä voi esim pytyn ja lohkon välin tiivistää?
Kuparisilikoni vai mikä ois hyvä??
Tiivistesilikonia siis moottori käyttöön joka lämpöäkin kestäisi.

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #241 : 13.05.12 - klo: 10.08 »
Kävisikö tämä esim?
http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/eng/client/view/2460/93
Kestää mm öljyä..

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #242 : 13.05.12 - klo: 18.52 »
Onko noi hpi:n omat kytkinkengät tosiaan noin pashkat, kolme litraa ajettu ja sulineet alle.
Otin ton motin purkuun tänään, tai laakerit tsekkasin, ja samalla katoin kytkimen, tai edes menneen sellaisen.
Ei ollu pintaa lainkaan jäljellä enää, kolme litraa about kestivät, zenoan kytkinkengät kestää huomattavasti enempi ajaa.
Tuskin tuo vertigon kytkinkellonpidin jossa on kulma auki vaikuttaa tuohon, ajaahan ne jenkit dyyneillä avonaisilla pitimillä..

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #243 : 13.05.12 - klo: 19.23 »
Mitenkä muiden koneet on hiekkamontulla ajon jälkeen pelittäneet?
Oisiko näistä zero drag sealingeista jotain apua tuohon että noista kampien päistä menisi kakkaa koneeseen?

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.1284/.f
Vit...a kun alkaa vainoharhaiseksi tulemaan ton koneen suhteen, joka paikasta tuntuu että roskaa menee koneeseen :roll:

Poissa RC500

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #244 : 14.05.12 - klo: 16.59 »
Kusti polkaisi ämeriikan blingblingiä pilkkeenä silmäkulmassa olevaan baja-projektiin: tig-hitsatut terästukivarret jotka on kromattu, valmistaja HBZ. Amerikkalainen tarkkuus ilmeni jälleen: takaylätukivarresta puuttuu koko reikä kierteineen.. :grin: Muuten ihan ok-jälkeä :smiley:

..kuva piti ottaa ilman salamaa ettei häikäise (toisinsanoen marketin halvin kamera) :laugh:

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #245 : 14.05.12 - klo: 18.47 »
Nätit tukivarret, maksanu muutan taalan :azn:
Onko järkeä muuten maksaa k&n:nnän ilmansuodattimesta 55€?
Onko tollanen paperisuodatin hyvä?
Jariv:lla taitaa ainakin olla tollanen ja jonkun muunkin olen tainnu lukaista sitä käyttävän.
Tuli Ranskasta pyttykitti ja ajattelin jotta sitä rikkinäistä dt-1 suodatinta en siihen laita, mm jenkeissä noi foami filtterit hiekalla ajettasessa hajottaa aikalailla koneita, ainakin yksi hemmo niin kertoili.
Paperinen olisi parempi, mut taas kosteudensiedosta ei ole hajua kuin se silloin toimii..
Huomenna saisi putkenkin ja auton läjään, mut suodatin puuttuu.
Mcd:n suoadatin olisi kyllä yksi hyvä vaihtoehto myös...
Parempi rakenne kuin hpi:n omassa on..
« Viimeksi muokattu: 14.05.12 - klo: 18.54 kirjoittanut juhamatti »

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #246 : 14.05.12 - klo: 19.06 »
Moni aussi tämän suodattimen nimeen vannoo..
Erityisesti hiekkalla ajoon paras.

Senad Filter Unit Installation Video - Baja 5b
« Viimeksi muokattu: 14.05.12 - klo: 19.09 kirjoittanut juhamatti »

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #247 : 14.05.12 - klo: 19.49 »
sitä itsekkin harkitsin kyseistä suodatinta aluks mutta  kun se on ei pestävä ja kallis  :undecided:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #248 : 14.05.12 - klo: 19.58 »
Noi vaihtosuodattimet ei olisi kyllä kalliita, 8$ kipale.
Hankintahinta on tosiaan aika kiva, mut jos toi on niin hyvä kun aussit ja jenkit kehuu, niin pitänee rueta säästämämään ja kattoo josko tollasen hommaisi..
Mieluummin ton ku uuden pyttykitin taas :grin:

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #249 : 14.05.12 - klo: 21.49 »
Itse olen vannonut pipercrossin nimeen :azn:
10 Litraa tullut ajettua milloin missäkin ja ei ole piperin alla olevaa suodatinta tarvinnut vielä vaihtaa,
kertaakaan.
Elikkästen tämmöinen http://www.tmi-janikaasalainen.fi/images/28.11.2008_006.jpg
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #250 : 14.05.12 - klo: 23.21 »
3 vuotta ajanu yhdellä ja samalla Piperillä... ei ikinä mitään ongelmia.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #251 : 15.05.12 - klo: 08.17 »
Onko teillä joku suodatin ton alla, vai kuin te kiinnitätte tän suodattimen kaasariin?
Velocity stackkiin suoraan??

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #252 : 15.05.12 - klo: 09.36 »
Joo, stäkkiin suoraan mutta letkuklemmarilla. EI nippusiteellä, se varisee irti. Ja pitää muistaa käyttää putsariöljyä. Motulin spray ollut mulla käytössä. Aina toiminut, oli sitten miten pölystä tahansa. Ja ainoostaan tää musta malli, ÄLÄ osta vihreää mallia, siitä tulee hienojakonen läpi. Kaveri hajotti joskus pari konetta vihreällä mallilla, ajettiin samassa paikassa ja mulla musta ja sillä kaks autoo mukana joista kummatkin motit entiseks ja mulle ei käyny mitään.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #253 : 15.05.12 - klo: 10.51 »
Tollanen musta piper tilattu ja tällänen uni, josko 4-kerrosta suojaisi jo paremmin.
Ostin myös bzm:n filterin varalle..


Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #254 : 15.05.12 - klo: 11.26 »
Mulla on tuommoinen vihreä piperi ja samat kolme kerrosta kuin tuossa mustassa.
Piperin alla on vielä kaksikerroksinen nutekin oma suodatin joista kummatkin kerrokset kevyesti öljyttynä.

Ainakaan omilla ajoilla en ole nähnyt mitään kokköä tuon alemman suodattimen pinnassa(keltainen kun on)
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #255 : 15.05.12 - klo: 12.48 »
Kuramopoista hankitun kokemuksen perusteella OIKEALLA putsariöljyllä (ei moottori- ruoka tms öljyä) öljytty vaahtomuovisuodatin on paljon parempi mitä esim K&N. Kadulla ja muualla tuo K&N ja vastaavat on ihan ok mutta kun ne laskee kuitenkin sitä hienojakoista pölyä läpi, niin kannattaa käyttää vaahtomuovista jos ajaa pölyisessä ympäristössä. Se kannattaa kans huomioida että hommaa öljyä vastaavan puhdistusaineen. Esim TwinAir:illa on perinteiset ja biohajoavat versiot. Perinteinen vaatii liuotinta ja bio versiolla on pesuaine joka lisätään veteen. Nyt valitsitin tuon bioversion, vaan mopon suodattimet kun on öljytty tolla toisella niin ei vaihto onnistu enää.

PS: pitäs kyllä pysyä pois näistä bensajutuista, kun varsinkin se losin vitonen polttelee turhan kovasti  :roll:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #256 : 15.05.12 - klo: 12.52 »
Se menee vähän hassusti toi Piperin suodatinjuttu näiden osalta. Toi musta on niiden OnRoad -malli ja vihree on OffRoad -malli. Käytäntö on vaan osottanu mulle sen etten edes harkitse käyttää muita kuin näitä mustia malleja. Se oli aika pahaa katottavaa kun ensimmäinen kone uupu 5 minuutin ajon jälkeen ja heti perään toinen myös. Mutta hyvä jos tää ei oo vihreiden sutien kanssa käyny kellekkään toiselle.

Oltiin paikassa missä pöly oli poikkeuksellisen hienojakoista ja sen tunsi hengittäessä aina kun vähänkään tuuli ja alko pölisemään.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #257 : 15.05.12 - klo: 13.23 »
Mulla on tätä putsari öljyä.

Eipä ole tullut muuten mietittyä tuota puhdistusta, pitänee ostaa tuolle aineelle sopiva puhdistusaine, eikä fairyä :azn:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #258 : 15.05.12 - klo: 13.39 »
CRC Bräkleeniä. Sisältäpäin ulos ja läpimäräks ja sit paineilmalla sisältä ulospäin puhaltamalla. Lopuks sudin ulkopinta puhalletaan ilmalla tangentin suuntaisesti. Ja sit öljyäminen sisäpuolelta ja puristellen että menee joka paikkaan. Tolleen mä oon tehny.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #259 : 15.05.12 - klo: 20.07 »
Kele soikoon, oisinpa aikasemmin tuon viestin lukenu, mie kaksi tuntia metätin tuota air filter cleaneriä h...n kipeen selän kera ja mistään löytäny ku joka paikka myi ei oota.
Ainut mesta mistä löyty jotain oli k&n suodattimen hoitosettiä 34€ hintaan, onneksi en ostanut :grin:
Kiitti Jari vinkistä, huomenna bräkleeniä ostamaan, tai vastaavaa jarrun puhdistus-spraytä.
Mulla oli itse asiassa purkki vastaavaa jolla putsasin lohkon siitä mustasta mönjästä.
Epäilen että se oli palaneen kytkimen jätöstä joka on tullu jotenkin lohkon läpi.
Nyt ois putkikin paikallaan.
On kyllä paras putki mitä olen nähnyt, todella hyvin hitsattu, työnjälki uskomattoman tasaista.
Nyt kun saisi sen ilmanputsarin niin pääsis testaamaan.
Mie muuten laitoin tuon dt-1 filtterin filtteriosasta kiinni klemmarilla, mut pitää putsata se ennen käyttöä ettei
uusi pata vetele hoosiannaa eka keikan jälkeen.
Tosin sisu oli kyllä keltainen eikä siinä näkynyt kakkaa, mutta varman päälle ottaa ettei tule sit jälkiviisasteltua itselle.
On aika koomanen olo kun kolmiolääkettä vetänyt selkäkipuihin, ei ole kyllä herkkua nää välilevykivut.
Parit kuvat putkesta.



Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #260 : 15.05.12 - klo: 21.32 »
Se menee vähän hassusti toi Piperin suodatinjuttu näiden osalta. Toi musta on niiden OnRoad -malli ja vihree on OffRoad -malli. Käytäntö on vaan osottanu mulle sen etten edes harkitse käyttää muita kuin näitä mustia malleja. Se oli aika pahaa katottavaa kun ensimmäinen kone uupu 5 minuutin ajon jälkeen ja heti perään toinen myös. Mutta hyvä jos tää ei oo vihreiden sutien kanssa käyny kellekkään toiselle.

Oltiin paikassa missä pöly oli poikkeuksellisen hienojakoista ja sen tunsi hengittäessä aina kun vähänkään tuuli ja alko pölisemään.

Juu minäkin muistelin,et tuo musta on onroad malli,mutta itsellä ei ole ollut valittamista.
viime kesänä ajelin hiekkamontulla ja ajon jälkeen kattoin piperin alle kun oli niin pirun törkynen,
eikä siellä ollut jälkeäkään hiekasta tahi muusta pölystä.

hommasin tuon piperin oikeastaan sen takia vain,että säästyy ainaiselta suodattimien vaihdolta,koska tuo alkuperäinenkin on kuitenkin kaksiosainen suodatin.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #261 : 16.05.12 - klo: 09.19 »
nyt on oikea bartolone torpedo ja samalla tuli davelta hostile 19/55, 8000 jousi ja asentelin jotain alupalikkaa sekä juhamatilta kopion tuon etu kurasuojan  :grin: tekee mieli ajaaaa  :tongue:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #262 : 16.05.12 - klo: 10.06 »
Pete, nyt on kyllä hyvin pullat uunissa, tuo baja meinaan liikkuu :azn:
Laitas viteoo tulemaan ajoista. :wink:

Poissa zeibii

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #263 : 16.05.12 - klo: 11.24 »
Mistä matskusta BeAst oot vääntäny ton kurasuojan ja mitkä on mitat/kiinnityspaikat? kuvasta ei saa oikeen selvää...Voisin väkertää itsekkin :)
"Tulis jo uus talvisota,pääsis laskemaan mäkeä jäätyneellä ryssällä"

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #264 : 16.05.12 - klo: 11.35 »
Mistä matskusta BeAst oot vääntäny ton kurasuojan ja mitkä on mitat/kiinnityspaikat? kuvasta ei saa oikeen selvää...Voisin väkertää itsekkin :)
1mm pleksistä leveys 28cm. 11cm korkeus kiinnitys kohdat huomaat väkisinkin ja näkyvät pultit kuvissa  :wink: alareunoista pienet viisteet kulmiin jotta istuu sivu suojien muotoon helppo leikkaa saksilla  :azn: tuo 11cm korkeus on muuten teamchase häkille.. saattaa toimia vakiossakin.
« Viimeksi muokattu: 16.05.12 - klo: 11.41 kirjoittanut BeAsT »
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa zeibii

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #265 : 16.05.12 - klo: 14.59 »
Ok,kiitos mitoista,täytyy alkaa räpeltämään :)
"Tulis jo uus talvisota,pääsis laskemaan mäkeä jäätyneellä ryssällä"

Poissa yazca

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #266 : 16.05.12 - klo: 20.21 »
Baja 5 SC  35 CC menossa (fully adabtible to baja )no go, muuten menossa maalia kohden ,tosin saatan tarvita (varmasti) neuvoja JariV : ltä sen loppuun saattamiseksi.

Kuvia ja videoo : https://plus.google.com/photos/112525876109365940523/albums/5743179393176663985
Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #267 : 16.05.12 - klo: 21.18 »
Baja 5 SC  35 CC menossa (fully adabtible to baja )no go, muuten menossa maalia kohden ,tosin saatan tarvita (varmasti) neuvoja JariV : ltä sen loppuun saattamiseksi.

Kuvia ja videoo : https://plus.google.com/photos/112525876109365940523/albums/5743179393176663985
siis mikä juttu tää on mistä kone ja mikä kone ja mitä v...?
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #268 : 16.05.12 - klo: 21.29 »
http://feishengroup.en.alibaba.com/productgrouplist-209960787/Accessaries.html
Onko toi kytkin kokonaan metallinen, ei ole siis tavallista kitkapintaa lainkaan?
Pitäisiköhän testata tollasia.
« Viimeksi muokattu: 17.05.12 - klo: 15.36 kirjoittanut juhamatti »

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #269 : 16.05.12 - klo: 22.05 »
Näytäisi olevan unifilter, johon suositellaan pipercrossin filtteriä niskaan.
Pitäisi ollasen jälkeen bomb filter....
Ite kokeilen samaa :azn:
eli mä oon jotenki pihalla? ku sä puhut filtteristä ja toinen 35cc koneesta?
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc